Heipä hei,
olen 25 vuotias opiskelija, jolla on opintojen kanssa ollut ongelmia eli ne eivät ole edistyneet tarpeeksi hyvin erinäisistä syistä, lähinnä motivaatio- ja masennusongelmien takia, joten olen pähkäillyt koulun lopettamisen ja jatkamisen välillä. Toistaiseksi kuitenkin pyrkinyt pysymään koulussa ja yrittänyt edistyä vaikka on välillä tuntunut kuin olisi seinä vastassa, josta ei ole kyennyt menemään läpi. Syksyllä tuli ilmoitus, että 1.1.2013 lakkauttavat opintotuet, joten päädyin sitten siihen tulokseen, että on parempi ottaa ainakin välivuosi nyt ja miettiä mitä näiden opiskeluiden suhteen tulen tekemään sillä lopettaminen olisi liian lopullinen vaihtoehto mikäli tulisikin intoa jatkaa.
Eli siis olen opiskelija ja välivuodella. Mitä nyt? Työvoimatoimistolle taidan olla näkymätön ihminen ja työmarkkinatuen tms. hakeminen taitaa olla turha edes yrittää ja sossu vaatii, että olen työvoimatoimiston asiakas ennen kuin lähden hakemaan toimeentulotukea? Töitä haluaisin, mutta niitä ei ole ja kukapa palkkaisi 25 vuotiaan, jolla on monen vuoden aukko CV:ssä, joka on syntynyt lähinnä opiskelujen takia?
AMK ja välivuosi
3
450
Vastaukset
- 10+7
Kannattaa hakea ihan mitä tahansa duunia. Esim puhelinmyynti ei ole kivaa mutta näyttää ihan hyvältä CV:ssa. Oikeastaan mikä vain työ näyttää hyvältä CV:ssa, varsinkin jos vertaa kotona löhöämiseen.
- qwer112
olen ajautumassa samaan tilanteeseen. saitko mitään kyselykirjettä opiskeluistasi ennen kuin tuli tieto tuen lakkauttamisesta? milloin ja miten voit taas saada opintotukea? peritäänkö sinulta jo nostettua tukea takaisin?
- c.c.c.c.c
Selvityspyyntö tuli, vastasin siihen ja seuraava kirje oli se missä kerrottiin tukien päättymisestä. Eivät peri takaisin, mutta saan seuraavan kerran tukia, kun opiskelut ovat edistyneet todistetusti tietyn opintopistemäärän verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.595668- 1024770
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3902832Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s871334Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3391110- 65941
- 28903
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46866Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja108856Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52829