LaCie Minimus 2 TB USB 3.0 ei asennu

Ex LaCie-asiakas

Ostin LaCie Minimus usbilevyn. Se vaatii koneessani (Windows 7) jonkin setupin ajamisen toimiakseen. Kun käynnistän ohjelman tulee viesti "Opening LaCie setup assistant, please wait...", eikä sitten tapahtu enää mitään. Jätin ohjelman koko yöksi käynnistymään, muttei käynnistynyt sittenkään.

Jos olisin etukäteen tiennyt, ettei LaCie:n usb-levyt toimi ilman softan asennusta, niin olisi jäänyt hyllyyn. Nyt on myöhäistä katua, joten levy pitäisi saada toimimaan jollain konstilla.

19

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onpa outoa

      USB-levyt on kyllä standardilaitteita jotka näkyy käyttiksessä kuin käyttiksessä ilman erikoisohjelmia, on outoa jos La Cie sellaisen vaatii kun itselläni vastaava ei vaadi.

      • aloittaja -

        Eivät ole enää. Windows XP:ssä setup ohjelma viimein käynnistyi. Ensiksi tietenkin vaadittiin hyväksymään älyttömästi lisenssiehtoja. Siis lisenssiehtoja määrittelemään saanko käyttää kovalevyä verkon painona.. Lisäksi olisi voinut asentaa apuohjelmia, joita en edes halua. Ja rekisteröityä, jota tuskin kukaan haluaa. Ajoin setup ohjelman, mutta eihän levy vieläkään ole käytettävissä edes XP:ssä. Eli mulle on myyty kovalevy, jota en voi käyttää Win XP:ssä tai Win 7:ssa, vaikka molempia järjestelmiä muka tuetaan. Ehkä järjestelmien tietoturva-asetukset eivät salli jotain setupin vaatimia toimenpiteitä. Joka tapauksessa levy on nyt paperipaino. Miksi yrityksillä on oikeus myydä kelvotonta tavaraa vain saadakseen käyttäjän ruksin typeriin lisenssiehtoihinsa. Kehotan välttämään LaCien tuotteita, jos haluatte käyttää usb-kovalevyänne datan varastointiin.


    • bIH5

      Paras tapa on unohtaa nuo ohjelmat, osioida ja alustaa levy.

      • aloittaja -

        Siis miten? Windows ei edes näe levyä, paitsi jonkin 512 MB:n osion, jolla LaCien spyware setup-ohjelma sijaitsee. Silloin kun tietokoneet vielä oli hitaita ja kovalevyt pieniä, niin usb-levyt toimivat suoraan liittämällä ne koneeseen. Mihin tahansa koneeseen. Nykyään kaikki on niin hienoa ja tehokasta, mutta usb-levyä ei saa käyttöön sitten millään.

        Kokeilin LaCie setup-ohjelmaa kolmannessa koneessa (Win 7) ja ilmoitus "This program is blocked by group policy" kertoo kaiken. Eli yrityksen strategia on myydä rautaa, jonka käyttö estetään asiakkailta nerokkaasti ohjelmallisesti. Ilmeisesti setup tekee jotain, joka edellyttää Admin yms oikeuksia ja LaCie kuvittelee, että jokaisella käyttäjällä maailmassa on Admin oikeudet koneeseensa. Olisi hauska tietää mistä sellainen typeryys kumpuaa, sillä se nykyään leviää kulovalkean tavoin it-teollisuudessa. Perimmäinen ongelma on, että jopa ruuvien ja pulttien ostajilta vaaditaan hyväksyntä lisenssiehtoihin.


      • aloittaja - kirjoitti:

        Siis miten? Windows ei edes näe levyä, paitsi jonkin 512 MB:n osion, jolla LaCien spyware setup-ohjelma sijaitsee. Silloin kun tietokoneet vielä oli hitaita ja kovalevyt pieniä, niin usb-levyt toimivat suoraan liittämällä ne koneeseen. Mihin tahansa koneeseen. Nykyään kaikki on niin hienoa ja tehokasta, mutta usb-levyä ei saa käyttöön sitten millään.

        Kokeilin LaCie setup-ohjelmaa kolmannessa koneessa (Win 7) ja ilmoitus "This program is blocked by group policy" kertoo kaiken. Eli yrityksen strategia on myydä rautaa, jonka käyttö estetään asiakkailta nerokkaasti ohjelmallisesti. Ilmeisesti setup tekee jotain, joka edellyttää Admin yms oikeuksia ja LaCie kuvittelee, että jokaisella käyttäjällä maailmassa on Admin oikeudet koneeseensa. Olisi hauska tietää mistä sellainen typeryys kumpuaa, sillä se nykyään leviää kulovalkean tavoin it-teollisuudessa. Perimmäinen ongelma on, että jopa ruuvien ja pulttien ostajilta vaaditaan hyväksyntä lisenssiehtoihin.

        Kyllä se Windowsin Levyhallinnassa näkyy.

        Et vaan osaa. Nöyrry, älä syytä muita ja opettele tekemään asiat haluamaasi jamaan niin, että ne vieläpä menevät oikein.


      • aloittaja -
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kyllä se Windowsin Levyhallinnassa näkyy.

        Et vaan osaa. Nöyrry, älä syytä muita ja opettele tekemään asiat haluamaasi jamaan niin, että ne vieläpä menevät oikein.

        Aivan, en osaa. Siis markkinatalous perustuu siihen, että kuluttajat käyttävät vaihdon välineitä ostaakseen palveluita tai tavaroita, joita eivät itse osaa tai halua tuottaa. Minä maksoin välikäden kautta LaCielle rahaa, jotta minun ei tarvitse osata itse rakentaa toimivaa usb-levyä. Lopputuloksena on, että LaCiellä on rahani, mutta minulla ei ole toimivaa usb-levyä.


      • aloittaja - kirjoitti:

        Aivan, en osaa. Siis markkinatalous perustuu siihen, että kuluttajat käyttävät vaihdon välineitä ostaakseen palveluita tai tavaroita, joita eivät itse osaa tai halua tuottaa. Minä maksoin välikäden kautta LaCielle rahaa, jotta minun ei tarvitse osata itse rakentaa toimivaa usb-levyä. Lopputuloksena on, että LaCiellä on rahani, mutta minulla ei ole toimivaa usb-levyä.

        Muistathan vielä, että ensin esiinnyit tee-se-itse-miehenä, joka oli närkästynyt siitä, että moista roskaa uudella levyllä olikaan? Nyt sitten paljastui, että et levylle olisi siinä tapauksessa mitään osannut tehdä.

        Vähän noloa.

        Vie huoltomiehelle, niin hän alustaa levyn ja antaa sille levytunnuksen. Anna palveluyhteiskunnalle pieni pyöräytys.


      • aloittaja -
        Kollimaattori kirjoitti:

        Muistathan vielä, että ensin esiinnyit tee-se-itse-miehenä, joka oli närkästynyt siitä, että moista roskaa uudella levyllä olikaan? Nyt sitten paljastui, että et levylle olisi siinä tapauksessa mitään osannut tehdä.

        Vähän noloa.

        Vie huoltomiehelle, niin hän alustaa levyn ja antaa sille levytunnuksen. Anna palveluyhteiskunnalle pieni pyöräytys.

        En esiintynyt tee-se-itse niehenä, vaan asiakkaana, joka haluaa usb-levyn toimivan "out of the box", kuten aikaisemmin oli tapana.

        Muuten, ei näy levyä levyhallinnassa, koska sen käynnistäminen antaa "You do not have access rights to Logical Disk Manager on ..." -virheilmoituksen, joten ainuttakaan levyä ei sieltä löydy. Jos olisit minulla duunissa mikrotuessa, niin tämän virheen jälkeen seuraava tehtäväsi olisi päivittää cv. Sillä vahingollisempia kuin ne, jotka eivät osaa, ovat ne, jotka luulevat osaavansa. Joten toivottavasti olet tietokoneiden kanssa tekemisissä vain harrastuksena.

        Paljon noloa!


      • aloittaja - kirjoitti:

        En esiintynyt tee-se-itse niehenä, vaan asiakkaana, joka haluaa usb-levyn toimivan "out of the box", kuten aikaisemmin oli tapana.

        Muuten, ei näy levyä levyhallinnassa, koska sen käynnistäminen antaa "You do not have access rights to Logical Disk Manager on ..." -virheilmoituksen, joten ainuttakaan levyä ei sieltä löydy. Jos olisit minulla duunissa mikrotuessa, niin tämän virheen jälkeen seuraava tehtäväsi olisi päivittää cv. Sillä vahingollisempia kuin ne, jotka eivät osaa, ovat ne, jotka luulevat osaavansa. Joten toivottavasti olet tietokoneiden kanssa tekemisissä vain harrastuksena.

        Paljon noloa!

        Anna vanhempiesi asentaa se levy sinulle. Onneksi et saanut juurikaan vahinkoa aikaan ilman pääkäyttäjän oikeuksia. Eihän sinulla ole oikeuksia asentaa yhtään mitään, etkö tuotakaan nyt tähän mennessä ollut huomannut?


      • aloittaja -
        Kollimaattori kirjoitti:

        Anna vanhempiesi asentaa se levy sinulle. Onneksi et saanut juurikaan vahinkoa aikaan ilman pääkäyttäjän oikeuksia. Eihän sinulla ole oikeuksia asentaa yhtään mitään, etkö tuotakaan nyt tähän mennessä ollut huomannut?

        Oletko vajaa? Kasvikin tajuaisi, että sulla on vain menetettävää tässä keskustelussa. Olet olevinasi asiantuntija, mutta kerran olet jo nolannut itsesi täydellisesti puhumalla paskaa ja haluat vain jatkaa. Et voi voittaa mitään, mutta jokainen virhe räjäyttää uskottavuutesi palasiksi. Sinuna vaihtaisin jo nimimerkkiä ja aloittaisin puhtaalta pöydältä.


      • joo.. tota..
        aloittaja - kirjoitti:

        Siis miten? Windows ei edes näe levyä, paitsi jonkin 512 MB:n osion, jolla LaCien spyware setup-ohjelma sijaitsee. Silloin kun tietokoneet vielä oli hitaita ja kovalevyt pieniä, niin usb-levyt toimivat suoraan liittämällä ne koneeseen. Mihin tahansa koneeseen. Nykyään kaikki on niin hienoa ja tehokasta, mutta usb-levyä ei saa käyttöön sitten millään.

        Kokeilin LaCie setup-ohjelmaa kolmannessa koneessa (Win 7) ja ilmoitus "This program is blocked by group policy" kertoo kaiken. Eli yrityksen strategia on myydä rautaa, jonka käyttö estetään asiakkailta nerokkaasti ohjelmallisesti. Ilmeisesti setup tekee jotain, joka edellyttää Admin yms oikeuksia ja LaCie kuvittelee, että jokaisella käyttäjällä maailmassa on Admin oikeudet koneeseensa. Olisi hauska tietää mistä sellainen typeryys kumpuaa, sillä se nykyään leviää kulovalkean tavoin it-teollisuudessa. Perimmäinen ongelma on, että jopa ruuvien ja pulttien ostajilta vaaditaan hyväksyntä lisenssiehtoihin.

        "This program is blocked by group policy"

        vieppä se levy ja koneesi työpaikkasi tietohallinon asennettavaksi. Ne kun ovat kieltäneet tuon ohjelman suorittamisen. LaCiellä tuohon ilmoitukseen ei ole osaa eikä arpaa.


      • aloittaja -
        joo.. tota.. kirjoitti:

        "This program is blocked by group policy"

        vieppä se levy ja koneesi työpaikkasi tietohallinon asennettavaksi. Ne kun ovat kieltäneet tuon ohjelman suorittamisen. LaCiellä tuohon ilmoitukseen ei ole osaa eikä arpaa.

        Totta. Mutta jos LaCie olisi alustanut levyn valmiiksi, kuten on tehty iät ja ajat, niin mitään ongelmaa ei olisi syntynyt. Organisaation turva-asetukset estävät kovalevyn alustamisen, mutta eivät valmiiksi alustetun usb-levyn käyttöä. Mitään hyötyä minulle asiakkaana ei ole LaCien päätöksestä olla alustamatta levyä valmiiksi, mutta paljon haittaa siitä on ollut.

        Levy jäi aamulla formatoitumaan kotikoneella, kun menee muutama tunti. Ei levyn alustaminen kotikoneellakaan taida olla aivan organisaation ohjeiden mukaista sekään, mutta pienempi vaiva ja ehdottomasti nopeampaa kuin tietohallinnon kanssa neuvottelu.


      • joo.. tota..
        aloittaja - kirjoitti:

        Totta. Mutta jos LaCie olisi alustanut levyn valmiiksi, kuten on tehty iät ja ajat, niin mitään ongelmaa ei olisi syntynyt. Organisaation turva-asetukset estävät kovalevyn alustamisen, mutta eivät valmiiksi alustetun usb-levyn käyttöä. Mitään hyötyä minulle asiakkaana ei ole LaCien päätöksestä olla alustamatta levyä valmiiksi, mutta paljon haittaa siitä on ollut.

        Levy jäi aamulla formatoitumaan kotikoneella, kun menee muutama tunti. Ei levyn alustaminen kotikoneellakaan taida olla aivan organisaation ohjeiden mukaista sekään, mutta pienempi vaiva ja ehdottomasti nopeampaa kuin tietohallinnon kanssa neuvottelu.

        " LaCie Minimus 2 TB"

        2 teranen kovalevy on järkevä alustaa ntfs:ksi eikä edes taida mitenkään alustua fatiksi. Ntfs- tiedostojärjestelmästä LaCie olisi joutunut maksamaan lisenssimaksuja microsoftille. Lisähinta näkyisi tuotteen hinnassa. Muiden käyttöjärjestelmien käyttäjätkin olisivat joutuneet maksamaan tuon lisenssin hinnan vaikka eivät edes käyttäisi sitä mihinkään. Lisäksi nykyisin ihmiset ostavat lähes aina vain halvimman tuotteen joten puuttuva ntfs-lisenssi laskee hintaa.

        Jos asiakas itse alustaa levyn ntfs:ksi, niin se ei maksa mitään LaCielle.

        Itse työskentele oman organisaationi tietohallinnossa ja olen antanut jokaiselle käyttäjälle admin oikeudet omaan koneeseensa. Tosin olen todennut jokaiselle: "jos sössit koneesi, iin se katsotaan sitten joskus". Joskus alkuaikoina joku sössi ja annoin koneen olla kolme viikkoa hyllyssä vaikka aikaa olisikin ollut korjata kone. Muut ja ko koneen sössijä ottivat opiksi. Ei ole sen jälkeen tarvinnut ihmetellä solmussa olevia koneita vaikka yksi naisihminen pelottikin alkuaikoinaan. Nykyisin hänestä on kasvanut tietoturvallisin koko porukasta. Tunnistaa huijaus/haittaohjelma postit ja ei klikkaile mitään epämääräisiä linkkejä.


      • Tietohallinnon info
        joo.. tota.. kirjoitti:

        " LaCie Minimus 2 TB"

        2 teranen kovalevy on järkevä alustaa ntfs:ksi eikä edes taida mitenkään alustua fatiksi. Ntfs- tiedostojärjestelmästä LaCie olisi joutunut maksamaan lisenssimaksuja microsoftille. Lisähinta näkyisi tuotteen hinnassa. Muiden käyttöjärjestelmien käyttäjätkin olisivat joutuneet maksamaan tuon lisenssin hinnan vaikka eivät edes käyttäisi sitä mihinkään. Lisäksi nykyisin ihmiset ostavat lähes aina vain halvimman tuotteen joten puuttuva ntfs-lisenssi laskee hintaa.

        Jos asiakas itse alustaa levyn ntfs:ksi, niin se ei maksa mitään LaCielle.

        Itse työskentele oman organisaationi tietohallinnossa ja olen antanut jokaiselle käyttäjälle admin oikeudet omaan koneeseensa. Tosin olen todennut jokaiselle: "jos sössit koneesi, iin se katsotaan sitten joskus". Joskus alkuaikoina joku sössi ja annoin koneen olla kolme viikkoa hyllyssä vaikka aikaa olisikin ollut korjata kone. Muut ja ko koneen sössijä ottivat opiksi. Ei ole sen jälkeen tarvinnut ihmetellä solmussa olevia koneita vaikka yksi naisihminen pelottikin alkuaikoinaan. Nykyisin hänestä on kasvanut tietoturvallisin koko porukasta. Tunnistaa huijaus/haittaohjelma postit ja ei klikkaile mitään epämääräisiä linkkejä.

        2 teraisen levyn voi alustaa FAT32:een.


      • Totta puhut
        Tietohallinnon info kirjoitti:

        2 teraisen levyn voi alustaa FAT32:een.

        Totta, mutta ei Windows XP:n tai uudemman vakiiotyökaluilla. Vanhemmalla Windowsilla kyllä onnistuu. Jostain kumman syystä Windows XP:ssä on keinotekoinen rajoitus ettei alustus noin isolla kovolla FAT32:een onnistu vaan tarvitaan kolmannen osapuolen tekemä softa jolla sen voi alustaa. Tai sitten joku Windows 9x/ME-sarjan käyttis.


    • osioi se levy ensin

      Oliskohan mahdollista että koko levyä ei ole edes osioitu ja siksi se ei näy windowsissa....kannattaa ensin osioida se levy ja vasta sen jälkeen yrittää formatointia. Tutustu Diskpart-komentoon, graafisesta osiointiohjelmasta en tiedä onko Windows 7:ssa sellasta.

      http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766465(v=ws.10).aspx

      Eli ensin osiointi ja sen jälkeen formatointi. Kyllä jos levy on standardien mukaan tehty niin se ei mitään valmistajan omia softia tarvitse!

      • osioi se levy ensin

      • osioi se levy ensin
        osioi se levy ensin kirjoitti:

        Jostain syystä edellämainittu linkki ei tulostunut klikattavana mutta kokeillaan uudestaan..

        http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766465(v=ws.10).aspx

        Ja ei, en tiedä miksi kun muut linkit kyllä tulostuu ihan klikattavaksi mutta tuo ei. Mutta kopioi tuo linkki ja upota se selaimen osoiteriville.


    • osioi se levy ensin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe