Auttakaa nyt!

ventoline1

Kyselin tuossa aiemmin keskustelussa ventoline1 nimimerkillä apuja, mutta ei kukaan ole kommentoinut mitään.

Eli, kun lääkäri sanoi, että pef mittauksen jälkeen kokeeksi 1kk ajan jokin kortisoni jolla tutkitaan muuta, ELI MITÄ MUUTA?
Kaikki kauhukuvat nyt jo pyörii päässä kun ei sanonut tarkemmin.

Mulla ei siis ventoline auta, viitearvo 420, puhallan aamut ja illat lääkkeen kanssa tai ilman pääsääntöisesti 380-410

ELI: liittyykö tuo kortisonikuuri kuitenkin jotenkin astman toteamiseen vai saako tässä nyt jotakin muuta pelätä??

3

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

Kortisonisuihkeilla voidaan myös todeta astma eli jos kokeilun aikana pef-arvot nousevat.

Mulla ei noussut avaavalla lääkkeellä pef-arvot juuri ollenkaan. Kortisonisuihke Flixotide 500 mikrog 1x2 ja Singulair tabletti eivät myöskään nostaneet arvoja.Sen jälkeen siirryin Symbicortiin, jossa on pitkävaikutteista avaavaa ja kortisonia samassa. Tämäkään ei vielä nostanut paljonkaan arvoja. Nyt minulla on käytössä Singulair 10 mg tabletti ja Seretide 500 mikrog 1x2. Tällä lääkityksellä pef-arvot ovat nousseet hyvin. Tarvittaessa otan Ventolinea.

• yks allerkikko

Huom! Onko asunnosta tutkittu sisäilma ym. niistä tulee monenlaisia vaivoja jos on huono ilma:( esim.home...ym..

• hiop

Jep, astmaa se lääkäri vain epäilee. Kortisoni on astman hoitava lääke ja lääkärin ajatus on kokeilla auttaako hoitava lääke sinua. Ei siis hätää. Mikäli lääkäri epäilisi jotakin pahalaatuista, tutkimukset olisivat jotain aivan muuta.

Kela vaatii tiettyjen kriteerien täyttyvän, jotta lääkkeistä saa erityiskorvattavuuden. Sen vuoksi lääkäri yrittää saada nuo kriteerit täyttävät tulokset, eikä voi vaan tyytyä hoitamaan epäilyn pohjalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2100
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1173
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      75
      918
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe