kun viimekesä antoi mahtavan marja, sieni ja omenasadon,marjoist ja omenoist olen saanut lapsenlapsille monet herkut talvenaikana. On ilo ehdä lapsille jotain hyvää kun tulevat käymään, köyhänä tarjoamiset rajoittuisivat puuroihin ja lettuihin. Lapsille on niin kiva tehdä kun näkee että mastuvat. Toivottavasti ensikesä antaa taas hyvn sadon.
Olen sitten tyytyväinen mummo
5
190
Vastaukset
- halvalla herkullista
Lapset pitää spaghetista, makaroonilaatikosta, keitetyistä perunoista tai itse tehdystä muussista, lihapullista, nakeista, kalapuikoista, jauhelihamuru- ja kasviskeitoista ja tosiaan lätyistä sekä hillosta - kyllä meidän lapset syövät mielellään myös nalle- tai kaurapuuroa.
Joten oli köyhä tai rikas - nuo ovat edullista perusruokaa vauvasta vaariin ja mummollekin kanssa. Myös ihan samaa kotiruokaa lasten vanhemmatkin laittavat ja pitävät niistä myös.
Kun vielä joskus kutsun aikuisia lapsianikin syömään luokseni, laitan ihan noita samoja ruokia. Joskus paistan myös broilerin koipia uunissa - sehän on jo ihan herkullinen gourmeeateria ja todella edullista kun antaa muhia kauan uunissa ja lisukkeeksi perunoita tai riisiä, jotain salaattia tms. - Salaatinkin voi tehdä edullisesti esim sipulirenkaita ja tomaattia tai mitä vaan itse keksii.- Perusruokaa
Meidän lapset pitää keitetyistä perunoista, talouskyljyksistä, perunamuussista, karjalanpaistista ja lanttu- ja kaalilaatikosta, lihakeitosta, uunilohesta ja naudanmaksasta tehdystä maksakastikkeesta.
Spaghetti, makaronilaatikko, nakit ja kalapuikot kuuluvat meillä "inhokkeihin". - tyytyväinen mummo
Niin nuohan ovat meidänkin lasten lempiruoka, lisäksi olen saanut heidät pitämään kalasta, mökillämme kala on lastenkin mieliruokaa. Marjat on hyvänä lisänä välipaloihin ja jälkkäreihin. Vanhin lapenlapsi innostuikin viimekesänä keräämään mustikoita kotiin vietäväksi, mummon avustuksella saatiin hyvä saalis pojalle, jäikin yksi sukupolvi väliin jotka ei kerää marjan marjaa.
- teppo5
Hyvä Paula! Jätit varmaan marjoja myös kotiviiniin!
- mussukka3
Jos aikaa ja taitoa riittää,niin varmaan hauskaa ajanvietettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380