Koko tutkinto ulkomailla -> Tulot" sano..."/> Koko tutkinto ulkomailla -> Tulot" sano..."/>

Varoitus: Opiskelijan tulot ulkomailla

Ilman vakuutusta

Varoitus niille, jotka opiskelevat ulkomailla ja haluavat mennä töihin!
Kelan sivuilla "Opintotuki ulkomaille -> Koko tutkinto ulkomailla -> Tulot" sanotaan, että tulorajat ovat samat kuin Suomessa. Näin saattaa olla, mutta jos haluat pysyä Suomen sosiaaliturvan piirissä, niin et saa tienata niin paljon, että palkastasi maksettaisiin opiskelumaasi eläke-, työttömyys- tai sairaskassaan! Muuten seuraa heitto ulos Suomen systeemistä.
Minulle kävi näin, tilanne vain on siitä ikävä, että olen tällä hetkellä myös raskaana, enkä tiedä mistä saisin rahat neuvolakäynteihin, puhumattakaan synnytyksestä, johon on aikaa enää muutamia viikkoja! Tienaan nimittäin liian vähän (tienaan siis pari hassua satasta kuussa...), jotta kuuluisin opiskelumaani sosiaalijärjestelmään. Ainoa vaihtoehto näyttäisi olevan maksullinen sairasvakuutus... Harmillisesti Kelan kirje vielä tuli perille perjantai-iltapäivänä, eli nyt ainakin viikonlopun yli olen ilman sairasvakuutusta. Ei auta kuin toivoa, että vauva ei päätä syntyä ihan vielä!
Näinkö Suomen valtio provosoi opiskelijoita tekemään ulkomailla töitä pimeästi?!

1

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjgkhg

Missä ulkomailla olet? itse ainakin irtisanouduin Suomen sosiaaliturvasta ihan vapaaehtoisesti ja liityinoleskelumaan systeemiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe