Åbo Akademi

lukiolainen3

Moi! Osaako joku sanoa, miten hyvin ÅA:ssa pärjää suomenkielisenä jos on pitkässä ruotsissa E-L-tasoa? Ja millaista opiskelu siellä on suomenkielisenä ja kuinka suuri määrä heitä on?
Vastauksista olisi paljon hyötyä!

1

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija2

Hyvin pärjää! Alku voi tietenkin olla hankala, mutta kyllä nopeasti pääsee ruotsin kieleen kiinni ja kuullunymmärtäminen ja puhuminen kehittyy aivan itsestään. Itse olen keskipitkän ruotsin kirjoittanut ja hyvin olen mukana pysynyt. :)

Alkuun kaikki on tietenkin paljon raskaampaa suomenkieliselle kuin ruotsinkieliselle, sillä tuohan kieli omat haasteensa. Mutta jos itse hyväksyy sen, että alussa on tehtävä muita hiukan enemmän töitä ja kaikkea ei ehkä ymmärrä niin pian voi jo unohtaa sankirjan ja ruotsin kielellä opiskelu tuntuu jo suht normaalilta. Itselläni on käynyt niin, että suomen kielellä opiskelu tuntuu jo ihan kummalliselta ajatukselta!

Suomenkielisiä on mielestäni yllättävän paljon. En tarkoita, että puolet tai muuta vastaavaa, mutta ajattelin, että siellä "ehkä saattaa hyvällä tuurilla olla joku muukin suomenkielinen", mutta onhan niitä siellä enemmänkin. Eli et kyllä olisi ainut. Kun itse aloitin, meitä oli yhteensä noin 25 ja niistä 3 suomenkielistä!

Kysy ihmeessä lisää, jos on kysyttävää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4964
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4839
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4248
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      9
      3028
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe