ei tuu mitään

pilvi äiti

Ennen kuin sain tiedon odotuksesta join hirveästi ja poltin pilveä. Lopetin kun kuulin raskaudesta. Mieheni on suurkuluttaja ja sekakäyttäjä. Kotona väkivaltaa ja varsinaista menoa.... En jaksanut. Repsahdin juomaan humalat pari kertaa puolessa välissä raskaita ja sauhuttelemaan enemmän. Vanhempani repivät nyt pois siitä elämästä ja erosin. Pelko yksin jäämisestä vauvan kaa hirveä. Kaipaan miestä vaikka tiedän tilanteen mahdottomuuden. Tuntuu karmealta... Samaan aikaan haluan vauvan ja toisaalta en. Ajattelen vain pilveä että jaksaisin yhden päivän. Huono odottava olen ja aivan paskana... Apua jostain..

4

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Yksi avaus olisi riittänyt.

    • soita sinne neuvolaa

      Soita neuvolaan.

      Voi olla, että joudut silmätikuksi siellä ja joudut juoksemaan testeissä, mutta se on sen arvoista. Että jaksaisit nyt eteenpäin ja ennenkaikkea et polttaisi sitä pilveä. Kyllä sinä kestät ilmankin sitä tämän ajan, kunhan saat apua. Tärkeintä olisi, että suojelisit nyt vauvaa sisässäsi. Päätökset, joita nyt teet, vaikuttavat hänen terveyteensä, ei pelkästään sinun.

      Kymmenen vuoden päästä, kun lapsesi on kymmenen, tuo soitto neuvolaan on pienenpieni ja kaukainen asia ja silloin olet tyytyväinen, että hait apua. Nyt se tuntuu suurelta askeleelta.

      Minä toivon, että vastassasi on siellä empaattinen täti, jolla on maalaisjärkeä. Toivon todella.

      Soita neuvolaan. Voit vaikka jättää kertomatta, että repsahdit. Kerro vaikka, että houkutus polttaa ja juoda on hirveä ja kärsit masennusoireista ja ahdistuksesta, niinkuin selvästi teetkin.

      Tsemppiä sinulle!!!!

    • mamashka

      Minäkin olen sitä mieltä, että tarvitset nyt hyvän tukiverkoston. Älä ainakaan puhu itsellesi niin, että olet huono äiti ja ihminen vaan rakenna itsellesi kontaktit. Minä olen neljän lapsen äiti ja minulla on alkoholitausta. Vauvan kanssa ei myöskään ole helppoa saatikka yksin. Ehkä vanhempasi voisivat olla tukenasi. Voisitko vaikka muuttaa vauvan kanssa heidän luokse ainakin aluksi? Sosiaalitoimistoon ja neuvolaan täytyy puhua, koska heidän kauttaan oikeasti saa apua. Minäkin jouduin nöyrtymään ns.silmätikuksi, mutta sain tosi hyvän tukiverkoston ja nyt pärjään ison perheeni kanssa! Ymmärrän kyllä täysin miten päihde houkuttaa ja siksi tarvitsen tukijoukon, ettet palaa vanhaan kun vauva syntyy. Voimahali.

    • ole toivossa vahva

      Koet itsesi huonksi ja epäonnistuneeksi. Olet vian heikko ihmien ja sellaisia me kaikki olemme, jokainen omalla tavallaan. Jospa raskaus ja uusi tuelva ihminene on motivoimassa sinua nyt todella pysähtymään ja etsimään apua. Todellinen apu tulee Jumalalta, mutta tarviset myös kaiken ajallisien avun.
      Rukoillen että Herra Jeesus Kristus vapauttaa sinut tuosta riippuvuuden kahleesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe