On se vaan kumma miten mieli halajaa takaisin Lahteen. Seitsemän vuotta pääkaupunkiseudulla alkaa tosiaa riittäämään ja mieli tekee palata takaisin kotiseudulle. Varsinkin kesälomareissut Lahdessa lisäsivät muuttointoa.
Lahden etuja:
- Ei ruuhkia
- Järkevät etäisuudet
- Leppoisampi henki (oikeasti!)
- Asuntojen hinnat kohtuulliset
- Luonto lähellä
Lahden haittoja
- Ei töitä
- Pendelointi Hkiin raskasta
- Palveluja vähemmän
- Sisäpiirimeininki
Muut muuttohalukkaat jatkakaapa listaa. Vertailussa siis Pääkaupunkiseutu ja Lahti.
t. Muuttovalmis
Muuttamassa takaisin Lahteen
4
543
Vastaukset
- ...
Joo. En tosin PKS:tä osaa sanoa, mutta muuten ajoittain on minullakin halua paluumuuttoon Lahteen. Tuli asuttua siellä jokunen vuosi opintojen takia aikanaan. Lahti on minusta juuri sopivan kokoinen paikka, n. 100 000 ihmistä. Itselleni suurin ongelma Lahdessa on ehkä se, että siellä ei ole monialaista yliopistoa.
- Jennyfer
Itse olen juuri muuttanut Lahdesta pääkaupunkiseudulle..itse kyllästyin lahteen...joka päivä samat naamat jne. En vain löytänyt paikkaani Lahdesta. Nyt etsin sitä täältä HKI:stä....toivottavasti löydän =) Kaikkea hyvää sinne Lahteen !!!
- ZENA
Asun Savossa nyt, mutta ei ole töitä. Mietin, että voisin Lahdesta/läheltä katsella töitä, mut toi masenti.. Miinus- Ei töitä... En haluais etelämpään...
Onko kaupallisella/taloushallinnon alalla töitä? - Muuttaisin minäkin
Ei minulla ole listaan mitään lisättävää. Mutta kyllä totisesti haluaisin palata Lahteen viidentoista vuoden poissaolon jälkeen.
Se mitä mainitsit leppoisammasta hengestä pitää paikkansa. Toisaalta onko se vain harha joka tulee silloin kun on käymässä vanhoilla kotikonnuilla?
Mieli tekisi muuttaa, mutta kun sitä työpaikkaa ei sieltä luultavasti löydy. =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243