Raskaaksi 13 vuotiaana.

annina.25

Olen harkinnut lasta poikaystäväni kanssa, olen pienestä pitäen ollut todella lapsirakas ja tullut todella hyvin pienten lasten kanssa toimeen, olen hoitanut lapsia, vaikka oma lapsi olisikin ihan 24/7 hoitamista, unettomia öitä ja ei voi lähteä minnekkään kavereitten kanssa, koska vauva menee kaiken edelle, mutta olen silti valmis siihen kaikkeen, olen keskustellut asiasta ystävieni kanssa jotka mös jarruttelevat minua, mutta olen miettinyt jo todella kauan asiaa ja aion hankkia lapsen poikakaverini kanssa, koitamme yrittää vauvan saamista viikon päästä vkl, olisiko jotain vinkkejä raskaudesta ja muusta, turhaa kuitenkin kerto kuinka tyhmiä olemme sillä asia on jo 80% varma juttu. :)

58

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohgod

      oon edelleenki se jarrutteleva ystävä ja et sit hylkää mua

    • ohgod

      ootte seurustellu 2 viikkoo
      vaik ootteki ollu kavereit pitkää ni silti

    • annina.25

      En oo hylkäämäs ketään, elämääni tulee vaa yks ihmien lisää ja sit koulus terkkari pitää ihan varmaa jonku hiton ehkäsy-valistuksen kuhan se raskaus alkaa näkyy

    • annina.25

      Nii ollaan oltu ihan niin läheisii kavereita joku 3 vuotta ja ennenkin ollaan seurusteltu, ja aina on kyseinen henkilö ollut mulle todella tärkeä

    • annina.25

      Voiks joku antaa jotain neuvoi, pliis

    • haluunvaanauttaa

      pakko tähän väliin sanoa että ite oon 18v ja raskaana, kumminkin harkitsen aborttia ku raskaus on vielä niin alussa enkä koe olevani valmis. 13v kuulostaa tosi nuorelta äidiks, enkä siis halua sua millään tavalla tuomita enkä arvostella. mut toi että asia ois 80% varma... jos se tosiaan ei ole 100% varma niin kannattais odotella vielä että saat edes peruskoulun käytyä loppuun. lapsia ehtii saada vielä vaikka kuinka monta, ei kannata kiirehtiä jos ei ole täysin varma :)

    • Ei jaksa

      Ihan tiedoksi teille lapsille että aivot ovat valmiiksi kehittyneet n. 21-vuotiaana vasta ja nyt jo olette sotkemassa ihan oikean uuden ihmisen elämää, jolla on oikeus odottaa yhtä ja toista vanhemmiltaan, ei sen vanhempansa vanhemmilta.

      Ei se todellisuus lapsen kanssa ole 16 ja raskaana tv-sarjan todellisuutta ipanat.
      Teidät pitäisi steriloida.

    • huoh...

      provoa taas pukkaa;((

    • Ihan totta on

      Sry mut ei oo provo, mietin vaan sitä vauvanhankkimista, kun en ole ennen ollut kenenkään kanssasängyssä...

    • höpöhöpölöpö

      olen pienestä pitäen ollut todella lapsirakas --> pieni olet vieläkin, joten unohda tuollaiset höpinät. Ei lapsi voi lapsia tehdä.

    • ...

      ÄLÄ TEE MITÄÄ MITÄ KATUISIT MYÖHEMMI !!!

      • hymytys

        Jos koet olevas valmis niin tsemppiä vaan :)


    • aloittaja12

      Juu en usko että kadun, olen miettinyt asiaa pitkään, kiitos, mutta asia ei ole oikein valaissut muuten olisiko mitään ohjieta raskauteen tai sellaiseen vauvanhoidosta tiedän lähes kaiken

    • Kasvatuksen tulosta

      Et muuten tiedä ennenkuin se OMA on siinä. Siitä vastuusta et enää pääse irti kun ei yht'äkkiä "hotsittaiskaan". Paitsi antamalla lapsen adoptioon.... jotkut oppivat vain toisten kustannuksella (lapsen) ja kantapään kautta.

    • ParastaPikkuihmeelle

      vaikka kuinka olisi nyt sitä vauvakuumetta, vuoden päästä voit olla kyllästynyt aiheeseen. kannattaisi lykätä vauvan hankkimista ainakin siihen asti kun olet peruskoulun saanut päätettyä. ja vaikka kuinka haluaisit lapsen ja uskoisit pystyväsi tuon ikäisenä huolehtimaan pienestä ihmeestä, lapsi jää paljosta paitsi eikä saa välttämättä niin hyvää elämää kuin ansaitsisi. jotkut onnistuvat loistavasti, toiset epäonnistuvat, ja aina on se riski että juuri sinä epäonnistuisit lapsenkasvatuksessa. kun olet itse kokenut enemmän, on parempi aika hankkia lapsia. jos kuitenkin päädyt lapsen hankkimiseen, muista että ei ole sinun vqnhempiesi tai poikakaverisi vanhempien velvollisuus hoitaa lasta kun itse yrität saada koulusi loppuun ja elämäsi kuntoon.kannattaisi puhua aiheesta vanhempiesi kanssa, ellet ole niin jo tehnyt.

    • annina.25

      En ole, vanhempani eivät vielä tiedä asiasta enkä aio sanoakkaan ennenkuin olen tehnyt raskaustestin, vauva ei todellakaan tulisi elämään muiden rahoilla, sisarusteni lapsilta jää koko ajan pieneksi paljon suloisia vauvanvaatteita 26-48 kokoja
      ja uskon onnistuvani tässä

      • järki_käteen

        paremoi harkita nyt, kuin katua myöhemmin..


      • Mä ymmärrän sua!

        Anniina. Olen myös 13 vuotias. Ja minulla on maailman ihanin poikaystävä jonka kanssa olen seurustellut n. 3 vuotta. Mulla on ollut varmaan miljoona kertaa vauvakuumetta. Ja oon aina ehdottanut että voitasiko me hankkii lapsi. Se on kuitenkin jäänyt vaan haaveeksi. Ymmärrän sua täysin.
        Mut jos sä nyt aijot hankkii vauvan,vaikka se onkin maailman ihanin asia. Niin mieti tarkkaan ootko viel valmis kokee sen kaiken tuskan. Myös sun oma tulevaisuus menee siinä samalla pilalle...

        Mä ja mun poikaystävä ollaan suunniteltu meidän unelma perhe. Mutta vasta siinä yli 20 vuotiaina. Sillo meillä molemmilla on jokut opiskellut ammatit ja varaa siihen omaan ihanaan perheidylliin.

        Mä suosittelen että juttelet sun poikaystävän kaa tulevaisuuden suunnitelmista. Mä olin jo pilaamassa elämääni.
        Ja jos nyt tuut raskaaks niin on lähes 60% varmaa keskenmeno. Jolloin et ehkä aikuisena voi enää saada lapsia... Sitä mäkin pohdin. Ja tulin siihen tulokseen että ehkä ootan vähä vanhempaan ikään.

        Nyt eletään ja biletetään vielä kun meillä on siihen aikaa. Aikuisempina rauhotutaan. Hankitaan työt ja perhe. :)


      • järki päähän

        Aika pieniä, nukkejako siskosi kasvattaa? :-) vauva tarvii muutakin kuin vaatetta, sulta tuskin maitookaan irtoo tarpeeksi rinnoista, jotka vielä kasvavat? Sä oot itsekkin lapsi jolla elämä edessä!


    • hunaja

      Mitä jos puhuisit kuitenkin vanhemmillesi etukäteen ajatuksistasi? Voisit saada uusia näkökulmia asiaan.
      Harkitse, mieti, älä pilaa elämääsi. Sinun pitäisi vielä keskittyä olemaan kavereiden kanssa, käymään koulua, ei kannattaisi vielä lähteä perhettä perustamaan.

      Muistan, että minäkin taisin olla yläasteikäinen kun ensimmäisen kunnon poikaystävän kanssa tuli ohimenevä ajatus, että olisipa ihanaa, jos saisimme vauvan. Onneksi emme kuitenkaan lähteneet sitä ajatusta toteuttamaan.

      Vuosien varrella poikaystäväni ovat vaihtuneet muutamaan otteeseen ja kyllä, jokaisen kanssa on tullut ainakin tulevaisuutta koskien ajatuksia vauvoista. Suhde pitää olla tarpeeksi pitkään jatkunut ja vakaalla pohjalla, ennen kuin kannattaa lapsia alkaa hankkia. Minulla ei edes vielä ole lasta, vaikka ajatuksia on ollut monet kerrat.

      Et voi tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Haluatko opiskella? Haluatko hyvän ammatin? Niihin kannattaa panostaa ennen lapsien hankkimista. Mitä jos sinä ja poikaystäväsi eroatte? Mitä jos toinen muuttaa toiselle paikkakunnalle esim. opiskelemaan? Kaikki on mahdollista.

      Tulevaisuudessa on hyvin aikaa.

    • myöhemmin_sitten

      pyydä vanhempiis hankkii sulle pikkusisarus, ni saat elää pienen lapsen kanssa. 13-vuotias ei ole valmis äidiksi vaikka siltä tuntuisikin. älä pilaa tulevaisuuttas tolla, lapsia voit hankkia sitten vanhempana.

    • ap wanna baby

      No ei se ole se että saa elää pienen vauvan kanssa pelkästän, on se nyt ihan eri tunne kun saa oman vauvan syliin kuin pikkusisarus -.- oma vauva olisi osa minua ja se oli siin ihanaa

    • järkikäteen

      älä heei ihan oikeest.. etkö sä tajuu et sä voit kuolla synnytykses ja kyl noit vauvakuumeit tulee ja menee ite oon 15 ja raskaana mutta silti pelkään miten tuun pärjäämään omillani ja ehdin juuri käymään koulun alta pois niin olen siitä iloinen... mutta odota parivuotta vähintään se olisi lapsellekkin hyvä että saa olla äidin kanssa eikä sinun tarvitse keskittyä silloin enää kouluun :)

    • moikkamoii1

      No mutta eikö yhtä lailla kuka vain voi kuolla synnytyksessa??

    • ;33 Rawrs

      Et voi olla tosissasi... Itse täytän 13 tänävuonna ja lapsea en halua edes 25.vuotiaana.. Synnytys on yhtä tuskaa.. Odota ainakin, että pääset koulusta..

    • ap having a baby

      No mä en oo niiku te kaikki, mä oon aina halunnu lasta ja oon odottanu jo 1.5 vuotta et saisin lapsen, synnytykseen saa morffiinia vaikkei se juurikaan mitään auta, keisarinleikaustakin harkitsin, ja kuitenkin joudun odottamaan vauvaa vielä 9kk, toivoisin saavani vinkkejä raskaudesta ja synnytyksestä, ja saako raskaustestejä muualtakuin apteekista, eikös sen testin voi tehdä 3vk päästä lapsen teosta, elikkäs vajaan kahden viikon päästä näkee sitten onnistuiko :)

    • Lto21

      Et ole tosissas! Synnytykseen ei saa morfiinia, etkä saa valita synnytystapaa. Todennäköisesti lapsesi huostaan otetaan teiltä vanhemmilta suoraan laitokselta, jos sinun vanhempasi eivät halua sitä kasvattaa. Sinun (ja poikaystäväsi) yksinään ei sitä anneta kasvattaa, koska olet itsekin lapsi.

    • vittu3

      Ihan vaan tiedoks niin 13.vuotiaana ei voi tulla raskaaksi ellei ole todella kehittynyt keho... Uskon, että vanhempasi pakottovat sinut tekemään abortin.. Sairasta hankki lapsi kun on 6.lk/7.lk !

    • -paksuna-

      itse olen 15 vuotias ja raskaana poikaystävälleni. poika ystäväni on 19 ja on ehdottomasti sitä mieltä etten saisi pitää lasta koska emme vain ole valmiita siihen ja parempi kun käy koulut loppuun. itsekkin olen hoitanu omia sisaruksia kun ovat olleet vauvoja. ja tuttujen lapsia olen vahtinutyli paljon ja voisin sano niitä melkein omiksi lapsiksini. rakastan vauvoja ja lapsia yli kaiken. mutta sinä olet vielä niin nuori ja kannattaa tarkkaan miettiä mitä teet. sinuna kävisin koulut ensin loppuun ja perustaisin sitten perheen mutta itse tiedät parhaiten mitä elämältä haluat :)

    • 10 + 3

      et kai sä tyttöparka kuvittele että sun kehos kestäis raskauden? sä oot vasta 13, sun lantios ei oo tarpeeks kehittyny että pystyisit synnyttämään. pahimmassa tapauksessa raskaus ja synnytys aiheuttais sellasia vahinkoja mitä ei koskaan pystytä korjaamaan, tai jopa sun kuolemas.

      suosittelen että puhut vanhempies kanssa ennen kun oot raskaana. ei se raskaus ja lapsi ja pien perhe oo mikään leikki jota leikitään. siinä se todellisuus vasta iskeekin vasten kasvoja ja se on aika julmaa.

    • ap getting a baby

      No enny iha uskois et kuolen siin, raskaustesti sit 3 viikon pääst

      • 10 + 3

        kuoleman todennäiköisyys on pieni, mutta sinun ikäisilläsi kuitenkin suurempi kuin vaikka viisi vuotta vanhemmalla. sun kroppasi on vasta kehittymässä naiseksi, se että menkat on alkanu ei ole todellakaan sen merkki että sun kehos kestäis raskauden.

        sun lantios on kunnolla kehittyny vast 3-5 vuoden päästä, sun pituuskasvus ei oo vielä loppunu, sun kehos muuttuu suunnilleen vielä seittemän vuotta... sua ei taida yhtään kiinnostaa oma terveytes, haluat vain päästä leikkimään äitiä. "ei mun keho siitä pilalle mene, naisten kehohan on tarkoitettu kestämään raskaus"


    • 0mega

      Eikös 13-vuotias on syntyny vuonna1999 tai 2000 ;DDD. Kyllä sitä tuntee ihtensä niin vanhaks näitten nyky mukuloiden parissa vaikka itekin olen vasta 20-vuotias =D.
      Tuo olisi muuten todella karmea teko sulle itelles ja sinun vanhemmille. Oot itekin vasta ihan lapsi vasta ja usko pois sen verran osaan kahtoa taaksepäin ja vertailla miten sen ikäset silloin aatteli ja käyttäytyi. Itekin olen aina ollut tosi lapsirakas mutta en minä nyt tuon ikäsenä ajatellukaan mitään tuommosta.

      miten meinasit käydä koulun loppuun? Entä jatko koulutus? Nykyään on pakko olla ammatti sillä ilman koulutusta ei pärjää tässä maailmassa. Mulle itelleni lukionki käyminen oli rankkaa niin miten luulet sen olevan sitten semmosen pikkusen taaperon kanssa?

      Onko sinun mielestä oikein sille lapselle että on vanhemmat jotka mitä luultavemmin eroaa jossakin välissä ja kummallakaan ei ole ammattia--->köyhyys yhteiskunnan varoilla eläminen. Molemmat on ihan lapsia, mitä te voisitte opettaa sille lapselle elämästä kun ette ole itsekään eläneet kuin lapsen elämää, ette aikuisten.

      • 0mega

        Hirveesti kirjotusvirheitä, pahoittelen. Ja en oikeasti tarkottanu loukata sinua alottaja mutta sen huomaa oikeasti jo muutaman vuoden päästä kun kahtoo taaksepäin miten lapsellinen vielä tuolloin oli. En tosiaankaan usko että olen mikään poikkeus. Et menetä siinä mitään että odotat muutaman vuoden. Ajattele kerkiät tehä niitä juttuja joita haluat (ei vauvaa) ja hankkia sen ammatin ja kämpän. Olisi sille vauvallekin parempi mahdollisuus menestyä elämässä. Usein vauvan haluaminen tuossa iässä on sitä että haluaa jonkun semmosen ihmisen joka rakastaa pyyteettömästi vauvan avulla voidaan siirtää hankalia asioita tuonnemmaks esim. ammatin valinta, koulu, aikuistuminen, yms ongelmat.


    • ap waiting a test

      Nyt sitte vaan odotellaan että pääsee raskaustestin tekemään, kaikki olette suunnilleen sitä mieltä ettei kannata, aloin itsekkkin miettiä eilen illallla, että mitä kun jonnekkin olisi lähdössä ni saa vaippoja vaihdella ja imettää, minne vaan meneekin, alan jo olla sillä kannalla että kannattiko, mutta eihän sitä vielä tiedä aion kyllä pitää lapsen jos nyt raskaana olen, minulla on ollut pahoinvointia ja olen pari kertaa oksentanut, mutta en usko että se ekoina päivinä heti tulisi, jos olen raskaana

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Typerä provo.

      • ap talking a true

        Sori mut ei oo provo, jos testin tehtyäni oon raskaana ni laitan kuvan vatsastani


      • älkäätulkopätemään
        ap talking a true kirjoitti:

        Sori mut ei oo provo, jos testin tehtyäni oon raskaana ni laitan kuvan vatsastani

        ihmiset hyvät, tämä ei ole provo. tunnen ap:n ja hän on täysin tosissaan. en itse osaa hyväksyä oikein asiaa, mutta se on hänen oma päätöksensä. tottakai tämä olisi riski terveydelle, mutta mitä se teitä liikuttaa? se ei vaikuta mitenkään teidän elämäänne, joten turha tulla pätemään. omaa elämäänsä hän on tässä pilaamassa, ei teidän. lisäksi hän kysyi tässä LASTENHOITOVINKKEJÄ, ei muiden mielipiteitä, joista ei kuitenkaan olisi mitään hyötyä. tämä ap on itsepäinen ja osaa tehdä omat päätöksensä.


      • guggeligui
        älkäätulkopätemään kirjoitti:

        ihmiset hyvät, tämä ei ole provo. tunnen ap:n ja hän on täysin tosissaan. en itse osaa hyväksyä oikein asiaa, mutta se on hänen oma päätöksensä. tottakai tämä olisi riski terveydelle, mutta mitä se teitä liikuttaa? se ei vaikuta mitenkään teidän elämäänne, joten turha tulla pätemään. omaa elämäänsä hän on tässä pilaamassa, ei teidän. lisäksi hän kysyi tässä LASTENHOITOVINKKEJÄ, ei muiden mielipiteitä, joista ei kuitenkaan olisi mitään hyötyä. tämä ap on itsepäinen ja osaa tehdä omat päätöksensä.

        No.. mitä voi olettaa jos 13-vuotias tulee kyselemään lastenhoitovinkkejä suomi24 palstalle? Me kaikki varmaan ollaan tosi innoissamme että Suomeen saadaan lisää teiniäitejä ongelmineen. Tottakai on hyviäkin teiniäitejä mutta se että hankkiutumalla hankkiutuu tuon ikäisenä raskaaksi on silkkaa typeryyttä ja antaa itsestään horahtavan kuvan noin nuorena =/. Eikä vauva ole mikään kiva juttu mitä on kiva hoitaa kun on aina tykännyt lapsista ja jee jee. Vauva on ihminen, kaikki virheesi ja tekemisesi vaikuttavat hänen kasvuun, elämään ja persoonallisuuteen. Entäs kun koet teini-iän epävarmuudet sun muut, ammatinvalinnat?? Sinun pitää miettiä lastasi, koko maailmasi suurinpiirtein pyörii lapsesi ympärillä useamman vuoden, jonka jälkeen huomaat olevasi kolmekymppinen ammattia vailla oleva vauvakone.


    • ,,,

      Onneksi Suomessa on toimiva neuvola ja lastensuojelujärjestelmä. Aloittaja on varsin TYHMÄ, jos olettaa että voi elää vauvan kanssa ilman lastensuojelujärjestelmään joutumista. Neuvolalla on velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun tällaisistä tapauksista, koska huolihan on suuri.

      Joku sijaisperhe saa hoitoonsa aloittajan vauvan tulevaisuudessa...

      Ei aloittaja pilaa ainoastaan oman elämänsä vaan myös SYNTYMÄTTÖMÄN VAUVANSA elämän....

    • ei pahalla

      Joo ei kyllä kannata lasta tehdä kenellekään muulle. Sijaisperheille löytyy kyllä lapsia muualtakin. Lastensuojelu on niin nöyryyttävää ettei kannata sitä kokea. Eikä niistä eroon pääse kun niillä on aina joku hieno "huoli". Kannattaa odottaa ainakin kaksikymiseksi että saa olla todennäköisemmin rauhassa ymmärtämättömiltä tarkkailijoilta

    • koht13v

      Kuinka hemmetin aikasin oot menny sänkyy ja kuinka vanha sun poikaystäväs on !? Miks aijot pilata nuoruutes

    • Miesope

      Miksiköhän näihin joutaviin trolleihin vastataan...

    • ap start thinking

      poikaystävä on saman ikänen, ja oliski trolli panikoin nyt et mitä menin tekemää ens viikol teen testin ja saan tietää ja panikoin miten idiootti olin ku ees harkitsin tollast toivon etten oo raskaana

    • Lapskulta

      .____. Ensin haluat lasta ja nyt et? Mitä tähän tulisi ajatella? Uskon, että et ole raskaana, mutta käyn täällä joka päivä ja odotan innolla testin tulosta (:

      • PaniPaniPani

        koht12 ite menin panee mun poikaystävää jo 11.vuotiaana, että...


    • tokitoki

      Joo toki toki menit panee jotai 11v saaha sitä coolii esittää mut toi menee vähä liia pitkälle enny iha usko et 5lk menee sänkyy jonku kaa silo leikitää barbiel ja nukeil viel :D ja oikee ollaa olevinaan ku tullaan se tänne ilmottaa

    • ap on otettu

      Ihanaa että sitä "lapskulta" seuraat tätä keskustelua ja että jota kuta kiinostaa, eikä vain moitita, sinun ansiostasi aloin tässä tekemään omaa blogiakin :) haluaisitko linkkiä siihen kun valmis

    • Lapskulta

      Toki.. Omahan on valintasi mitä teet elämäsi kanssa, ei muut siihen voi vaikuttaa.. Noh, ehkä vanhempasi, mutta.. (:

    • _._._

      :--DD Käykö täällä enään ketään?

    • ap getting bored

      Mä käyn joka päivä kattoo onks tullu uusii kommiii mut porukka ei enää viitti moittii ku kait ymmärtäny ettei paljoo auta :D mutta tääl nyt sit testiä odotellessa, toivotaan parasta, en vaa itse tiedä mikä se paras nyt tällä hetkellä on mutta kaise kallistuisi sille ei lasta puolelle :(

    • Lapskulta

      :// Omg.. Mä käyn tääl ainaki jokapäivä. Mun mielestä testin voi tehä millon vaan, että...

    • ap waiting a test

      joo sen voi tehä koska vaan mut se on 11 päivän pääst luotettavin tai kolmen viikon pääst ni teen sen sununtaina kun olen poikaystävälläni koko vkl yötä :) Ja että saa olla ylpee, kun poikaystäväni kaksosveli oli ostanut mulle läpällä kondomeit :D Ettei pääse uudelleen unohtumaan, ihanku viimeks ois muka unohtunu ku tässä lasta koitettiin saada, muuten "Lapskulta" minkä ikäne oot

    • Lapskulta

      Ahaa, ymmärrän. Tän viikon sunnuntaina? Olen -00 alkuperää. c: Eli joulukuussa tulisi täyteen 13-vuotta (:

    • Lapskulta

      Joko on se testi tehty? Ihan täpinöissäni odottelen sitä täällä! :33

    • ap is happy

      Olen niin huojentunut tuloksesta, negatiivinen tuli, olen loppujen lopuksi todella iloinen, koska aloin miettiä koulutustani ja sitä että lapsi huostaanotettaisiin, ostimme vain yhden testin joten toivon että tuo oli nyt oikeassa, jos oireita tulee raskaudesta niin täytyy ostaa toinenkin, testi oli Clear Blue testi ja vastaukseksi sain "ei raskaana" , olen kyllä iloinen ja niin on poikaystävänikin vaikka on ollutkin tukenani, eikä ole elätellyt kauhu tarinoita lapsesta, ehtiihän niitälapsia vielä hankkia, nyt sait vastauksen viimein "lapskulta"
      :D Kiitos osalle jotka kommentoijista, kun valaisitte mua huostaanotosta ja muusta, mutta noi "elät muitten rahoilla, ei susta ole äidiksi" oli sit toinen juttu ja jätän ne ihan omaan arvoonsa, enkä kommentoi niitä mitenkään

    • Lapskulta

      No.. Onneksi sentään tuli negatiivinen, koska.. Loppujen lopuksi itsekkin tajusit sen (:

    • Äiti 40v

      Hommaa tytteli koiranpentu, ja katso jaksatko edes siitä huolehtia... Romanttiset haaveet on tuossa iässä normaaleja , mutta todellisuus vaatii aikuisen aivot, aikuisen mielen ja aikuisen kokemuksen. Jos haaveilkaa vaan, mutta jättäkää toteutus aikuisiälle.. Eihän sun ikästen vielä pidä edes olla ns parisuhteessa,vaan liikkua yhdessä porukoissa ja nauttia vapaana nuoruudesta, kultaseni...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe