Chromen väliaikaistiedostot

Väliaikaistiedostot

Kun Google Chrome vaan pyörittää aukeamista, mutta ei aukene, ei. Yrityksen jälkeen menen ja ajan CCleanerin, jolloin sieltä lähtee 12 Megaa, joista lähes kaikki on Google Chromen väliaikaistiedostoja. Mitä hitsin hitsiä ne ovat?
Ja mistä se se niitä lataa? Verkosta vai koneeltani? Ja mitä tarkoitusta varten?
Kertokaa nyt tietävät.

19

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ccleaner ei pysty poistamaan ihan kaikkia Chromen tilanpäistiedostoja. Itselläni Chromeen on jäänyt sivuhistoriasta kohtia vaikka olen ajanut Ccleanerin läpi ja siitä on ruksattu se kohta.

Voi myös olla että Chrome kerkee lataamaan jotakin kun yrität aukaista sen.

• Väliaikaistiedostot

Niin myöskin arvelen, että nimenomaan siinä avausvaiheessa Chrome jostakin syystä lataa jotain....

• -------

Niin ettei kyseessä olisi Chromen päivitys tiedostot, ne ladataan automaattisesti ja selain päivittää sitten itsensä kun on suljettuna. Jos poistat tiedostot ennenkuin on päivitetty niin nämä ladataan uudestaan.

• Väliaikaistiedostot

Olisikohan se sitten niin? Se olisi kyllä siinä mielessä huojentavaa, ettei mistään vakavammasta (viruksista tms.) ole kysymys.

• Haittaohjelma tuskin on tuon aiheuttaja.

• Väliaik.ym.tiedostot

Viimeksi sammutin Chromen, etten poistanut selaustietoja, en käyttänyt CCleaneria. Nyt kun yritin käynnistää, niin ei.
      Siihen tulee se ilmoituskin, että "sivu ei vastaa" ja kone rallattaa, kuin viimeistä päivää. Eihän se nyt mitään latausta noin joka kerta voi tarvita.
      Sitten en meinannut päästä pois siitä ollenkaan.
      Kun lopulta olin työpöydällä ja nyt ajoin CCleanerin, niin 10 Megaa Google Chromea, joista 6Megaa oli Chromen väliaikaisia internet-tiedostoja ja yli 4Megaa Googlen sivuhistoriaa?? Mitä helkkarin sivuhistoriaa, kun mihinkään en päässyt.

• Väliaik.tied.ym.

Jo pari viikkoa sitten, kun mihinkään ei päässyt, latasin Chromen uudestaan. Mutta en poistanut ensin entistä asennusta. Pitäisikö Crome poistaa vallan ja ladata sitten vasta uusi?
      Tuolla jollain palstalla kerrottiin, että Elisan/Saunalahden liittymissä on nyt pahoja ongelmia ja että liittymiä myydään enemmän kuin on kapasiteettiä. Olisiko sellainenkin syynä, ettei Chrome tahdo toimia?
      Vaikka tämä Firefox kyllä toimii melko hyvin.

• Chrome olisi kannattanut ensin poistaa kokonaan ja vasta sen jälkeen asentaa uudelleen.

• Ja itselläni on Saunalahden mobiililiittymä ja Elisan adsl ja hyvin toimii nettisivut Chromella.

• Väliaik.

Niin, ei kai se siellä Saunalahdella tämä syy nyt ole.
      Täytynee jossain vaiheessa poistaa Chrome vallan ja ladata uudelleen.
      Ei ole onneksi salasanoja siellä Chromen muisteissa, vaan pelkästään omassa päässä :-). Joten kai ne kirjanmerkit pian uudelleen kirjoittelee.

• Jatkossa kannattaa kirjautua Chromen asetuksista omalle Google tilille. Näin kirjanmerkit ja salasanat menevät automaattisesti sinne talteen.

• Väliaik.

Täytyykö siinä kirjautumisessa laatia käyttäjätunnus, salasana tms.?
      Sitoutuuko siinä johonkin?
      Ennestään on jo Googlen gmailiin tunnukset. Eikö ne riitä?

• -------

Niin "Siihen tulee se ilmoituskin, että "sivu ei vastaa" ja kone rallattaa, kuin viimeistä päivää"

Ahaa, mitä sulla on chrome://settings/ -> Käynnistyksessä kohdassa valittuna?
        Eikai jatka siitä, mihin jäätiin? Tai joku rikkinäinen/saastunut sivu aloitussivuna. Se myös selittäisi miksi Chrome lataa ja sivuhistoriassa merkkejä.

Kokeile ensiksi uutta profiilia http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=fi&answer=142059

Gmail tunnukset kelpaa.

• 15-12

"""Jatkossa kannattaa kirjautua Chromen asetuksista omalle Google tilille. Näin kirjanmerkit ja salasanat menevät automaattisesti sinne talteen. ""

Vapunen: Perustelisitko jotenkin sen Google-tilin tarpeellisuutta.?

• Google tili on tarpeellinen Chromessa. koska sinne varmuuskopioituu salasanat/kirjanmerkit. asetukset, lisäosat. Näin ne on aina tallessa ja helppo palauttaa sieltä jos joutuu asentamaan Chromen uusiksi.

Mutta jos ei tallenna Chromeen noita niin silloin tiliä ei tarvitse laittaa.

• mitä se touhuaa

Minulla on kans sellasia kokemuksia cromesta että ihmettelen,mitä se oikein yksikseen touhuaa.
      Menee välillä montakin päivää että en käytä cromea,pääasiallinen selain on opera,kun sitten ajan c cleanerilla puhdistukset,joka jumalankerta siellä on ensimäisenä cromesta vaikka millasta tiedostoo hirmumäärät mitä c cleaner on poistanut,vaikka selain on ollut montakin päivää ilman että olen käynnistänyt tai käyttänyt sitä.
      Mitä helkuttia se oikein itekseen touhuaa ja kerää kaikenmaaliman tiedostoja vaikka sitä ei käytäkkään.Ja ei,sinne ei ole jäänyt edellisellä käyttökerralla mitään,kaikki mitä siitä selaimesta voi poistaa,on poistettu.

• ChromeChrome

Chrome on nopea ja varmatoiminen. Tämä on toteutettu siten, että Chrome lataa joka helkutan avatun sivun muistiin ja pitää niitä siellä valmiina "varmuuden vuoksi". Siksi Chrome on muistisyöppö, mutta muistihan on halpaa, joten nou hätä. Chrome myöskin siirtelee hirmuiset määrät kamaa swappitiedostoon ja omiin temppifaileihinsa. Oman kokemukseni mukaan se ei läheskään aina "muista" tyhjentää näitä puskuroituja tietojaan. Onka taustalla jokin mystinen salaliitto yksityisyyden suojaa vastaan, vai pelkästään tekninen ratkaisu, jolla Chrome saadaan nopeaksi ja kevyeksi (=kevyen tuntuiseksi) selaimeksi? Tähän kinaan en puutu.

• nosellastaet

Sellaista olen huomannut esim kun menen toisella selaimella katsomaan youtube videoita ja ilman että olen kirjautunut ytube tilille niin näen ehdotetuissa videoissa oikealla niitä videoita joita olen katsonut chromella ja kirjautuneena ytube tilille. Jotenka chrome vakoilee surttaustani toisella selaimella.

• 18-18-18

En tiedä.
      Käytänkin Chromiumia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe