oulun psykiatrinen osasto

kzbslBzhdl

Mulla nyt tulee oulun nuorten psykiatriselle osastolle kartotus jakso erinäisistä syistä,mikä nyt ei välttämättä ole tämän viestin oleellinen asia. Mutta siis,onko kellään kokemusta paikasta? Onko kuin rutiininomasta,mimmosia sääntöjä,mitä siel tehään,saako esim pitää omia tavaroita,kännykkää tms? Ja turhat solvaus kommentit sitten voi jättää poijes :)

36

17604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olin72

      OI! oulun nuorten osasto.... Itse PÄÄSIN osastolle 72 onnekseni sijoituspaikastani missä henkistä ja fyysistä väkivaltaa jnejne... Itse tykkäsin olla, mukavaa seuraa sai, uusia kavereita joihin yhä yhteydes. Tavarat tarkistetaan aina kun tulee osastolle(ettei oo mitään teriä, pillereitä jne), avattuja karkkipusseja ja pulloja ei saanu viedä... sänky pedataan päivittäin. kännykän sai iltapäivällä ja illalla täyty palauttaa toimistoon (jos puhelimessa on kamera se vaihetaan osaston kamerattomaan kännykkään).. siel on erilaisia ryhmiä esim. liikunta, taide ja täytyy valita yks ryhmä missä alkaa käymään.. viikonloppuisin leffa, limsaa, karkkia, sipsiä... erilaisia reissuja esim vaik keilaamaan... ja tälläst... omat pesuaineet pitää ottaa mukaan... Tietokone on käytössä ja tietokone varauslappu mihin käyt kirjottaa et oot konella kello siihen ja siihen aikaan... näin mun aikanani eli reilu vuos sitte...
      Jos 80 osastol oot menos nii siellä taitaa olla paljon vapaampaa...

    • asddfgghjghjh

      Juu,varmaan meen vapaampaan. Koska mulla on lähinnä sellasta minun menneisyyden kaivelua,koska olen ollu koulukiusattu aika pahasti,ja se nyt vaikuttaa nykyiseen elämääni. Että en ole mitenkää itse tuhonen tai masentunu ihminen. Oman tulevaisuuden koulunkäynnin kannalta menen,koska jo ahistaa pelkästään koulu. Että ihan sillain olen päästäni järjillä että en oo ittelle tai muille tekemässä mitään. Ihan kiva jos jollaki on sieltä positiivisiä kokemuksia,koska oon kuullu vähän ristiriitasta tietoa siitä paikasta. Ja mulla ei oo mitään hajua kuinka kuan se kartotus kestää? Mutta jos tästä on minun tulevaisuuden kannalta hyötyä,niin "kärsin" tarvittavan ajan :) ja kaikki tieto tosta paikasta ois vaan tarpeen :) Että kiitos nyt tostaki! :)

      • oulunsuussa

        Se arviointijakso tais kestää jotai 6 viikkoo... 80 hoitajat vaikutti mukavilta mitä oon nähny. Jotkut siel 72:lla sai vääränlaistahoitoo ku ei ymmärretty tai jotain nii tästä tietty nuristu ja ihan syystäkin. Mut 80 mitä oon kuullu et siellä käy porukka tapaa ihan muuten vaa hoitajiaan myöhemminkin ja koulussa opettajia. Oon nähnykki pari ketä on tullu kouluun yhtäkkiä moikkaa vaa, et kai se 80 on iha hyvä :) 72 vähä kovempi puoli mut kyl sielläki on välil sellasii jolla ei pahoja ongelmia oo. 72 puolel on kaks lääkärii ja tosta toisesta lääkäristä oon kuullu kaiken näköstä juttuu et on haukkunu jne. Mut tää ei sattunu onneks olee mun lääkärinä:D 80 puolel on taas ihan omansa (lääkäri) josta en tiiä mittää. En mee takuuseen 80 hyvyydestä mut pelkkää hyvää oon ite siitä kuullu ja toi 72 taas jakaa mielipiteitä...


      • vielnää
        oulunsuussa kirjoitti:

        Se arviointijakso tais kestää jotai 6 viikkoo... 80 hoitajat vaikutti mukavilta mitä oon nähny. Jotkut siel 72:lla sai vääränlaistahoitoo ku ei ymmärretty tai jotain nii tästä tietty nuristu ja ihan syystäkin. Mut 80 mitä oon kuullu et siellä käy porukka tapaa ihan muuten vaa hoitajiaan myöhemminkin ja koulussa opettajia. Oon nähnykki pari ketä on tullu kouluun yhtäkkiä moikkaa vaa, et kai se 80 on iha hyvä :) 72 vähä kovempi puoli mut kyl sielläki on välil sellasii jolla ei pahoja ongelmia oo. 72 puolel on kaks lääkärii ja tosta toisesta lääkäristä oon kuullu kaiken näköstä juttuu et on haukkunu jne. Mut tää ei sattunu onneks olee mun lääkärinä:D 80 puolel on taas ihan omansa (lääkäri) josta en tiiä mittää. En mee takuuseen 80 hyvyydestä mut pelkkää hyvää oon ite siitä kuullu ja toi 72 taas jakaa mielipiteitä...

        72 on 12 paikkanen ja siel oli pari yhden ihmisen huonetta ja loput kahden hengen huoneita. 80:llä tais olla 6 paikkaa ja käsittääkseni jokaiselle omat huoneet...


    • olin 80,70,72

      itehä jouduin käymää kaikki nuorisopsykiatrian osastot läpi ja se oli aivan kamalaa. ahdistuskohtaukset ja masennus pahenivat, jouduin siellä sadanprosentin valvontaan itsemurhayrityksen takia, ja aina kun oli paha olla, siitä vain rankaistiin. ei yritetty auttaa vaan menetti vapauksia jos edes sanoi että masentaa tai ahdistaa.

    • Uhri662

      Auswitch kuvaa parhaiten tätä kyseistä Peltolan psykiatrian yksikköä. Siellä on aivopesty ihmisiä, myrkyillä aiheutettu aivovaurioita ja raiskattu potilaita henkisesti.

      • Mikä_ero

        Ja millä tavalla tämä eroaa peruspsykiatriasta?


      • Bingo1

        Normipäivä psykiatrisella osastolla, kun ei ole mitään valvontaa eikä pelkoa jäädä kiinni mistään väärinkäytöksestä. Eihän hullua kukaan usko niin hoitsut voi käyttäytyä ihan miten tahansa.

        Kyllä se aika selkeää on, että noihin osastoihin päätyvät hoitsut ovat itse myös jonkinsortin persoonallisuushäiriö porukkaa. Sen verran sadistista porukkaa suurin osa.


      • Anonyymi
        Bingo1 kirjoitti:

        Normipäivä psykiatrisella osastolla, kun ei ole mitään valvontaa eikä pelkoa jäädä kiinni mistään väärinkäytöksestä. Eihän hullua kukaan usko niin hoitsut voi käyttäytyä ihan miten tahansa.

        Kyllä se aika selkeää on, että noihin osastoihin päätyvät hoitsut ovat itse myös jonkinsortin persoonallisuushäiriö porukkaa. Sen verran sadistista porukkaa suurin osa.

        Tää.
        Ylimielistä ja mielivaltaista kohtelua asiakkaita kohtaan. Ei mitään ammattitaitoa. Oulun Peltola on kyllä surkea paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää.
        Ylimielistä ja mielivaltaista kohtelua asiakkaita kohtaan. Ei mitään ammattitaitoa. Oulun Peltola on kyllä surkea paikka.

        Huonoja kokemuksia..,,. Ennemmin kuolisin, kuin menisin uudelleen.,,..Pakko lääkkeet on henkistä piinaa pakko lääkintä muistuttaa raiskausta.


    • kdkskskdk

      Puhdasta HELVETTIÄ

    • Osasto77

      77 on perseestä

    • Osasto77

      Osasto 77 OYS Oli aivan täyttä helvettiä koko paikka.En voi suositella Kenellekään oli niin täyttää paskaa kaikki säännöt esim puhelin piti antaa puoli 8 joka oli ihan perseestä.No ok ystäviä sai mutta jouduin olemaan tuolla paikassa yhteensä 6kk ja olen vieläkin..Psykiatrinen sairaala=Mielisairaala

    • Osasto77

      Okei oli siellä välillä ihan kivaa

    • LPSfani

      Hoitajat kertovat lääkäreille kaikkea paskaa ja sen takia lääkärit arvioivat kaikenlaista. Hoitajat älkää puuttuko lääkäreitten hoitamiin asioihin koska sekotatte sitä entistä enemmän ja laittakaa vaa ne penskat kouluun. Kiitoksia. :/

    • piiitkähoitooo

      Millä sairaalat perustelevat sen että potilaita pidetään kuukausikaupalla osastolla makaamassa? Mitä tällaisella löhöilyllä oikein parannetaan? Jos Oulussa löhöillään pitkään niin samaa on myös Tayssin hoito, ainakin pitkäniemessä ja sastamalassa. Kun pitkäniemessä tulee aika täyteen siirretään jatkoille makaamaan sastamalaan. Näin on kertonut useat tuttavani. Kuka on parantunut ja mistä sairaudesta olisi mielenkiintoista tietää.

      • tuuhina

        Juu se tuntuu olevan normi, että pistetään ulos kaikesta, jos mitään oiretta on. Parempi olisi olla mielekästä tekemistä.


    • kdkskskdk

      Ei tosta osasto jaksosta oo mitään hyötyä päivät menee siihen kun käyt koulussa sit sul on jotai turhia aikoja ja joudut makaamaan omassa huoneessasi päivät pitkät. Ja mikä pahinta siel on vitun ärsyttävät ja creepyt hoitajat.





      Ewwwrhhh

    • mörkö666

      Oon menossa osastolle koska en elämäntilanteeni takia pärjää kotona vaikka olenkin ollut sairaslomalla. Vointi on ollu niin huono että en oo syöny tai nukkunu kunnolla noin kuukauteen, ja oon sen takia laihtunu melko alipainoseksi. Pakotetaanko siellä syömään jos ei halua? Saako ulkona käydä tupakilla? Onko päiville mitään tekemistä?
      Mietin myös että oon nyt menossa vapaaehtoisesti (koska uhattiin että jos en mene niin laitetaan pakkohoitoon), pääseekö sieltä ikinä pois? Varsinkin kun itsetuhoisuus ja itsemurhayritykset on ollu osa elämää vuosien ajan, ja tuskin ovat menossa poiskaan heti.

      • Mihinosastolle

        Ootko menossa 77 vai mihin osastolle?


      • 77osasto

        Ei pakoteta syömään ja ei kait sun ulkoiluja siellä kukaan vahi.
        Ja oli siel koulua ja jotai ryhmiä ja viikonloppuna jotai elokuvajuttuja.
        Ite olin vapaaehtosesti 6 viikkoo, ei siel kukaa ollu hirveen pitkii aikoja nii pääset kyllä pois:D


    • Fordsons

      Itse olen ollut myös osastolla78 ja 88 ja se pelasti minut takaisin elämään.

    • SamiVäyrynen

      Tuo Peltolantie ja sen osastot ovat pakkolaitos, jossa poistettiin minulta Dexamfetamiini, metyylifenidatti, concerta, diapam, xanor ja zopicloni-lääkereseptit. Tekivät mielivaltaisesti tyhjäksi adhd-diagnoosini ja diagnosoivat aivan valhetta kohdallani olevat psykoosi ja erilaistumaton skitsofrenia diagnoosit. Tilalle myrkkylääkeitä abilifya, aiemmin xeplionia, sitä aiemmin zyprexaa. Noi lääkkeet tuhonneet ainakin minun aivojani ja huonontaneet elämänlaatua. Ei noillla osastoilla tunnuta hoitavan tai tiedettävän kuin samaa huonoa ammattitaitoa osoittavaa yhtä samaa:Kaikilla on psykoosi. Ei siellä tunnuta tuntevan et on ihmisiä joilla on masennus, tai add, tai adhd, tai ahdistus, ym. Todella turha paikka joka tulisi lakkauttaa.

      • Anonyymi

        Älä mee Raaheen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mee Raaheen

        Raahessa on vain avo-osasto? Enkä ole varma onko edes nykyään?
        Jos sulla on jotain kokemuksia Raahen osastolta niin kerro ihmeessä.
        t. Raahelainen :D


    • Järvenpäätön

      99% mielenterveysongelmista on VALTION teille tahallaan aiheuttamia. Ne ihan oikeasti MYRKYTTÄÄ teidät huumeidenkäyttäjien avulla. Näin toimii Suomen POLIISI.

      Yhteydenottoja vaan valtiolle, maailmanlaajuinen ongelma.

    • Anonyymi

      Kommentoin "hieman" jälkijunassa.. Pääsin osastolle 72 (nykyään jo 77; 72 & 80 yhdistyi) päivälleen kahdeksan vuotta sitten - ja se pelasti elämäni. Olin niin sairaalloisen laiha, että ellen olisi päässyt suljetulle, olisin suurella todennäköisyydellä kuollut sydänpysähdykseen.. Hoitajista ja toisesta lääkäristä minulla on pelkästään hyvää sanottavaa, mutta toisesta lääkäristä teimme hoitosuhteeni päätyttyä virallisen valituksen epäammattimaisesta käytöksestä. Pääosin meno oli varsin rentoa, toki joitakin asioita rajoitettiin omaksi parhaakseni. Nykyinen elämäntilanteeni on sen verran kaoottinen, että yritän päästä lyhyelle osastojaksolle mahdollisimman pian - tosin tällä kertaa kyseessä olisi aikuisosasto (ikää 24)..

    • Anonyymi

      Siellä pohjoisessa ei taida viihtyä ns. muunsukupuolen hoitajat. Nuoret ovat niin herkkiä, että eivät kestäisi kohdallaan siedätyshoitoa.

    • Anonyymi

      ite olin yli kuukauden osastolla 70 ja mut siirrettiin vähän vajaa kuukausi sitten osastolle 77, en voi suositella kenellekkään. itselläni vierihoito on ollut toistakuukautta ja ulos en pääse

      • Anonyymi

        No miksi on vierihoitoa ja miksi et pääse ulos? Oiskohan peilissä vikaa, kun sinne kurkkaat? Vähän sitä tunnesäätelyä perseilyn sijaan. Ei kukaan toivu, jos ei myös itse yritä.


    • Anonyymi

      Ite oon oulun osastolla rn Nii tavarat katotaa enne ku tänne tulee et ei oo teriä yms vessan ovi on lukossa se pitää aina pyytâä hoitajalta et aukasee oven laturit pitää pitää kaapissa lukkojen takana ja ei saa olla langallisii kuulokkeita ja ite en ainakaa saa mennä yksin ulos ja vesipulloja ei saa olla

      • Anonyymi

        Ja pitaa olla pitkähihanen


      • Anonyymi

        mitä sulle tällä hetkellä kuuluu? onks muita yksityiskohtia kerrottavana paikasta? ^^


    • Anonyymi

      Tilaus
      Avioero kyydit Risto nimi linjasto amis, Mehtälä Raamattu lähetystyö ohjaus.
      Avioero suunnittelu,.
      Aviotulostus
      Aki Uusitalo Kari Lehtinen psykiatri, sosiaalityöntekijä, Ylivieska liiketalous alue pakko toteutus.
      Voi kauheaa puhe jatkot silmätipat lääkemäöräys keksintö ao lääkärit.
      Puheella päälle vamma syöttö.
      Voi hakea sana loputus sanelin puhelut, Palolaitos korvaliitäntä

    • Anonyymi

      Oulun psykiatrin osaston psykiatrinen.sairaanhoitaja tekee laittomia hypnooseja

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe