Viimeinen kerta Ryanairilla

Gna

Olen lentänyt Ryanairillia kymmeniä kertoja ja tiedän täsmälleen heidän säännöt. Viimeksi kun tulin Lontoosta olikin käsimatkalaukkuni liian iso. Se on joka kerta ollut mukanani eikä ole mitään ongelmia ollut. Ryanairillahan on käsimatkatavaran paksuus 20 cm. Kaupasta ostetaan "cabinlaukkuja" jotka ovat 23 cm. Laukkuni on 19 cm mutta kädensijan kanssa 21. Jouduin maksamaan siitä sentistä 63 euroa. Heidän säännöissä sanotaan että jos laukku on liian iso pitää maksaa siitä ylimääräistä ja se viedään "ison koon" vuoksi ruumaan. Jouduin kuitenkin viemään laukkuni mukanani ison punaisen "vaaralappun" kanssa lentokoneeseen. Niinkuin ennenkin laukku mahtui hyvin penkin yläpuolella oleviin säiliöihin. Laukkuni oli paljon pienempi ja kevyempi kuin saisi olla muissa mitoissa. Valitin siitä että eivät sitten vieneetkään minun "liian isoa" laukkua ruumaan mutta siihen en saanut vastausta, vastausta tuli siten että minulle kerrottiin matkalaukun sallitut mitat :). Yllätys, yllätys löysin satoja sivuja valituksia internetistä samanlaisista tapauksista. Vieläkin usein "uhri" oli niinkuin minäkin vanhempi yksin matkustavaa nainen. No jostainhan heidän täytyy rahansa saada kun on niin halvat liput....minulta eivät ainakaan saa enää penniäkään...

51

14451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMP-CIA
    • loun

      Siis ottivat rahat mutta ei laukkua.....onko vaikeaa ymmärtää???

      Extra/oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £50/€50.

      • IF IT FITS

        Ihan oikein, että jouduit maksamaan, koska kyseessä on täysin oma moka, jos et ole sovittanut laukkua lentokentän testihäkkyrään. Siinähän sanotaan säännöt täysin selvästi: JOS LAUKKU SOPII, voit ottaa sen lennolle. JOS LAUKKU EI SOVI, maksat maksun tai laukku ei lähde kanssasi matkalle. Mitä siinä on niin vaikeaa ymmärtää??
        http://airobserver.files.wordpress.com/2012/05/ryanair-bag-tester1.jpg


      • gnää
        IF IT FITS kirjoitti:

        Ihan oikein, että jouduit maksamaan, koska kyseessä on täysin oma moka, jos et ole sovittanut laukkua lentokentän testihäkkyrään. Siinähän sanotaan säännöt täysin selvästi: JOS LAUKKU SOPII, voit ottaa sen lennolle. JOS LAUKKU EI SOVI, maksat maksun tai laukku ei lähde kanssasi matkalle. Mitä siinä on niin vaikeaa ymmärtää??
        http://airobserver.files.wordpress.com/2012/05/ryanair-bag-tester1.jpg

        mutta nyyh buhuu kyl ainaski vinnairil sai ottaa tän kokosen laukun ja sai ilmast ruakaa ja viinaa ja oli kaikil oma video ruutu!


    • a___p

      vähän vaikea ymmärtää tuota asennetta jolla oletetaan että säännöt koskevat muita muttei minua.

      ja sinänsä mielenkiintoinen laukku, jos siinä on kahden sentin vahvuinen kahva leveällä sivulla (19-->21cm). lentolaukuissajan se yleensä on niillä kapeilla sivuilla.

      • Pyhä Ryan

        Pyydän anteeksi toisten puolesta. Ryanairiahan ei saa koskaan kritisoida. Kaikki matkaan liittyvät vastoinkäymiset johtuvat joko idiooteista matkustajista taikka surkeista yhteistyökumppaneista, esim lentokenttäyhtiöt.


    • gna

      http://gospain.about.com/u/ua/ryanair/ryanair_complaints.07.htm

      No harvoista lentoyhtiöistä on tehty oma valitussivu niinkuin yllä....

      Siis pointtihän oli että heidän säännöissä lukee että liian isokokoinen matkalaukku
      viedään ruumaan ja veloitetaan 50 puntaa. Näinhän ei tapahtunut vaan minun "vaarallinen" laukku tuli heti vaarattomaksi kun olin maksanut siitä 63 euroa. Ja jouduin viemään sen itse koneeseen. En olisi vienyt jos olisin tiennyt siitä silloin.
      Yllätys, yllätys laukku sopii ihan hyvin niinkuin ennenkin kymmeniä kertoja käsimatkatavaralokeroon.(paino 7 kg) Laitoin vielä takkikin sen päälle. Kaikki ei joudu maksamaan liian suurista käsimatkatavaroista, silloin lento olisi monta tunti myöhässä joka kerta. Takanani oli nuorella tytöllä iso putkikassi jonka halkaisijamitta oli varmasti yli 20 cm.
      Ehdotan Ryanairille että kaikki matkustajat punnittaisi ennen lentoa ja ylipainosta veloitettaisiin erikseen. No minun puolesta saavat veloittaa tästä lähtien ihan mistä vaan, ei koske minua....

      • IF IT FITS!!!

        No ihan sama sopiko se käsimatkatavaralokeroon, mutta jos ei Raikun testihäkkyrään portilla, niin olet sakon ansainnut! Hyvä, että brittiläiset lentokenttävirkailijat olivat tarkkoina!


      • a___p

        kukin tyylillään :)


    • tni2

      Tämän viestin pointti ei vaan menee eräiden kaaliin :))
      No ei voi vaatiakaan, huomaahan sen vastauksistakin että maalaisjärki puuttuu kokonaan.....että ollaan iloisia että eläkeläinen joutuu maksamaan sakkoja mitättömästä asiasta. huhu!

      • positiivisuutta!

        Positiivisempi mamma voisi miettiä vaikka kaikkia niitä kertoja kun on tähän mennessä saanut huijattua katalaa lentoyhtiötä kassinsa kanssa, ja vasta nyt jäi kiinni :D


      • ei maalaisjärkeä

        Ryanairilla matkustajan ei pidä luottaa tippaakaan maalaisjärkeen, vaan ainoastaan annettuihin sääntöihin. Ryanair ottaa hinnastossa olevan lisämaksun ihan joka kerta kun siihen on peruste. Aloittajan tapauksessa Ryanairin henkilökunta oli käyttänyt maalaisjärkeä antamalla ottaa mukaan laukun, joka kuitenkin varmuudella matkustamoon mahtui, mutta myös tekivät työnsä ja ottivat rahat. Jos maalaisjärkeä haluaa käyttää, niin kannattaa ottaa ajattelumalliksi se, että Ryanairin lisämaksujen tarkoitus ei ole kattaa ylimääräisiä kustannuksia liian isoista laukuista, boarding passin printtaamisesta tai luottokortin käytöstä, vaan ihan puhtaasti tuottaa lisää rahaa halpojen lentohintojen vastapainoksi. Sitä saa mistä maksaa.


      • oikea asenne
        positiivisuutta! kirjoitti:

        Positiivisempi mamma voisi miettiä vaikka kaikkia niitä kertoja kun on tähän mennessä saanut huijattua katalaa lentoyhtiötä kassinsa kanssa, ja vasta nyt jäi kiinni :D

        Ryanairin "asiakkaiden" pitäisi pikkuhiljaa tajuta että:
        - Asiakas on AINA väärässä
        - Asiakas on idiootti
        - Mistään ei kannata valittaa koska A) olet tyhmä B) RA tekee sen sinun parhaaksi
        - Et ole asiakas , vaan nylkemistä odottava idiootti.
        - PIDÄ TURPAS KIINI TOTTELE JA OLE ONNELLINEN KUN SAIT "HALAVALLA"


      • gfdsgfkjkjsdfjksdf

        Ei kyllä sinä olet ymmärtänyt väärin.

        Nuo jotka Ryanairia puolustavat maailman loppuun asti teki tuo pulju mitä tahansa, ovat jotkain pimahtaneita Ryanairfaneja. He jumaloivat tuota firmaa ja jos joillakin on tuosta huonoja kokemuksia, niin se on aina heidän syy. Heillä itsellään ei ole mitään negatiivisia kokemuksia koskaan, vaikka lentävät Ryanairilla lähes viikottain Kaunasiin tai johonkin muuhun persuraan. Ymmärrät heitä kun tajuat, että Ryanair tekee heillekin lentämisen mahdolliseksi, vaikka kohteet ovatkin hevonpersiissä, mutta kuitenkin... muuten ei onnistu matkailu noilta, joten älä tule tänne kertomaan mitään negatiivista heidän jumalastaan, tai saat ikuiset rynkkyfanien vihat niskoillesi ja olet tyhmä idiootti, joka ei ymmärrä huonon ja ns. halvan päälle.


    • mummo2..

      Fiktiivisen mummon tarina tuossa on vähän samanlainen kuin toisen joka saa ensimmäisen ylinopeussakkonsa postissa ja ei todellakaan koe tulleensa kohdelluksi oikein.

      "Aina olen tuohon risteykseen yhdeksääkymppiä ajanut kahdenksankympin nopeusrajoituksella eikä koskaan ennen ole laatikossa kameraa ollut. Muillakin teillä ihmiset ajaa ylinopeutta. Mitään vaaraa en ole aiheuttanut ja takana ajava nuorikin tuli ainakin sataa, muttei sakkoja saanut! Onnettomuutta en aiheuttanut! Maalaispoliisi ei olisi sakkoja antanut, ne nyt ymmärtää että liikennesäännöt on turhia, eivätkä ainakaan minua koske!

      On se niin väärin että sääntöjä pitää noudattaa! Vaikka lupasin ei se mitään oikeasti tarkoita. Ikinä en enää tuota tietä aja!"

      • ovoioooio

        Normaaleita lentoyhtiöitä käytettäessä sääntöjen rikkomuksista huomautetaan tyyliin "muista ensikerralla" tai virheen korjaaminen, esim käsimatkatavaran ruumaan laitto ei aiheuta kohtuuttomia lisäkuluja.

        Ryänairilla sääntörikkomus on rikos, josta koituva sanktio maksaa vähintään kymppejä ellei satasia. Maalaisjärjen käyttö on tuntematon käsite, idiootti kun olit.


      • Gna

        Tuo mummotarinasi on kyllä vähän yliammuttu :) En todellakaan ole tiennyt että laukkuni on liian "paksu" . Olen ollut tietoinen siitä 20 sentistä koko ajan ja olen mitannut laukkuni ja todennut että se on ok. Jos olisin tiennyt ettei se ole niin olisin tietysti ostanut uuden laukun. Siis en ole tietoisesti "rikkonut lakia" kymmeniä kertoja.


      • IF IT FITS!!!
        Gna kirjoitti:

        Tuo mummotarinasi on kyllä vähän yliammuttu :) En todellakaan ole tiennyt että laukkuni on liian "paksu" . Olen ollut tietoinen siitä 20 sentistä koko ajan ja olen mitannut laukkuni ja todennut että se on ok. Jos olisin tiennyt ettei se ole niin olisin tietysti ostanut uuden laukun. Siis en ole tietoisesti "rikkonut lakia" kymmeniä kertoja.

        Lentokenttävirkailijat saavat muuten 5 puntaa kymmenestä käräyttämästään Raikun matkustajasta, joilla liian iso kapsäkki:
        http://www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/ryanair-to-pay-airport-staff-50p-91627

        Ai niin, toisin kuin muissa sakoissa, pakkohan tuota sakkoa ei olisi ollut maksaa. Itse en missään nimessä olisi maksanut Raikulle mitään, olisin nimittäin tyhjentänyt laukun sisällön muovipussiin ja jättänyt laukkuni suosista portille. 35 punnalla olisin jo saanut uuden laukun, joka olisi ollut oikeissa mitoissa:
        http://thehappyskylark.com/inc/sdetail/cabinzero_cabin_bag___purple/81/142

        No, tyhmät maksaa turhasta. Buahhahaaa...


      • oasdko
        IF IT FITS!!! kirjoitti:

        Lentokenttävirkailijat saavat muuten 5 puntaa kymmenestä käräyttämästään Raikun matkustajasta, joilla liian iso kapsäkki:
        http://www.mirror.co.uk/lifestyle/travel/ryanair-to-pay-airport-staff-50p-91627

        Ai niin, toisin kuin muissa sakoissa, pakkohan tuota sakkoa ei olisi ollut maksaa. Itse en missään nimessä olisi maksanut Raikulle mitään, olisin nimittäin tyhjentänyt laukun sisällön muovipussiin ja jättänyt laukkuni suosista portille. 35 punnalla olisin jo saanut uuden laukun, joka olisi ollut oikeissa mitoissa:
        http://thehappyskylark.com/inc/sdetail/cabinzero_cabin_bag___purple/81/142

        No, tyhmät maksaa turhasta. Buahhahaaa...

        Mä haluunkin jus tollaen kusisen repun, täydentää niin hyvin mun halpisimagoa. Kuten myös se että kamat olis muovikassissa ja tyhjä laukku portilla.

        Buahhha. Vai miten toi sanotaan.


      • Helppoa
        Gna kirjoitti:

        Tuo mummotarinasi on kyllä vähän yliammuttu :) En todellakaan ole tiennyt että laukkuni on liian "paksu" . Olen ollut tietoinen siitä 20 sentistä koko ajan ja olen mitannut laukkuni ja todennut että se on ok. Jos olisin tiennyt ettei se ole niin olisin tietysti ostanut uuden laukun. Siis en ole tietoisesti "rikkonut lakia" kymmeniä kertoja.

        Tuota noin, en ole varma onko tarinasi aito vai jostain syystä keksittyä "minä kans valitan"- höpinää.
        Olen viimevuosina matkustanut lukuisia kertoja espanjan asunnollemme Ryanairilla. Olen myös nähnyt monet kerrat miten matkustajan kabiinilaukku on joutunut ruumaan. Mittaustapahan on äärettömän yksinkertainen, pakatun laukun
        on sovittava metallisen mittakehikon sisään. Mitään senttimittauksia ei tehdä. Joskus riski kaveri on pistänyt hyvinkin pullean laukun voimalla kehikon sisään ja virkailija on hymyssä suin hyväksynyt laukun matkustamoon. Näitä kehikkoja Ryanairin kentillä voi kokeilla ihan itse ja näin arvioida miten paljon oma laukku sietää pakkaamista.


      • ei näköjään ole
        Helppoa kirjoitti:

        Tuota noin, en ole varma onko tarinasi aito vai jostain syystä keksittyä "minä kans valitan"- höpinää.
        Olen viimevuosina matkustanut lukuisia kertoja espanjan asunnollemme Ryanairilla. Olen myös nähnyt monet kerrat miten matkustajan kabiinilaukku on joutunut ruumaan. Mittaustapahan on äärettömän yksinkertainen, pakatun laukun
        on sovittava metallisen mittakehikon sisään. Mitään senttimittauksia ei tehdä. Joskus riski kaveri on pistänyt hyvinkin pullean laukun voimalla kehikon sisään ja virkailija on hymyssä suin hyväksynyt laukun matkustamoon. Näitä kehikkoja Ryanairin kentillä voi kokeilla ihan itse ja näin arvioida miten paljon oma laukku sietää pakkaamista.

        Yleisten sääntöjen mukaan laukun pitää mennä vaivatta eikä saa kanittaa poistettaessa. Ehkä Ryanairin ohjeet ovat tässäkin omalaatuiset.


      • Flaf flaf
        Helppoa kirjoitti:

        Tuota noin, en ole varma onko tarinasi aito vai jostain syystä keksittyä "minä kans valitan"- höpinää.
        Olen viimevuosina matkustanut lukuisia kertoja espanjan asunnollemme Ryanairilla. Olen myös nähnyt monet kerrat miten matkustajan kabiinilaukku on joutunut ruumaan. Mittaustapahan on äärettömän yksinkertainen, pakatun laukun
        on sovittava metallisen mittakehikon sisään. Mitään senttimittauksia ei tehdä. Joskus riski kaveri on pistänyt hyvinkin pullean laukun voimalla kehikon sisään ja virkailija on hymyssä suin hyväksynyt laukun matkustamoon. Näitä kehikkoja Ryanairin kentillä voi kokeilla ihan itse ja näin arvioida miten paljon oma laukku sietää pakkaamista.

        Minkä hmmetin metallikehikon? Pitääkö Ryanairin lennolle mentäessä jotakin palikkatestejä pelleillä laukkujen kanssa? Ihme pellepulju!


      • a___p
        Flaf flaf kirjoitti:

        Minkä hmmetin metallikehikon? Pitääkö Ryanairin lennolle mentäessä jotakin palikkatestejä pelleillä laukkujen kanssa? Ihme pellepulju!

        noin se menee. Joskus olen aika huvittuneena seurannut kun teinit istuvat laukkunsa päälle ja saavat sen kehikkoon sisään, minkä jälkeen onkin ollut hiukan haastetta saada se ulos. mutta laukku pääsi matkustamoon.


      • kenen kenttä?
        Helppoa kirjoitti:

        Tuota noin, en ole varma onko tarinasi aito vai jostain syystä keksittyä "minä kans valitan"- höpinää.
        Olen viimevuosina matkustanut lukuisia kertoja espanjan asunnollemme Ryanairilla. Olen myös nähnyt monet kerrat miten matkustajan kabiinilaukku on joutunut ruumaan. Mittaustapahan on äärettömän yksinkertainen, pakatun laukun
        on sovittava metallisen mittakehikon sisään. Mitään senttimittauksia ei tehdä. Joskus riski kaveri on pistänyt hyvinkin pullean laukun voimalla kehikon sisään ja virkailija on hymyssä suin hyväksynyt laukun matkustamoon. Näitä kehikkoja Ryanairin kentillä voi kokeilla ihan itse ja näin arvioida miten paljon oma laukku sietää pakkaamista.

        Ryanairin kentillä????


    • empä kerro

      Hei! Olen ymmärtänyt, että hlökunta saa boonuksia, jos käryttää matkustajia, joilla on liian iso cabin bag.

    • Kiukkuinen mies!

      Mikset sie akka ruuvannu sitä kantokahvaa siitä laukusta irti ja laittanu sen laukkuun sisälle?? Haloo?? Vai eikö menseli pysy hyppysissä....

      • Lahkeet

        Kaikilla ei ole mensseliä mukana?


    • poszu

      Minä olen lähdössä ryanairilla taivaalle maaliskuun loppupuolella. Tarkoituksena on lentää tampereelta lontoon kautta malagaan. Näin ensikertalaisena kysynkin, että miten voin välttää KAIKKI lisämaksut lennoilla? Tuoretta tietoa kaivataan.

      Kiitos jo etukäteen :)

      • flaf flaf

        No sillein että lennät Malagaan jollakin muulla firmalla. SiIloin ostat liput ja teet matkan sillä hinnalla ilman mitään pelleilyä, kikkailua ja sudenkuoppien väistelyä.


      • Trollig24h
        flaf flaf kirjoitti:

        No sillein että lennät Malagaan jollakin muulla firmalla. SiIloin ostat liput ja teet matkan sillä hinnalla ilman mitään pelleilyä, kikkailua ja sudenkuoppien väistelyä.

        Näköjään tän palstan vakitrolli 'flaf flaf' täällä jälleen kerran taas vauhdissa perjantai-illan kunniaksi! Mitäpä jos vaihdettaisiin tämän palstan otsake: "Trollaa lentämisestä Ryanairilla Trolli24-palstalla!"


    • gna

      Kaikki menee hyvin jos: ruumaan menevä laukku painaa alle 15 kg. Matkustamoon laukku saa olla korkeintaan 55 cmx40cmx20cm ja paino 10 kg. Minun oli 21 cm kun mittasin kotona jälkeenpäin ja sain sakkoja. Tarkka homma! Matkustamoon saa viedä vain yksi laukku. Jos sinulla lisäksi on pieni käsilaukku tms. se pitää laittaa matkalaukkuun. Jos matkustamoon menevä laukku on täynnä voi olla vaikea saada siihen se käsilaukku ja 20 cm voi ylittäytyä. Kotona punnittu laukku voi olla ihan eri painoinen sisääncheckauksessa, jos niin on niin vaatteita sieltä päälle vain :))Sitten on se kotona checkaus ennen kuin menet kentälle. Siitäkin sakotetaan jos jää tekemättä. Hyvää matka!

      • helppoa 2

        gna:lle
        Tekstisi mukaan olet mitannut laukkusi kotona jälkeenpäin ja sait sakkoja!
        Tässä viestiketjussa monet, oikeasti Ryanairilla matkustavat, ovat kertoneet, että
        laukun koko todetaan sovittamalla se lähtöportilla olevaan metalliseen putkikehikkoon. Sääntö on hyvin ymmärrettävä; jos se mahtuu, laukku on sääntöjen
        mukainen. Jos se ei mahdu, laukku ei ole sääntöjen mukainen.
        Senttimetrien mukaisen pehmeäkuorisen laukun saa helposti pakattua ylikokoiseksi.
        Me, jotka olemme todella varanneet Ryanairin lentoja, olemme huomanneet, että
        lentoa on mahdoton varata ilman, että ruksaa kohdan "hyväksyn matkustusehdot" (hyvin vapaa suomennos). Suosittelen näiden ehtojen lukemista.
        Kilorajoitusten noudattamiseksi kannattaa hankkia MEKAANINEN HALPA kalavaaka. Se painaa niin vähän, että sen voi pitää mukana matkatavaroissakin. Kalavaaka ei koskaan näytä liian vähän. On itseasiassa ällistyttävän tarkka. Elektronisen henkilövaa'an kanssa olen onnistunut kerran saamaan 50 €:n lisämaksun suomalaisella lentoyhtiöllä.
        Pitäisikö muuttaa sanonta "vääntää rautalangasta" sanonnaksi "sovitanko putkikehikkoon"?


    • a___p

      ruumaan menevä matkatavara on valintasi mukaan joko 15 tai 20 kiloa. ylipainosta maksetaan näköjään täysistä kiloista (tämän opin maanantaina paluulennolla, laukku 15.6 kg --> ei ylipainomaksua, virkailija sanoi että raja on 16 kg).

    • Pekka

      Olen matkustanut Ryanairilla kymmeniä kertoja. Se sopii minulle kun pääsen Tampereelta lentämään. Nyt olen muutaman kerran lentänyt Norvegianilla. Joudun menemään Vantaalle, mutta kyllä kannattaa. Palvelu on hyvää, eikä mitata laukkuja, koneet ovat hyviä tilavia.

    • tiitus2

      Norwegianilla myös ensimmäinen ja viimeinen kerta.
      Tulimme Nizzasta vaimon kanssa kesällä ja tilasin kaksi lasia punaviiniä.
      Lentoemäntä siihen, että pullo tulee halvemmaksi, joten
      sanoin, että kelpaa.
      No mäntti Virolainen stuertti, sitten kieltämään, ettei käy,
      kun olen jo humalassa, vaikka en ollut ensimmäistäkään
      ehtinyt tilata.
      Homma juonsi siitä kun olin vessaan menossa ja tämä kone
      oli joku pienempi putki, niin en tiennyt, että verhon taakse ei saanut mennä
      vessaan jonottamaan.
      Ylimielistä ja ammattitaidotonta palvelua muutenkin.
      Taitaa lentäjätkin olla samaa kaliiberia, kun näköjään tyrivät jo
      lasketuessaan Helsinki-Vantaan kiitotielle, jääden sinne notkumaan
      liian pikäksi aikaa.
      Nelisenkymmentä vuotta olen lennellyt eri lentoyhtiöillä, eikä näin
      koppavaa palvelua ole kohdalle osunut.

      • Bottle of wine

        Ei siellä myydä viiniä laseittain.


      • Reminders

        Menitkö lentokoneen keittiiöön odottamaan pääsyä huussiin.....ei se käy päinsä millään lentoyhtiöllä.

        Menetkö ravintolassa myös ensin keittiöön ja sieltä vessaan...junassa ravintolavaunun keittiön kautta vessaan.......

        Et ole lentänyt nelisenkymmentä vuotta jos jonotat lentokoneessa vessaan,kokenut matkustaja menee silloin kun näkee ettei sinne ole muita menossa.

        Siinä olen samaa mieltä että Norwegianin Virolainen henkilökunta on koppavaa,ylimielistä,hapanta ja täysin ammattitaidotonta.


    • grfhgdsygfjgfdf

      Mitä tarkoittaa "tyrivät jo
      lasketuessaan Helsinki-Vantaan kiitotielle, jääden sinne notkumaan
      liian pikäksi aikaa." ???

      Mistähän sinäkin tiedät mikä on liian pitkä aika ja mikä sen aiheutti.

      Olet oikeasti kunnon pelle!

      • uutisointia

        No näin lukee ainakin lehtien kuvitusteksissä: "Norwegian-lentoyhtiön kone viipyi kiitotiellä normaalia pidempään aiheuttaen vaaratilanteen."


      • Lukutaitoa
        uutisointia kirjoitti:

        No näin lukee ainakin lehtien kuvitusteksissä: "Norwegian-lentoyhtiön kone viipyi kiitotiellä normaalia pidempään aiheuttaen vaaratilanteen."

        Jos lukisit itse uutisen, näkisit kyllä että vaaratilanteessa oli osallisena 4 konetta, Norwegian, Flybe, Blue1 ja BA. Totta, jutussa todetaan että Norwegian viipyi kiitoradalla normaalia pidempään, mutta KAIKKI koneet olivat liian lähellä toisiaan.


      • Liian lähellä?
        Lukutaitoa kirjoitti:

        Jos lukisit itse uutisen, näkisit kyllä että vaaratilanteessa oli osallisena 4 konetta, Norwegian, Flybe, Blue1 ja BA. Totta, jutussa todetaan että Norwegian viipyi kiitoradalla normaalia pidempään, mutta KAIKKI koneet olivat liian lähellä toisiaan.

        Mutta niin kovin kaukana.
        Suorastaan otsikon vierestä: Keskustele lentämisestä Ryanairilla.


      • Pulloviiniä!
        Liian lähellä? kirjoitti:

        Mutta niin kovin kaukana.
        Suorastaan otsikon vierestä: Keskustele lentämisestä Ryanairilla.

        Tiitus2 kirjoitti:
        "Tulimme Nizzasta vaimon kanssa kesällä ja tilasin kaksi lasia punaviiniä.
        Lentoemäntä siihen, että pullo tulee halvemmaksi, joten
        sanoin, että kelpaa."
        Miksi tällaisia juttuja pitää keksiä ja vieläpä kirjoittaa? Jokainen Norwegianilla ja muillakin yhtiöillä matkustanut nauraa tarinan kertojalle!


    • 20+20

      Ryanair on ihan ok. Aloittaja sekoili itse.

    • lillikkä

      Varsinainen ongelma on se, että joka firmalle pitää olla oma kabiinilaukku kun mitat ovat erilaiset.

    • 3+12
    • 9+8

      Alkuperäinen postaaja muuten näyttää olleen feikki. 22cm paksu laukku mahtuu hyvin Ryanairin freimiin.

    • päivitys 4.11.2014

      Tuosta käsimatkatavarasta sen verran, että muutaman kerran on pyydetty tunkemaan siihen häkkyrään ja aina se on silloin mahtunut vaikka onkin täysissä mitoissa ja pakattuna aina muutaman sentin liian paksu, koska on varmaan sen 22 cm, mutta tunkemalla on mahtunut ja on saanut ottaa mukaan. Painoa en muista että olisi punnittu.

      Kerran kuitenkin siihen lätkäistiin ruumaan menevän tarra, ihan ilmaiseksi sai. Laukun otti pakkaaja siiven alla ja vähän hölmistyi kun se painoi lähemmäs 20 kiloa, mutta ei puhunut mitään.
      En suosittele moista kilomäärää yrittämään.

      Nyt saa ottaa myös toisen, pienemmän käsimatkatavaran, 35x20x20 cm. Joskus olen tuonut muovipussissa tuliaisviinaa. Ennen ne piti tunkea siihen yhteen käsimatkatavaraan, mutta ei enää.

      Tavalliset matkalaukut punnitaan kyllä tarkasti. Puoli kiloa vielä voi mennä, mutta olen nähnyt jotain piruparkaa rokotettavan 21 kilon laukusta. :/

      Naisten kanssa matkustaessa ongelmaksi tulee, että usein joudut ottamaan heidän kamojaan laukkuusi. Kerran talvella Malagasta lähtiessä sain pukea kolme päällystakkia ja villatakin ylleni että saatiin kilomäärä täsmäämään. V*ttu että oli hetken hiki!

      Yksittäinen laukku ei saa painaa 21 kiloa ja vaimon 19 kiloa, vaan kummankin on oltava 20 kg tai alle.
      On tullut joskus siinä jonossa siirreltyä paskaisia alushousuja laukusta toiseen ja kaikki odottavat tietenkin tyyninä ja ihastelevat yöllä kiireessä laukkuun tunkemiasi kummallisuuksia.

      Asun Espanjassa, joten on tuosta matkustamisesta jonkin verran kokemusta minullakin.

      Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että Ryanairilla lentää siinä kuin muillakin, kunhan ei yritä venyttää sääntöjä.

      Tablettiin pari leffaa ja ekstrasijoitus jalkatilaan niin matka menee oikein mukavasti.

      • Laukku ruumaan

        Ilmankos lähtöselvitys kestää ja kestää kun jengi alkaa säätämään kamoja laukusta toiseen lähtöselvitystiskin edessä. Eikö oikeesti voi punnita sitä matkalaukkua lähtiessä hotellilla tai sitten lentokentällä, kun siellä on vapaita vaakoja kymmenittäin kiinni olevissa lähtöselvitystiskeillä. Tämän jälkeen vasta sitten omaan lähtöselvitysjonoon. Ja täytyyhän sen verran olla harkintakykyä ostoksissa että jos lähtiessä ruumalaukku painaa jo vaikkapa 18 kg, niin eipä siinä paljoa enään tuliaisia ostella.


    • 18+1

      Matkatavaroiden poolaus on Ryanairilla ollut mahdollista jo vuodenvaihteesta, kunhan matkustetaan samalla varauksella ja jätetään matkatavarat yhdessä.

      Eli jos olette ostaneet 2x20kg matkatavarat, tuo mainitsemasi 19/21kg on sallittu - rajoituksena on että yksittäinen laukku ei saa painaa yli 32kg.

      http://www.ryanair.com/fi/questions/can-checked-baggage-allowances-be-pooled/

      Tietysti jos matkatavaraa tulee otettua enemmän kuin oma painoraja sallisi, on vekslauksen sijaan aina mahdollista ottaa mukaan lisälaukku.

      Ylipainomaksu tosiaan veloitetaan täysiltä kiloilta, eli maksu tuossa tapauksessa alkaa mennä 21kg:n rajalta.

    • pikkusielu-ryynäri

      No on se nyt perk ele jos se homma on sentistä kiinni... täys mul kku koko rynkky. Itse olisin todella kovaäänisesti vaatinut että laukkuni laitetaan välittömästi koneeseen, ja olisin tarvittaessa vaikka polkenut sen 19 senttiseksi jos se siitä saa tanan sentistä on kiinni.

      Vitu ttaa tuollainen irskipelleily Suomessa. Sais painua hittoon koko huijarifirma. Tyhmimpiä ovat ne jotka tuollaiselle byrokratian mestarille rahansa kantavat.

    • 9+8

      Ei ole sentistä kiinni. Et ole tainnut koskaan nähdä noita kehikoita lentokentillä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe