Miten tehdään valokuviin, jotka tulee nettiin, kaksi kerrosta, jotta esim suora kopiointi tuottaa valkoisen kuvan?
Onnistuuko tämä ihan perusohjelmilla?
transparent layer
2
226
Vastaukset
Ihan tarkkaan en ymmärtänyt
"esim suora kopiointi tuottaa valkoisen kuvan?"
Jos siis haluat esimerkiksi logon josta reunat ovat läpinäkyvät. Logo on yhdellä layerilla ja läpinäkyvä layer toisella. Poistetaan siis se valkoinen tausta layer kokonaan.
Tallennetaan se png,(gif toimii mutta vanha) muotoon. Png ei kuitenkaan säästä layereita. Esim. Tif, psd tallentaa myös layerit mutta noita ei käytetä nettikuvissa koon vuoksi.
Jpg ei siis käy, koska jättää aina valkoisen taustan, koska ei tue läpinäkyvyyttä.- Juuhh.
Tämä liittyy nettisivun tekoon.
Eli sinulla on se oikea kuva taustalla.
Teet kuvankäsittely ohjelmassa toisen kuvan, joka on täysin läpinäkyvä, eli se pitää tallentaa PNG:nä tai ehkä GIF käy myös. Tämä kuva laitetaan suojattavan kuvan eteen nettisivua tehtäessä.
Tässä on lontooksi noita kuvien suojaustapoja:
http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/protect-online-photos.htm
Mutta eihän nuo täysin estä mitään, vaikkeuttavat vähän kuitenkin. PrintScreenillä taitaa silti saada aika helposti kopioitua mitä vain.
Luulisin, että paras suoja on vesileima, copyright merkki, ja se ettei pistä täyttä resoluutiota.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76969
- 119724
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81715Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm62697- 42681
- 90608
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 41525
- 41498
- 72473