Moikka! Oon 14-vuotias tyttö ja täysin hurahtanut Harry Potter-kirjoihin. Yritän nyt päästä niistä eroon ja alkaa lukemaan jotain muuta, mutta en tiedä mitä! Tykkään kaikenlaisista kirjoista:) Vinkkejä?
Uusia kirjoja 14v. tytölle?
7
123
Vastaukset
- ggrgrgrgrr
Klassisia seikkailuja ovat
JRR Tolkien: Taru sormusten herrasta.
C.S.Foresterin kirjat.
Alexandre Dumasin 3 muskettisoturia ja Monte-Criston kreivi. - lukijaani90
Replica -kirjasarja, joka kertoo kloonatusta teinitytöstä, jolla on yliluonnollisia kykyjä ja joka joutuu aina pahisten kiemuroihin :) Ohuita kirjoja, vauhdikkaita tarinoita ja niitä on paljon!
Oli suosikkini kun olin sun ikäinen. - Stupid Muggle
Pitää kokeilla ainaki Replicaa ja Taru sormusten herrasta:) kiitos vinkeistä!
- Seppo.Jyrkinen
http://www.jyrkinen.fi/kalevala/kalevala-27.html Ei ole ainakaan hinnalla pilattu! Sisältää fantasiaa mausteena.
- Mette
Kokeilepa Annukka Salaman kirjaa "Käärmeenlumooja". Siinä kerrotaan faunisteista, eli ihmisistä, joissa on puolet eläintä, se on sijoitettu Suomeen. Sankaritar on puoliorava ja skeittaa, 16-vuotias. Sankari on sellainen, että aikuinenkin sanoo vau" - punaiset rastat, tatuinteja, mustaa nahkaa ja söpö (ja sopii arvailla,mikä eläin). Jos olisin 14-vuotias, haluaisin syödä sen jätkän. Toivottavasti kirjalle tulee jatkoa!
- hullunhauska tyttö
louise rennisonin kirjat! vaikka en enää itse kuulukkaan kohderyhmään niin georgia nicholsonin seikkailut on niin hulvattomia että niille kyllä nauraa kyyneleet silmissä ;D http://www.karisto.fi/portal/suomi/kustannusliike/kirjailijat/?action=kirjailija&aid=94
- Kirjatyttö
Itse olen 15.v tyttö ja nälkäpelit ja twilightit olivat mielestäni mahtavia!!! Ne kannattaa ehdottomasti lukea! Myös himoshoppaaja kirjat ovat hauskoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434829- 632713
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2751807Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611736Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151669Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531226Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941207- 701142
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2741112