Melko maltillista keskustelua näyttää olevan tällä palstalla. Liekkö kaikki siirtolapuutarhurit hiihtelemässä...ja suunnittelemassa ensi kevään istutuksia.
Olen ostamassa siirtolapuutarhamökkiä pääkaupunkiseudulta ja siksi tiedustelen paria asiaa:
Saako mökeissä viettää aikaa tai yöpyä talvella ?
Ovatko mökit yleensä ns. talviasuttavia ?
Olet vasta muuttamassa kyseiselle seudulle täältä pohjoisesta, jossa minulla on ollut mökki. Talvella mökillä oleminen on tosi rentouttavaa ja täällä päin se on yleensä sallittua, joten arvostaisin samaa ominaisuutta myös tulevassa mökissä.
Hiljainen palsta
2
219
Vastaukset
- Siirtolapuutarhuri
Tervetuloa Helsinkiin.
Kyllä täällä Helsingissäkin saa yöpyä talvisin. Tosin luulen, että talviyöpyjiä ei ole paljon. Useimmat mökit ovat vanhoja ja kevyesti rakennettuja, joten aikamoiset lämmityskulut tulevat, varsinkin jos ei ole takkaa.
Tällä hetkellä monet kyllä peruskorjaavat mökkejään ja lisäävät fyllejä seiniin ja lattialle.
Itse en talvisin yövy. Koska alueella ei ole muita, niin melko yksinäistä oleskelu olisi. Lumien sulattua asia on toinen. Yleensä olen muuttanut mökille huhti-toukokuun vaihteessa, kerran jopa 22.4. - hemppa_69
Enpä yövy minäkään talvisin. Vapun nurkilla vasta. Meillä kyllä saa oleskella talvisin, jos mökistä siihen on. Talkkarille tulee vain ilmoittaa jottei hän turhia huolisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1443757Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,843219SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.852624Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.72416Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2472353Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a392206Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv681782- 42959
- 95948
- 53839