Onko kenelläkään ollut kystia/kystaa pernassa? Voiko se olla syövän oire? Minulla löydettiin kysta pernasta ultraäänikuvassa ja lääkäri vaikutti mielestäni huolestuneelta, lähetettiin tt-kuvauksiin. Nyt pelottaa, ettei vaan olisi kuitenkin jotain pahanlaatuista...
kystia pernassa?
6
9012
Vastaukset
- huolestunut tytär
Mun miehellä todettiin imusolmukesyöpä (hodgkinin tauti) niin että pernasta löytyi 6cm halkaisijaltaan oleva kasvain. Mun käsittääkseni ei kukaan puhunut kyllä kystista missään kohtaa. Miehelläni oli selkäkipua ja kylkikipua (pernan puolen). Perna oli halkaisijaltaan jo 20cm. Normaalisti nyrkin kokoinen.
Ihmisellä voi olla kaikenlaisia patteja ja kasvaimia. Suurin osa on onneks harmittomia. - Alkup.
Kiitoksia vastauksesta. Kyllä kai kystat ja kasvaimet ovat jotenkin erotettavissa toisistaan uä-kuvissa, mutta ihan hyvä tietysti että näitä tutkitaan.
Toivottavasti miehesi on parantunut syövästä!- Huolestunut tytär
Kyllä on parantunut. :) 6kk sytostaattihoidolla hoidettiin ja sitä ennen siis poistettiin perna kokonaan. Pernasta ei voi ottaa mitään neulanäytteitä, kun se repee niin helposti. Sen jälkeen sai sytot ja tästä siis jo aikaa. Oli vuonna 2006.
- Fasu5
Mulla löydettiin sattumalta 4,5cm läpimitan kysta pernasta noin 1,5v sitten. Olen käynyt sen jälkeen pari kertaa magneettikuvassa että nähdään miten kysta käyttäytyy. Joka kerta on hiukan kasvanut ja vatsakirurgi sanoi, että jos se yhä kasvaa niin koko perna täytyy poistaa. Jos en tietäisi koko kystasta niin en varmasti huomaisi mitään, nyt sitä panee merkille jokaisen tuntemuksen sillä puolella kehoa. Mahdollinen pernanpoisto tuottaa minulle paljon huolta. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia.
- Anonyymi
Onko kokemuksia pernan poistosta? Minulla todennäköisesti edessä.
- Anonyymi
Miulla on pernassa n. 6mm hyvänlaatuinen kasvain... pelottaa tietysti mitä tuleman pitää,mutta näillä mennään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750