Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen. Tietenkin silloin löytyy epäjohdonmukaisuuksia ja uskonnon piirissä tapahtuneita kauheuksia. Perinteinen sanonta pätee tässäkin: "Älä heitä lasta pois pesuveden mukana." Kriittisyys on tarpeen, mutta ateisteilla se näyttää olevan itsetarkoitus, kun on kysymys mistä tahansa uskontoon liittyvästä.
Uskontojen virheet eivät tee Jumalaa olemattomaksi. Olennaista on huomata, että ihmiset ovat erehtyneen jumalkäsityksissään, koska ei ole pitäydytty ilmoituksissa tai niitä ei ole tutkittu ja tulkittu oikein. Ihmiset saavat aikaan epäjohdonmukaisuuksia, joihin ateistit tarttuvat hanakasti luullen, että ne todistaisivat Jumalan olemattomaksi.
Kristinuskossa tapahtui suuri luopumus jo n. 150 jKr., kun luovuttiin apostolisesta johdosta ja suostuttiin keisari Konstantinus Suuren johdettaviksi. Hän kutsui kokoon kirkolliskokouksia ja alkoi nimittää piispoja. Suomessakin tuo menettely jatkui kunnes Martti Ahtisaari sai aikaan muutoksen uudessa perustuslaissa. Presidentti ei meillä enää nimitä piispoja. Silti nimitysokeuden poistuminen ei tee uskonnosta sitä, mitä se oli ennen luopumusta. On tarvittu palautus:
www.mormonit.fi
Ateistien suurin väärinkäsitys
231
584
Vastaukset
- antimormon
Nimimerkki Etsivä löytää tekee joka päivä noita lähinnä vain huvittavia ja ärsyttäviä avauksiaan, mitä hän luulee niillä saavuttavansa.
Uskovaiset ovat yhdensortin kullanhuuhtojia, jotka onnistuvat jokainen löytämään vaskoolinsa pohjalta oman kultahippunsa.
Komiikan puolelle homma menee siinä, että heidän perustelut omille totuuksilleen ovat keskenään eriävät ja toisensa poissulkevat.
Uusia huuhtojia on liikkeellä kasapäin ja uusia New Age-kultahippuja löydetään vähän väliä. Toki kaikissa lahkoissakin on jonkinlainen hajoaminen kokoajan käynnissä.
Kutsuttakoon näitä New Age-juttuja uushenkisyyden asemasta uuskristillisyydeksi, niin ei lopu kristityt kesken ja pistetään siihen vielä mormonit kaupan päälle.
Pitää vain hieman venyttää ev lut kirkkomme seiniä vielä pikkuisen leveämmälle, niin nämä uushenkisetkit sun muut mahtuu kirkon siipien suojaan maksamaan kirkkoveronsa.- Etsivä löytää
Taas yksi esimerkki perusteettomasta yleistämisestä: "Uskovaiset ovat yhdensortin kullanhuuhtojia, jotka onnistuvat jokainen löytämään vaskoolinsa pohjalta oman kultahippunsa."
Totuus on yksi jokaisesta asiasta makuasioita lukuun ottamatta. Etsivä löytää kirjoitti:
Taas yksi esimerkki perusteettomasta yleistämisestä: "Uskovaiset ovat yhdensortin kullanhuuhtojia, jotka onnistuvat jokainen löytämään vaskoolinsa pohjalta oman kultahippunsa."
Totuus on yksi jokaisesta asiasta makuasioita lukuun ottamatta.>>>Totuus on yksi jokaisesta asiasta
- animi-causa*
Etsivä löytää kirjoitti:
Totuus on yksi jokaisesta asiasta makuasioita lukuun ottamatta."Totuus on yksi jokaisesta asiasta makuasioita lukuun ottamatta."
Tämä on selkeä virheväittämä.
Uskomuksissa ja mielikuvitustarinoissa ei tarvitse olla totuuden
häivääkään juuri sen vuoksi, että ne perustellaan pelkästään
toisilla uskomuksilla ja mielikuvituksella.
Koska niillä ei tarvitse olla mitään todellisuuspohjaa, minkään
tarinan ei tarvitse sisältää "totuuden" häivääkään ja vielä
vähemmän olla mikään universaali "totuus".
Teisti itkee kun jotkut ateistit niputtavat kaikki teistit yhteen, vaikka itse niputtaa kaikki ateistit yhteen :D Ironia on sinussa vahva.
"Uskontojen virheet eivät tee Jumalaa olemattomaksi."
Olet oikeassa. Ne eivät tee mitään jumalia olemattomiksi mutta eipä usko ja toiveajattelu tee niitä oleviksikaan.
On yhdentekevää tekeekö jokin jumalat olemattomiksi, kun niitä ei ole ensinkään osoitettu oleviksi.Eikö sinusta enää pidetä Mormoni-palstalle, kun pitää tänne tulla mainostamaan lahkoasi? Vai onko tämä sinun korvike varsinaiselle lähetystyölle, jota et vain jaksa tehdä?
- Etsivä löytää
Luulisi sinun jo tietävän, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko ole lahko. Se ei ole eronnut mistään, vaan se on perustettu uusien ilmoitusten perusteella.
Voi tätä lähetystyönäkin pitää. Olen yli 85 vuoden ikäinen, joten en tee tavanomaista lähetystyötä, mutta voimia riittää tarvittaessa. Etsivä löytää kirjoitti:
Luulisi sinun jo tietävän, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko ole lahko. Se ei ole eronnut mistään, vaan se on perustettu uusien ilmoitusten perusteella.
Voi tätä lähetystyönäkin pitää. Olen yli 85 vuoden ikäinen, joten en tee tavanomaista lähetystyötä, mutta voimia riittää tarvittaessa."(MAP-kirkko) ei ole eronnut mistään, vaan se on perustettu uusien ilmoitusten perusteella."
-- Mitä eroa on 400 gramman Pirkka-jauhelihalla ja 400 gramman Rainbow-jauhelihalla? Ei mitään, kumpikin ovat jauhelihaa. Ihan sama mitä nimilapussa lukee, jos tuote on sama.
Tapani, sinun lähetystaktiikkasi ("etsikää ja löydätte saman kuin minä") on kääntynyt sinua ja lahkosi mainetta vastaan. Jos oikeasti lukisit sinulle suunnattuja vastauksia etkä vain näkisi niitä uusina käännytysyrityksinä, niin olisit jo huomannut tämän.- Etsivä löytää
jason_dax kirjoitti:
"(MAP-kirkko) ei ole eronnut mistään, vaan se on perustettu uusien ilmoitusten perusteella."
-- Mitä eroa on 400 gramman Pirkka-jauhelihalla ja 400 gramman Rainbow-jauhelihalla? Ei mitään, kumpikin ovat jauhelihaa. Ihan sama mitä nimilapussa lukee, jos tuote on sama.
Tapani, sinun lähetystaktiikkasi ("etsikää ja löydätte saman kuin minä") on kääntynyt sinua ja lahkosi mainetta vastaan. Jos oikeasti lukisit sinulle suunnattuja vastauksia etkä vain näkisi niitä uusina käännytysyrityksinä, niin olisit jo huomannut tämän.Vertaus samanlaiseen jauhelihaan ei ole osuva, sillä eri uskontojen sisältö poikkeaan toisistaan.
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Vertaus samanlaiseen jauhelihaan ei ole osuva, sillä eri uskontojen sisältö poikkeaan toisistaan.
No shit, Sherlock.
Etsivä löytää kirjoitti:
Voi tätä lähetystyönäkin pitää. Olen yli 85 vuoden ikäinen, joten en tee tavanomaista lähetystyötä, mutta voimia riittää tarvittaessa.Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko perustuu Joseph Smithin valheisiin.
Etsivä löytää kirjoitti:
Vertaus samanlaiseen jauhelihaan ei ole osuva, sillä eri uskontojen sisältö poikkeaan toisistaan.
Miksi mormonien jauheliha on parempaa kuin muiden? Tunnetila tai henkilökohtainen kokemus eivät kelpaa perusteluksi. En myöskään hyväksy tyypillistä 'Mene ja tutki' -vastausta, koska sillä yrität välttää vastaamasta.
- Etsivä löytää
jason_dax kirjoitti:
Miksi mormonien jauheliha on parempaa kuin muiden? Tunnetila tai henkilökohtainen kokemus eivät kelpaa perusteluksi. En myöskään hyväksy tyypillistä 'Mene ja tutki' -vastausta, koska sillä yrität välttää vastaamasta.
Selkeys on parempaa kuin epäselvyys. Uudet ilmoitukset ovat tuoneet selkeyden evankeliumin perusasioihin Jumalan olemuksesta lähtien. Hän ei ole kolmiyhteinen kummajainen, vaan jumaluuteen kuuluu kolme erillistä persoonaa ja olentoa. He ovat yhtä tarkoituksessaan eli ovat yksi jumaluus.
"Mene ja tutki" on ehto, että saa omakohtaisen varmuuden. Kukaan toiinen ei voi antaa henkilökohtaista varmuutta uskonnollisesta totuudesta.. Etsivä löytää kirjoitti:
Selkeys on parempaa kuin epäselvyys. Uudet ilmoitukset ovat tuoneet selkeyden evankeliumin perusasioihin Jumalan olemuksesta lähtien. Hän ei ole kolmiyhteinen kummajainen, vaan jumaluuteen kuuluu kolme erillistä persoonaa ja olentoa. He ovat yhtä tarkoituksessaan eli ovat yksi jumaluus.
"Mene ja tutki" on ehto, että saa omakohtaisen varmuuden. Kukaan toiinen ei voi antaa henkilökohtaista varmuutta uskonnollisesta totuudesta..Ehkä me lähestymme tätä aihetta aivan eri lähtöasemista. Minua kiinnostaa todellisuus sekä sen rakenne ja toiminta. Sen takia luonnontieteet kiinnostavat minua ja lähiaikoina olen yrittänyt tutustua pintapuolisesti hieman humanistisempiin tieteisiin.
Minä en näe, että jumaluudet olisivat osa tutkittavaa todellisuutta. Useat uskonnot jopa väittävät ettei jumalaa voi lähestyä tieteen menetelmin ja jos on tutustunut tieteen menetelmiin, niin tämä tarkoittaisi ettei jumala vuorovaikuta minkään todellisuuden osan kanssa.
Tämän lisäksi ajattelen että asioiden uskomiseen tarvitaan aina jokin syy. Esimerkkinä radioaallot - ennen radioaaltojen keksimistä kenellekään ei ollut syytä uskoa radioaaltojen olemassaoloon ja hyvästä syystä: Niiden olemassaoloa ei voitu todistaa. Tämän takia en usko jumaliin. Vaikka jumalia olisikin olemassa, niin minulla ei ole mitään syytä uskoa niihin kunnes niiden olemassaolosta on luotettavaa tietoa. Tästä syystä hylkään ilmoitukset ja evankeliumit. Minä näen ilmoitukset pelkkinä perusteettomina väitteinä, joita periaatteessa kuka tahansa voi tehdä.
""Mene ja tutki" on ehto, että saa omakohtaisen varmuuden."
-- Mitä ja miten täytyy tutkia, jotta saa varmuuden jumalista? Kuten jo sanoin, hylkään mormonikirkon ilmoitukset ja 'pyhät kirjat' pelkkinä perusteettomina väitteinä.
"Kukaan toiinen ei voi antaa henkilökohtaista varmuutta uskonnollisesta totuudesta."
-- 'Uskonnollinen totuus' kuulostaa oksymoronilta :P Minä en pyydä sinulta varmuutta, pyydän sinulta vastauksia. Voit varmaan antaa edes joitain syitä miksi mormonien tekstit olisivat luotettavampia tai laadullisempia kuin muiden uskontojen vastaavat.- Etsivä löytää
jason_dax kirjoitti:
Ehkä me lähestymme tätä aihetta aivan eri lähtöasemista. Minua kiinnostaa todellisuus sekä sen rakenne ja toiminta. Sen takia luonnontieteet kiinnostavat minua ja lähiaikoina olen yrittänyt tutustua pintapuolisesti hieman humanistisempiin tieteisiin.
Minä en näe, että jumaluudet olisivat osa tutkittavaa todellisuutta. Useat uskonnot jopa väittävät ettei jumalaa voi lähestyä tieteen menetelmin ja jos on tutustunut tieteen menetelmiin, niin tämä tarkoittaisi ettei jumala vuorovaikuta minkään todellisuuden osan kanssa.
Tämän lisäksi ajattelen että asioiden uskomiseen tarvitaan aina jokin syy. Esimerkkinä radioaallot - ennen radioaaltojen keksimistä kenellekään ei ollut syytä uskoa radioaaltojen olemassaoloon ja hyvästä syystä: Niiden olemassaoloa ei voitu todistaa. Tämän takia en usko jumaliin. Vaikka jumalia olisikin olemassa, niin minulla ei ole mitään syytä uskoa niihin kunnes niiden olemassaolosta on luotettavaa tietoa. Tästä syystä hylkään ilmoitukset ja evankeliumit. Minä näen ilmoitukset pelkkinä perusteettomina väitteinä, joita periaatteessa kuka tahansa voi tehdä.
""Mene ja tutki" on ehto, että saa omakohtaisen varmuuden."
-- Mitä ja miten täytyy tutkia, jotta saa varmuuden jumalista? Kuten jo sanoin, hylkään mormonikirkon ilmoitukset ja 'pyhät kirjat' pelkkinä perusteettomina väitteinä.
"Kukaan toiinen ei voi antaa henkilökohtaista varmuutta uskonnollisesta totuudesta."
-- 'Uskonnollinen totuus' kuulostaa oksymoronilta :P Minä en pyydä sinulta varmuutta, pyydän sinulta vastauksia. Voit varmaan antaa edes joitain syitä miksi mormonien tekstit olisivat luotettavampia tai laadullisempia kuin muiden uskontojen vastaavat.Tutkimalla selviää. Tässä ovat myöhempien aikojen pyhät kirjoitukset verkossa:
http://www.mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.html
Sivulta www.mormonit.fi voit pyytää lähettämään ilmaisen Mormonin kirjan ja muuta aineistoa. On luvattu, että Mormonin kirjasta voi saada varmuuden, kun tutkii vakain aikein. Minä tulin pian vakuuttuneeksi, ettei kukaan kirjoita sellaista kirjaa petosmielessä, joka kehoittaa kaikkeen hyvään ja uskomaan Kristukseen. - kjhgftui
Etsivä löytää kirjoitti:
Tutkimalla selviää. Tässä ovat myöhempien aikojen pyhät kirjoitukset verkossa:
Sivulta www.mormonit.fi voit pyytää lähettämään ilmaisen Mormonin kirjan ja muuta aineistoa. On luvattu, että Mormonin kirjasta voi saada varmuuden, kun tutkii vakain aikein. Minä tulin pian vakuuttuneeksi, ettei kukaan kirjoita sellaista kirjaa petosmielessä, joka kehoittaa kaikkeen hyvään ja uskomaan Kristukseen.On argumentointivirhe väittää, että Smithin satuihin alkaa uskoa jokanen, joka vilpittämästi tutkii. Kyllä Anderseninkin satuja voi tutkia vilpittömästi haksattamatta uskomaan niihin.
Mormonismista saa suomeksi parhaiten tietoa täältä:
www.mormonismi.net Etsivä löytää kirjoitti:
Tutkimalla selviää. Tässä ovat myöhempien aikojen pyhät kirjoitukset verkossa:
Sivulta www.mormonit.fi voit pyytää lähettämään ilmaisen Mormonin kirjan ja muuta aineistoa. On luvattu, että Mormonin kirjasta voi saada varmuuden, kun tutkii vakain aikein. Minä tulin pian vakuuttuneeksi, ettei kukaan kirjoita sellaista kirjaa petosmielessä, joka kehoittaa kaikkeen hyvään ja uskomaan Kristukseen.Voisitko mahdollisesti lukea kirjoitukseni 'vakain aikein'?
- Etsivä löytää
jason_dax kirjoitti:
Voisitko mahdollisesti lukea kirjoitukseni 'vakain aikein'?
Olen lukenut kirjoituksesi "vakain aikein" ja nähdäkseni ymmärtänyt ajatuksesi. Ei voi löytää, jos ei etsi. Kieltäydyt etsimistä, mitä osoittaa tämä: "Tästä syystä hylkään ilmoitukset ja evankeliumit. Minä näen ilmoitukset pelkkinä perusteettomina väitteinä, joita periaatteessa kuka tahansa voi tehdä."
Emme voi saada ymmärrystä ilman, että tutkimme ilmoituksia. Omin keinoin ei saa tietoa siitä, mikä on ihmisen ulottumattomissa. Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta. Ei sitä tieteen keinoin voi todistaa. Tieteellisesti voidaan tutkia eri uskontojen ilmenemistä, mutta ei itse uskonnollista totuutta.
"Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein. Etsivä löytää kirjoitti:
Olen lukenut kirjoituksesi "vakain aikein" ja nähdäkseni ymmärtänyt ajatuksesi. Ei voi löytää, jos ei etsi. Kieltäydyt etsimistä, mitä osoittaa tämä: "Tästä syystä hylkään ilmoitukset ja evankeliumit. Minä näen ilmoitukset pelkkinä perusteettomina väitteinä, joita periaatteessa kuka tahansa voi tehdä."
Emme voi saada ymmärrystä ilman, että tutkimme ilmoituksia. Omin keinoin ei saa tietoa siitä, mikä on ihmisen ulottumattomissa. Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta. Ei sitä tieteen keinoin voi todistaa. Tieteellisesti voidaan tutkia eri uskontojen ilmenemistä, mutta ei itse uskonnollista totuutta.
"Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein."Olen lukenut kirjoituksesi "vakain aikein" ja nähdäkseni ymmärtänyt ajatuksesi. Ei voi löytää, jos ei etsi."
Ei ole mitään syytä etsiä, kun et ole pystynyt mitään hyviä perusteita antamaan. Et sinäkään ole kaikkia mahdollisia uskonnollisia tekstejä kuitenkaan lukenut.
"Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta."
Joka onkin pelkkää mutua.
""Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein. "
Höpöhöpö. Riittää kun tutkii vähän uskontoanne ja sen väitteitä, niin huomaa, että se ei eroa mitenkään tiedollisilta perusteilta muista uskonnoista. Ilmoitukset eivät ole luotettavia, eikä niistä tule sellaisia, jos väiettään niiden olevan Kristukselta ja enkeleiltä saatuja.Etsivä löytää kirjoitti:
"Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein.>>"Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein.
Etsivä löytää kirjoitti:
"Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein.""Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein."
-- Kaksi asiaa. Ensinnäkin, jokainen uskonto väittää, että heidän tekstinsä ovat luotettavampia kuin muiden tekstit ja hekin varmaan pyytävät ihmisiä tutkimaan niitä "vakain aikein". Toiseksi, pyyntö "vakain aikein" tutkimiselle on loistava pakoreitti: Jos henkilö tutkii esim. mormonien tekstejä eikä tule vakuuttuneeksi, niin mormonit voivat väittää ettei henkilö tutkinut tekstejä "vakain aikein". Muut uskonnot tekevät samaa! Ihminen voi kuluttaa koko elämänsä etsiessään asiaa, jota yksinkertaisesti ei ole siellä!
Yrittäessäsi osoittaa kuinka ainutlaatuinen uskonto mormonismi on, olet vain osoittanut kuinka samanlainen se on muiden uskontojen kanssa.
"Omin keinoin ei saa tietoa siitä, mikä on ihmisen ulottumattomissa. Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta. Ei sitä tieteen keinoin voi todistaa."
-- Voiko asian todeta järjellisesti? Muuten, miksi kyseinen tieto on ihmisten ja tieteen ulottumattomissa, mutta jokin uskonto olisi siitä täysin tietoinen? Miten uskonnollinen totuus eroaa totuudesta ja miksi sitä ei vain kutsuta tiedoksi? Totuus kun on käsitteenä kokenut inflaation etenkin uskontojen kaltaisten huijausten vuoksi.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Olen lukenut kirjoituksesi "vakain aikein" ja nähdäkseni ymmärtänyt ajatuksesi. Ei voi löytää, jos ei etsi."
Ei ole mitään syytä etsiä, kun et ole pystynyt mitään hyviä perusteita antamaan. Et sinäkään ole kaikkia mahdollisia uskonnollisia tekstejä kuitenkaan lukenut.
"Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta."
Joka onkin pelkkää mutua.
""Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein. "
Höpöhöpö. Riittää kun tutkii vähän uskontoanne ja sen väitteitä, niin huomaa, että se ei eroa mitenkään tiedollisilta perusteilta muista uskonnoista. Ilmoitukset eivät ole luotettavia, eikä niistä tule sellaisia, jos väiettään niiden olevan Kristukselta ja enkeleiltä saatuja.Millään muulla ei Mormonin kirjan kaltaista todistetta!
- Etsivä löytää
jason_dax kirjoitti:
""Mormonien tekstit" ovat luotettavampia kuin muiden, koska ne perustuvat Kristuksen ja enkelien antamiin jumalallisiin uusiin ilmoituksiin. Tästä voi tulla vakuuttuneeksi vain, jos tutkiin vakain aikein."
-- Kaksi asiaa. Ensinnäkin, jokainen uskonto väittää, että heidän tekstinsä ovat luotettavampia kuin muiden tekstit ja hekin varmaan pyytävät ihmisiä tutkimaan niitä "vakain aikein". Toiseksi, pyyntö "vakain aikein" tutkimiselle on loistava pakoreitti: Jos henkilö tutkii esim. mormonien tekstejä eikä tule vakuuttuneeksi, niin mormonit voivat väittää ettei henkilö tutkinut tekstejä "vakain aikein". Muut uskonnot tekevät samaa! Ihminen voi kuluttaa koko elämänsä etsiessään asiaa, jota yksinkertaisesti ei ole siellä!
Yrittäessäsi osoittaa kuinka ainutlaatuinen uskonto mormonismi on, olet vain osoittanut kuinka samanlainen se on muiden uskontojen kanssa.
"Omin keinoin ei saa tietoa siitä, mikä on ihmisen ulottumattomissa. Ilmoitukset juuri todistavat uskonnollisesta totuudesta. Ei sitä tieteen keinoin voi todistaa."
-- Voiko asian todeta järjellisesti? Muuten, miksi kyseinen tieto on ihmisten ja tieteen ulottumattomissa, mutta jokin uskonto olisi siitä täysin tietoinen? Miten uskonnollinen totuus eroaa totuudesta ja miksi sitä ei vain kutsuta tiedoksi? Totuus kun on käsitteenä kokenut inflaation etenkin uskontojen kaltaisten huijausten vuoksi.Ilmoitusten kautta voidaan saada tietoa siitä, mikä on ilmisten ulottumattomissa. Noita ilmoituksia ei ymmärrä eikä voi ottaa vastaan, ellei itse tutki. "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan."
- kjhgfdrty
Etsivä löytää kirjoitti:
Millään muulla ei Mormonin kirjan kaltaista todistetta!
Huono historiallinen romaani täynnä historiallisia virheitä.
- kfhjyui
Etsivä löytää kirjoitti:
Ilmoitusten kautta voidaan saada tietoa siitä, mikä on ilmisten ulottumattomissa. Noita ilmoituksia ei ymmärrä eikä voi ottaa vastaan, ellei itse tutki. "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan."
Sinulle moniavioisuusilmoitus voi antaa lämpimiä tunteita, mutta jollekin toiselle se voi olla kauhistus. Henkilökohtaiset tuntemuksesi eivät todista mistään muusta kuin sinusta itsestäsi.
Etsivä löytää kirjoitti:
Ilmoitusten kautta voidaan saada tietoa siitä, mikä on ilmisten ulottumattomissa. Noita ilmoituksia ei ymmärrä eikä voi ottaa vastaan, ellei itse tutki. "Etsivä löytää, kolkuttavalle avataan."
Asia selvä, pidä tunkkisi.
- Etsivä löytää
kfhjyui kirjoitti:
Sinulle moniavioisuusilmoitus voi antaa lämpimiä tunteita, mutta jollekin toiselle se voi olla kauhistus. Henkilökohtaiset tuntemuksesi eivät todista mistään muusta kuin sinusta itsestäsi.
Oletat tunteitani, mutta erehdyt. Moniavioisuus on välttätöntä, kun uskotaan perhesuhteiden säilymiseen iankaikkisuudessa. Jos mies on ollut useasti maallisessa avioliitossa, niin kenen kanssa hän olisi iankaikkisessa avioliitossa?
- Etsivä löytää
kjhgftui kirjoitti:
On argumentointivirhe väittää, että Smithin satuihin alkaa uskoa jokanen, joka vilpittämästi tutkii. Kyllä Anderseninkin satuja voi tutkia vilpittömästi haksattamatta uskomaan niihin.
Mormonismista saa suomeksi parhaiten tietoa täältä:
www.mormonismi.netSinäkö pidät luotettavimpina vastustajan kirjoituksia?
- khgfdtyu
Etsivä löytää kirjoitti:
Sinäkö pidät luotettavimpina vastustajan kirjoituksia?
Tietenkin koska mormonit ovat patologisia valehtelijoita jo Smithistä lähtien. Hänhän mm. valehteli loppuun, että hänen kirkossaan ei harjoiteta moniavioisuutta. Kun sanomalehti aikoi tehdä asiaa koskevia paljastuksia, Smith poltatti kirjapainon...
- khgfdfgyu
Etsivä löytää kirjoitti:
Oletat tunteitani, mutta erehdyt. Moniavioisuus on välttätöntä, kun uskotaan perhesuhteiden säilymiseen iankaikkisuudessa. Jos mies on ollut useasti maallisessa avioliitossa, niin kenen kanssa hän olisi iankaikkisessa avioliitossa?
Höpsis! Tuo selitys on tosi ontto, koska sallitte moniavioisuuden VAIN MIEHILLE.
Etsivä löytää kirjoitti:
"Millään muulla ei Mormonin kirjan kaltaista todistetta! "
Se, että joku kirjoittaa uskonnollisia mytologoita, ei ole mikään todiste.- 2134rtg
Etsivä löytää kirjoitti:
"Millään muulla ei Mormonin kirjan kaltaista todistetta!"
Melkeinpä jo totta. Oikeastaan vain L.R. Hubbard on pieraissut kasaan vielä Smithin sekoilujakin typerämmän mytologian, eli scientologian. Mormonismilla ja scientologialla on muuten enemmän yhteneväisyyksiä kuin mitä ensivilkaisulta uskoisikaan. Molemmathan ovat suuren luokan kusetuksia, mutta muutakin yhteistä löytyy. - 23erf
Etsivä löytää kirjoitti:
Sinäkö pidät luotettavimpina vastustajan kirjoituksia?
Pidän taikakalsarittomia ihmisiä noin yleensä melko luotettavina verrattuna niihin, joiden mielestä taikakalsarit erottavat hyvän ja pahan.
- 24rtfg
Etsivä löytää kirjoitti:
Voihan sen, että haluaa paneksia mahdollisimman useaa (teini-)vaimoa, ilmaista noinkin.
>>Kristinuskossa tapahtui suuri luopumus jo n. 150 jKr., kun luovuttiin apostolisesta johdosta ja suostuttiin keisari Konstantinus Suuren johdettaviksi.
- Etsivä löytää
En sanonut, että vuosi 150 oli se, jolloin keisari otti johdon. Ennen keisarin puuttumista tapahtumiin oli vainojen aika, jolloin kristittyjä surmattiin.
Etsivä löytää kirjoitti:
En sanonut, että vuosi 150 oli se, jolloin keisari otti johdon. Ennen keisarin puuttumista tapahtumiin oli vainojen aika, jolloin kristittyjä surmattiin.
Noin sinä aloituksessa sanot:
>>Kristinuskossa tapahtui suuri luopumus jo n. 150 jKr., kun luovuttiin apostolisesta johdosta ja suostuttiin keisari Konstantinus Suuren johdettaviksi.- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Noin sinä aloituksessa sanot:
>>Kristinuskossa tapahtui suuri luopumus jo n. 150 jKr., kun luovuttiin apostolisesta johdosta ja suostuttiin keisari Konstantinus Suuren johdettaviksi.En sanonut, että tuo suostumus tapahtui juuri n. 150. Myönnän toki, etten ilmaissut aikaa tarkasti, mutta pääasia tuli varmaa selväksi: tapahtui apostolisesta johdosta luopuminen. Samalla hävisi oikea valtuus.
Etsivä löytää kirjoitti:
En sanonut, että tuo suostumus tapahtui juuri n. 150. Myönnän toki, etten ilmaissut aikaa tarkasti, mutta pääasia tuli varmaa selväksi: tapahtui apostolisesta johdosta luopuminen. Samalla hävisi oikea valtuus.
Ei tuota sinun aloituksessa ollutta lausetta voi muulla tavalla tulkita niin kuin tulkitsin. Mutta enpä viitsi saivarrella asiasta enempää.
kekek-kekek kirjoitti:
Ei tuota sinun aloituksessa ollutta lausetta voi muulla tavalla tulkita niin kuin tulkitsin. Mutta enpä viitsi saivarrella asiasta enempää.
Jeesus tiesi, että hän jälkeensä aivan lähiaikoina tulee anti Jeesus joa toimii hänen nimissään, ja se tarkoitti kristiuska, joka on tuo antkristus joka on hallinnut ihmistä jo 2000 vuotta
Tulee kuitenkin aika jolloin tuo uskonto menettää otteensa ja ihmiset alkavat vapautumaan sen orjuudesta
Ateismi on kuitenkin tuon uskonnon jatkoa, miksi siksi, että se omaa saman psykologisen perimän, eli perisynnin
Vain tämän perimän ymmärtämisellä, että miksi ja miten se on syntynyt, ja miksi se seuraa perimänä ihmistä sukupolvesta toiseenniko-tiina kirjoitti:
Jeesus tiesi, että hän jälkeensä aivan lähiaikoina tulee anti Jeesus joa toimii hänen nimissään, ja se tarkoitti kristiuska, joka on tuo antkristus joka on hallinnut ihmistä jo 2000 vuotta
Tulee kuitenkin aika jolloin tuo uskonto menettää otteensa ja ihmiset alkavat vapautumaan sen orjuudesta
Ateismi on kuitenkin tuon uskonnon jatkoa, miksi siksi, että se omaa saman psykologisen perimän, eli perisynnin
Vain tämän perimän ymmärtämisellä, että miksi ja miten se on syntynyt, ja miksi se seuraa perimänä ihmistä sukupolvesta toiseenPeriytyykö perisynti geenien kautta, ja jos periytyy niin minkä geenien?
- Etsivä löytää
niko-tiina kirjoitti:
Vain tämän perimän ymmärtämisellä, että miksi ja miten se on syntynyt, ja miksi se seuraa perimänä ihmistä sukupolvesta toiseenNinulla, "niko-tiina," on oikea käsitys siitä, mitä tapahtui pian Kristuksen pois lähtemisen jälkeen. Tämäkin pitää paikkansa: "Tulee kuitenkin aika jolloin tuo uskonto menettää otteensa ja ihmiset alkavat vapautumaan sen orjuudesta." Sen sijaan perisynnistä oikaisen. Perisyntiä ei ole olemassa, vaan synnymme olosuhteisiin, joissa voi tehdä syntiä. Jokainen lapsi on syntyessään täysin viaton.
Uskonnolllisen sanoen Aadamin ja Eevan rikkomuksen (ei synnin) seurauksena tuli kuolema kaikkien osaksi. Emme ole kukaan siitä henkilökohtaisesti vastuussa. Siksi Kristus voitti kuoleman kaikkien puolesta eli sekä hyvien että pahojen puolesta. "Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, tehdään kaikki eläviksi Kristuksessa."
Henkilökohtaisten syntien anteeksisaaminen toteutuu, kun otamme vastaan evankeliumin ja elämme sen mukaan: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Toimitukset on tehtävä oikealla valtuudella - !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Ninulla, "niko-tiina," on oikea käsitys siitä, mitä tapahtui pian Kristuksen pois lähtemisen jälkeen. Tämäkin pitää paikkansa: "Tulee kuitenkin aika jolloin tuo uskonto menettää otteensa ja ihmiset alkavat vapautumaan sen orjuudesta." Sen sijaan perisynnistä oikaisen. Perisyntiä ei ole olemassa, vaan synnymme olosuhteisiin, joissa voi tehdä syntiä. Jokainen lapsi on syntyessään täysin viaton.
Uskonnolllisen sanoen Aadamin ja Eevan rikkomuksen (ei synnin) seurauksena tuli kuolema kaikkien osaksi. Emme ole kukaan siitä henkilökohtaisesti vastuussa. Siksi Kristus voitti kuoleman kaikkien puolesta eli sekä hyvien että pahojen puolesta. "Sillä niin kuin kaikki kuolevat Aadamissa, tehdään kaikki eläviksi Kristuksessa."
Henkilökohtaisten syntien anteeksisaaminen toteutuu, kun otamme vastaan evankeliumin ja elämme sen mukaan: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Toimitukset on tehtävä oikealla valtuudellaTapani hyvä, evankeliumilla tarkoitat kaksoiskielesi mukaisesti Smithin oppia. Ihmisen pitäisi mukamas alkaa käyttää jatkuvasti taika-alusvaatteita ja maksaa kymmenesosa tuloistaan Smithin kirkolle!
Etsivä löytää kirjoitti:
Ninulla, "niko-tiina," on oikea käsitys siitä, mitä tapahtui pian Kristuksen pois lähtemisen jälkeen. Tämäkin pitää paikkansa: "Tulee kuitenkin aika jolloin tuo uskonto menettää otteensa ja ihmiset alkavat vapautumaan sen orjuudesta." Sen sijaan perisynnistä oikaisen. Perisyntiä ei ole olemassa, vaan synnymme olosuhteisiin, joissa voi tehdä syntiä. Jokainen lapsi on syntyessään täysin viaton.
Henkilökohtaisten syntien anteeksisaaminen toteutuu, kun otamme vastaan evankeliumin ja elämme sen mukaan: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksi saamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta. Toimitukset on tehtävä oikealla valtuudellaTässäkin näemme miten "perisynnistä" kahdella eri suunnan uskovaisella on täysin vastakkaiset käsitykset.
Onko Jumala skitsofreenikko, kun hän antaa uskovaisilleen täysin vastakkaisia ilmoituksia?- Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Tapani hyvä, evankeliumilla tarkoitat kaksoiskielesi mukaisesti Smithin oppia. Ihmisen pitäisi mukamas alkaa käyttää jatkuvasti taika-alusvaatteita ja maksaa kymmenesosa tuloistaan Smithin kirkolle!
Etsi niin löydät!
- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Tässäkin näemme miten "perisynnistä" kahdella eri suunnan uskovaisella on täysin vastakkaiset käsitykset.
Onko Jumala skitsofreenikko, kun hän antaa uskovaisilleen täysin vastakkaisia ilmoituksia?Ristiriidat ovat ihmisten virheellisiä tulkintoja. Jumala antaa aina oikeita ilmoituksia. Raamattu on monin osin vain viitteellinen eikä suinkaan virheetön. Noita Raamatun ristiriitoja erityisesti ateistit ovat keränneet. Ne todistavat vain ihmisten erehtyväisyydestä.
- !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Etsi niin löydät!
Tapani hyvä, kaivattaisiin vankempia todisteita. Taika-alusvaatteiden käytölle ei löydy mitään perusteita.
- hjklkjhgf
Etsivä löytää kirjoitti:
Ristiriidat ovat ihmisten virheellisiä tulkintoja. Jumala antaa aina oikeita ilmoituksia. Raamattu on monin osin vain viitteellinen eikä suinkaan virheetön. Noita Raamatun ristiriitoja erityisesti ateistit ovat keränneet. Ne todistavat vain ihmisten erehtyväisyydestä.
Moniavioisuusilmoituskin oli oikea ilmoitus, koska se herättää sinussa lämpimiä ja hyviä tunteita...
- Etsivä löytää'
hjklkjhgf kirjoitti:
Moniavioisuusilmoituskin oli oikea ilmoitus, koska se herättää sinussa lämpimiä ja hyviä tunteita...
Väärin tulkitset. Moniavioisuus oli vanhatestamentillinen periaate ja edelleen välttämätön, kun uskotaan perhesuhteiden jatkumiseen iankaikkisuudessa. Se on looginen välttämättömyys ja sikäli herättää totuuden tunnun.
- Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Tapani hyvä, kaivattaisiin vankempia todisteita. Taika-alusvaatteiden käytölle ei löydy mitään perusteita.
Tutustu temppelivaatetukseen VT:n aikana.
- !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Mitä tekemistä temppelivaatetuksella on jatkuvasti pakosta pidettävien alusvaatteiden kanssa?
Ja temppelivaatetukseen kuului myös mm. käärepäähine. Miksi et pidä sellaistakin jatkuvsti? - kjhgfhgjk
Etsivä löytää' kirjoitti:
Väärin tulkitset. Moniavioisuus oli vanhatestamentillinen periaate ja edelleen välttämätön, kun uskotaan perhesuhteiden jatkumiseen iankaikkisuudessa. Se on looginen välttämättömyys ja sikäli herättää totuuden tunnun.
Miten niin looginen? Mites naisten osalta?
VT:n aikaan oli tosiaankin patriarkaalinen järjestys, jolloin naiset olivat miehen omaisuutta siinä missä orjatkin. Miksi ihmeessä sellainen kauheus olisi välttämätöntä nykyaikanakin? - 234rfg
Etsivä löytää kirjoitti:
Ja teidän lahkonne päätti jostain syystä ottaa tuosta "temppelivaatetuksesta" käyttöönsä vain kalsarit...?
Etsivä löytää kirjoitti:
Ristiriidat ovat ihmisten virheellisiä tulkintoja. Jumala antaa aina oikeita ilmoituksia. Raamattu on monin osin vain viitteellinen eikä suinkaan virheetön. Noita Raamatun ristiriitoja erityisesti ateistit ovat keränneet. Ne todistavat vain ihmisten erehtyväisyydestä.
Raamattu on "Jumalan sanaa", ilmoitusta, ja sinun mukaasi siis ei suinkaan virheetöntä.
"Jumalan sana" on siis virheellistä ilmoitusta...- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Raamattu on "Jumalan sanaa", ilmoitusta, ja sinun mukaasi siis ei suinkaan virheetöntä.
"Jumalan sana" on siis virheellistä ilmoitusta...Virheet ovat ihmisistä peräisin. Siksi on tarvittu palautus.
- Etsivä löytää
kjhgfhgjk kirjoitti:
Miten niin looginen? Mites naisten osalta?
VT:n aikaan oli tosiaankin patriarkaalinen järjestys, jolloin naiset olivat miehen omaisuutta siinä missä orjatkin. Miksi ihmeessä sellainen kauheus olisi välttämätöntä nykyaikanakin?Perhesuhteet ovat ikuisia. Olisiko se taivas, jos läheiset ihmiset erotettaisiin toisistaan? Mies on voinut olla monesti avioliitossa. Kuka naisista jäisi ilman aviomiestään? Jos nainen on ollut useamman kerran naimisissa, hän saa valita kenen kanssa on iankaikkisessa avioliitossa. - Patriakaalinen järjestys nyt vaan on, emmekä voi siihen vaikuttaa.
- Etsivä löytää
234rfg kirjoitti:
Ja teidän lahkonne päätti jostain syystä ottaa tuosta "temppelivaatetuksesta" käyttöönsä vain kalsarit...?
Temppelissä käytetään muutakin vaatetusta, johon viitataan VT:ssä.
- kjghuyuio
Etsivä löytää kirjoitti:
Temppelissä käytetään muutakin vaatetusta, johon viitataan VT:ssä.
Nyt oli kysymys jatkuvasti käyttämistämme taika-alusvaatteista. Miksi ihmeessä perustelet sitä VAIN temppelissä käytetyllä vaatetuksella ja miksi valitset tempelivaatetuksesta VAIN alusvaatteet etkä esim. käärepäähinettä? Sellaista en ole nähnyt päässäsi Tapani hyvä.
- khgfghuuk
Etsivä löytää kirjoitti:
Perhesuhteet ovat ikuisia. Olisiko se taivas, jos läheiset ihmiset erotettaisiin toisistaan? Mies on voinut olla monesti avioliitossa. Kuka naisista jäisi ilman aviomiestään? Jos nainen on ollut useamman kerran naimisissa, hän saa valita kenen kanssa on iankaikkisessa avioliitossa. - Patriakaalinen järjestys nyt vaan on, emmekä voi siihen vaikuttaa.
TRapani hyvä, edelleenkin vastauksesi ontuu. Naiset eivät voi olla moniavioisia, mutta sinä saat ottaa kaikki neljä vaimoasi, jotka sinulla on ollut maan päällä ja ehkä vielä koko joukon pikkutyttöjä lisää.
Ihmisä kuitenkin on melko tarkasti fifti-fifti eli saman verran. Ovatko naiset sitten niin paljon parempia, että heitä pääsee korotukseen moninkertainen määrä miehiin verrattuna?
> Olisiko se taivas, jos läheiset ihmiset erotettaisiin toisistaan?
No tuon oman selityksesi mukaan nainen erotettaisiin osasta perhettään. Esim. tätini meni uusiin naimisiin ensimmäisen miehensä kuoltua. Miksi erotat hänen jommasta kummasta?
Ja miten on oman perheesi kohdalla? Kuudesta lapsestasi vain kaksi ovat pysyneet Smithin kirkossa. Sinut erotettaisiin muista lapsistasi. Kokisitko silti olevasi taivaassa? No, ehkä et haluaiskaan olla missään tekemisissä esim. sen tyttären kanssa, jonka kanssa keskustelitte taannoin mormonismi-palstalla... - jhghjkl
Etsivä löytää kirjoitti:
Virheet ovat ihmisistä peräisin. Siksi on tarvittu palautus.
Miksi tuo "palauttaja" sitten teki lukemattomia historiallisia virheitä kirjoittamaansa romaaniin? Miksi lähes kaikki hänen ennustuksistaan menivät täysin poskelleen? Luulisi Jumalan osanneen valita edes pääosin virheettömän palauttajan ihan uskottavuudenkin tähden.
- sadun kultalevyt
Etsivä löytää kirjoitti:
Ei papeilla normaalielämässä ollut erityisiä alkkareita eikä muitakaan vaatteita muuta kuin temppeleissä , joissa niitä tuolloin käytettiin muissakin uskonnoissa, mutta kristinusko luopui sekä temppelistä että temppelipapistosta .
- Etsivä löytää
khgfghuuk kirjoitti:
TRapani hyvä, edelleenkin vastauksesi ontuu. Naiset eivät voi olla moniavioisia, mutta sinä saat ottaa kaikki neljä vaimoasi, jotka sinulla on ollut maan päällä ja ehkä vielä koko joukon pikkutyttöjä lisää.
Ihmisä kuitenkin on melko tarkasti fifti-fifti eli saman verran. Ovatko naiset sitten niin paljon parempia, että heitä pääsee korotukseen moninkertainen määrä miehiin verrattuna?
> Olisiko se taivas, jos läheiset ihmiset erotettaisiin toisistaan?
No tuon oman selityksesi mukaan nainen erotettaisiin osasta perhettään. Esim. tätini meni uusiin naimisiin ensimmäisen miehensä kuoltua. Miksi erotat hänen jommasta kummasta?
Ja miten on oman perheesi kohdalla? Kuudesta lapsestasi vain kaksi ovat pysyneet Smithin kirkossa. Sinut erotettaisiin muista lapsistasi. Kokisitko silti olevasi taivaassa? No, ehkä et haluaiskaan olla missään tekemisissä esim. sen tyttären kanssa, jonka kanssa keskustelitte taannoin mormonismi-palstalla...Kaikki eivät pääse suurimpaan kirkkauteen, mutta sieltä pääsee käymään alemmissa kirkkauksissa. Arvelen, että mikäli pääsen siihen parhaimpaan paikkaan, voin vierailla alemmassa kirkkaudessa olevien lasteni luona heitä auttaen. Perhesuhteet säilynevät tällä tavalla.
- Etsivä löytää
jhghjkl kirjoitti:
Miksi tuo "palauttaja" sitten teki lukemattomia historiallisia virheitä kirjoittamaansa romaaniin? Miksi lähes kaikki hänen ennustuksistaan menivät täysin poskelleen? Luulisi Jumalan osanneen valita edes pääosin virheettömän palauttajan ihan uskottavuudenkin tähden.
Toteutuneita profetioita on monia. Jotku profetiat olivat ehdollisia; jotkut odottavat toteutumistaan.
- kjhgfghjks
Etsivä löytää kirjoitti:
Kaikki eivät pääse suurimpaan kirkkauteen, mutta sieltä pääsee käymään alemmissa kirkkauksissa. Arvelen, että mikäli pääsen siihen parhaimpaan paikkaan, voin vierailla alemmassa kirkkaudessa olevien lasteni luona heitä auttaen. Perhesuhteet säilynevät tällä tavalla.
Nyt sitten vesitätkin kaiken mitä aiemmin sanoit! Ei olekaan mitään väliä että mihin osastoon kukin kuuluu, kun voi vierailla toisissa osastoissa.
On teillä sadut. Ja sinä siellä korkeimmassa kirkaudessa... Miteipä kaikkea mitä olet perhettäsi kohtaan tehnyt ja mietipä, että ansaitsetko parhaan paikan. - jkjhgtyu
Etsivä löytää kirjoitti:
Toteutuneita profetioita on monia. Jotku profetiat olivat ehdollisia; jotkut odottavat toteutumistaan.
Höpsis. Ainoa toteutunut on se, jossa Smith arveli kirkkonsa leviävän maailmanlaajuiseksi (tosin mm. Kiinassa näkyy aika vähän mormoneja), mutta sehän on varmasti monen muunkin uskonnon perustajan toive.
Tässä niitä toteutumattomia:
http://www.mormonismi.net/artikkelit/ennustuksia1.shtml - alef, bet..
Etsivä löytää kirjoitti:
Harva uskovakaan enää kieltää etteikö Raamatun luonnontiede olisi oman aikansa käsityksiä ja etteikö kirjassa olisi runsaasti sisäisiä ristiriitoja ja muita asiavirheitä, joten voisi ajatella että tämä parempi ja uudempi ilmoitus korjaisi ainakin ne, mutta ei, se tekeekin vain valtavan määrän uusia omia virheitä: http://skepticsannotatedbible.com/bom/index.htm
Miksi "etsivä löytää", 1800- luvulla saatu ilmoitus ei kykene edes tiedollisesti parempaan kuin 2000-2800 vuotta aiempi edeltäjänsä ? Apua ei saatu edes Raamatun kääntämiseen vaan King Jamesia piti käyttää, lukuisine virheineen päivineen.Smith sentään itse oli pelastautunut uuden tuntemattoman kielen taa ja levyjen, jotka enkelit hakivat pois.Raamatun alkukielisiä vanhoja käsikirjoituksia enkelit eivät jostain syystä noutaneet parempaan talteen . - Etsivä löytää
kjhgfghjks kirjoitti:
Nyt sitten vesitätkin kaiken mitä aiemmin sanoit! Ei olekaan mitään väliä että mihin osastoon kukin kuuluu, kun voi vierailla toisissa osastoissa.
On teillä sadut. Ja sinä siellä korkeimmassa kirkaudessa... Miteipä kaikkea mitä olet perhettäsi kohtaan tehnyt ja mietipä, että ansaitsetko parhaan paikan.On väliä, sillä kirkkauksissa on eroja. Vain korkeimmassa eli selestisessä kirkkaudessa sen korotukseksi mainitussa osassa ollaan iankaikkisessa avioliitossa, jossa voi saada henkilapsia. Raamatussa eri kirkkauksia verrataan auringon, kuun ja tähtien kirkkauksiin.
- Etsivä löytää
jkjhgtyu kirjoitti:
Höpsis. Ainoa toteutunut on se, jossa Smith arveli kirkkonsa leviävän maailmanlaajuiseksi (tosin mm. Kiinassa näkyy aika vähän mormoneja), mutta sehän on varmasti monen muunkin uskonnon perustajan toive.
Tässä niitä toteutumattomia:
http://www.mormonismi.net/artikkelit/ennustuksia1.shtmlTässä niitä toteutuneita profetioita olisi:
http://www.jefflindsay.com/LDSFAQ/FQ_prophecies.shtml
On tullut tavaksi koettaa leimata Jeff pelleksi. Päteviä perusteita siihen ei ole esitetty. - kjhgfghj
Etsivä löytää kirjoitti:
On väliä, sillä kirkkauksissa on eroja. Vain korkeimmassa eli selestisessä kirkkaudessa sen korotukseksi mainitussa osassa ollaan iankaikkisessa avioliitossa, jossa voi saada henkilapsia. Raamatussa eri kirkkauksia verrataan auringon, kuun ja tähtien kirkkauksiin.
Heh, heh... Sinähän tietysti haluat sinne kirkkaimpaan naiskentelamaan monia ja tehtailemaan henkilapsia. Mitä siitä, vaikka omaisesi joutuvat tyytymään alempiin paikkoihin, saathan SINÄ sentään tuoda heidänkin eläämäänsä valoa vierailemalla joskus heidän luonaan...
ON TEILLÄ SADUT!
Joka itsensä ylentää... - jkklkjhgfrt
Etsivä löytää kirjoitti:
Tässä niitä toteutuneita profetioita olisi:
http://www.jefflindsay.com/LDSFAQ/FQ_prophecies.shtml
On tullut tavaksi koettaa leimata Jeff pelleksi. Päteviä perusteita siihen ei ole esitetty.No niin jeff-pelleää pukkaa. Hänhän lähinnä selittelee naama punaisena, että miksi ennustukset eivät menneetkään kohdalleen...
Kyllä Jeff on täysi pelle. Hän mm. esittä kiasmoista täysin höperöä "tietoa", samoin Lehistä Arabian niemimaalla. Jopa mormonirkko heittää jäitä hattuun noissa asioissa!
USA:n sisällissodan Smith ennusti täysin poskelleen. Huvittavaa, että mormonit sanovat Smithin olleen profeetta, koska hän ennusti sisällissodan jo vuosikymmeniä ennen sen puhkeamista. Todellisuudessa JUURI SILLOIN kun Smith ennustuksensa teki, liittovaltion joukot olivat hyökkäysvalmiudessa Etelä-Caroliinaa vastaan, mutta tilanne laukesi sillä kertaa sovintoon vastoin Smithin ennustusta. Samainen kriisipesäke, joka oli ollut tulenarka ennen tuotakin hetkeä jo vuosikymmeniä ja erityisesti tuolla hetkellä, leimahti liekkeihin muutamaa vuosikymmentä myöhemmin ja kas, Smith oli mahtava profeetta!
Sinun jeff-pelleilysi eivät muuta sitä tosiasiaa, että lähes kaikki Smithin ennustukset menivät poskelleen. Et vastannut siihen listaan, joka oli linkissäni. Sen sijaan linkitit täydellisen pellen sivustolle. - Etsivä löytää
jkklkjhgfrt kirjoitti:
No niin jeff-pelleää pukkaa. Hänhän lähinnä selittelee naama punaisena, että miksi ennustukset eivät menneetkään kohdalleen...
Kyllä Jeff on täysi pelle. Hän mm. esittä kiasmoista täysin höperöä "tietoa", samoin Lehistä Arabian niemimaalla. Jopa mormonirkko heittää jäitä hattuun noissa asioissa!
USA:n sisällissodan Smith ennusti täysin poskelleen. Huvittavaa, että mormonit sanovat Smithin olleen profeetta, koska hän ennusti sisällissodan jo vuosikymmeniä ennen sen puhkeamista. Todellisuudessa JUURI SILLOIN kun Smith ennustuksensa teki, liittovaltion joukot olivat hyökkäysvalmiudessa Etelä-Caroliinaa vastaan, mutta tilanne laukesi sillä kertaa sovintoon vastoin Smithin ennustusta. Samainen kriisipesäke, joka oli ollut tulenarka ennen tuotakin hetkeä jo vuosikymmeniä ja erityisesti tuolla hetkellä, leimahti liekkeihin muutamaa vuosikymmentä myöhemmin ja kas, Smith oli mahtava profeetta!
Sinun jeff-pelleilysi eivät muuta sitä tosiasiaa, että lähes kaikki Smithin ennustukset menivät poskelleen. Et vastannut siihen listaan, joka oli linkissäni. Sen sijaan linkitit täydellisen pellen sivustolle.Olen tuota pellenimittelyä ennenkin tavannut, mutta en kertaakaan asiallisia peruteluja sille.
- Etsivä löytää
kjhgfghj kirjoitti:
Heh, heh... Sinähän tietysti haluat sinne kirkkaimpaan naiskentelamaan monia ja tehtailemaan henkilapsia. Mitä siitä, vaikka omaisesi joutuvat tyytymään alempiin paikkoihin, saathan SINÄ sentään tuoda heidänkin eläämäänsä valoa vierailemalla joskus heidän luonaan...
ON TEILLÄ SADUT!
Joka itsensä ylentää...Jokainen tulee myöntämään, että Herran tuomiot ovat oikeat. Ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.
- kjhgfghjkk
Etsivä löytää kirjoitti:
Olen tuota pellenimittelyä ennenkin tavannut, mutta en kertaakaan asiallisia peruteluja sille.
et edelleenkään vastannut linkissäni olleeseen listaan. Ennustukset joko toteutuvat tai eivät toteudu. Eivät television meteorologitkaan selittele jälkikäteen anamat punaisina, että kyllähän ennustukset olisivat menneet kohdalleen jos... ja jos... Eivätkä he selitä pieleen menneitä ennustuksia muka toteutuneiksi: "Joo, tulihan sitä lunta eikä vettä, mutta sadetta kuitenkin..." Joo, olihan se aika kylmää, mutta olihan Espanjassa kuitenkin lämmintä..."
Olen perustellut mm. kiasmijutut, Lehijutut ja tuon sisällissotajutun huomattavasti tarkemmin kuin nyt ja monia muita. Sinä vain et halua ottaa onkeesi. alef, bet.. kirjoitti:
Harva uskovakaan enää kieltää etteikö Raamatun luonnontiede olisi oman aikansa käsityksiä ja etteikö kirjassa olisi runsaasti sisäisiä ristiriitoja ja muita asiavirheitä, joten voisi ajatella että tämä parempi ja uudempi ilmoitus korjaisi ainakin ne, mutta ei, se tekeekin vain valtavan määrän uusia omia virheitä: http://skepticsannotatedbible.com/bom/index.htm
Miksi "etsivä löytää", 1800- luvulla saatu ilmoitus ei kykene edes tiedollisesti parempaan kuin 2000-2800 vuotta aiempi edeltäjänsä ? Apua ei saatu edes Raamatun kääntämiseen vaan King Jamesia piti käyttää, lukuisine virheineen päivineen.Smith sentään itse oli pelastautunut uuden tuntemattoman kielen taa ja levyjen, jotka enkelit hakivat pois.Raamatun alkukielisiä vanhoja käsikirjoituksia enkelit eivät jostain syystä noutaneet parempaan talteen .>>Raamatun alkukielisiä vanhoja käsikirjoituksia enkelit eivät jostain syystä noutaneet parempaan talteen.
- alef, bet...
kekek-kekek kirjoitti:
>>Raamatun alkukielisiä vanhoja käsikirjoituksia enkelit eivät jostain syystä noutaneet parempaan talteen.
Viitataan mutta voi olla että niissä haetaan vain tukea kirjoittajan omille väitteille,näitä kirjoituksia ei ole löytynyt eikä viitteitä niihin muualta. Israelin ja Juudan kirjallisuuden kirjoittivat, redaktoivat ja kokosivat ihmiset, ihmiset myös säilyttivät tai kadottivat ne, enkelit eivät tuoneet eivätkä vieneet mitään.
Itse enkelit tulivat tutuiksi israelilaisille /juutalaisille kuningaskuntien tuhouduttua ja osan väestöstä jouduttua eksiiliin kaksoisvirtain alueen kulttuuripiirin ydinmaille , enkelithän ovat juuri sen alueen vanhimpien kansojen luomus.
Israelin ja Juudan historia on siitä mielenkiintoista että sitä voidaan lähtein alusta asti tutkia ja saada koko apua lähi-kulttuurien tutkimuksesta , pikkukansahan lainasi isommilat ja vanhemmilta, ei tarvitse luulla eikä väittää että nämä kirjat ovat nyt poissa koska enkelit veivät ne. Mormonien uskonnossa tämä mahdollisuus puuttuu kun siinä on luotu ihmisryhmä ja historia jota ei ole ollut. - ghjkhgf
Etsivä löytää kirjoitti:
Jokainen tulee myöntämään, että Herran tuomiot ovat oikeat. Ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.
Just joo, kiusaajat saavat hyvän palkinnon, kiusatut huonomman. Meneekähän se nyt oikein päin?
- 15 + 1
Etsivä löytää kirjoitti:
Sekä Joseph Smith Junior että nimimerkki Etsivä löytää ovat ihmisiä. Virheelliset tulkinnat ovat ihmiselle ominaisia. Siispä Smithillä ja nimimerkillä on virheellisiä tulkintoja. Ihminen on erehtyväinen, jopa täysin harhaanjohdettavissa.
- alef, bet..
Etsivä löytää' kirjoitti:
Miesten moniavoisuutta on esiintynyt hyvin monissa kulttuureissa eri puolilla maailmaa , se ei tietääkseni ole ollut uskonnollisperusteinen ilmiö missään niistä, vaikka kunkin kulttuurin uskonnot ovat totta kai ne sallineet . Lähi-itä ei ollut poikkeus.
Orjuuskaan ei ollut vanhatestamentillinen periaate, vaan alueellinen tapa ja käsitys ihmisarvosta, joka ei ollut sama kuin nykyään. Totuuden tunnun voi saada kuin lapsi:joulupukki on, koska äiti niin sanoi ja koska kuusen alla on lahjoja, mutta tuolle tasolle ei aikuisen pidä jäädä.
"Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen."
Ei niputa muuta kuin sillä tavalla, että ne menevät saman käsitteen alle: uskonto.
"Ihmiset saavat aikaan epäjohdonmukaisuuksia, joihin ateistit tarttuvat hanakasti luullen, että ne todistaisivat Jumalan olemattomaksi."
Ei ole mitään tarvetta todistaa jotain olemattomaksi, jolle ei ole alunperinkään todisteita. Eikä ilmoitus ole mikään todiste vaan pelkkää kuvitelmaa.
Niputtamisesta:
"Ateistit niputtavat"...
"ateisteilla se näyttää"...
"ateistit tarttuvat hanakasti"...- Etsivä löytää
Miten sitten on selitettävissä ateistien ahkeruus todistella Jumalan olemattomutta, jos "Ei ole mitään tarvetta todistaa jotain olemattomaksi, jolle ei ole alunperinkään todisteita."
Aivan, tämän käsityksen olen saanut:
Niputtamisesta:
"Ateistit niputtavat"...
"ateistit tarttuvat hanakasti".. Etsivä löytää kirjoitti:
Miten sitten on selitettävissä ateistien ahkeruus todistella Jumalan olemattomutta, jos "Ei ole mitään tarvetta todistaa jotain olemattomaksi, jolle ei ole alunperinkään todisteita."
Aivan, tämän käsityksen olen saanut:
Niputtamisesta:
"Ateistit niputtavat"...
"ateistit tarttuvat hanakasti".."Miten sitten on selitettävissä ateistien ahkeruus todistella Jumalan olemattomutta"
Se on selitettävissä sillä, että sinä olet ymmärtänyt koko asian väärin.
"Aivan, tämän käsityksen olen saanut"
Onko tekopyhyys sinulle hyve vai oletko niin sokea, että et huomaa sitä itsessäsi?- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Miten sitten on selitettävissä ateistien ahkeruus todistella Jumalan olemattomutta"
Se on selitettävissä sillä, että sinä olet ymmärtänyt koko asian väärin.
"Aivan, tämän käsityksen olen saanut"
Onko tekopyhyys sinulle hyve vai oletko niin sokea, että et huomaa sitä itsessäsi?Pitikö sinun turvautua henkilöön kohdistuvaan loukkaukseen? Kunpa edes perustelisit!
- Smith sucks
Etsivä löytää kirjoitti:
Pitikö sinun turvautua henkilöön kohdistuvaan loukkaukseen? Kunpa edes perustelisit!
Ainakaan täällä ei voi turvautua fyysiseen väkivaltaan omia lapsiaan kohtaan. Se on paljon loukkaavampaa.
Etsivä löytää kirjoitti:
Pitikö sinun turvautua henkilöön kohdistuvaan loukkaukseen? Kunpa edes perustelisit!
"Pitikö sinun turvautua henkilöön kohdistuvaan loukkaukseen? Kunpa edes perustelisit! "
Useat henkilöt ovat tuoneet tuon tekopyhyytesi jo esiin. Sinä syytät ateisisteja stereotyyppien käyttämisestä ja samaan aikaan syyllistyt itse siihen. Sinä yrität itse loukata ateisteja ihan samalla tavalla ryhmänä, joten sinun on aivan turha nillittää loukkaamisesta.- Estsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Pitikö sinun turvautua henkilöön kohdistuvaan loukkaukseen? Kunpa edes perustelisit! "
Useat henkilöt ovat tuoneet tuon tekopyhyytesi jo esiin. Sinä syytät ateisisteja stereotyyppien käyttämisestä ja samaan aikaan syyllistyt itse siihen. Sinä yrität itse loukata ateisteja ihan samalla tavalla ryhmänä, joten sinun on aivan turha nillittää loukkaamisesta.Mitä tarkoitat tällä: "Sinä syytät ateisisteja stereotyyppien käyttämisestä ja samaan aikaan syyllistyt itse siihen. Sinä yrität itse loukata ateisteja ihan samalla tavalla ryhmänä, joten sinun on aivan turha nillittää loukkaamisesta." Minusta se on vain heitto ilman perusteita. Keskusteluun kuuluu perustelu puolin ja toisin.
Estsivä löytää kirjoitti:
Mitä tarkoitat tällä: "Sinä syytät ateisisteja stereotyyppien käyttämisestä ja samaan aikaan syyllistyt itse siihen. Sinä yrität itse loukata ateisteja ihan samalla tavalla ryhmänä, joten sinun on aivan turha nillittää loukkaamisesta." Minusta se on vain heitto ilman perusteita. Keskusteluun kuuluu perustelu puolin ja toisin.
"Minusta se on vain heitto ilman perusteita. Keskusteluun kuuluu perustelu puolin ja toisin. "
Tuo on perusteltu monta kertaa, mutta kerrataan. Aloituksessa sanot, että ateistit niputtavat. Tuollaiset yleistävät väittämät siitä, että ateistit niputtavat on juuri sitä niputtamista eli toimit tekopyhästi.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Minusta se on vain heitto ilman perusteita. Keskusteluun kuuluu perustelu puolin ja toisin. "
Tuo on perusteltu monta kertaa, mutta kerrataan. Aloituksessa sanot, että ateistit niputtavat. Tuollaiset yleistävät väittämät siitä, että ateistit niputtavat on juuri sitä niputtamista eli toimit tekopyhästi.Eivätkö ateistit sitten niputa? Hesarin NYT-liitteessä 11-17.1.2013 sanotaan ateistin valtakunnasta nettisivuistoilla "...joiden ainoa tarkoitus on osoittaa, että jumalia ei ole olemassa." - Te ette voi tietää sitä. Siksi siksi agnostikot ovat rehellisempiä. Hekin erehtyvät, kun päättelevät, ettei ole syytä uskoa, koska ei tiedä.
Usko ei olekaan tietoa, mutta syitä uskoa on. Ihmisen tietoisuus itsessään on jotain sellaista, että siitä ekstrapoloimalla voi ajatella meitä suunnattomasti kehittyneemmän olennon olemassaolon. Ikuisessa olemassaolossa on voinut kehittyä sellainen, joka luo lisää hyvää olemassaoloon ja joka toimiin saadakseen aikaan kaltaisiaan olentoja.. - 23wef
Etsivä löytää kirjoitti:
Eivätkö ateistit sitten niputa? Hesarin NYT-liitteessä 11-17.1.2013 sanotaan ateistin valtakunnasta nettisivuistoilla "...joiden ainoa tarkoitus on osoittaa, että jumalia ei ole olemassa." - Te ette voi tietää sitä. Siksi siksi agnostikot ovat rehellisempiä. Hekin erehtyvät, kun päättelevät, ettei ole syytä uskoa, koska ei tiedä.
Usko ei olekaan tietoa, mutta syitä uskoa on. Ihmisen tietoisuus itsessään on jotain sellaista, että siitä ekstrapoloimalla voi ajatella meitä suunnattomasti kehittyneemmän olennon olemassaolon. Ikuisessa olemassaolossa on voinut kehittyä sellainen, joka luo lisää hyvää olemassaoloon ja joka toimiin saadakseen aikaan kaltaisiaan olentoja..Harva ateisti niputtaa mormoneja muiden uskovaisten kanssa yhteen kasaan. Lahkonne kun on niin älyttömän pöljä, että muiden suuntausten pöljyydet kalpenevat sen rinnalla.
Etsivä löytää kirjoitti:
Eivätkö ateistit sitten niputa? Hesarin NYT-liitteessä 11-17.1.2013 sanotaan ateistin valtakunnasta nettisivuistoilla "...joiden ainoa tarkoitus on osoittaa, että jumalia ei ole olemassa." - Te ette voi tietää sitä. Siksi siksi agnostikot ovat rehellisempiä. Hekin erehtyvät, kun päättelevät, ettei ole syytä uskoa, koska ei tiedä.
Usko ei olekaan tietoa, mutta syitä uskoa on. Ihmisen tietoisuus itsessään on jotain sellaista, että siitä ekstrapoloimalla voi ajatella meitä suunnattomasti kehittyneemmän olennon olemassaolon. Ikuisessa olemassaolossa on voinut kehittyä sellainen, joka luo lisää hyvää olemassaoloon ja joka toimiin saadakseen aikaan kaltaisiaan olentoja.."Eivätkö ateistit sitten niputa?"
Ateistit ei ole mikään yhtenäinen ryhmä, jossa kaikilla on samat opit tai samat ajattelumallit.
"Hesarin NYT-liitteessä 11-17.1.2013 sanotaan ateistin valtakunnasta nettisivuistoilla "...joiden ainoa tarkoitus on osoittaa, että jumalia ei ole olemassa." "
Mistä ihmeen ateistien valtakunnasta? Kuka tuon on kirjoittanut (vaikuttaa muuten uskovan kirjoittamalta tekstiltä) ja miksi se kirjoitus edustaisi ateisteja?
"Te ette voi tietää sitä."
"Me" emme ole koskaan väittäneet sitä, että tietäisimme.
"Siksi siksi agnostikot ovat rehellisempiä. Hekin erehtyvät, kun päättelevät, ettei ole syytä uskoa, koska ei tiedä. "
Ateismi ei väitä mitään tietämisestä. Ateismi ottaa kantaa uskoon, ei tietoon. Agnostismi ottaa taas kantaa tietoon. Ateismi ja agnostismi eivät ole eri näkökulmia samaan asiaan.
"Usko ei olekaan tietoa, mutta syitä uskoa on."
Älä sitten väitä, että tietoa on. Syitä toki löytyy ja sitä ei ole kukaan kieltänyt. Niiden syiden hyvyydestä voi sitten olla montaa mieltä.
"Ihmisen tietoisuus itsessään on jotain sellaista, että siitä ekstrapoloimalla voi ajatella meitä suunnattomasti kehittyneemmän olennon olemassaolon."
Ajatella voi kaikenlaista, mutta se ei tarkoita, että ajatukset vastaavat todellisuutta.
"Ikuisessa olemassaolossa on voinut kehittyä sellainen, joka luo lisää hyvää olemassaoloon ja joka toimiin saadakseen aikaan kaltaisiaan olentoja.. "
Tuo on ympäripyöreää sanahelinää.
- zyrt
Uskonnot eivät todista, että jumalia olisi olemassa.
- Etsivä löytää
Uskontojen olemassaolo osoittaa, että ihmisellä on tarve uskoa Jumalaan. Uskonto ei sinänsä todista, että Jumala on, mutta ainoalla oikealla uskonnolla on perusteena ilmoitukset, joista voi saada varmuuden Jumalan olemassaolosta. On monia uskontoja ja uskomistapoja, joilla ei ole ainakaan täyttä ymmärrystä siitä, mitä meidän tulisi uskoa. Usko ei ole täydellistä tietoa, mutta uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on ja mitä tulisi tehdä. Tärkeintä on uskoa, tehdä parannus, ottaa vastaan upotuskaste ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. Toimituksiin tarvitaan aito pappeus eli valtuus.
- zyrt
Etsivä löytää kirjoitti:
Uskontojen olemassaolo osoittaa, että ihmisellä on tarve uskoa Jumalaan. Uskonto ei sinänsä todista, että Jumala on, mutta ainoalla oikealla uskonnolla on perusteena ilmoitukset, joista voi saada varmuuden Jumalan olemassaolosta. On monia uskontoja ja uskomistapoja, joilla ei ole ainakaan täyttä ymmärrystä siitä, mitä meidän tulisi uskoa. Usko ei ole täydellistä tietoa, mutta uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on ja mitä tulisi tehdä. Tärkeintä on uskoa, tehdä parannus, ottaa vastaan upotuskaste ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. Toimituksiin tarvitaan aito pappeus eli valtuus.
Tarve uskoa johonkin jumalaan on ihan eria asia kuin se, että uskonnot todistaisivat jumalia olevan olemassa. Kai sinä ymmärrät eron.
"Usko ei ole täydellistä tietoa, mutta uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on ja mitä tulisi tehdä."
- Ei ei, et sinä uskonnoista mitään tietoa saa, ne kun ovat vain uskomuksia. Ne ovat tarinoita vailla mitään todellisuusohjaa. - @böljäke
Etsivä löytää kirjoitti:
>>mutta ainoalla oikealla uskonnolla on perusteena ilmoitukset, joista voi saada varmuuden Jumalan olemassaolosta
Etsivä löytää kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kerroit että olet 85 v. vanha ja et tee enää "jalkatyölähetystä" vaan tunnut olevan täällä netissä mormonien myyntimies.
Voitko ystävällisesti kertoa miksi kirkollanne on niin korkeat jäsenmaksut että suorastaan hirvittää.
Kymmenykset oli varhainen kirkollisveron muoto, jonka kantaminen perustui Vanhan testamentin mainintaan siitä, että seurakuntalaisen tulisi antaa kymmenen prosenttia tuloistaan kirkolle.[1]. Mormonit maksavat vapaaehtoisesti kymmenyksinä kirkolleen kymmenen prosenttia tuloistaan. Lähde Wiki.
Onko siis MAP-kirkko elitistinen johon voi liittyä vain kun omaa riittävästi rahaa ? Esim. on USA:n pressanvaaleista jossa setä Mitt on monimiljonääri josta varmaan seuraa, että kirkkonne on erittäin rikas.
Mihin ne kaikki taalat joutuvat - kenties sijoitatte kultaan jotta saadaan uusia kirjoja ?- Etsivä löytyy
zyrt kirjoitti:
Tarve uskoa johonkin jumalaan on ihan eria asia kuin se, että uskonnot todistaisivat jumalia olevan olemassa. Kai sinä ymmärrät eron.
"Usko ei ole täydellistä tietoa, mutta uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on ja mitä tulisi tehdä."
- Ei ei, et sinä uskonnoista mitään tietoa saa, ne kun ovat vain uskomuksia. Ne ovat tarinoita vailla mitään todellisuusohjaa.Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta. Niitä on Raamatussa ja muissa pyhissä kirjoituksissa. Raamattu on monin osin virheellinen. Siksi on tarvittu uusia ilmoituksia:
www.mormonit.fi - Etsivä löytää
@böljäke kirjoitti:
>>mutta ainoalla oikealla uskonnolla on perusteena ilmoitukset, joista voi saada varmuuden Jumalan olemassaolosta
Kyllä! Tämä pitää paikkansa aivan loogisestikin, sillä uskonto ei voi olla oikea, jos siihen liittyvät ilmoitukset eivät ole tosia. Tämä aivan riippumatta siitä, onko oikeaa kirkkoa olemassa. Minä olen sen löytänyt.
Etsivä löytyy kirjoitti:
Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta. Niitä on Raamatussa ja muissa pyhissä kirjoituksissa. Raamattu on monin osin virheellinen. Siksi on tarvittu uusia ilmoituksia:
www.mormonit.fi"Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta."
Tuokin väite, joka on täysin tyhjän päällä. Sinä yrität vain määrittelemällä Jumalalle ominaisuuksia tehdä siitä olemassaolevaa.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta."
Tuokin väite, joka on täysin tyhjän päällä. Sinä yrität vain määrittelemällä Jumalalle ominaisuuksia tehdä siitä olemassaolevaa.Tuo on logiikkaa: "Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta," sillä tuonpuoleisesta ei ihmisen keinoin voi saada tietoa.
- Etsivä löytää
epikuros kirjoitti:
"Etsivä löytää"
Kerroit että olet 85 v. vanha ja et tee enää "jalkatyölähetystä" vaan tunnut olevan täällä netissä mormonien myyntimies.
Voitko ystävällisesti kertoa miksi kirkollanne on niin korkeat jäsenmaksut että suorastaan hirvittää.
Kymmenykset oli varhainen kirkollisveron muoto, jonka kantaminen perustui Vanhan testamentin mainintaan siitä, että seurakuntalaisen tulisi antaa kymmenen prosenttia tuloistaan kirkolle.[1]. Mormonit maksavat vapaaehtoisesti kymmenyksinä kirkolleen kymmenen prosenttia tuloistaan. Lähde Wiki.
Onko siis MAP-kirkko elitistinen johon voi liittyä vain kun omaa riittävästi rahaa ? Esim. on USA:n pressanvaaleista jossa setä Mitt on monimiljonääri josta varmaan seuraa, että kirkkonne on erittäin rikas.
Mihin ne kaikki taalat joutuvat - kenties sijoitatte kultaan jotta saadaan uusia kirjoja ?Vähemmistä tuloista maksetaan vähemmän eli 10% on sama kaikille. Monet käyttävät enemmän sellaiseen, joka on jopa terveydelle vaarallista. Joka 4:s työssäkäyvä suomalainen on alkoholin riskikäyttäjä, miehistä 40%, naisista 20%.
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Vähemmistä tuloista maksetaan vähemmän eli 10% on sama kaikille. Monet käyttävät enemmän sellaiseen, joka on jopa terveydelle vaarallista. Joka 4:s työssäkäyvä suomalainen on alkoholin riskikäyttäjä, miehistä 40%, naisista 20%.
Viinasta ja tupakasta yms voi päässä eroon myös ilman tuontiuskontoja ja rahastustaan. Se, ettet sinä ole päässyt, kertoo vain sinusta.
Etsivä löytää kirjoitti:
Vähemmistä tuloista maksetaan vähemmän eli 10% on sama kaikille. Monet käyttävät enemmän sellaiseen, joka on jopa terveydelle vaarallista. Joka 4:s työssäkäyvä suomalainen on alkoholin riskikäyttäjä, miehistä 40%, naisista 20%.
Joo, joo, osaan kyllä prosenttilaskun.
Mihin ne kaikki taalat joutuvat - kenties sijoitatte kultaan jotta saadaan uusia kirjoja ?
Et kertonut muhin MAP kerää todellisuudessa niin paljon rahaa että heikkoja hirvittää. Siis mihin ?
Siirryit juohevasti alkoholin väärinkäyttäjien määrään ja myönnän, että se on vaikea ongelma mutta ei se oiken liittynyt kysymykseeni.
Kun te nettievankelistit pyydystätte sieluja omaan lahkoonne niin saatteko siitä erikoismaininnan taivaalliseen CV-papruun ?Etsivä löytyy kirjoitti:
Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta. Niitä on Raamatussa ja muissa pyhissä kirjoituksissa. Raamattu on monin osin virheellinen. Siksi on tarvittu uusia ilmoituksia:
www.mormonit.fiIlmoitus on vain jonkun päänsisäistä kokemusta, joko sinun tai jonkun toisen.
Etsivä löytää kirjoitti:
Tuo on logiikkaa: "Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta," sillä tuonpuoleisesta ei ihmisen keinoin voi saada tietoa.
"Tuo on logiikkaa: "Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta," sillä tuonpuoleisesta ei ihmisen keinoin voi saada tietoa. "
Edelleenkin tämä perustuu vain siihen, että sinä määrittelet tuonpuoleisen sellaiseksi, että siitä ei voi saada tietoa ihmisen keinoin. Juuri tuo on täysin tyhjän päällä oleva väite vaikka oletettaisiin, että tuonpuoleinen on olemassa.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Tuo on logiikkaa: "Ilmoitukset ovat ainoa tapa saada oikeaa tietoa Jumalasta," sillä tuonpuoleisesta ei ihmisen keinoin voi saada tietoa. "
Edelleenkin tämä perustuu vain siihen, että sinä määrittelet tuonpuoleisen sellaiseksi, että siitä ei voi saada tietoa ihmisen keinoin. Juuri tuo on täysin tyhjän päällä oleva väite vaikka oletettaisiin, että tuonpuoleinen on olemassa.Aivan, uskonnossa "oletetaan" eli uskotaan tuonpuoleiseen. Se ei olisi tuonpuoleista, jos ihmisen keinoin siitä saataisiin todisteita. Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä.
- Etsivä löytää
epikuros kirjoitti:
Joo, joo, osaan kyllä prosenttilaskun.
Mihin ne kaikki taalat joutuvat - kenties sijoitatte kultaan jotta saadaan uusia kirjoja ?
Et kertonut muhin MAP kerää todellisuudessa niin paljon rahaa että heikkoja hirvittää. Siis mihin ?
Siirryit juohevasti alkoholin väärinkäyttäjien määrään ja myönnän, että se on vaikea ongelma mutta ei se oiken liittynyt kysymykseeni.
Kun te nettievankelistit pyydystätte sieluja omaan lahkoonne niin saatteko siitä erikoismaininnan taivaalliseen CV-papruun ?Me jäsenet näemme mihin kymmenykset käytetään. Melko pienilläkin seurakunilla on seurakuntakeskukset toimintaa varten. Temppelit ovat kalliita rakennuksia. Jäsenten aktiivisuus on aivan toista luokkkaa kuin esim. ns. kansankirkossamme.
Etsivä löytää kirjoitti:
Aivan, uskonnossa "oletetaan" eli uskotaan tuonpuoleiseen. Se ei olisi tuonpuoleista, jos ihmisen keinoin siitä saataisiin todisteita. Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä.
>>Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä.
Etsivä löytää kirjoitti:
Kyllä! Tämä pitää paikkansa aivan loogisestikin, sillä uskonto ei voi olla oikea, jos siihen liittyvät ilmoitukset eivät ole tosia. Tämä aivan riippumatta siitä, onko oikeaa kirkkoa olemassa. Minä olen sen löytänyt.
Joseph Smith on todistettu valehtelijaksi. Mormonin kirja on pelkkä kökkö tekele.
Etsivä löytää kirjoitti:
Aivan, uskonnossa "oletetaan" eli uskotaan tuonpuoleiseen. Se ei olisi tuonpuoleista, jos ihmisen keinoin siitä saataisiin todisteita. Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä.
"Se ei olisi tuonpuoleista, jos ihmisen keinoin siitä saataisiin todisteita. "
Juuri tuossa se väitteesi tuonpuoleisen ominaisuudesta (ihmisen keinoin ei voi saada tietoa) on pelkän tyhjän päällä.
"Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä. "
Ja sinä olet tehnyt väitteen myös yhden jumalan ominaisuudesta, joka on täysin tyhjän päällä.
Sinä yrität määritellä Jumalan tietynlaiseksi ja sitä kautta väittää, että on olemassa tietoa siitä, että Jumala on vaikka se perustuu pelkkää mutuun ("uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on").- @böljäke
Etsivä löytää kirjoitti:
Etsivä löytää:
>>Kyllä! Tämä pitää paikkansa aivan loogisestikin, sillä uskonto ei voi olla oikea, jos siihen liittyvät ilmoitukset eivät ole tosia. Tämä aivan riippumatta siitä, onko oikeaa kirkkoa olemassa. Minä olen sen löytänyt. - kjhgfdrtyuio
Etsivä löytää kirjoitti:
Me jäsenet näemme mihin kymmenykset käytetään. Melko pienilläkin seurakunilla on seurakuntakeskukset toimintaa varten. Temppelit ovat kalliita rakennuksia. Jäsenten aktiivisuus on aivan toista luokkkaa kuin esim. ns. kansankirkossamme.
Tapani1 hyvä, et ole koskaan antanut tilinpäätöstietoja. Miten voisitkaa, kun ne ovat vain kirkkosi kirkkaimman johdon tiedossa. Seurakuntakeskusten toiminnan pyörittämiseen ei kertakaikkiaan voi mennä miin valtavia summia kuin mitä kymmenystuotot ovat!
- Etsivä löytää
kjhgfdrtyuio kirjoitti:
Tapani1 hyvä, et ole koskaan antanut tilinpäätöstietoja. Miten voisitkaa, kun ne ovat vain kirkkosi kirkkaimman johdon tiedossa. Seurakuntakeskusten toiminnan pyörittämiseen ei kertakaikkiaan voi mennä miin valtavia summia kuin mitä kymmenystuotot ovat!
Ei pelkkä toiminnan pyörittäminen niin kallista olekaan, mutta rakentaminen ja tontit ovat kalliita.
- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
>>Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä.
Käsitykseni kehityksestä on toinen kuin kreationisteilla. Ensin luotiin kaikki hengellisesti. Vasta sitten tuli fyysinen luominen.
Pidän entelekiaa fyysisen luomisen tapana. Se jatkuu edelleen. Etsivä löytää kirjoitti:
Ei pelkkä toiminnan pyörittäminen niin kallista olekaan, mutta rakentaminen ja tontit ovat kalliita.
Joka niemehen notkohon saarelman kappelin tahtoisin rakentaa.
Niinpä niin, mutta miksi en tiedä kerkollisten rakennusten käyttöastetta, mutta luulen että hyvin monessa kirkossa käy porukkaa vain "kourallinen ja korkeintaan kerran viikossa.
Itse pidän uimisesta , noin kerran viikossa mutta en ole katsonut tarpeelliseksi rakentaa uimahallia, koska tontti on kallis samoin rakennukset ja veden lämmittäminen syö energiaa.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Se ei olisi tuonpuoleista, jos ihmisen keinoin siitä saataisiin todisteita. "
Juuri tuossa se väitteesi tuonpuoleisen ominaisuudesta (ihmisen keinoin ei voi saada tietoa) on pelkän tyhjän päällä.
"Siksi tieteeseen vetoamisessa Jumalan olemassaolon selvittämiseksi ei ole mitään mieltä. "
Ja sinä olet tehnyt väitteen myös yhden jumalan ominaisuudesta, joka on täysin tyhjän päällä.
Sinä yrität määritellä Jumalan tietynlaiseksi ja sitä kautta väittää, että on olemassa tietoa siitä, että Jumala on vaikka se perustuu pelkkää mutuun ("uskon kautta voi saada tiedon, että Jumala on").Käsitykseni perustuu ilmoituksiin eikä omiin ajatuksiini. Uskoa käyttäen olen saanut tiedon siitä, että Jumala on. Se on kokemuksellista tietoa, jota ei voi toiselle siirtää.
- lkjhgfdfg
Etsivä löytää kirjoitti:
Käsitykseni perustuu ilmoituksiin eikä omiin ajatuksiini. Uskoa käyttäen olen saanut tiedon siitä, että Jumala on. Se on kokemuksellista tietoa, jota ei voi toiselle siirtää.
Sellaisen tryypin "ilmoituksiin", joak valehteli saaneensa Jumalalta moniavioisuuskäskyn jäätyään uskottomuudesta kiinni...
- Etsivä löytää
lkjhgfdfg kirjoitti:
Sellaisen tryypin "ilmoituksiin", joak valehteli saaneensa Jumalalta moniavioisuuskäskyn jäätyään uskottomuudesta kiinni...
Käsityksesi perustuu vastustajien valheisiin. Tässä on sen ilmoituksen alku, josta moniavioisuus lähti:
OL 132
1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta avaimoa ja sivuvaimoa;
2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
3 Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada siunauksen minun käsistäni, pysykööt laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
6 Ja mitä tulee uuteen ja ikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala. - ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Käsityksesi perustuu vastustajien valheisiin. Tässä on sen ilmoituksen alku, josta moniavioisuus lähti:
OL 132
1 TOTISESTI näin sanoo Herra sinulle, palvelijani Joseph, että koska sinä olet pyytänyt minun kädestäni tietoa ja ymmärrystä siitä, miten minä, Herra, julistin syyttömiksi palvelijani Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin samoin kuin palvelijani Mooseksen, Daavidin ja Salomon, mitä tulee siihen periaatteeseen ja oppiin, jonka mukaan heillä oli monta avaimoa ja sivuvaimoa;
2 katso ja näe, minä olen Herra, sinun Jumalasi, ja vastaan sinulle tähän asiaan.
3 Valmista sen tähden sydämesi vastaanottamaan ja noudattamaan ohjeita, jotka minä aion sinulle antaa, sillä kaikkien, joille tämä laki ilmoitetaan, on oltava sille kuuliaisia.
4 Sillä katso, minä ilmoitan sinulle uuden ja ikuisen liiton, ja ellette te pysy siinä liitossa, te olette tuomittuja, sillä kukaan ei voi tämän liiton hylättyään päästä minun kirkkauteeni.
5 Sillä kaikki, jotka haluavat saada siunauksen minun käsistäni, pysykööt laissa, joka on määrätty sen siunauksen saamiseksi, ja sen ehdoissa, niin kuin on säädetty ennen maailman perustamista.
6 Ja mitä tulee uuteen ja ikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.Satukirjan jakeita.
- lkjhgfyyui
Etsivä löytää kirjoitti:
OL 132
6 Ja mitä tulee uuteen ja ikuiseen liittoon, se säädettiin minun kirkkauteni täyteyttä varten, ja sen, joka saa sen täyteyden, täytyy ja tulee pysyä laissa, tai hänet tuomitaan, sanoo Herra Jumala.Tuohan on SMITHIN ITSENSÄ kirjoittamaa tekstiä. Unohdit tosin sen kohdan, jossa Jumala uhkaa tuhota Emman, mikäli tämä vastustaisi miehensä huor... siis moniavioisuutta. Jumalalle taisi tulla huti, kun tuhosikin Josephin itsensä eikä Emmaa...
Etsivä löytää kirjoitti:
Käsitykseni perustuu ilmoituksiin eikä omiin ajatuksiini. Uskoa käyttäen olen saanut tiedon siitä, että Jumala on. Se on kokemuksellista tietoa, jota ei voi toiselle siirtää.
"Käsitykseni perustuu ilmoituksiin eikä omiin ajatuksiini."
Ei sillä ole mitään merkitystä. Uskosi siihen ilmoitukseen kuitenkin lähtee sinusta, joten asia ei muutu miksikään.
"Uskoa käyttäen olen saanut tiedon siitä, että Jumala on. Se on kokemuksellista tietoa, jota ei voi toiselle siirtää. "
Ei se ole tietoa vaan pelkkää mutua.Etsivä löytää kirjoitti:
"Tärkeintä on uskoa, tehdä parannus, ottaa vastaan upotuskaste ja Pyhän Hengen lahja kätten päällepanon kautta. Toimituksiin tarvitaan aito pappeus eli valtuus."
-- Kas kummaa, sattumoisin mormonismi täyttää kaikki edellytykset. Ettet vaan ole keksimässä ehtoja uskontosi näkökulmasta.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Käsitykseni perustuu ilmoituksiin eikä omiin ajatuksiini."
Ei sillä ole mitään merkitystä. Uskosi siihen ilmoitukseen kuitenkin lähtee sinusta, joten asia ei muutu miksikään.
"Uskoa käyttäen olen saanut tiedon siitä, että Jumala on. Se on kokemuksellista tietoa, jota ei voi toiselle siirtää. "
Ei se ole tietoa vaan pelkkää mutua.Onko pelkkää mutua (eli epäluotettavaa), jos toteat jotain ruokaa maistettuasi, että se on hyvää? Saman tunnun voi jokainen saada. - Tosin makuasiat eivät ole verrattavissa uskonnolliseen totuuteen. Makumieltymyksiä voi olla erilaisia, mutta totuus on kaikille sama.
Etsivä löytää kirjoitti:
Onko pelkkää mutua (eli epäluotettavaa), jos toteat jotain ruokaa maistettuasi, että se on hyvää? Saman tunnun voi jokainen saada. - Tosin makuasiat eivät ole verrattavissa uskonnolliseen totuuteen. Makumieltymyksiä voi olla erilaisia, mutta totuus on kaikille sama.
"Onko pelkkää mutua (eli epäluotettavaa), jos toteat jotain ruokaa maistettuasi, että se on hyvää?"
Se on mutua, mutta ei epäluotettavaa, koska silloin kyse on kokemuksesta.
"Saman tunnun voi jokainen saada. - Tosin makuasiat eivät ole verrattavissa uskonnolliseen totuuteen."
Kuten itsekin huomaat, on kyse aivan erilaisesta asiasta. Ruuan hyvyys on subjektiivinen kokemus ja sellainesena kokemuksena ei ole olemassakaan mitään yksiselitteistä totuutta.
"Makumieltymyksiä voi olla erilaisia, mutta totuus on kaikille sama."
Jumalan kohdalla kuitenkin on toisin. Jumalan olemassaolo joko on totta tai se ei ole, riippumatta siitä koemmeko sen olevan olemassa. Makuelämyksen suhteen taas ei ole mitään kaikille samaa totuutta vaan ruoka voi olla hyvää tai pahaa ja kaikkea siltä väliltä täysin kokijan makuelämyksestä riippuen.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Onko pelkkää mutua (eli epäluotettavaa), jos toteat jotain ruokaa maistettuasi, että se on hyvää?"
Se on mutua, mutta ei epäluotettavaa, koska silloin kyse on kokemuksesta.
"Saman tunnun voi jokainen saada. - Tosin makuasiat eivät ole verrattavissa uskonnolliseen totuuteen."
Kuten itsekin huomaat, on kyse aivan erilaisesta asiasta. Ruuan hyvyys on subjektiivinen kokemus ja sellainesena kokemuksena ei ole olemassakaan mitään yksiselitteistä totuutta.
"Makumieltymyksiä voi olla erilaisia, mutta totuus on kaikille sama."
Jumalan kohdalla kuitenkin on toisin. Jumalan olemassaolo joko on totta tai se ei ole, riippumatta siitä koemmeko sen olevan olemassa. Makuelämyksen suhteen taas ei ole mitään kaikille samaa totuutta vaan ruoka voi olla hyvää tai pahaa ja kaikkea siltä väliltä täysin kokijan makuelämyksestä riippuen.Tietenkin on kysymys erilaisista asioista! Vertauksissa toisella asialla kuvataan muuta kuin kuvattava itsessään on.
Jumalan olemassaolosta voi saada kokemuksellista tietoa. Se on Hengen ("maun") vahvistamaa ymmärrystä. Etsivä löytää kirjoitti:
Tietenkin on kysymys erilaisista asioista! Vertauksissa toisella asialla kuvataan muuta kuin kuvattava itsessään on.
Jumalan olemassaolosta voi saada kokemuksellista tietoa. Se on Hengen ("maun") vahvistamaa ymmärrystä."Jumalan olemassaolosta voi saada kokemuksellista tietoa. Se on Hengen ("maun") vahvistamaa ymmärrystä. "
Eli Jumala on vain uskovien pääkopassa oleva mielikuva, ei todellinen olento.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Jumalan olemassaolosta voi saada kokemuksellista tietoa. Se on Hengen ("maun") vahvistamaa ymmärrystä. "
Eli Jumala on vain uskovien pääkopassa oleva mielikuva, ei todellinen olento.Saamme uskonnollisen totuuden kuten muunkin totuuden Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hän on henkiolento. Ellei niin olisi, Hän ei voisi vaikuttaa meihin kaikkiin samanaikaisesti.
- khgfdfghj
Etsivä löytää kirjoitti:
Saamme uskonnollisen totuuden kuten muunkin totuuden Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hän on henkiolento. Ellei niin olisi, Hän ei voisi vaikuttaa meihin kaikkiin samanaikaisesti.
Isä-Jumalannepa ei voikaan vaikuttaa kaikkiin samanaikaisesti, koska Hän on luulihaklöntti, joka asustelee jossain Kolobin lähellä...
Etsivä löytää kirjoitti:
Saamme uskonnollisen totuuden kuten muunkin totuuden Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hän on henkiolento. Ellei niin olisi, Hän ei voisi vaikuttaa meihin kaikkiin samanaikaisesti.
"Saamme uskonnollisen totuuden kuten muunkin totuuden Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hän on henkiolento. Ellei niin olisi, Hän ei voisi vaikuttaa meihin kaikkiin samanaikaisesti. "
No niin, tuli se jo selväksi, että koko uskonne todisteet on pelkän mutun varassa.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Saamme uskonnollisen totuuden kuten muunkin totuuden Pyhän Hengen vaikutuksesta. Hän on henkiolento. Ellei niin olisi, Hän ei voisi vaikuttaa meihin kaikkiin samanaikaisesti. "
No niin, tuli se jo selväksi, että koko uskonne todisteet on pelkän mutun varassa.Kertoisitko millaisia noiden todisteiden tulisi olla, jotta ne kelpaisivat sinulle?
Kyllä sekin aika tulee vielä, että kaikki saavat nähdä, mutta nyt elämmme uskon varassa. Vain uskon kautta saamme nyt todistuksen. Etsivä löytää kirjoitti:
Kertoisitko millaisia noiden todisteiden tulisi olla, jotta ne kelpaisivat sinulle?
Kyllä sekin aika tulee vielä, että kaikki saavat nähdä, mutta nyt elämmme uskon varassa. Vain uskon kautta saamme nyt todistuksen."Kertoisitko millaisia noiden todisteiden tulisi olla, jotta ne kelpaisivat sinulle?"
Jotain muuta kuin mutua.
"Kyllä sekin aika tulee vielä, että kaikki saavat nähdä, mutta nyt elämmme uskon varassa. Vain uskon kautta saamme nyt todistuksen."
Vaikka sinä kuinka mantrana tuota saarnaat, ei se asiaa muuta miksikään.- M.E.L.
Etsivä löytää kirjoitti:
Varovasti arvioiden Suomen MAP-kirkon kymmenystuotot ovat vähintään neljä miljoonaa Euroa.
Suomen MAP-kirkon toimintojen pyörittämiseen ei voi mennä vuodessa yli miljoonaa Euroa.
Vuosittain vähintään kolme miljoonaa Euroa häviää 'jonnekin'.
Samaan aikaan MAP-kirkko rahoittaa yli miljardin dollarin City-Creek ostoskeskusprojektia... - asdxas
Etsivä löytää kirjoitti:
Eli zeus on ollut olemassa?
- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Kertoisitko millaisia noiden todisteiden tulisi olla, jotta ne kelpaisivat sinulle?"
Jotain muuta kuin mutua.
"Kyllä sekin aika tulee vielä, että kaikki saavat nähdä, mutta nyt elämmme uskon varassa. Vain uskon kautta saamme nyt todistuksen."
Vaikka sinä kuinka mantrana tuota saarnaat, ei se asiaa muuta miksikään.Mitä se muu olisi, jota vaadit sanoessasi: "Jotain muuta kuin mutua"?
Etsivä löytää kirjoitti:
Mitä se muu olisi, jota vaadit sanoessasi: "Jotain muuta kuin mutua"?
"Mitä se muu olisi, jota vaadit sanoessasi: "Jotain muuta kuin mutua"?"
En minä ole vaatimassa yhtään mitään. Ei minulla ole mitään tarvetta vakuuttua jumalasi olemassaolosta tai uskontosi "totuudesta".- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Mitä se muu olisi, jota vaadit sanoessasi: "Jotain muuta kuin mutua"?"
En minä ole vaatimassa yhtään mitään. Ei minulla ole mitään tarvetta vakuuttua jumalasi olemassaolosta tai uskontosi "totuudesta".Ymmärsin, että toivoit muuta kuin "mutua", kun sanoit näin: "Jotain muuta kuin mutua." - Mitä muuta?
Etsivä löytää kirjoitti:
Ymmärsin, että toivoit muuta kuin "mutua", kun sanoit näin: "Jotain muuta kuin mutua." - Mitä muuta?
"Ymmärsin, että toivoit muuta kuin "mutua", kun sanoit näin: "Jotain muuta kuin mutua." - Mitä muuta? "
Todisteita.- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Ymmärsin, että toivoit muuta kuin "mutua", kun sanoit näin: "Jotain muuta kuin mutua." - Mitä muuta? "
Todisteita.Todisteita on, mutta ne vaativat omakohtaista tutkimista. Kokemuksellista tietoa ei voi toiselle siirtää. Todisteet ovat Raamatun lisäksi saadut myöhemmät ilmoitukset. Niinhin voi tutustua sivustolla: www.mormonit.fi
- jhfghjkl
Etsivä löytää kirjoitti:
Todisteita on, mutta ne vaativat omakohtaista tutkimista. Kokemuksellista tietoa ei voi toiselle siirtää. Todisteet ovat Raamatun lisäksi saadut myöhemmät ilmoitukset. Niinhin voi tutustua sivustolla: www.mormonit.fi
Miten joku moniavioisuusilmoitus voi olla todiste, kun Joseph Smith kehitteli sen veljensä Hyrum Smithin ja kavereidensa kanssa jäätyään housut nilkoissa kiinni piikansa Fanny Algerin paneskelusta öisessä heinäladossa?
Smithin valheisiin voi tutustua täällä:
www.mormonismi.net Etsivä löytää kirjoitti:
Todisteita on, mutta ne vaativat omakohtaista tutkimista. Kokemuksellista tietoa ei voi toiselle siirtää. Todisteet ovat Raamatun lisäksi saadut myöhemmät ilmoitukset. Niinhin voi tutustua sivustolla: www.mormonit.fi
"Todisteita on, mutta ne vaativat omakohtaista tutkimista. Kokemuksellista tietoa ei voi toiselle siirtää. Todisteet ovat Raamatun lisäksi saadut myöhemmät ilmoitukset. "
Mutu ei ole todiste.
"Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen. Tietenkin silloin löytyy epäjohdonmukaisuuksia ja uskonnon piirissä tapahtuneita kauheuksia."
Ei tarvitse taas olla Einstein, että tajuaa sinun itsesi niputtavana kaikki ateistit samanlaisiksi. Itse kun en näe uskontoja samanlaisina. Vaikka niissä paljon samankaltaisuuksia näenkin.
"Uskontojen virheet eivät tee Jumalaa olemattomaksi. Olennaista on huomata, että ihmiset ovat erehtyneen jumalkäsityksissään, koska ei ole pitäydytty ilmoituksissa tai niitä ei ole tutkittu ja tulkittu oikein."
Tämä on aika yleinen judeokristillisten uskontojen vitsaus. Miten tulkita ja seurata pyhien tekstien lakeja ja dogmeja oikein ja perusteellisesti.
"Ihmiset saavat aikaan epäjohdonmukaisuuksia, joihin ateistit tarttuvat hanakasti luullen, että ne todistaisivat Jumalan olemattomaksi."
Sinällään on ihan totta. Koska jos Jumala ohjailee ihmisiä, on aika vaikea väittää siinä vaiheessa tehneeensä moraalisesti väärin, väittäessään seuranneensa Jumalan osoittamaa polkua. Näin esim. Lauri Johanssonin tai Markku koiviston kohdilla.- Etsivä löytää
Etsivä löytää hyvää tai ala-arvoista. Tuo on provoilua ja esiintymistä käyttämälläni nimimerkillä.
- jhgfdstyui
Etsivä löytää kirjoitti:
Etsivä löytää hyvää tai ala-arvoista. Tuo on provoilua ja esiintymistä käyttämälläni nimimerkillä.
Käytä vain reilusti rekisteröityä nimimerkkiäsi Tapani1. Ei kai Smithiin uskovan tarvitse edes välittää tutkintapyynnöistä, jotka toimintasi vuoksi on tehty?
- ---
Tapanilla taitaa olla suhteita ylläpitoon, sen verran monta hänelle epämieluisaa viestiä tästä ketjusta on jo poistunut. Alkuillasta eilen tässä oli yli 70 vastausta, nyt enää alle 50. Tämähän on kyllä tuttua jo mormoni-palstalta.
- 132wed
Niitä oli parhaimmillaan n. 90. Tänään aamulla 40. Tuo naurettava pelle sai poistatettua melkein 50 kommenttia :D
Aloittaja on muka mormoni. Alkuperäisessä mormonien kirkossa oli moniavioisuus hyväksyttyä. Kun tajuttiin, ettei Smith olekaan kaikessa oikeassa, niin osa luopui moniavioisuudesta, kuten nmämä Suomenkin liberaalimormonit. Onko heillä ehkä jo naispapit ja homoavioliitot? En tiedä, toivottavasti. Mutta kovin kaus ovat nämä lahkot levinnee alkuperäisestä huijari-Smithin "ilmoituksesta".
Vähän kuin joku liberaali haara lestoista, joka ei edes etäisesti muistuta Lars Leevi Lestadiuksen alkuperäisiä oppeja.- animi-causa*
Koska sensuuri on iskenyt ja kaikki kommenttini on poistettu,
laitetaan tähän nyt vielä kiusaksi jotain ajatuksia uudelleen :D
Uskonnot voidaan niputtaa yhteen jos niille löytyy yhteisiä nimittäjiä.
Yksi sellainen voisi olla vaikkapa se, että uskoo sellaiseen tietouteen,
jota ei voida naturalistisin keinoin havaita ja jonka olemassaolon
todisteena käytetään pelkästästään argumentteja, jotka perustuvat todellisuuspohjaa vailla oleviin uskomuksiin ja tarinoihin.
Jos "todisteluketju" oman suunnan oikeellisuudesta on pelkkää
uskonsuuntauksen käsityksistä johdettua propagandaa ilman
mitään näyttöä mistään todellisuuteen liittyvästä, sen arvo on yhtä
tyhjän kanssa.
Perustelemattomat väitteet tulee hylätä perustelematta.
Kriittisyys uskontoja kohtaan johtunee osin tästä.
Uskontojen virheet, sen enempää kuin hyveetkään, eivät tee minkään
lahkon jumaluutta / jumaluuksia / teesejä tosiksi tai epätosiksi muulla
kuin subjektiivisella tasolla.
Olennaista eri lahkojen sisällä olisi myöntää, että omankin suuntauksen
"ilmoitukset" tai "totuudet" voivat vääriä. Loppuisi paasaajilta tuo järkyttävä
jylimielisyys koskien omia "totuuksia" ja muiden "virheitä", joka paistaa läpi
joka kerta kun uskonnon syväsaastuttamien ihmisten kanssa kommunikoi.- foksmalder
Täältä näkyy poistuneet iso lohko kirjoituksista, miksiköhän?
foksmalder kirjoitti:
Täältä näkyy poistuneet iso lohko kirjoituksista, miksiköhän?
taisi mortsu vetää herneet nenään
- Etsivä löytää
Enpä ole tuota pyytänyt poistamaan.
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Enpä ole tuota pyytänyt poistamaan.
Höpöhöpö.
- 24rgf
http://vimeo.com/13150374
Tuossapa on kaikki oleellinen, mitä mormonilahkosta tarvitsee kenenkään tietää. - Atte Ateisti
"Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen. Perinteinen sanonta pätee tässäkin: "Älä heitä lasta pois pesuveden mukana." "
Teistit syyllistyvät tähän samaan - esimerkkinä juuri sinä itse.
Ateisti toki näkee tai voi nähdä eroja uskontojen välillä - esimerkiksi hän tunnistaa buddhalaisuuden, joka tavallaan on kyllä uskonto, vaikkei se ota kantaa jumaluuksien olemassaoloon.
"Uskontojen virheet eivät tee Jumalaa olemattomaksi."
Eivät tietenkään. Vastaavasti kyllä teistit ovat usein haluttomia näkemään mahdollisuutta, että oikea jumala saattaisikin löytyä muualta kuin heidän yhdestä Pyhästä Kirjastaan.
Samaan aikaan kun teisti vaatii ateistilta avarakatseisuutta nähdä jumalien tekosia ympärillään, he itse syyllistyvät kapeakatseisuuteen viittaamalla aina yhteen ja samaan kirjalliseen lähteeseensä. - et ole kristitty
Totuus ei löydy mormonismista eikä mistään uskonnollisesta yhteisöstä, vaan Jeesuksesta Kristuksesta. Mormonit eivät ole kristittyjä, vaikka niin väittävät.
Kristillinen usko on uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan, ristille naulittuun ja ylösnousseeseen Vapahtajaan. Tästä totuudesta poikkeavat uskonnot/uskot eivät ole kristinuskoa.Hieno esimerkki uskontojen totuudellisuudesta on se kun eri suuntauksia edustavat uskovaiset alkavat tuomita toisiaan vääräoppisuudesta.
- Etsivä löytää
kekek-kekek kirjoitti:
Hieno esimerkki uskontojen totuudellisuudesta on se kun eri suuntauksia edustavat uskovaiset alkavat tuomita toisiaan vääräoppisuudesta.
Tuokin on niputtamista. Kristillisinä pidettyjä uskomistapoja on tuhansia, erään arvion mukaan n. 33 800 vuosituhannen vaihteessa. (Lähetystieteilijä David B.Barret, Uutilehti 100, 1.3.2000)
Niiden moninaisuus ei todista, että perusta olisi väärä, mutta tuo perusta on hävinnyt luopumuksen vuoksi.
Nyt Kristuksen kirkko on palautettu:
www.mormonit.fi Etsivä löytää kirjoitti:
Tuokin on niputtamista. Kristillisinä pidettyjä uskomistapoja on tuhansia, erään arvion mukaan n. 33 800 vuosituhannen vaihteessa. (Lähetystieteilijä David B.Barret, Uutilehti 100, 1.3.2000)
Niiden moninaisuus ei todista, että perusta olisi väärä, mutta tuo perusta on hävinnyt luopumuksen vuoksi.
www.mormonit.fi"Niiden moninaisuus ei todista, että perusta olisi väärä, mutta tuo perusta on hävinnyt luopumuksen vuoksi."
Et sinä voi sitä tietää.- ????????????????????
Etsivä löytää kirjoitti:
www.mormonit.fiOikeasti, miten sinä kehtaat vielä mitään vikistä täällä, kun olet järjestelmällisesti poistattanut varmaan puolet alunperin saamistasi täysin asiallisista vastauksista? Mikset pyydä anteeksi sitä, että kitisit itsellesi liian epämieluisat viestit poistoon?
- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Niiden moninaisuus ei todista, että perusta olisi väärä, mutta tuo perusta on hävinnyt luopumuksen vuoksi."
Et sinä voi sitä tietää.Sen voi havaita ja saada siten tietoa. On esim. lukuisia eri tapoja kastaa ja monia eri organisaatiomuotoja. Vain yksi tapa on oikea, ja vain apostoleuilla oli valtuus johtaa kirkkoa.
- Etsivä löytää
???????????????????? kirjoitti:
Oikeasti, miten sinä kehtaat vielä mitään vikistä täällä, kun olet järjestelmällisesti poistattanut varmaan puolet alunperin saamistasi täysin asiallisista vastauksista? Mikset pyydä anteeksi sitä, että kitisit itsellesi liian epämieluisat viestit poistoon?
Et tiedä kuka on poistattanut. Ylläpito ratkaisee enkä minä.
- animi-causa*
Etsivä löytää kirjoitti:
www.mormonit.fiNiiden moninaisuus ei myöskään todista, että noista
tarinoista ja mielikuvitusjutuista mikään olisi oikein.
Mormonithan muuten itse myöntävät ettei Smithin
keksimiä laattoja nähnyt kukaan muu kuin hän itse,
edes silloin kun niitä "käännettiin" vaikka "kääntämistyön"
aikana Smith "luki" laattoja hatusta.
Ihan kirjaimelliesti.
Ja kun hieman tutustuu Smithin aarteidenetsintään
ja niistä johtuviin oikeudenkäynteihin, alkaa tajuta
minkälainen tarinaniskijä Smith oli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith#Revelations - Etsivä löytää
animi-causa* kirjoitti:
Niiden moninaisuus ei myöskään todista, että noista
tarinoista ja mielikuvitusjutuista mikään olisi oikein.
Mormonithan muuten itse myöntävät ettei Smithin
keksimiä laattoja nähnyt kukaan muu kuin hän itse,
edes silloin kun niitä "käännettiin" vaikka "kääntämistyön"
aikana Smith "luki" laattoja hatusta.
Ihan kirjaimelliesti.
Ja kun hieman tutustuu Smithin aarteidenetsintään
ja niistä johtuviin oikeudenkäynteihin, alkaa tajuta
minkälainen tarinaniskijä Smith oli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Smith#RevelationsLaatat näki ja niitä käänteli useita silminnäkijöitä:
Kolmen silminnäkijän todistus
Tietäkööt kaikki kansakunnat, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että me Isän Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta olemme nähneet levyt, jotka sisältävät tämän kirjan, joka on aikakirja Nefin kansasta sekä heidän veljistään lamanilaisista ja myös Jeredin kansasta, joka tuli tornilta, josta on puhuttu. Ja me tiedämme myös, että ne on käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla, sillä hänen äänensä on julistanut sen meille; sen tähden me tiedämme varmasti, että kirja on tosi. Ja me todistamme myös, että me olemme nähneet levyissä olevat kaiverrukset; ja ne on näytetty meille Jumalan eikä ihmisen voimalla. Ja me julistamme vakain sanoin, että Jumalan enkeli laskeutui taivaasta ja toi ja asetti levyt silmiemme eteen, että me katsoimme ja näimme ne ja niissä olevat kaiverrukset; ja me tiedämme, että Isän Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta me näimme ja todistamme, että tämä on totta. Ja se on ihmeellistä meidän silmissämme. Joka tapauksessa Herran ääni käski meidän todistaa siitä; sen tähden, ollaksemme kuuliaisia Jumalan käskyille, me todistamme tästä. Ja me tiedämme, että jos olemme uskollisia Kristuksessa, me puhdistamme vaatteemme kaikkien ihmisten verestä, ja meidät havaitaan tahrattomiksi Kristuksen tuomioistuimen edessä, ja me saamme asua hänen kanssaan iankaikkisesti taivaissa. Ja kunnia olkoon Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, jotka ovat yksi Jumala. Aamen.
Oliver Cowdery
David Whitmer
Martin Harris
Lisäksi on kahdeksan silminnälijän todsitus. Haluatko lukea vielä sen:
http://www.mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.html - kfdfgtyui
Etsivä löytää kirjoitti:
Sen voi havaita ja saada siten tietoa. On esim. lukuisia eri tapoja kastaa ja monia eri organisaatiomuotoja. Vain yksi tapa on oikea, ja vain apostoleuilla oli valtuus johtaa kirkkoa.
Kaste on Mithran kultista peräisin oleva "pakanallinen" tapa. Ja kastehan pitäisi suorittaa virtaavassa vedessä eikä missään sonnipaljussa kraanavedellä. Eikä Smithin kirkolla ole mitään tekemistä Raamatun apostolien kanssa.
Jos mormonit alkaisivat pikaisen huljausupotuksen sijaan kastaa upottamalla viideksi minuutiksi veden alle, monet ongelmat poistuisivat. - kfghjkiuy
Etsivä löytää kirjoitti:
Laatat näki ja niitä käänteli useita silminnäkijöitä:
Tietäkööt kaikki kansakunnat, suvut, kielet ja kansat, joille tämä kirja tulee, että me Isän Jumalan ja Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta olemme nähneet levyt, jotka sisältävät tämän kirjan, joka on aikakirja Nefin kansasta sekä heidän veljistään lamanilaisista ja myös Jeredin kansasta, joka tuli tornilta, josta on puhuttu. Ja me tiedämme myös, että ne on käännetty Jumalan lahjan ja voiman avulla, sillä hänen äänensä on julistanut sen meille; sen tähden me tiedämme varmasti, että kirja on tosi. Ja me todistamme myös, että me olemme nähneet levyissä olevat kaiverrukset; ja ne on näytetty meille Jumalan eikä ihmisen voimalla. Ja me julistamme vakain sanoin, että Jumalan enkeli laskeutui taivaasta ja toi ja asetti levyt silmiemme eteen, että me katsoimme ja näimme ne ja niissä olevat kaiverrukset; ja me tiedämme, että Isän Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armosta me näimme ja todistamme, että tämä on totta. Ja se on ihmeellistä meidän silmissämme. Joka tapauksessa Herran ääni käski meidän todistaa siitä; sen tähden, ollaksemme kuuliaisia Jumalan käskyille, me todistamme tästä. Ja me tiedämme, että jos olemme uskollisia Kristuksessa, me puhdistamme vaatteemme kaikkien ihmisten verestä, ja meidät havaitaan tahrattomiksi Kristuksen tuomioistuimen edessä, ja me saamme asua hänen kanssaan iankaikkisesti taivaissa. Ja kunnia olkoon Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, jotka ovat yksi Jumala. Aamen.
Oliver Cowdery
David Whitmer
Martin Harris
http://www.mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.htmlSilminnäkijöiden todistuksilla ei ole mitään arvoa, koska he eivät ymmärtäneet "kieltä". Kun osa heistä lisäksi valehteli nähneensä enkelin, esim. tuomioistuimessa heitä ei pidettäisi luotettavina vaan voitaisiin jopa syyttää väärästä valasta.
Etsivä löytää kirjoitti:
Sen voi havaita ja saada siten tietoa. On esim. lukuisia eri tapoja kastaa ja monia eri organisaatiomuotoja. Vain yksi tapa on oikea, ja vain apostoleuilla oli valtuus johtaa kirkkoa.
" Vain yksi tapa on oikea"
Et sinä voi sitä tietää. Ei oikeaa tapaa välttämättä ole olemassakaan.- Etsivä löytää
kfghjkiuy kirjoitti:
Silminnäkijöiden todistuksilla ei ole mitään arvoa, koska he eivät ymmärtäneet "kieltä". Kun osa heistä lisäksi valehteli nähneensä enkelin, esim. tuomioistuimessa heitä ei pidettäisi luotettavina vaan voitaisiin jopa syyttää väärästä valasta.
Jokainen silminnäkijä pysyi todistuksessaan kuolemaansa asti, vaikka olivat erossa kirkosta. Heitä koetettiin turhaan saada perumaan todistuksensa.
- Etsivä löytää
kfdfgtyui kirjoitti:
Kaste on Mithran kultista peräisin oleva "pakanallinen" tapa. Ja kastehan pitäisi suorittaa virtaavassa vedessä eikä missään sonnipaljussa kraanavedellä. Eikä Smithin kirkolla ole mitään tekemistä Raamatun apostolien kanssa.
Jos mormonit alkaisivat pikaisen huljausupotuksen sijaan kastaa upottamalla viideksi minuutiksi veden alle, monet ongelmat poistuisivat.Monilla tavoilla on vaikutteita muualta. Kaste asetettiin uskonnollisesti sanoen jo Aadamin aikana.
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Höpöhöpö.
- kjhgfjk
Etsivä löytää kirjoitti:
Monilla tavoilla on vaikutteita muualta. Kaste asetettiin uskonnollisesti sanoen jo Aadamin aikana.
Aadam on satuolento.
Sinun pitäisi todistaa väiytteesi, mutta et pysty todistamaan edes Aadamia todeksi... - fghjkljhg
Etsivä löytää kirjoitti:
Jokainen silminnäkijä pysyi todistuksessaan kuolemaansa asti, vaikka olivat erossa kirkosta. Heitä koetettiin turhaan saada perumaan todistuksensa.
Eihän todistuksessa ole päätä eikä häntää, jos he eivät osanneet lukea levyjen "merkkejä" ja jos he näkivät enkeleitä...
Yksikin noista toimi lakimiehenä. Olisiko hän tosiaan voinut sanoa, että annoinpa väärän todistuksen...? - animi-causa*
Etsivä löytää kirjoitti:
Laatat näki ja niitä käänteli useita silminnäkijöitä:
Oliver Cowdery
David Whitmer
Martin Harris
http://www.mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/pyhaet-kirjoitukset-verkossa.htmlHöpöhöpö.
Huijarismithin kirjoittama lausunto, jonka
allekirjoittajaksi hän ylipuhui toisia huijareita
- perheenjäseniä ja rahoittajia.
Lisäksi kun näiden allekirjoittaneiden tiedetään
uskoneen ilmiöön nimeltä "second sight"
(näkivät mörköjä, mörköjen asuinpaikkoja jne)
ja ovat hankkineet elantoansa huijaamalla
pölhöiltä siihen liittyvillä tempauksilla rahaa,
niin eipä noilla ole mitään painoarvoa.
Aika sekaisin saa olla, että tuollaista hengen-
oksennusta edes viitsii lukea, kun tuntee sen
todellisen syntyhistorian, saati sitten edes yrittää
julkisesti esittää sen ottamista vakavasti. Etsivä löytää kirjoitti:
>>Ylläpito ratkaisee enkä minä.
- Etsivä löytää
animi-causa* kirjoitti:
Höpöhöpö.
Huijarismithin kirjoittama lausunto, jonka
allekirjoittajaksi hän ylipuhui toisia huijareita
- perheenjäseniä ja rahoittajia.
Lisäksi kun näiden allekirjoittaneiden tiedetään
uskoneen ilmiöön nimeltä "second sight"
(näkivät mörköjä, mörköjen asuinpaikkoja jne)
ja ovat hankkineet elantoansa huijaamalla
pölhöiltä siihen liittyvillä tempauksilla rahaa,
niin eipä noilla ole mitään painoarvoa.
Aika sekaisin saa olla, että tuollaista hengen-
oksennusta edes viitsii lukea, kun tuntee sen
todellisen syntyhistorian, saati sitten edes yrittää
julkisesti esittää sen ottamista vakavasti.Joseph Smith antoi henkensä todisteeksi. Hän tiesi vapaaehtoisesti vankilaan mennessään, ettei palaa sieltä elävänä. Tästä on merkintä hänen päiväkirjassaan.
Kysymys on Jeesuksen Kristuksen kirkon palauttamisesta. - Kun vilkaisee
Etsivä löytää kirjoitti:
Joseph Smith antoi henkensä todisteeksi. Hän tiesi vapaaehtoisesti vankilaan mennessään, ettei palaa sieltä elävänä. Tästä on merkintä hänen päiväkirjassaan.
Kysymys on Jeesuksen Kristuksen kirkon palauttamisesta.Pitäisi olla arvostelukykyä. Mutta se ei ole peritty, vaan hankittu ominaisuus. Mormonismin ja Jehovalaisuuden havaitseminen pötypuheeksi kaipaa vähimmillään vain arvostelukykyä. Voi tietysti väitellä asiat akateemisellakin tasolla, mutta aikuinenkin voi nähdä, että lapsen tekele on lapsen tekele. Ei siinä kannata nähdä vaivaa pitkälliseen todisteluun.
- 32rf
Etsivä löytää kirjoitti:
Joseph Smith antoi henkensä todisteeksi. Hän tiesi vapaaehtoisesti vankilaan mennessään, ettei palaa sieltä elävänä. Tästä on merkintä hänen päiväkirjassaan.
Kysymys on Jeesuksen Kristuksen kirkon palauttamisesta.Kysymys on jenkkihuuhaakusetuksesta, joilla on tapana levitä pitkin maailmaa.
- animi-causa*
Etsivä löytää kirjoitti:
Kysymys on Jeesuksen Kristuksen kirkon palauttamisesta."Joseph Smith antoi henkensä todisteeksi. Hän tiesi vapaaehtoisesti vankilaan mennessään, ettei palaa sieltä elävänä. Tästä on merkintä hänen päiväkirjassaan."
Hehe. Taas hieman mutkia suoriksi.
Smith joutui vankilaan, koska halusi tehdä omasta kylästään "teokraattisesti" hallitus ja valtiovallan alaisuudesta poistetun tyrannian.
Se, että hänet ammuttiin vankilasta paetessaan ei ole mikäân ihme, kun ottaa huomioon kaikki tekemänsä huijaukset. Olipa vielä suututtanut läheisiänsäkin ehdottelemalla näiden vaimoille ryhtymistä hänen jalkavaimoikseen.
Huijareilla oli Villissä Lännessä usein surkea loppu, eikä Smithin kohtalo ollut omaan käyttäytymiseensä ja sen aikaisiin tapoihin nähden mitenkään yllättävä.
Voisi sanoa että se oli odotettu ja Smth alkoi tajuta sen jo hyvissä ajoin.
Tai suomeksi sanottuna "Ahneilla on paskainen loppu". - Fifty-fifty
Etsivä löytää kirjoitti:
Kysymys on Jeesuksen Kristuksen kirkon palauttamisesta.Aiemmin Smith ennusti, että Jumala on pelastava hänen kaikilta hänen vihollisiltaan. Kun sitten tilanne alkoi käydä kiperäksi, piti tehdä päinvastainen ennustus. Ja kas, Jeff-pellet löytävät taas vain sen oikeaan osuneen ja hehkuttavat Smithin olleen todellinen profeetta!
- asdfghjklö1
Tapani hyvä, Joseph Smithin sadut eivät ole sen kummempia kuin muutkaan uskonnot. Hänhän mm. kehitti moniavioisuuskäskyn (muka Jumalalta tulleena) yhdessä veljensä Hyrumin ja ystäviensä kanssa jäätyään housut nilkoissa kiinni vaimonsa Emman nähden piikansa Fanny Algerin naiskentelemisesta. Varsinainen "profeetta", jonka lähes kaikki ennustuksetkin heittivät autuaasti häränpyllyä!
Oman perheesi elämä muuttui helvetiksi sinun hurahdettuasi Smithin oppiin ja narsismisi puhjettua sen myötä kukkaan. Kun vaimosi ei kääntynyt mukana, kirosit hänen suu vaahdossa lastennenähden "pappeuden valtuudella". Yhden teini-ikäisen tyttäresi huumasit tajuttomaksi sairaalasta varastetuilla lääkkeillä. Kun vedit hänet hiuksista suihkuun virkoamaan, selitit asian myöhemmin huumoriksi!
Nyt olet neljättä kertaa naimisissa, joten olet hoitanut oman moniavioisuutesi kuntoon tuonpuoleista ajatellen. Smithin opin mukaanhan vain moniavioiset miehet pääsevät "korotukseen".
Eipä sinulla ole sen paremmin ateisteilla kuin uskovaisillekaan mitään annettavaa, joten pysy pelleilemässä siellä mormonismipalstalla! - lökjöljkölkjölkj
Tapani hyvä, Joseph Smithin sadut eivät ole sen kummempia kuin muutkaan uskonnot. Hänhän mm. kehitti moniavioisuuskäskyn (muka Jumalalta tulleena) yhdessä veljensä Hyrumin ja ystäviensä kanssa jäätyään housut nilkoissa kiinni vaimonsa Emman nähden piikansa Fanny Algerin naiskentelemisesta. Varsinainen "profeetta", jonka lähes kaikki ennustuksetkin heittivät autuaasti häränpyllyä!
Oman perheesi elämä muuttui helvetiksi sinun hurahdettuasi Smithin oppiin ja narsismisi puhjettua sen myötä kukkaan. Kun vaimosi ei kääntynyt mukana, kirosit hänen suu vaahdossa lastennenähden "pappeuden valtuudella". Yhden teini-ikäisen tyttäresi huumasit tajuttomaksi sairaalasta varastetuilla lääkkeillä. Kun vedit hänet hiuksista suihkuun virkoamaan, selitit asian myöhemmin huumoriksi!
Nyt olet neljättä kertaa naimisissa, joten olet hoitanut oman moniavioisuutesi kuntoon tuonpuoleista ajatellen. Smithin opin mukaanhan vain moniavioiset miehet pääsevät "korotukseen".
Eipä sinulla ole sen paremmin ateisteilla kuin uskovaisillekaan mitään annettavaa, joten pysy pelleilemässä siellä mormonismipalstalla!- @böljäke
>>Eipä sinulla ole sen paremmin ateisteilla kuin uskovaisillekaan mitään annettavaa, joten pysy pelleilemässä siellä mormonismipalstalla!
- Epäjumalienkieltäjä
"Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen."
Uskovien suuri harha on siinä, että he kaikki kuvittelevat, että juuri minun uskontoni on "the uskonto" eikä sitä voi verrata mihinkään muuhun. Kyllä voi.
"Tietenkin silloin löytyy epäjohdonmukaisuuksia ja uskonnon piirissä tapahtuneita kauheuksia."
Ja mormoonien keskuudessako ei ole ollut esimerkiksi lasten hyväksikäyttöä? Luepa USA:laisia verkkolehtiä. - To be or not to be
Mielenkiintoista keskustelua.
Ensinnäkin, ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että mormonien uskonto on "juuri se oikea". Sehän ei taida olla edes 200v vanha, joten mihin he edes uskonsa perustavat. Eivät kai Jeesukseen? Hänhän eli paljon aiemmin.
Uskon asiat ovat nimen omaan uskon asioita. Todistustaakka on uskovaisilla. Todistakaa, että jumala on olemassa, niin kyllä minäkin alan uskoa.
Miten nykymaailmassa voi olla enää valtiouskontoja? Suomessakin kiltisti opetetaan peruskoululaisille uskontoa - perinne vuodesta 1155! Usko tai kuole on aika vahva motivaattori uskoa jumalaan. Näinhän se meni ristiretkien aikaan. Milloin Suomi astuu moderniin aikakauteen ja lopettaa taikauskoisuuden harrastamisen. Kirkot ja heidän rituaalinsa ovat vain täyttäneet ihmisten tyhjiön muistella kuolleita omaisia. Näin on tehty jo ammoisina aikoina kivikaudella - muisteltu vainajia ja pidetty erilaisia menoja.
Niin, todistakaa Te uskovat - antaa tulla.- A the ist
Käsittääkseni mormonit uskovat Jeesuksen käyneen pohjois-Amerikassa. En ole tästä ihan varma, en ole kovin hyvin tarinoihinsa uskostaan perehtynyt. Enkä usko että kovin haluan perehtyäkään. Vaikuttavat jotakuinkin yhtä sekavalta sakilta kuin scientologit.
- Etsivä löytää
A the ist kirjoitti:
Käsittääkseni mormonit uskovat Jeesuksen käyneen pohjois-Amerikassa. En ole tästä ihan varma, en ole kovin hyvin tarinoihinsa uskostaan perehtynyt. Enkä usko että kovin haluan perehtyäkään. Vaikuttavat jotakuinkin yhtä sekavalta sakilta kuin scientologit.
Mielestäni on idioottimaista otaa esille joitakin ääritapauksia. Sellaisia kuin suurin osa ei selvästikään ole.
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Mielestäni on idioottimaista otaa esille joitakin ääritapauksia. Sellaisia kuin suurin osa ei selvästikään ole.
Jos ääritapausten kirjoittelu tänne jollakin konstilla kiellettäisiin, se olisi sinulle ikävä juttu, koska et enää kirjoittelisi tänne riviäkään. Toisaalta on hyvä, että te kajahtaneet kirjoittelette tänne omituisia asioitanne. Uskontojen ja ääriuskovaisten vinksahtaneesta maailmasta heidän itsensä kertoma kun toimii varoittavana esimerkkinä monia kertoja paremmin kuin yhdenkään ateistin teksti.
Lapsille terveisiä. - Etsivä löytää
Mormonien uskonto on sama, jota Jeesus Kristus julisti. Tuosta luovuttiin jo varhain eli n. 150 jKr. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu.
Etsivä löytää kirjoitti:
Mormonien uskonto on sama, jota Jeesus Kristus julisti. Tuosta luovuttiin jo varhain eli n. 150 jKr. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu.
"Mormonien uskonto on sama, jota Jeesus Kristus julisti. Tuosta luovuttiin jo varhain eli n. 150 jKr. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu. "
Turhaa retoriikkaa. Sinä vain julistat, että asia on näin, mutta mitään perusteita sinulla ei asialle ole.- !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Tapani hyvä. No ei varmasti ole sama. Mormonismi on polyteistinen uskonto vaikka kristinusko on jo ensimmäisen käskynkin perusteella monoteistinen. Taika-alusvaatepakko ja monet muut vastaavat ovat Smithin kehittämiä oppeja, eivät kristinuskoon kuuluvia.
- Etsivä löytää
ertert kirjoitti:
"Mormonien uskonto on sama, jota Jeesus Kristus julisti. Tuosta luovuttiin jo varhain eli n. 150 jKr. Nyt Kristuksen kirkko on palautettu. "
Turhaa retoriikkaa. Sinä vain julistat, että asia on näin, mutta mitään perusteita sinulla ei asialle ole.Perusteita ovat Mormonin kirja ja muut pyhät kirjoitukset, joissa on uusia ilmoituksia. Peruste on selkeys, joka on saatu siitä, mitä evankeliumiin kuuluu. Selkeyttä on mm. se, miten käy niille, jotka eivät ole edes kuulleet eläessään evankeliumista.
- Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Tapani hyvä. No ei varmasti ole sama. Mormonismi on polyteistinen uskonto vaikka kristinusko on jo ensimmäisen käskynkin perusteella monoteistinen. Taika-alusvaatepakko ja monet muut vastaavat ovat Smithin kehittämiä oppeja, eivät kristinuskoon kuuluvia.
Muutkin kristityt uskovat kolmeen jumaluuden jäseneen. Kutakin sanotaan erikseen Jumalaksi Athanasiuksen uskontunnustuksessa, vaikka sitten sanotaankin, että He ovat yksi Jumala. -Sitä He todella olevat, kun heillä ymmärretään yhtä jumaluutta.
Mitään taika-alusvaatepakkoa tai taikavaateta ei ole. Niitä käytetään evankeliumiin kuuluvien liittojen vertauskuvana. - !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Muutkin kristityt uskovat kolmeen jumaluuden jäseneen. Kutakin sanotaan erikseen Jumalaksi Athanasiuksen uskontunnustuksessa, vaikka sitten sanotaankin, että He ovat yksi Jumala. -Sitä He todella olevat, kun heillä ymmärretään yhtä jumaluutta.
Mitään taika-alusvaatepakkoa tai taikavaateta ei ole. Niitä käytetään evankeliumiin kuuluvien liittojen vertauskuvana.Yksimielisyys tai alistussuhteet eivät tee kolmesta opettajastakaan yhtä opettajaa. Teillä on liikaa Jumalia, jotta uskontoanne voisi sanoa monoteistiseksi. Se on henoteistinen kuuluen siten polyteismin piiriin
Kyllä teillä on taika-alusvaatepakko. Joudutte käyttämään joitain poikkeuksia (mm. peseytyminen) lukuunottamatta jatkuvasti tietyin symbolikuvioin varustettuja alusvaatteita ( http://www.mormonismi.net/temppeli/ihokaskuva2.html ). Ei ole täysijärkistä touhua.
Jokainen mormoni joutuu todistamaan temppelikelpoisuutensa säännöllisesti piispan puhuttelussa. Jos ei ole pitänyt liittoja (maksanut kymmenyksiä kirkolle ja käyttänyt garmentteja), silloin ei ole temppleikelpoinen eikä oikeutettu "korotukseen". - Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Yksimielisyys tai alistussuhteet eivät tee kolmesta opettajastakaan yhtä opettajaa. Teillä on liikaa Jumalia, jotta uskontoanne voisi sanoa monoteistiseksi. Se on henoteistinen kuuluen siten polyteismin piiriin
Kyllä teillä on taika-alusvaatepakko. Joudutte käyttämään joitain poikkeuksia (mm. peseytyminen) lukuunottamatta jatkuvasti tietyin symbolikuvioin varustettuja alusvaatteita ( http://www.mormonismi.net/temppeli/ihokaskuva2.html ). Ei ole täysijärkistä touhua.
Jokainen mormoni joutuu todistamaan temppelikelpoisuutensa säännöllisesti piispan puhuttelussa. Jos ei ole pitänyt liittoja (maksanut kymmenyksiä kirkolle ja käyttänyt garmentteja), silloin ei ole temppleikelpoinen eikä oikeutettu "korotukseen".Näin on kuten sanot: "Yksimielisyys tai alistussuhteet eivät tee kolmesta opettajastakaan yhtä opettajaa." Se tekee heistå kuitenkin yksimielsen tiimin.
Temppeliin pääsyssä on todella tietyt vaatimukset. Pakkoa ei ole mihinkään. - !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Näin on kuten sanot: "Yksimielisyys tai alistussuhteet eivät tee kolmesta opettajastakaan yhtä opettajaa." Se tekee heistå kuitenkin yksimielsen tiimin.
Temppeliin pääsyssä on todella tietyt vaatimukset. Pakkoa ei ole mihinkään.Ei ole kysymys siitä, että muodostavatko Jumalat yksimielisen tiimin vaan Jumalien LUKUMÄÄRÄSTÄ. Ensimmäinen käsky rajaa lukumäärän YHDEKSI.
Korotukseen päästäkseen on pakko käyttää taika-alusvaatteita.
Tietenkään korotukseen ei ole pakko pyrkiä.
Rosvokin voi sanoa: "Rahat tai henki". Voihan siinä vapaasti valita...
Vain äärimmäsien rohkea uskaltaisi vitsailla: "Rahoja ei ole ja henki haisee pahalta." Etsivä löytää kirjoitti:
Perusteita ovat Mormonin kirja ja muut pyhät kirjoitukset, joissa on uusia ilmoituksia. Peruste on selkeys, joka on saatu siitä, mitä evankeliumiin kuuluu. Selkeyttä on mm. se, miten käy niille, jotka eivät ole edes kuulleet eläessään evankeliumista.
"Perusteita ovat Mormonin kirja ja muut pyhät kirjoitukset, joissa on uusia ilmoituksia."
Eivät ne ole mitään perusteita. Et sinä voi perustella ilmoituksen sanomaa itse ilmoituksella.- Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Ei ole kysymys siitä, että muodostavatko Jumalat yksimielisen tiimin vaan Jumalien LUKUMÄÄRÄSTÄ. Ensimmäinen käsky rajaa lukumäärän YHDEKSI.
Korotukseen päästäkseen on pakko käyttää taika-alusvaatteita.
Tietenkään korotukseen ei ole pakko pyrkiä.
Rosvokin voi sanoa: "Rahat tai henki". Voihan siinä vapaasti valita...
Vain äärimmäsien rohkea uskaltaisi vitsailla: "Rahoja ei ole ja henki haisee pahalta."Uusi testamentti osoittaa selvästi, että jumaluuteen kuuluu kolme erilistä olentoa. Tästä on esimerkkinä Jeesuksen kaste, jolloin kaikki kolme olivat erillisinä läsnä. Stefanuksen kivittämistä edelsi näky, jossa hän näki täynnä Pyhää Henkeä Isän ja Pojan.
- !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Uusi testamentti osoittaa selvästi, että jumaluuteen kuuluu kolme erilistä olentoa. Tästä on esimerkkinä Jeesuksen kaste, jolloin kaikki kolme olivat erillisinä läsnä. Stefanuksen kivittämistä edelsi näky, jossa hän näki täynnä Pyhää Henkeä Isän ja Pojan.
Sitä ei kolminaisuuoppikaan kiellä, mutta nyt on kysymys siitä, että kristinusko on monoteistinen uskonto (käskynkin mukaan), Smithin oppi on polyteistinen.
- Etsivä läytää
!!! kirjoitti:
Sitä ei kolminaisuuoppikaan kiellä, mutta nyt on kysymys siitä, että kristinusko on monoteistinen uskonto (käskynkin mukaan), Smithin oppi on polyteistinen.
Sitten on kristinuskokin monoteistinen uskonto, koska Raamatun mukaan on kolme erillistä Jumalaa. Heitä sanotaan joskus yhdeksi, mutta vain Heidän samanmielisyytensä vuoksi. Kristus sanoi, että Isä ja Hän ovat yhtä ja että samoin Hänen seuraajiensa tulisi olla yhtä. - Toisin kävi. Hajaannus alkoi jo apostolien aikana. Alkuperäisestä luovuttiin.
- !!!
Etsivä läytää kirjoitti:
Sitten on kristinuskokin monoteistinen uskonto, koska Raamatun mukaan on kolme erillistä Jumalaa. Heitä sanotaan joskus yhdeksi, mutta vain Heidän samanmielisyytensä vuoksi. Kristus sanoi, että Isä ja Hän ovat yhtä ja että samoin Hänen seuraajiensa tulisi olla yhtä. - Toisin kävi. Hajaannus alkoi jo apostolien aikana. Alkuperäisestä luovuttiin.
Sitähän sanoinkin, että kristinusko on monoteistinen...
Jumalien samanmielisyys ei tee Smithin opista monoteististä uskontoa. Smithin oppi on polyteistinen.
Hajaannusta todellakin on. Smithin oppi itsekin on hajonnut jo lähes kahteensataan eri kuppikuntaan. Mappilaiset ovat luopuneet mm. moniavioisuuden harjoittamisesta ja rotuerottelusta. Viimeisestä tosin vasta 1978. - sadun kultalevyt
Etsivä löytää kirjoitti:
Perusteita ovat Mormonin kirja ja muut pyhät kirjoitukset, joissa on uusia ilmoituksia. Peruste on selkeys, joka on saatu siitä, mitä evankeliumiin kuuluu. Selkeyttä on mm. se, miten käy niille, jotka eivät ole edes kuulleet eläessään evankeliumista.
Eihän se mitä mormonismi opettaa kristinuskossa opetetun lisäksi ole selkeyttä, vaan uutta oppia.
Kristinuskon perustajat olisivat voineet halutessaan keksiä oman uskontonsa lisäksi kaiken sen mitä mormonsimissa on ja paljon muutakin, mutta valitsivat toisin. Valinnan tulosta kutsutaan kristinuskoksi.
Esität muutoksia todisteena mormonismin totuudesta ,se kuitenkin todistaa vain että mormonismi eroaa varhaisimmasta kristinuskosta eikä selkeys ole todiste totuudesta, kuten ei sekään että uskonnoilla yleensä on jokin oppi . Etsivä löytää kirjoitti:
Retorinen kysymys.
Hyvä etsivä: Luetko myös kritiikittä Valittuja Paloja ja kun saat kotiisi ns. nigerialaiskirjeen niin jopas lähtee tililtä rahaa sinne vielä suuremman rahan toivossa.
Toivotan menestystä.- Niinpä.
epikuros kirjoitti:
Retorinen kysymys.
Hyvä etsivä: Luetko myös kritiikittä Valittuja Paloja ja kun saat kotiisi ns. nigerialaiskirjeen niin jopas lähtee tililtä rahaa sinne vielä suuremman rahan toivossa.
Toivotan menestystä.Melkoisen summan Tapani on viidenkymmenen jäsenvuotensa aikana nige... siis amerikkalaisille huijareille antanutkin tulevan moninaintikorotuspaikan toivossa. Ei raukka huomaa, että kyseessä on nigerialaiskirjeiden tapainen huijaus eikä rahoille tule mitään vastinetta.
- Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Sitähän sanoinkin, että kristinusko on monoteistinen...
Jumalien samanmielisyys ei tee Smithin opista monoteististä uskontoa. Smithin oppi on polyteistinen.
Hajaannusta todellakin on. Smithin oppi itsekin on hajonnut jo lähes kahteensataan eri kuppikuntaan. Mappilaiset ovat luopuneet mm. moniavioisuuden harjoittamisesta ja rotuerottelusta. Viimeisestä tosin vasta 1978.Joo, kirjoitin lapsuksen. Lauseen olisi pitänyt olla: "Sitten on kristinuskokin polyteistinen uskonto, koska Raamatun mukaan on kolme erillistä Jumalaa."
Miksi leimaaminen polyteistiseksi olisi olennaista? Asia tulee ottaa sellaisena kuin se on leimoja lyömättä. Uskon juuri niin kuin Raamatusta ilmenee.
Kristinusko oli hajonnut v. 2000 mennessä noin 33 800 erilaiseen uskomistapaan. Vuonna 1900 noita kirkkokuntia oli "vain" n. 1850. (Uutislehti 100 ,1.3.2000) - !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Joo, kirjoitin lapsuksen. Lauseen olisi pitänyt olla: "Sitten on kristinuskokin polyteistinen uskonto, koska Raamatun mukaan on kolme erillistä Jumalaa."
Miksi leimaaminen polyteistiseksi olisi olennaista? Asia tulee ottaa sellaisena kuin se on leimoja lyömättä. Uskon juuri niin kuin Raamatusta ilmenee.
Kristinusko oli hajonnut v. 2000 mennessä noin 33 800 erilaiseen uskomistapaan. Vuonna 1900 noita kirkkokuntia oli "vain" n. 1850. (Uutislehti 100 ,1.3.2000)Polyteismi on kielletty ensimmäisessä käskyssä. Se on aivan oleellinen asia joka erottaa Smithin opin kristinuskosta.
Kristinusko on hajonnut moneen kuppikuntaan, mutta niin on Smithin oppikin. Alle kahdessa vuosisadassa on syntynyt lähes kaksisataa eri mormonisuuntausta, siis keskimäärin yksi vuodessa! Se on aika paljon niin pienelle uskonnolle! Monet toki syntyivät jo tuolla mormonismin historian alkupuolella. - Etsivä löytää
!!! kirjoitti:
Polyteismi on kielletty ensimmäisessä käskyssä. Se on aivan oleellinen asia joka erottaa Smithin opin kristinuskosta.
Kristinusko on hajonnut moneen kuppikuntaan, mutta niin on Smithin oppikin. Alle kahdessa vuosisadassa on syntynyt lähes kaksisataa eri mormonisuuntausta, siis keskimäärin yksi vuodessa! Se on aika paljon niin pienelle uskonnolle! Monet toki syntyivät jo tuolla mormonismin historian alkupuolella.Tulee ymmärtää mitä käskylllä tarkoitetaan. Meidän ei tulekaan "pitää" kuin yhtä Jumalaa. Vain Isää meidän tulee rukoilla. Jumala -sanalla on useita käyttötapoja, Niinpä Raamatussa sanotaan, että me ihmisetkin olemme jumalia. Meidän tulee pitää itseämme sellaisina kuin olemme eli Jumalan, Isän, henkilapsina, joilla on mahdollisuus kehittyä sellaisiksi kuin Isämme. Meidät on luotu tulemaan Jumalan kaltaisiksi. Ehkä me joskus voimme olla omille henkilapsillemme ainoa Jumala, jota je pitävät Jumalanaan?
- !!!
Etsivä löytää kirjoitti:
Tulee ymmärtää mitä käskylllä tarkoitetaan. Meidän ei tulekaan "pitää" kuin yhtä Jumalaa. Vain Isää meidän tulee rukoilla. Jumala -sanalla on useita käyttötapoja, Niinpä Raamatussa sanotaan, että me ihmisetkin olemme jumalia. Meidän tulee pitää itseämme sellaisina kuin olemme eli Jumalan, Isän, henkilapsina, joilla on mahdollisuus kehittyä sellaisiksi kuin Isämme. Meidät on luotu tulemaan Jumalan kaltaisiksi. Ehkä me joskus voimme olla omille henkilapsillemme ainoa Jumala, jota je pitävät Jumalanaan?
"pitää" on heikko suomennos. Muissa kielissä asia ilmaistaan tyyliin: Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Ja rukoiltavien Jumalien (te ette saa rukoilla Kristusta) määrä ei vaikuta Jumalien kokonaismäärään millään tavalla.
> Meidät on luotu tulemaan Jumalan kaltaisiksi.
Tuossakin muuta Raamatun sanoja voidaksesi sovittaa sen Smithin oppiin. Olet lisännyt "tulemaan"-sanan.
Melkoista venkoilua! - alef, bet..
Etsivä löytää kirjoitti:
Tulee ymmärtää mitä käskylllä tarkoitetaan. Meidän ei tulekaan "pitää" kuin yhtä Jumalaa. Vain Isää meidän tulee rukoilla. Jumala -sanalla on useita käyttötapoja, Niinpä Raamatussa sanotaan, että me ihmisetkin olemme jumalia. Meidän tulee pitää itseämme sellaisina kuin olemme eli Jumalan, Isän, henkilapsina, joilla on mahdollisuus kehittyä sellaisiksi kuin Isämme. Meidät on luotu tulemaan Jumalan kaltaisiksi. Ehkä me joskus voimme olla omille henkilapsillemme ainoa Jumala, jota je pitävät Jumalanaan?
Alkukielten taito on teillä myös hukassa. VT sanoo ettei ole muita jumalia kuin Jahve eikä käskykään sano "älä pidä ", vaan " sinulla ei saa olla". Ei puhuta palvomisesta. Muutenkin tapanne kiertää monoteismi on kiero, jos olette poltyteistinen uskonto, niin olette, ei polyteismi ole lailla kielletty, mutta ette millään kikkailulla voi viedä juutalaisuutta tai kristinuskoa polyteismiin antaaksenne omalle opillenne jonkinlaisen raamatullisen alibin.
Kukaan ei tiedä jumalista mitään varmaa, niihin uskotaan, te uskotte että jumalia on monia, mutta teitä edeltäneet juutalaisuus ja kristinusko eivät näin uskoneet, tätä asiaa ette voi muuttaa . Voitte uskoa Smithin jumalversion ja kirjoitukset jotka ovat oman uskontonne perusta, mutta ette muuttaa muiden uskontojen oppeja.
Raamattu ei sano että ihmiset ovat jumalia sehän opettaa aivan päinvastastaista . Tämä ei ole uskonkysymys vaan asian näkee Raamatun tekstistä. - Etsivä löytää
alef, bet.. kirjoitti:
Alkukielten taito on teillä myös hukassa. VT sanoo ettei ole muita jumalia kuin Jahve eikä käskykään sano "älä pidä ", vaan " sinulla ei saa olla". Ei puhuta palvomisesta. Muutenkin tapanne kiertää monoteismi on kiero, jos olette poltyteistinen uskonto, niin olette, ei polyteismi ole lailla kielletty, mutta ette millään kikkailulla voi viedä juutalaisuutta tai kristinuskoa polyteismiin antaaksenne omalle opillenne jonkinlaisen raamatullisen alibin.
Kukaan ei tiedä jumalista mitään varmaa, niihin uskotaan, te uskotte että jumalia on monia, mutta teitä edeltäneet juutalaisuus ja kristinusko eivät näin uskoneet, tätä asiaa ette voi muuttaa . Voitte uskoa Smithin jumalversion ja kirjoitukset jotka ovat oman uskontonne perusta, mutta ette muuttaa muiden uskontojen oppeja.
Raamattu ei sano että ihmiset ovat jumalia sehän opettaa aivan päinvastastaista . Tämä ei ole uskonkysymys vaan asian näkee Raamatun tekstistä.Raamatussa sanotaan, että olemme jumalia:
Joh. 10:34
Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6] - alef, bet...
Etsivä löytää kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että olemme jumalia:
Joh. 10:34
Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]Harvassa asiassa Raamattu on niin selkeä ja yksimielinen kuin opissa että Jumala on jumala ja ihminen luotu olento . Tuossa Johanneksen evankeliumin kohdassa Jeesus olisi ollut täysin tietämätön omasta uskonnostaan , hän sekoittaa psalmit ja lain (torah) jonka erehdyksen voi tehdä vain jos ei itse ole juutalainen .
Psalmissa 82 itsessään haukutaan kaananilaisten palvomia jumalia, joista sanotaan että ne "kuolevat kuten ihmiset", mutta voihan olla, että jos kastatte baalit ja kemokset mormonismiin he taas pääsevät jumaliksi, ainakin miespuoliset ex-jumalat. - Etsivä löytää
alef, bet... kirjoitti:
Harvassa asiassa Raamattu on niin selkeä ja yksimielinen kuin opissa että Jumala on jumala ja ihminen luotu olento . Tuossa Johanneksen evankeliumin kohdassa Jeesus olisi ollut täysin tietämätön omasta uskonnostaan , hän sekoittaa psalmit ja lain (torah) jonka erehdyksen voi tehdä vain jos ei itse ole juutalainen .
Psalmissa 82 itsessään haukutaan kaananilaisten palvomia jumalia, joista sanotaan että ne "kuolevat kuten ihmiset", mutta voihan olla, että jos kastatte baalit ja kemokset mormonismiin he taas pääsevät jumaliksi, ainakin miespuoliset ex-jumalat.Jospa asia selvenisi, kun katsotaan ymprillä olevat jakeet:
Joh. 34
29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen." [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]
39 Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä. [Joh. 7:30, Joh. 8:20]
Ei siis voine vedota Jeesuksen tietämättömyyteen. - alef, bet...
Etsivä löytää kirjoitti:
Jospa asia selvenisi, kun katsotaan ymprillä olevat jakeet:
Joh. 34
29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen." [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]
39 Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä. [Joh. 7:30, Joh. 8:20]
Ei siis voine vedota Jeesuksen tietämättömyyteen.Jos Jeesus ei erottanut lakia psalmeista ja ymmärtämyt psalmien tekstejä, hän oli hyvin tietämätön.Käytännössä sitä oli tietenkin evankeliumin kirjoittaja itse. Jeesus muualla osoittuu keskivertoiseksi oman kulttuurinsa uskomusten tuntijaksi,ei osaamattomaksi. Muut juutalaiset tuossa asian tunsivat, ihminen ei ole jumala.Tämä asia on aina ollut selvä sekä juutalaisille että kristityille, myös Jeesukselle varhemmissa evankeliumeissa : " Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. "
Etsivä löytää
aloitti
>>>Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen.- Etsivä löytää
Tämä on niputtamista. "Eikös ole aika yleistä, että uskova niputtaa muut uskot vastaan oma usko." Näin ei aina tapahdu eikä se ole yleistä. Hyvin monet pitävät kaikkia oikeassa olevina kunhan vaan uskoo. Luullaan että pelkä usko riitää.
Tässä erehdyt: "Mielestäni jokainen uskova, joka ilman fakta-perusteita pitää omaa uskoaan ehdottoman oikeana ja muiden uskoja lapsellisina ..omaa lapsellisen...järjettömän uskon." Esim. luterilaiset eivät pidä omaa uskontoaan ainoana oikeana, vaan he uskovat näkymättömään kirkkoon, josta ei edes tiedä kuuluuko siihen vai ei.
Kukaan ei pysty todistamaan omaa uskontoaan toiselle todeksi, ellei tuo toinen tee omaa osaansa. Samaa sanoo ateisti Kim Parviainen ateismista NYT-liitteessä 11.-17.1.2013:
"Ei kukaan ihminen muutu vain puheen perusteella. Kaikki lähtee siitä itsestään, kun alkaa miettiä asioita jälkikäteen."
- chris_hitchens
Tuo on kyllä hauska. Ehdotat lääkkeeksi uskontojen epäloogisuutta vastaan skientologian kanssa typerimmästä uskonnosta kilpailevan, 1800-luvun huijarin keksimän, arkeologisesti täydellisen paikkaansapitämättömäksi osoitetun taika-alushousu-uskonnon.
Mormonismi menee niin korkealta minun ylitseni ettei mitään rajaa. Jotenkin saatan kuvitella, että sellainen jumaluus voi olla tarpeellinen joillekin tueksi ja turvaksi mutta joku raja. Aikuiset ihmiset ihan pokkana väittävät että vastoin JOKAIKISTÄ historiallista faktaa, Jeesus ja kumppanit ovat käyneet Pohjois-Amerikassa ja että J. Smith olisi hatusta näkykiviä kurkkimalla saanut "oikean ilmestyksen".- Etsivä löytää
Lue Mormonin kirjaa ja kysy mielessäsi, onko se huijarin tekstiä! Se kehoittaa kaikkeen hyvään ja auttaa uskomaan Kristukseen
- @böljäke
Etsivä löytää kirjoitti:
Lue Mormonin kirjaa ja kysy mielessäsi, onko se huijarin tekstiä! Se kehoittaa kaikkeen hyvään ja auttaa uskomaan Kristukseen
>>Lue Mormonin kirjaa ja kysy mielessäsi, onko se huijarin tekstiä! Se kehoittaa kaikkeen hyvään ja auttaa uskomaan Kristukseen
- ---
Etsivä löytää kirjoitti:
Eikö kaikkea hyvää voi tehdä ilman taikakalsareita?
- chris_hitchens
"Lue Mormonin kirjaa ja kysy mielessäsi, onko se huijarin tekstiä!!
Joo, on. Siis ihan käsittämätöntä roskaa - en kykene käsittämään miten se menee joillekin aikuisille läpi. Yksikään historiallinen tosiasia ei tuo ainuttakaan Mormonin kirjan väitettä - ei siis ainutkaan.
Kyse on sairaan ja harhaisen huijarin kirjoituksista, jotka sitten ihan normaalin vallanhimon avulla laajenivat melko suosituksi. Minusta jo ne taika-alkkarit ovat riittävä todiste siitä, että kyse on huuhaasta. - Anti-hihhuli
On jokseenkin ironista, ettei Tapanilla vieläkään, vuosia jo täällä kirjoiteltuaan, sytytä että hän toimii loistavana karkotteena yleisemmin sekä uskontojen, että varsinkin mormonismin piiristä. En ollenkaan ihmettele että omansakin ovat mormonismi-palstallakin jo vuosia yrittäneet saada miestä hiljenemään edes hetkeksi. Negatiivisen PR:n määrä alkaa olla melko mittava.
- Näin on.
Lienee kirkon langettama kirjoittelukielto tälläkin hetkellä, joten hän ei käytä vakionimimerkkiään Tapani1.
Tapsa on todellakin varoittava esimerkki mormonismiin hurahtaneesta. - Etsivä löytää
Näin on. kirjoitti:
Lienee kirkon langettama kirjoittelukielto tälläkin hetkellä, joten hän ei käytä vakionimimerkkiään Tapani1.
Tapsa on todellakin varoittava esimerkki mormonismiin hurahtaneesta.Kuvitelet kaikenlaista. Voin Tapanin1:n puolesta todeta, ettei hänelle ole asetettu minkäälaisia rajoitteita kirjoittelemiseen.
- 234ewrfg
Etsivä löytää kirjoitti:
Kuvitelet kaikenlaista. Voin Tapanin1:n puolesta todeta, ettei hänelle ole asetettu minkäälaisia rajoitteita kirjoittelemiseen.
Kaikkihan me voimme omasta puolestamme todeta ihan mitä huvittaa. Kyllä sinut Tapani on jo ajat sitten tunnsitettu, älä viitsi olla noin naiivi.
- wise69
Ateistit ovat harvinaisen tyhmiä ihmisiä ja tämä koskee kaikkia elämän osa-alueita, oli sitten kyse politiikasta tai arkielämästä, ateismi lyö naivistisen leimansa kaikkeen. Katsokaapa vain millaista tekstiä ateistit yleensä suoltavat. Ei voi muuta kuin nauraa esim. heidän Raamatunselityksilleen/tulkinnoilleen. Itse en kuulu mihinkään kirkkoon tai uskonnolliseen järjestöön, mutta en ole niin naivi, että kuvittelisin olevani kyllin viisas ja älykäs tulkitsemaan uskonnollisia lähdeteoksia, erityisesti Raamattua. Ateisti ei koskaan ymmärrä eikä tule ymmärtämään hengellisiä asioita, siihen hänellä ei järki riitä.
- 234erfd
Hyvä alku, vaikka vielä pitää sinunkin petrata jotta saavuttaisit palstan vakiouskovaisten paskansuoltamistason. Mutta ainekset ovat olemassa. Suosittelen liittymistä johonkin hurlumhei-lahkoon retoriikan viimeistelemiseksi vastaamaan henkisiä oppi-isiäsi.
- To be or not to be
Miksi ateisti on sen naivimpi kuin uskova? Hartaasti uskovia käsitellään silkkihansikkain (ei ehkä tällä osastolla), mutta kuitenkin ajatellaan heidän olevan jotenkin hiemommassa asemassa. Jos joku ilmoittaa olevansa ateisti, hän on ainakin uskovien mielestä automaattisesti saatanan palvoja.
Raamattuun uskovat voisivat hieman pohtia sitä näkökohtaa, että raamattu on muokattu 100-500 vuosien aikana useampaan kertaan ja sen jälkeenkin yhteensä toistakymmentä kertaa. Tekstiä on korjattu ja karsittu tarpeen mukaan.
Miksi mm. Tuomaksen evankeliumi on poistettu? Eikö Jeesuksen ollutkaan soveliasta muuttaa leikkitovereitaan vuohiksi tai taikoa mudasta kyyhkysiä?
- Jaahas.
Taas on viestejä kadonnut. Sekö on Tapanin tapa keskustella? Pohjoiskorean tyyliin...
- 9+11
Etkö tiedä, että vain ylläpito voi poistaa?
- Jaahas.
9+11 kirjoitti:
Etkö tiedä, että vain ylläpito voi poistaa?
Kun tarpeeksi suuri leegio mormoneja (tai sinä yksinkin) pyytää poitsoa, ylläpito valitettavsti suostuu, vaikka viesteissä olisi keskustelun kannalta hyvin olennaisia asioita, esim. sinun perheesi tarina.
Onhan se aivan olennasita, että mitä siihen mainostamaasi Smithin oppiin hurahtaminen KÄYTÄNNÖSSÄ tarkoittaa.
- halpaa peliä
"Ateistit niputtavat kaikki uskonnot yhteen. Tietenkin silloin löytyy epäjohdonmukaisuuksia ja uskonnon piirissä tapahtuneita kauheuksia. "
Eiväthän ateistit tuohon usko. Kysymys on tahallisesta tempusta, valheesta, jolla pyritään kampeamaan omaa ajatusta ajattelemattomille.
Tai muuten voitaisiin hyväksyä sellaisia viisauksia, kuten "kaikki aatteet ovat samanlaisia", "kaikki puolueet ovat samanlaisia" ja tietysti tämä: "kaikki ihmiset ovat samanlaisia". Kaikille väittämille on yhteistä, että ne eivät tarkoita eivätkä selitä yhtään mitään. Mutta jotain niillä voi silti kammeta.
Eli ateistit valehtelevat tahallaan, kun rinnastavat ja yleistävät uskonnot. Ovatko kaikki ateistit "samanlaisia"?- animi-causa*
"Eli ateistit valehtelevat tahallaan, kun rinnastavat ja yleistävät uskonnot..."?"
Yhteisten nimittäjien avulla voidaan niputtaa asioita.
Uskontojen osalta esimerkiksi usko siihen, että erilaiset mielikuvitusolennot
vaikuttavat /yrittävät konkreettisesti vaikuttaa käyttäytymiseemme, voisi olla
sellainen yhteinen nimittäjä.
Eli ateistin ei tarvitse valehdella, se on jätetty suosiolla uskonsotureille.
Ateisti voi yksinkertaistaa. Niin että kretkukin ymmärtäisi.
- sadun kultalevyt
Ateisti ei usko jumaliin eikä siitä johtuen minkään jumalan "ilmoituksiin" , ateistille on saman tekevää minkä jumalan nimissä mikin uskonto niitä tarjoaa. Ne ovat ihmisten tekemiä, eikä ole olemassa yhtään todistetta jumalista eikä heiltä tulleilta ilmoituksista. Mikään uskonnoissa ei tee jumalia oleviksi.
Jumalat, kuten mormonismikin selvästi todistaa, ovat huonoja ilmoittajia ja vielä huonompia kertomansa totuuden ylläpitäjiä. Myös uskovien itsensä kannattaisi odottaa pystyvämpiä jumalia kuin ne joita uskonnot ovat tähän mennessä tarjonneet. - Ihan itekö?
Siis 150 jkr oli se hetki, jolloin asioista saatiin varma, oikea ja lopullinen tieto? Jumalako sen antoi kirkolliskokoukseen?
Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3367372Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss774719- 2083215
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243087- 751995
- 1531896
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2181824Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661597Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201558- 891468