Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Acer Travelmate 7520G käynnistys ongelma

Aceriarska

Mikä vois olla vikana,kun ym. kone ei meinaa käynnistyä? Jos kone on ollut vaikka päivän sammuksissa ja painaa sen sitten päälle niin vihreä valo käynnistinnapissa syttyy ja tuuletinkin vähän pyörii,kovalevyn merkkivalokin palaa hetken.Näyttöön ei tule mitään.Sitten muutaman sekunnin päästä piippaus ja sammuu. Uusi yritys ja sama homma. Sitten kun on tehnyt näin n.30 kertaa niin viimein lähtee päälle ja toimii moitteettomasti.
Kun vika oli ilmennyt muutaman kerran tein koneelle Windovsin uudelleen asennuksen (alt F10) mutta ei auttanut. Olen kokeillut myös irrottaa akun. Ei auta.Kone on koko ajan piuhan päässä ja akku paikallaan.

7

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 G

      Ota vielä akku irti kokonaan. Kone toimii kyllä ilman akkua, jos on kunnossa.

      Onko toi Hobby Hallin myymä? Niissä on ollut paljon ongelmia emolevyissä.
      Samaa ongelmaa kuin HP:n Pavilioneissa. Näytönohjaimen kontaktit emolevyyn heikkenee.
      Siksi se lähtee lopulta käyntiin, kun se on lopulta hiukan lämmennyt, kun olet sitä ensin 30 krt. buuttaillut.

      Säilytä lämpimässä tai lämmitä hiustenkuivaajalla tuulettimen seutua... ;-)

      • acerarska

        Gigantista olen ostanut. Ja konehan ei todellakaan ole enään uusi.Taitaa olla jo ainakin 4v vanha.............Kokeilenpa tuota lämmitystä,jos vaikka auttais :)


      • tärvelemään-konetta

        Varma keino sulattaa läppärin muoviosat on kuumennella näytönohjainta ulkoapäin hiustenkuivaajlla tai vastaavalla. Sillä lämpötilalla mikä hiustenkuivaajasta lähtee ei ole mitään merkitystä näytönohjaimen tinausten uudelleenjuottumisen kannalta, muovin se kyllä sulattaa.

        Jos kuumailmalla aikoo näytönohjaimen tinauksia korjata, emolevy pitää irrottaa koneesta kokonaan.


    • aseronromu

      Mulla on tuo kyseinen kone ja siinä on aika paljon ollut ongelmaa. Esim se sammuu yhtäkkiä ja orkkis näyttö ei toimi.

    • RonttikissA

      Oho sori se onkin aser travelmate 1530

    • biosin_patteri

      Biosin patterin irrottaminen tai pelkkä talttaaminenkin toisesta reunasta riittää että kontakti hetkeksi katkeaa tämä saattaa auttaa tai sitte ei

    • retardi_pingviini

      varmaan olet jo ratkaissut ongelman kun tulen 4 vuotta jäljessä mutta itselläni oli sama ongelma.
      Sain sen loppumaan vaihtamalla muistipariston.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe