Suomen vienti

Näinkö on

Hyvin pyyhkii Taloussanomien mukaan.

Finanssikriisin jälkeen Suomen vienti on hiipunut 15 prosenttia.

Vastaavasti elokuun 2008 alun ja viime vuoden lokakuun lopun välillä esimerkiksi Espanjan ja Portugalin vienti on kasvanut tuon verran ja Saksankin vienti on suurentunut yli kymmeneksen.

Myös Kreikan, Irlannin, Ranskan ja Italian vienti on kasvanut.

6

128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P3RKELEEN P3RKELE

Täällä kun ei hirmuverotuksen vuoksi mitään kannata tehdä niin ei niitä vientiin meneviä tuotteitakaan tehdä.
      Valtio on idioottimaisuudessaan sanoinkuvaamaton, on aiheuttanut Suomelle himoverotuksellaan kenties kohtalokkaan vahingon jota ei ehkä korjata milloinkaan!
      Tietoyhteiskunta utopiat, jne. pitäisi heittää helvettiin ja keskittyä tekemään kunnon perustyötä, vientituotteita, ei pelkästään erikoistuotteita vaan ihan massatuotantoakin jolla saataisiin volyymia vientituotteisiin.
      Kuinka usein Suomesta tilataan jokin laiva esim.?
      Kännyköiden valmistus olisi pitänyt pitää Suomessa niin olisi töitä ja vientiä riittänyt mutta ahneuksissaan sekin piti viedä kiinaan!
      8AATANAN TUNARIT EN VOI MUUTA SANOA!

• maahanmuuttaja2

Ei asia se on tuolla Kreikassa missä yritykset ei maksa veroja juuri lainkaan ja ihmisetkin vaan murto-osan siitä mitä täällä Suomessa.

Muuttakaa hyvänen aika sinne koska täällä on kaikki niin perkeleen huonosti !!

• Espanjalainen

Muuttakaa Espanjaan. Meillä nuoret on työttöminäkadulla ja vientikin on noussut miinusmerkkisestä vähemmän pakkasen puolella olevaksi joten nousu on ollut huimaa.

....Ja jos rahat loppuu niin EU maksaa...

• suomalainen3

Minä haluan maksaa rahaa Irlantiin, Espanjaan ja Portugaliin koska ne tietää mitä ne tekee ja me ei tiedetä !!!!

• liarsliars

Käteisen ja Urpolaisen mielestä vientiteollisuus ei ole tärkeää, vain juhlapuheissa muistetaan mainita mutta se on käytännön tekojen perusteella valhe.

• Vienti globaaleilla markkinoilla perustuu epärehellisyyteen. Se hallituksenkin olisi syytä tajuta. Jos muut jakaa tukia täytyy Suomenkin tehdä niin tai vienti loppuu kuin KANAN lento !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      91
      3609
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      27
      3149
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      57
      3093
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      61
      2905
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      64
      2730
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2707
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2464
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2291
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2138
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2132
    Aihe