Kyselin tuossa aiemmin keskustelussa ventoline1 nimimerkillä apuja, mutta ei kukaan ole kommentoinut mitään.
Eli, kun lääkäri sanoi, että pef mittauksen jälkeen kokeeksi 1kk ajan jokin kortisoni jolla tutkitaan muuta, ELI MITÄ MUUTA?
Kaikki kauhukuvat nyt jo pyörii päässä kun ei sanonut tarkemmin.
Mulla ei siis ventoline auta, viitearvo 420, puhallan aamut ja illat lääkkeen kanssa tai ilman pääsääntöisesti 380-410
ELI: liittyykö tuo kortisonikuuri kuitenkin jotenkin astman toteamiseen vai saako tässä nyt jotakin muuta pelätä??
Auttakaa nyt!
3
176
Vastaukset
- Henna
Kortisonisuihkeilla voidaan myös todeta astma eli jos kokeilun aikana pef-arvot nousevat.
Mulla ei noussut avaavalla lääkkeellä pef-arvot juuri ollenkaan. Kortisonisuihke Flixotide 500 mikrog 1x2 ja Singulair tabletti eivät myöskään nostaneet arvoja.Sen jälkeen siirryin Symbicortiin, jossa on pitkävaikutteista avaavaa ja kortisonia samassa. Tämäkään ei vielä nostanut paljonkaan arvoja. Nyt minulla on käytössä Singulair 10 mg tabletti ja Seretide 500 mikrog 1x2. Tällä lääkityksellä pef-arvot ovat nousseet hyvin. Tarvittaessa otan Ventolinea. - yks allerkikko
Huom! Onko asunnosta tutkittu sisäilma ym. niistä tulee monenlaisia vaivoja jos on huono ilma:( esim.home...ym..
- hiop
Jep, astmaa se lääkäri vain epäilee. Kortisoni on astman hoitava lääke ja lääkärin ajatus on kokeilla auttaako hoitava lääke sinua. Ei siis hätää. Mikäli lääkäri epäilisi jotakin pahalaatuista, tutkimukset olisivat jotain aivan muuta.
Kela vaatii tiettyjen kriteerien täyttyvän, jotta lääkkeistä saa erityiskorvattavuuden. Sen vuoksi lääkäri yrittää saada nuo kriteerit täyttävät tulokset, eikä voi vaan tyytyä hoitamaan epäilyn pohjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk833163Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911776Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871643- 1381489
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1611388
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1621307Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur861263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229