Pitäs tukea marjapensaat. Osa niistä selviää ehkä ilman tukeakin, mutta aika monta olis tuettava ja pienituloisena en raaskisi käyttää rahaa vaan nikkaroisin itse kierrätysmateriaalista. Peukalo on meskellä kämmentä ja puisia en ajatellu nikkaroida. Mulle tarjottiin metallisia, maalattuja häkkyröitä, joista saisikin sopivasti katkomalla ja taivuttamalla näppärästi tuet ja ne voisi liittää toisiinsa nippusitein tai toimisivat varmaan liittämättäkin.
Toimiiko metalliset tuet hyvin? Kuulin että jotkut poistaa marjapensaiden tuet talveksi, tarviiko sellaista tehdä? Ja osaisiko joku nikkari nyt kertoa millä konstilla metallia taivutetaan ja katkotaan (paksuutta metallilla n. puolesta sentistä senttiin) siis sellaista rautatankoa?? Ja nyt ei mitään bodari-ohjeita vaan normaalin naisen voimille sopivia niksejä, työvälineet on jonkunlaiset (eli lajitelma vanhoja työkaluja, isävainaani peruja kymmenen vuoden takaa) Oon polttoleikannu ja käytelly hitsausvehkeitä jonkunverran hamassa menneisyydessä, mutta noihin vanhoihin sen alan vehkeisiin en oikein luota että oisivat kunnossa ja omatkin taidot on ruostuneet. Joten nyt olis hakusessa joku mekaaninen katkomis- ja taivuttelutapa. Tai sitten joku ihan uusi simppeli niksi aivan jostain muusta materiaalista miten pensastuet saadaan aikaseksi.
Pensaiden tukeminen??
Neuvoista kiittäen
0
249
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145