olen lukiota käyvä nuori nainen ja ongelmanani on stressaaminen pienistä ja usein aivan turhista asioista. Joitakin esimerkkejä: olen huomenna hakemassa kuntosalille korttia ja en ole käynyt täällä salilla ennen niin nyt sitten stressaan miten löydän salin, mistä pääsen sisään, missä vastaanotto on, missä on pukuhuone ym. Tiedän että kaikki tuo selviää kun menen paikan päälle ja että enhän voisi edes käymättä tietää noita asioita. Toinen esimerkki on että jos mene vaikka bussilla kaupunkiin niin mietin jo tunteja aikaisemmin miten pysäytän bussin tai monelta menen odottamaab bussia. Toki stressaan myös isoista asioista mutta tämä turhasta stressaaminen häiritsee. Mitä voisin tehdä asialle. Tulevan yönkin ja huomisen päivän mietin ja stressaan tuota kuntosali juttua, mikä on aivan typerää ja turhaa. Kaipaan asiallisia neuvoja ja vinkkejä! Kiitokset jo etukäteen!!
liika stressaaminen
1
215
Vastaukset
- Elämän hallitseminen
Sä et ehkä luota omaan selviytymiskykyysi. Voit kysyä itseltäsi mistä se johtuu.
Kun lähtee tutusta ympäristöstä jonnekin uuteen paikkaan, pitäis ajatella itseä rauhoittavasti, että jos en sinne löydä niin kysyn neuvoa kanssaihmisiltä, kyllä ne auttaa mua.
Niinhän muutkin tekevät. Ne pysäysttävät sinut kadulla ja kysyvät neuvoa ja sinä yrität auttaa oman taitosi ja tietosi mukaan, eiks niin?
Ennakoiminen on yhdenlaista elämän pakkohallintaakin. Saatat olla sen luonteinen ihminen, että haluat hallita kaiken sujuvasti, joten tapaat ennakoida kaikki uudet tilanteet, jotta sun ei tarvitsisi tuntea itseäsi koskaan avuttomaksi ja siten heikommaksi kuin muut, tms.
Ennakoimisen tarve ei ole mikään vika sinussa, vaan ehkä myös opittu tapa selvitä tässä maailmassa. Itseään voi myös treenata asennoitumaan uusiin tilanteisiin rennommin. Ei ole pakko tietää kaikkea etukäteen, tekee joskus hyvääkin joutua tilanteisiin ihan ilman suunnitelmaa, sillä silloin tarvitaan spontaaniutta, neuvokkuutta ja oma-aloitteisuutta.
Luulenpa, että ajan ja elämänkokemuksen myötä sinäkin opit rentoutumaan etkä enää jännitä etukäteen niin kamalasti uusiin tilanteisiin joutumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559