Oletko taikauskoinen?

Koo

Nyt on perjantai 13. päivä. En usko, että sillä on mitään muuta merkitystä, kuin että ihmiset ehkä yrittävät olla tavallista varovaisempia, ettei mitään pahaa sattuisi.

Mitä teet, jos näet mustan kissan kulkevan edessäsi tien poikki? Säikähdätkö ja yrität ruveta räkimään? Minä ahdistun, jos en pääse sylkemään, jos ympärillä on ihmisiä. En haluaisi heidän huomaavaan, miten typerän taikauskoinen minä olen, mutta tuossa asiassa minä olen. En ole kyllä huomannut mitään pahaa tapahtuvaksi silloinkaan kun näin on käynyt, vaikka taiat ovat jääneet tekemättä, mutta silti tuntuu pahalta nähdä se musta kissa tassuttelemassa rauhallisesti...

10

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mettis

Ainakin uskon että ne asiat jotka ovat mennäkseen pieleen menevät pieleen, vaikka olisi mikä. Minulla ei ole sellaista kokemusta että perjantai 13. päivä olisi sen huonompi päivä kuin muutkaan. Nytkin tänään meni yksi juttu pieleen, mutta se olisi mennyt pieleen eilen tai huomennakin.

Myönnän kyllä, että minussa on taikauskoisen vikaa, mutta ei näihin klassisiin taikauskojuttuihin. Jos musta kissa menee tien yli, koitan tehdä sille kissahymyn (silmien hidas räpsäytys) ja katson antaisiko se tehdä tuttavuutta. Tikkaiden alta kävelen sujuvasti jos niillä ei ole mitään mikä voisi pudota niskaani. Jos suola kaatuu pöydälle, saatan kyllä heitellä sitä olan yli, mutta lähinnä siksi että tunnen velvollisuutta äidin ja isoäidin opetuksia kohtaan... :/

• Angie

ei ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan, paitsi että on tilipäivä =)

• Koo
        Angie kirjoitti:

ei ole yhtään sen kummempi kuin mikään muukaan, paitsi että on tilipäivä =)

shoppailemaan tai kaljoille?

• Angie
        Koo kirjoitti:

shoppailemaan tai kaljoille?

..murun luokse vain ..=)

• Koo

Tuosta suolanheitosta minä en ole kuullutkaan. Ei meillä kotona tuollaisia opetettu. Mikäs taika siinä oikein on? Siis mistähän se ihan oikeasti johtuu, että noin pitäisi tehdä? Onko siihen joku järkiperäinen syy, vai onko taikausko ihan pelkkää huuhaata alusta loppuun?

• Mettis
        Koo kirjoitti:

Tuosta suolanheitosta minä en ole kuullutkaan. Ei meillä kotona tuollaisia opetettu. Mikäs taika siinä oikein on? Siis mistähän se ihan oikeasti johtuu, että noin pitäisi tehdä? Onko siihen joku järkiperäinen syy, vai onko taikausko ihan pelkkää huuhaata alusta loppuun?

Pöydälle kaatunutta suolaa pitää siis heittää kolme kertaa vasemman olan yli, tai sitten tulee huonoa onnea tms. En tiedä onko siille mitään järkisyytä, mutta suolahan on ennen ollut arvokas aine, jonka hukkaan joutuminen oli varmasti sinälläänkin onnetonta. En tosin ymmärrä miten tilannetta parantaa sen viskaaminen olan yli lattialle sen sijaan, että keräisi talteen...

• Patu

Hehe.

Mulla on musta kissa, ja tyyppi kyllä hyppii kadun yli, jopa 13. päivä perjantaina. Taidetaanpa lähteä kadulle pelottelemaan ihmisiä, hah.

En ole siis yhtään taikauskoinen.

• Koo

Pidätkö sinä kissaasi valjaissa, kun ulkoilutat sitä, vai saako se juoksennella ihan vapaana? Onko se tyttö- vai poikakissa? Onko se leikattu? Osaako se pyydystää hiiriä tai pikkulintuja? Entä oravia tai jäniksen poikasia? Mitä sinä syötät sille? Missä se nukkuu? Miten vanha se on? Onko se sisäsiisti?

• Patu
        Koo kirjoitti:

Pidätkö sinä kissaasi valjaissa, kun ulkoilutat sitä, vai saako se juoksennella ihan vapaana? Onko se tyttö- vai poikakissa? Onko se leikattu? Osaako se pyydystää hiiriä tai pikkulintuja? Entä oravia tai jäniksen poikasia? Mitä sinä syötät sille? Missä se nukkuu? Miten vanha se on? Onko se sisäsiisti?

Pidän kissaa valjaissa - asumme aika urbaanilla alueella ja en tohtisi päästää raasua yksin eksymään ja lasten kiusattavaksi.

Poikahan se. Mutta pallit on taivaassa.

Osaa pyydystää kaikkea mikä liikkuu. En anna sen kyllä pyydystellä oravia enkä lintuja.. hiiret menköön. Jäniksiä me ei olla pihalla vielä nähty.

Poju syö pääasiassa pakastekalaa, mutta pakkosyötän sille myös purkkiruokaa.

Se nukkuu mun tyynyllä tai omalla tyynyllään mun vieressä.

Poju on 5v. ja erittäin sisäsiisti.

• Jennifer

..en ole ollenkaan. Rakastan mustia kissoja, punaisia ja minkä värisiä tahansa..:)

Mutta tuo taikausko aiheena on todella hyvä.

Mistä syntyy taikausko? Onko se uskoa vai taikaa?
      Vai halua uskoa taikaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1332
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      952
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      899
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe