Muuttamassa takaisin Lahteen

Lahti vs. PKS

On se vaan kumma miten mieli halajaa takaisin Lahteen. Seitsemän vuotta pääkaupunkiseudulla alkaa tosiaa riittäämään ja mieli tekee palata takaisin kotiseudulle. Varsinkin kesälomareissut Lahdessa lisäsivät muuttointoa.

Lahden etuja:
- Ei ruuhkia
- Järkevät etäisuudet
- Leppoisampi henki (oikeasti!)
- Asuntojen hinnat kohtuulliset
- Luonto lähellä

Lahden haittoja
- Ei töitä
- Pendelointi Hkiin raskasta
- Palveluja vähemmän
- Sisäpiirimeininki

Muut muuttohalukkaat jatkakaapa listaa. Vertailussa siis Pääkaupunkiseutu ja Lahti.

t. Muuttovalmis

4

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Joo. En tosin PKS:tä osaa sanoa, mutta muuten ajoittain on minullakin halua paluumuuttoon Lahteen. Tuli asuttua siellä jokunen vuosi opintojen takia aikanaan. Lahti on minusta juuri sopivan kokoinen paikka, n. 100 000 ihmistä. Itselleni suurin ongelma Lahdessa on ehkä se, että siellä ei ole monialaista yliopistoa.

• Jennyfer

Itse olen juuri muuttanut Lahdesta pääkaupunkiseudulle..itse kyllästyin lahteen...joka päivä samat naamat jne. En vain löytänyt paikkaani Lahdesta. Nyt etsin sitä täältä HKI:stä....toivottavasti löydän =) Kaikkea hyvää sinne Lahteen !!!

• ZENA

Asun Savossa nyt, mutta ei ole töitä. Mietin, että voisin Lahdesta/läheltä katsella töitä, mut toi masenti.. Miinus- Ei töitä... En haluais etelämpään...
      Onko kaupallisella/taloushallinnon alalla töitä?

• Muuttaisin minäkin

Ei minulla ole listaan mitään lisättävää. Mutta kyllä totisesti haluaisin palata Lahteen viidentoista vuoden poissaolon jälkeen.

Se mitä mainitsit leppoisammasta hengestä pitää paikkansa. Toisaalta onko se vain harha joka tulee silloin kun on käymässä vanhoilla kotikonnuilla?

Mieli tekisi muuttaa, mutta kun sitä työpaikkaa ei sieltä luultavasti löydy. =(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe