kertokaas viisaammat ........ mulla paulinhausista hommattu kolmelampputnen pihavalaisin, niissä säästölamput, ja kellokytkimen takana. mutta... yksi lamppu palaa koko ajan, kellon kytkiessä kaikki lamput palavat kun taas ajastin sammuttaa niin yuo yksi lamppu jatkaa palamista muut sammuvat.
pihavalo
8
2415
Vastaukset
- herää pahvi
Liekö itse kohta sammunut.
- IP 68
Oletko itse tehnyt kytkenät juuri äsken
- tv-vt
Oliko valaisimessa johto (ja pistoke) valmiina vai laitoitko itse? Jos laitoit itse, niin millaiset liitännät valaisimessa oli: montako johdinta, mitä merkintöjä niissä tai minkä väriset johdot valaisimessa, ja miten kytkit ne pistokkeeseen tai muualle?
- kulkuri47
no nyt tutkittu tarkemmin asiaa hehkulampuilla toimii niinkuin pitääkin, mutta tuo samaisesta hausista ostettu kellokytkin päästää läpi 40 volttia,oiskohan mahdollisesti nuo säästölamppujen muuntajat vai oliko ne kuristajat..syynä
- tv-vt
Pistorasiaan työnnettävässä kellokytkimessä on kytkin vain toisessa johtimessa, ja jos se sattuu nollajohtimen puolelle, on lampussa jännite vaikka virta olisi katkaistuna. Suojamaadoituksen kautta kulkee sen verran virtaa (vuoto, kapasitanssi) että mittari näyttää jotakin ja ehkä jokin "säästö"lamppu vähän loistaa. Jos vika on tässä, niin se poistuu kun kääntää kellokytkimen pistorasiassa toisin päin. Voi myös olla vikaa lampun johdoissa.
- Anonyymi
tv-vt kirjoitti:
Pistorasiaan työnnettävässä kellokytkimessä on kytkin vain toisessa johtimessa, ja jos se sattuu nollajohtimen puolelle, on lampussa jännite vaikka virta olisi katkaistuna. Suojamaadoituksen kautta kulkee sen verran virtaa (vuoto, kapasitanssi) että mittari näyttää jotakin ja ehkä jokin "säästö"lamppu vähän loistaa. Jos vika on tässä, niin se poistuu kun kääntää kellokytkimen pistorasiassa toisin päin. Voi myös olla vikaa lampun johdoissa.
Kiitos tästä. Vuonna 2024 raavitutti päätä jouluvalot, joista osa paloi silloinkin kun ei pitänyt.
- nc-lamppu
Yksi lampuista on sellaista mallia että siinä palaa valo kun siihen ei tule sähköä ja se sammuu kun tulee sähkö, eli ns. sähkökatkolamppu. Lamppu on ehkä huonosti paikoillaan eikä saa sähköä, joten valo palaa koko ajan.
- kulkuri47
no nyt käväisi sähkäri tontilla ja laittoi tuon pihavalon kytkimellä toimivaksi, ja heitettiin kellokytkimellä vesilintua kaikki toimii niinkuin pitäkin ja kytkennöissä ei ollut mitään vikaa...mysteeri tuo yhden lampun palaminen edelleenkin........... tuollainen sähkökatkolamppu ei siis ollut kyseessä....heheheeeeeee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀804326BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1983564- 2022941
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome692780Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main492678- 781220
- 571196
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381032MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120943- 58939