AMK ja välivuosi

c.c.c.c.c

Heipä hei,

olen 25 vuotias opiskelija, jolla on opintojen kanssa ollut ongelmia eli ne eivät ole edistyneet tarpeeksi hyvin erinäisistä syistä, lähinnä motivaatio- ja masennusongelmien takia, joten olen pähkäillyt koulun lopettamisen ja jatkamisen välillä. Toistaiseksi kuitenkin pyrkinyt pysymään koulussa ja yrittänyt edistyä vaikka on välillä tuntunut kuin olisi seinä vastassa, josta ei ole kyennyt menemään läpi. Syksyllä tuli ilmoitus, että 1.1.2013 lakkauttavat opintotuet, joten päädyin sitten siihen tulokseen, että on parempi ottaa ainakin välivuosi nyt ja miettiä mitä näiden opiskeluiden suhteen tulen tekemään sillä lopettaminen olisi liian lopullinen vaihtoehto mikäli tulisikin intoa jatkaa.

Eli siis olen opiskelija ja välivuodella. Mitä nyt? Työvoimatoimistolle taidan olla näkymätön ihminen ja työmarkkinatuen tms. hakeminen taitaa olla turha edes yrittää ja sossu vaatii, että olen työvoimatoimiston asiakas ennen kuin lähden hakemaan toimeentulotukea? Töitä haluaisin, mutta niitä ei ole ja kukapa palkkaisi 25 vuotiaan, jolla on monen vuoden aukko CV:ssä, joka on syntynyt lähinnä opiskelujen takia?

3

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+7

      Kannattaa hakea ihan mitä tahansa duunia. Esim puhelinmyynti ei ole kivaa mutta näyttää ihan hyvältä CV:ssa. Oikeastaan mikä vain työ näyttää hyvältä CV:ssa, varsinkin jos vertaa kotona löhöämiseen.

    • qwer112

      olen ajautumassa samaan tilanteeseen. saitko mitään kyselykirjettä opiskeluistasi ennen kuin tuli tieto tuen lakkauttamisesta? milloin ja miten voit taas saada opintotukea? peritäänkö sinulta jo nostettua tukea takaisin?

      • c.c.c.c.c

        Selvityspyyntö tuli, vastasin siihen ja seuraava kirje oli se missä kerrottiin tukien päättymisestä. Eivät peri takaisin, mutta saan seuraavan kerran tukia, kun opiskelut ovat edistyneet todistetusti tietyn opintopistemäärän verran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe