kertokaas viisaammat ........ mulla paulinhausista hommattu kolmelampputnen pihavalaisin, niissä säästölamput, ja kellokytkimen takana. mutta... yksi lamppu palaa koko ajan, kellon kytkiessä kaikki lamput palavat kun taas ajastin sammuttaa niin yuo yksi lamppu jatkaa palamista muut sammuvat.
pihavalo
8
2114
Vastaukset
- herää pahvi
Liekö itse kohta sammunut.
- IP 68
Oletko itse tehnyt kytkenät juuri äsken
- tv-vt
Oliko valaisimessa johto (ja pistoke) valmiina vai laitoitko itse? Jos laitoit itse, niin millaiset liitännät valaisimessa oli: montako johdinta, mitä merkintöjä niissä tai minkä väriset johdot valaisimessa, ja miten kytkit ne pistokkeeseen tai muualle?
- kulkuri47
no nyt tutkittu tarkemmin asiaa hehkulampuilla toimii niinkuin pitääkin, mutta tuo samaisesta hausista ostettu kellokytkin päästää läpi 40 volttia,oiskohan mahdollisesti nuo säästölamppujen muuntajat vai oliko ne kuristajat..syynä
- tv-vt
Pistorasiaan työnnettävässä kellokytkimessä on kytkin vain toisessa johtimessa, ja jos se sattuu nollajohtimen puolelle, on lampussa jännite vaikka virta olisi katkaistuna. Suojamaadoituksen kautta kulkee sen verran virtaa (vuoto, kapasitanssi) että mittari näyttää jotakin ja ehkä jokin "säästö"lamppu vähän loistaa. Jos vika on tässä, niin se poistuu kun kääntää kellokytkimen pistorasiassa toisin päin. Voi myös olla vikaa lampun johdoissa.
- Anonyymi
tv-vt kirjoitti:
Pistorasiaan työnnettävässä kellokytkimessä on kytkin vain toisessa johtimessa, ja jos se sattuu nollajohtimen puolelle, on lampussa jännite vaikka virta olisi katkaistuna. Suojamaadoituksen kautta kulkee sen verran virtaa (vuoto, kapasitanssi) että mittari näyttää jotakin ja ehkä jokin "säästö"lamppu vähän loistaa. Jos vika on tässä, niin se poistuu kun kääntää kellokytkimen pistorasiassa toisin päin. Voi myös olla vikaa lampun johdoissa.
Kiitos tästä. Vuonna 2024 raavitutti päätä jouluvalot, joista osa paloi silloinkin kun ei pitänyt.
- nc-lamppu
Yksi lampuista on sellaista mallia että siinä palaa valo kun siihen ei tule sähköä ja se sammuu kun tulee sähkö, eli ns. sähkökatkolamppu. Lamppu on ehkä huonosti paikoillaan eikä saa sähköä, joten valo palaa koko ajan.
- kulkuri47
no nyt käväisi sähkäri tontilla ja laittoi tuon pihavalon kytkimellä toimivaksi, ja heitettiin kellokytkimellä vesilintua kaikki toimii niinkuin pitäkin ja kytkennöissä ei ollut mitään vikaa...mysteeri tuo yhden lampun palaminen edelleenkin........... tuollainen sähkökatkolamppu ei siis ollut kyseessä....heheheeeeeee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3652118- 571578
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1531160Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2771139Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67929- 85885
Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.31855Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-112840Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks11837K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8816