Niin mikähän voi olla vikana??? kun soittaa tai joku soittaa minulle, niin toinen ei kuule puhettani ollenkaan. Vika tuli aivan yllättäen! Onkohan tälläiseen ongelmaan jotain kikkaa joka auttaa vai vienkö liikkeeseen?
Nokia Lumia 800. Mikä mättää kun ei kuulu?
41
12128
Vastaukset
Tuo ongelma on nähtävästi yleinen vika Lumia malleissa. Tai ainakin sitä on esiintynyt monissa. ( Moni on kyselly sitä tällä palstalla).
- ...
Huoltoon vaan, ei ole normaalia puhelimelta eikä suurella todenäköisydellä ole ohjelmistosta kiinni. Ei siinä välttämättä ole muuta vaihdon tarpeessa kun mikrofoni.
- lumia800 ei kuulu
Täällä toinen, ei kuulu, mutta vastaanottaja kyllä kuulee, eli ei olisi mikrofoonivika, vaan kaiutin vika, mutta kun tuli aivan yht.äkkiä niin tuntuis kyllä ohjelmabugilta... Onko mitään kikka 2:sta tai 3:sta, Lumia 800 muuten hyvä puhelin, muttei kuulu
- HUONO LUURI
ei ole hyvä puhelin,jos vikaa.
- Aksuuuuuuu
HUONO LUURI kirjoitti:
ei ole hyvä puhelin,jos vikaa.
Itselläkin oli, mutta korjaantui, kun palautin oletusasetukset.
- Mictian Von LunaM
Olethan tarkistanut, ettei volume ole nollilla? Jokunen tällainen tullut itselle vastaan ja jokaisessa ollut volume nolla. Kannattaa siis vielä tarkistaa äänen voimakkuus nimenomaan puhelun aikana... ;)
- 1tsenaineN
Mictian Von LunaM kirjoitti:
Olethan tarkistanut, ettei volume ole nollilla? Jokunen tällainen tullut itselle vastaan ja jokaisessa ollut volume nolla. Kannattaa siis vielä tarkistaa äänen voimakkuus nimenomaan puhelun aikana... ;)
Kiitos Von LunaM, en olisi ikinä keksinyt tätä, googletin tarpeeksi monta kertaa ja lopulta tärppäsi, luulin jo, että joudun huoltoon viemään, onneksi oli toinen puhelin, soitin siihen, "vastasin" ja samalla tästä äänen voimakkuus kympille "puhelun " aikana. Sata kosketusta sulle:))
- Lumia 800 käyttäjä
Kiitos vastauksesta. Mulle tuli Lumia 800 sama vika, mistä annoit korjaus-ohjeen, eli itse en kuullut hälytysääntä kun soitin enkä toisen puhetta, mutta vastaaja (kelle soitin) kuuli kaiken. Soitin miehen puhelimeen, avasin linjan ja painoin ylintä nappia (samaa mistä soiton äänenvoimakkuus säädellään) niin oli menny nolliin. Pistin kymppiin niin johan alkoi taas mullekkin päin kuulua :)
- Ilona222
Kiitos vadtauksesta...nyt kuuluu......volume oli nollilla. Ilta pelastettu.
- serkierrätykseen
Ilona222 kirjoitti:
Kiitos vadtauksesta...nyt kuuluu......volume oli nollilla. Ilta pelastettu.
Liian vanha puhelin jo..
- isotissipäpä
Kiitokset Mictian Von LunaM:lle!!! :D
- 800
samaa vikaa, volumet ei nollilla. puhelimesta ei kuulu edes hälytys ääni. vain kaiuttimen kautta voi puhua.
- Lymia800
800 kirjoitti:
samaa vikaa, volumet ei nollilla. puhelimesta ei kuulu edes hälytys ääni. vain kaiuttimen kautta voi puhua.
800, mulla sama vika. Saitko toimimaan ilman huoltoa?
- ääninen
Hei oletkos vahingossa painanut äänenvoimakkuuden nollaan
- hyvää kesää
Minulla puhelin luuli jostain syystä, että kuulokkeet olivat paikallaan vaikkeivät olleet. Kuulokeliitännän putsaus ja tadaa, toimii taas.
Diagnostiikka ruudulla pääsee testaamaan toimiiko rauta. Diagnostiikkaan pääsee syöttämällä numeronvalitsimella ##634#- Jamba23525252
Sama vika oli itselläni. Turhaan tein tehdasasetusten palautuksen ynnä kaikki kun vika olikin vain tilapäinen ja sijaitsi juurikin tuolla kuulokeliitännässä.
- JPT
Kiitos hyvästä vinkistä. Kuulokkeet paikalleen ja pois niin taas äänet toimii :)
- Ceim
Kiitokset Mictian Von LunaM:lle myös minun puolestani!! Sain ongelman korjattua ohjeillasi! :)
- naapurin Hannu
mulla kävi silleen että puhelimesta ei kuulu mitään ääniä vaikka on valikoissa ja kun laitoin puhelimeen kuulokkeet kiinni niin sit se kuulu kuulokkeista,et kanttii varmaan viiä huoltoon jos jollakin on sama ongelma
- Ex-nokia
Myy vihamiehelle! Ja osta SAMSUNG.
Nokiaan ei voi itse edes viestin merkkiääniä vaihtaa nykyään! On menty taaksepain pitkin harppauksin.
Nokia haluaa määrätä äänet ja toiminnot, hallita käyttäjiä, pitää käyttäjiä tyhminä, eli Nokia tietää paremmin kuin sinä mitä tarvitset.- lhhhhhhjh
TEHDAS ASETUKSET TAI HARD RESET
TUO AUTTOI MINULLA KIN ALKUUN PÄTKI JA KATKOI PUHELUITA - santeri313
lhhhhhhjh kirjoitti:
TEHDAS ASETUKSET TAI HARD RESET
TUO AUTTOI MINULLA KIN ALKUUN PÄTKI JA KATKOI PUHELUITAluettuani muutamia kyselyitä jaq ongelmatilanne kuvausta on tullut se tuntuma, jos ny päädyn pitämään kyseisen laitteen(påvitykset on kohillaan kaiketi, on 7.8), jokin tuollainen ratkaisu on ainut järkevä teki. Harmi vaan että siin sit menee muutamia maksullisiikin sovelluksii ja kaikki pitää dusaa alust lähtien. Itselläni on sellainen ongelma, puhelimen soidessa se ainoastaan värisee ts hälytys ääntä ei kuulu vaikka puhekyllä kuuluu muutoin mainiosti molempiin suuntiin. mieluusti ottaisin vinkkii vastaan onks yksittäisii osa-alueita kuten esim syötesanastoo mahdollist erikseen putsaa. Muutenhan windovs on käyttömukawuudeltaan mielluttävä nii ja lumia....
- Lumia puhelin
Missähän mahtaa olla vika? Kokeilin justiinsa tän Audio LoopBack testin ja normaalipuheella ei kuule mitään tai joutuu puhumaan tosi lujaa, että kuulee ja kun tunkee suun mikrofoniin kiinni kaiuttimella niin pystyy puhumaan? Volumet kyllä pitäsi olla täysillä. Kyse on siis Lumia 800
- tps1
Yritin ed. olevan ohjeen (hyvää kesää26.7.2013 13:00) mukaan ##634#, mutta se ei vienyt mihinkään testaukseen, vaan sivulle "COLOR VARINTA LIFE TIME COUNTER". Näppäilin " ##634# " numerovalintaan ja ....
Miten kenties olisi pitänyt tehdä?
- 19+50
tps1:llä ei ole ilmeisesti Lumia 800,vaan jokin WP8-puhelin? Netistä löytyneiden
tietojen mukaan WP8-puhelimissa ei olisi enää tuota diagnostics-ohjelmaa?- Tps1
Ei olekaan Lumia 800 vaan Nokia/Lumia 720!
Onko niidne välillä sitten erilainen mikrofonin testaus/korjausjuttu!
Kunpa löytyisi ratkaisu jostakin!
- Mies Myrskylästä
Minäkin olin säätänyt äänen niin pienelle, että ihmettelin mikä helskutti kun ei toimi?
Tänään sain Saunalahden uuden liittymän, ei mitään nettiyhteyttä, soitin operaattorille ja se kysyi heti oletko sammuttanut totaalisesti puhelimesi, tee se. Ja sehän toimi heti?
Kuulemma jos puhelin ryppyilee, on sammutettava puhelin ja sitten muita konsteja, se on auttanut Lumia 800, ym puhelimiin, jopa kuuluvuuteen vanhoissakin puhelimissa! - vaimeaääninen puheli
Minulla on sama vika ettei puhelun toinen osapuoli kuule ääntäni ja tein jopa vika ilmoituksen kuuuluvuudesta operaatttorille muttei se siinä vika ollutkaan vaan vika on tässä lumia 820 mallissa näköjään. Ei auta puhelimen sammutttaminen mutta kokeilen nyt tyota kuulokkeiden laittamista ja poisottamista. Toivottavasti auttais ja joku nyt soittais et saan testattua kuuleeko hän minua.
- jartsa2
820, asetusten palautus, headsetin koskettimen puhdistus, ei auta,
Ei kuulu ääniä earpiecestä. IHF kyllä toimii ja headset... taitaa olla siis huoltoliikkeen hommia :( - KIITOKSIA paljon
hyvät ohjeet näillä hoitui meilläkin, kiitos Von lunaM! ;D
- Lisa
TÄMÄ TEPSI LUMIA 800:aan:
Pyydä jotain soittamaan puhelimeesi ja nosta ääntä "PUHELU"N AIKANA 10:een. Tein tämän omalle puhelimelleni ja tepsi. Sitä ennen olin kokeillut kaikki kikat ja menossa jo ostamaan uutta luuria. Vika johtuu jostain päivityksestä.
Vinkki löytyi Eeva Laapaksen facebookista. KIITOS!
- Saku76
Mulla autto 720 lumiaan kun puhalsin kaikkiin reikiin. Likaa on päässy väärään paikkaan kun se pyöri sontasen auton lattialla.
- lumppari1
Itellä oli sellainen vika, että puhelun aikana en kuullut lainkaan toista osapuolta. Myöskään peliäänet, näppäinäänet ja musiikki eivät kuuluneet. Kaiuttimen kautta pystyi puhumaan normaalisti ja kuulokkeilla toimi kaikki äänet moitteettomasti.
Ilman kuulokkeitakin kuului jostain syystä viestiäänet ja soittoääni kun puhelin soi, mutta puhumaan sillä ei normaalisti pystynyt.
Äänet oli normisti päällä, käynnistelin uudestaan, puhaltelin reikiin ja puhdistin kuulokeliitännän - ei mitään.
Sitten vääntelin näyttöä ja huomasin että se oli yläosasta melko irti ja painoin sen kovaa takaisin kiinni puhelimen runkoon. Johan alkoi musiikit kuulua. Kuuluivat tasan niin kauan kunnes jaksoin painaa siitä samasta kohtaa, mutta kun otin sormen pois niin vika palasi.
Ratkaisin ongelman ainakin tilapäisesti niin, että laitoin ilmastointiteippiä tuohon että tuo näyttö pysyisi itsestään tuossa rungossa kiinni. Äänet ym. kuuluu hyvin nyt.
Tekninen vikahan tämä kaiketi on eli pitäisi vaihtaa? näyttö mutta köyhänä ja nuukana saa tuo teippisysteemi kelvata nyt ainakin sen aikaa kunnes on ylimääräistä rahaa korjaukseen...
(Lumia 900 minulla)- Ade5
Miten palautetaan Lumian oletusasetukset?
Sieltä asetuksista Tietoja kohdasta.
- venlapauliina
Itsellä onnistui tuon vian korjaaminen käyttämällä kuulokkeita puhelimessa :) luuli ilmeisesti että oli kytkettynä kuulokkeisiin kun ei puheluäänet kuuluneet muuten kuin kaiuttimiessa :)
- suomiäiti
oli samaa ongelmaa tytön puhelimen kanssa, etin vastausta kunnes keksin että sen puhelimessa oli sellanen muffari koriste juttu mikä tökätään siihen kaiuttimien reikään lumia 520. otin sen vaan pois niin johan rupes taas puhelut kuulumaan!!!
- älä heitä roskiin
Joo elikkäs ei tartte pistää huoltoon ku itellä oli toi sama ongelma mut se on joku sellanen fyysinen vika... jos haluut että pystyt puhuun niin ku soitat tai vastaat ja näyttö menee pimeeks nii paina sormella siitä kohasta jossa lukee NOKIA ja näytön pitäs tulla näkyviin. Sit vaan painat kajareille ja voit puhuu normaalisti :)
Eiköhän se ole mikrofoni rikki. Ei missään tapauksessa kannata Lumia 800 korjata vaan uusi puhelin tilalle, todella edullisesti saat huomattavasti paremmankin mallin.
- laura4
mulla oli sama vika oli mennyt kuuloke asetus päälle..
- Anttooni
Laita kuulokkeetnkuulokeliitäntään ja soita johonkin. Tällaisen tempun jälkeen lähti taas äänet pelaamaan normaalisti. Katso puheluna iakana että volumea on riittävästi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1775690Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne321466- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621337Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321243Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988