Kyselin tuossa aiemmin keskustelussa ventoline1 nimimerkillä apuja, mutta ei kukaan ole kommentoinut mitään.
Eli, kun lääkäri sanoi, että pef mittauksen jälkeen kokeeksi 1kk ajan jokin kortisoni jolla tutkitaan muuta, ELI MITÄ MUUTA?
Kaikki kauhukuvat nyt jo pyörii päässä kun ei sanonut tarkemmin.
Mulla ei siis ventoline auta, viitearvo 420, puhallan aamut ja illat lääkkeen kanssa tai ilman pääsääntöisesti 380-410
ELI: liittyykö tuo kortisonikuuri kuitenkin jotenkin astman toteamiseen vai saako tässä nyt jotakin muuta pelätä??
Auttakaa nyt!
3
205
Vastaukset
- Henna
Kortisonisuihkeilla voidaan myös todeta astma eli jos kokeilun aikana pef-arvot nousevat.
Mulla ei noussut avaavalla lääkkeellä pef-arvot juuri ollenkaan. Kortisonisuihke Flixotide 500 mikrog 1x2 ja Singulair tabletti eivät myöskään nostaneet arvoja.Sen jälkeen siirryin Symbicortiin, jossa on pitkävaikutteista avaavaa ja kortisonia samassa. Tämäkään ei vielä nostanut paljonkaan arvoja. Nyt minulla on käytössä Singulair 10 mg tabletti ja Seretide 500 mikrog 1x2. Tällä lääkityksellä pef-arvot ovat nousseet hyvin. Tarvittaessa otan Ventolinea. - yks allerkikko
Huom! Onko asunnosta tutkittu sisäilma ym. niistä tulee monenlaisia vaivoja jos on huono ilma:( esim.home...ym..
- hiop
Jep, astmaa se lääkäri vain epäilee. Kortisoni on astman hoitava lääke ja lääkärin ajatus on kokeilla auttaako hoitava lääke sinua. Ei siis hätää. Mikäli lääkäri epäilisi jotakin pahalaatuista, tutkimukset olisivat jotain aivan muuta.
Kela vaatii tiettyjen kriteerien täyttyvän, jotta lääkkeistä saa erityiskorvattavuuden. Sen vuoksi lääkäri yrittää saada nuo kriteerit täyttävät tulokset, eikä voi vaan tyytyä hoitamaan epäilyn pohjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka333408Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1032585Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv732547- 112328
- 1172210
- 411418
Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.
Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli3891085Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos41920Kaikkea hyvää kaikki
Kaikkea hyvää kaikki ja positiivisia ja hyviä asioita. Kylmää on kovia pakkasia. Pikku hiljaa kevättä kohti taas. Voimaa6820TVssä TomCruisen superjännä Vaarallinen tehtävä Mission Impossible Rogue Nation
Alkaa uskomattomalla lentokone kuvauksella. Toimintaelokuvan jatko-osa agentti (Tom Cruise) on hankaluuksissa, kun järje28818