Olen sitten tyytyväinen mummo

tyytyväinen mummo

kun viimekesä antoi mahtavan marja, sieni ja omenasadon,marjoist ja omenoist olen saanut lapsenlapsille monet herkut talvenaikana. On ilo ehdä lapsille jotain hyvää kun tulevat käymään, köyhänä tarjoamiset rajoittuisivat puuroihin ja lettuihin. Lapsille on niin kiva tehdä kun näkee että mastuvat. Toivottavasti ensikesä antaa taas hyvn sadon.

5

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvalla herkullista

      Lapset pitää spaghetista, makaroonilaatikosta, keitetyistä perunoista tai itse tehdystä muussista, lihapullista, nakeista, kalapuikoista, jauhelihamuru- ja kasviskeitoista ja tosiaan lätyistä sekä hillosta - kyllä meidän lapset syövät mielellään myös nalle- tai kaurapuuroa.

      Joten oli köyhä tai rikas - nuo ovat edullista perusruokaa vauvasta vaariin ja mummollekin kanssa. Myös ihan samaa kotiruokaa lasten vanhemmatkin laittavat ja pitävät niistä myös.

      Kun vielä joskus kutsun aikuisia lapsianikin syömään luokseni, laitan ihan noita samoja ruokia. Joskus paistan myös broilerin koipia uunissa - sehän on jo ihan herkullinen gourmeeateria ja todella edullista kun antaa muhia kauan uunissa ja lisukkeeksi perunoita tai riisiä, jotain salaattia tms. - Salaatinkin voi tehdä edullisesti esim sipulirenkaita ja tomaattia tai mitä vaan itse keksii.

      • Perusruokaa

        Meidän lapset pitää keitetyistä perunoista, talouskyljyksistä, perunamuussista, karjalanpaistista ja lanttu- ja kaalilaatikosta, lihakeitosta, uunilohesta ja naudanmaksasta tehdystä maksakastikkeesta.
        Spaghetti, makaronilaatikko, nakit ja kalapuikot kuuluvat meillä "inhokkeihin".


      • tyytyväinen mummo

        Niin nuohan ovat meidänkin lasten lempiruoka, lisäksi olen saanut heidät pitämään kalasta, mökillämme kala on lastenkin mieliruokaa. Marjat on hyvänä lisänä välipaloihin ja jälkkäreihin. Vanhin lapenlapsi innostuikin viimekesänä keräämään mustikoita kotiin vietäväksi, mummon avustuksella saatiin hyvä saalis pojalle, jäikin yksi sukupolvi väliin jotka ei kerää marjan marjaa.


    • teppo5

      Hyvä Paula! Jätit varmaan marjoja myös kotiviiniin!

    • mussukka3

      Jos aikaa ja taitoa riittää,niin varmaan hauskaa ajanvietettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe