Hyvin pyyhkii Taloussanomien mukaan.
Finanssikriisin jälkeen Suomen vienti on hiipunut 15 prosenttia.
Vastaavasti elokuun 2008 alun ja viime vuoden lokakuun lopun välillä esimerkiksi Espanjan ja Portugalin vienti on kasvanut tuon verran ja Saksankin vienti on suurentunut yli kymmeneksen.
Myös Kreikan, Irlannin, Ranskan ja Italian vienti on kasvanut.
Suomen vienti
6
128
Vastaukset
- P3RKELEEN P3RKELE
Täällä kun ei hirmuverotuksen vuoksi mitään kannata tehdä niin ei niitä vientiin meneviä tuotteitakaan tehdä.
Valtio on idioottimaisuudessaan sanoinkuvaamaton, on aiheuttanut Suomelle himoverotuksellaan kenties kohtalokkaan vahingon jota ei ehkä korjata milloinkaan!
Tietoyhteiskunta utopiat, jne. pitäisi heittää helvettiin ja keskittyä tekemään kunnon perustyötä, vientituotteita, ei pelkästään erikoistuotteita vaan ihan massatuotantoakin jolla saataisiin volyymia vientituotteisiin.
Kuinka usein Suomesta tilataan jokin laiva esim.?
Kännyköiden valmistus olisi pitänyt pitää Suomessa niin olisi töitä ja vientiä riittänyt mutta ahneuksissaan sekin piti viedä kiinaan!
8AATANAN TUNARIT EN VOI MUUTA SANOA! - maahanmuuttaja2
Ei asia se on tuolla Kreikassa missä yritykset ei maksa veroja juuri lainkaan ja ihmisetkin vaan murto-osan siitä mitä täällä Suomessa.
Muuttakaa hyvänen aika sinne koska täällä on kaikki niin perkeleen huonosti !! - Espanjalainen
Muuttakaa Espanjaan. Meillä nuoret on työttöminäkadulla ja vientikin on noussut miinusmerkkisestä vähemmän pakkasen puolella olevaksi joten nousu on ollut huimaa.
....Ja jos rahat loppuu niin EU maksaa...- suomalainen3
Minä haluan maksaa rahaa Irlantiin, Espanjaan ja Portugaliin koska ne tietää mitä ne tekee ja me ei tiedetä !!!!
- liarsliars
Käteisen ja Urpolaisen mielestä vientiteollisuus ei ole tärkeää, vain juhlapuheissa muistetaan mainita mutta se on käytännön tekojen perusteella valhe.
Vienti globaaleilla markkinoilla perustuu epärehellisyyteen. Se hallituksenkin olisi syytä tajuta. Jos muut jakaa tukia täytyy Suomenkin tehdä niin tai vienti loppuu kuin KANAN lento !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as913609Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna273149- 573093
- 612905
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642730Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542707On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632464Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802291- 692138
- 452132