Sähkönhintaan taas korotuksia

Joillekin paikkakunnille jopa useita kymmeniä prosentteja. Mikä antaa valtiolle oikeuden riistää kansalaisiaan? Ja eikö tosiaan sähköyhtiöillä ole minkäänlaista riskinottoa. Yrittäjä yrittää ja tekee investointeja esim kaluston korjaamiseen taikka uusimiseen sen mukaan mihin varat riittävät. Kuka yrittäjä voi nostaa äkillisesti tuotteidens ahintaa useita kymmeniä prosenttejakin ja jos voisikin, niin olisi yleensä kyse valinnaisista tuotteista joita ei ole pakko ostaa. Nykysuomessa on kuitenkin sähkö melkotavalla välttämätön kulutushyödyte ja nyt pitäisi jo asettaa rajat osakkeenomistajien ja valtion ahneudelle. Mitenkäs se menikään euroopan unioniin liittymisen lupaukset. Ai niin, kaikki halpenee eikä Suomen tarvitse mitään maksaa vaan saa kaiken hyödyn. Eikös se näin mennyt. Kauanko kansa antaa sortaa itseään? Poliitikoilta palkka samalle tasolle kuin alemmat palkat ovat niin eiköhän alkaisi miettiä miten maata kuuluisi johtaa.

Alla linkki asian uutisointiin:

http://www.iltalehti.fi/asuminen/2013012216587869_an.shtml

87

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmö,,,,,,,,

      Mitä sä siitä välität, lämmität sitä sairaseläkkeellä muuraamaasi takkaa ja viet sähkölaskun sossuun niinkuin ennenkin. Thats it.

      • von Lagerbom

        Kuulepppa kun minä osaan ajatella asioita muidenkin vähävaraisten puolesta. Minulla on sellainen myötäelämisen kyky josta havaitsee etten ole narsisti.Sinulle näyttää olevan samantekevää miten ihmiset pärjäävät jatkuvien elinkustannuksien nousun myötä. Tuskin sinullakaan niin hyvä palkka on etteivät elimkustannuksten nousu sinuun vaikuta, oletan.Mutta eikö sinua hävetä puuttua aina kirjoitteluihini vaikka olen sanonut että jos uskallusta on, tule keskustelemaan asioista suoraan luokseni. Osoitat tuolla kirjoittelullasi vaan pelkuruutesi.


      • hölmö,,,,,
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kuulepppa kun minä osaan ajatella asioita muidenkin vähävaraisten puolesta. Minulla on sellainen myötäelämisen kyky josta havaitsee etten ole narsisti.Sinulle näyttää olevan samantekevää miten ihmiset pärjäävät jatkuvien elinkustannuksien nousun myötä. Tuskin sinullakaan niin hyvä palkka on etteivät elimkustannuksten nousu sinuun vaikuta, oletan.Mutta eikö sinua hävetä puuttua aina kirjoitteluihini vaikka olen sanonut että jos uskallusta on, tule keskustelemaan asioista suoraan luokseni. Osoitat tuolla kirjoittelullasi vaan pelkuruutesi.

        Etpä ole minua koskaan kylään kutsunut. Kerro osoite.


      • 11+3
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kuulepppa kun minä osaan ajatella asioita muidenkin vähävaraisten puolesta. Minulla on sellainen myötäelämisen kyky josta havaitsee etten ole narsisti.Sinulle näyttää olevan samantekevää miten ihmiset pärjäävät jatkuvien elinkustannuksien nousun myötä. Tuskin sinullakaan niin hyvä palkka on etteivät elimkustannuksten nousu sinuun vaikuta, oletan.Mutta eikö sinua hävetä puuttua aina kirjoitteluihini vaikka olen sanonut että jos uskallusta on, tule keskustelemaan asioista suoraan luokseni. Osoitat tuolla kirjoittelullasi vaan pelkuruutesi.

        Narsisti voi kirjoittaa paljon kaunista, mutta se narsismi tuleekin esille siitä miten kohtelee lähimmäisiään. Se että kauhistelet sähkönhinnankorotuksia ei ole todiste siitä ettet olisi narsisti. Tuntemani (diagnosoitu) narsisti osaa olla hyvinkin miellyttävä ja mukamas lämminhenkinen, todellinen luonto paljastuu vasta kun asioi pidempään tämän ihmisen kanssa.


      • von Lagerbom
        11+3 kirjoitti:

        Narsisti voi kirjoittaa paljon kaunista, mutta se narsismi tuleekin esille siitä miten kohtelee lähimmäisiään. Se että kauhistelet sähkönhinnankorotuksia ei ole todiste siitä ettet olisi narsisti. Tuntemani (diagnosoitu) narsisti osaa olla hyvinkin miellyttävä ja mukamas lämminhenkinen, todellinen luonto paljastuu vasta kun asioi pidempään tämän ihmisen kanssa.

        Et näemmä tiedä narsismista mitään. Tärkein narsismin tunnusmerkki on nimenomaisesti empatiakyvyn puute.


      • ....;)
        11+3 kirjoitti:

        Narsisti voi kirjoittaa paljon kaunista, mutta se narsismi tuleekin esille siitä miten kohtelee lähimmäisiään. Se että kauhistelet sähkönhinnankorotuksia ei ole todiste siitä ettet olisi narsisti. Tuntemani (diagnosoitu) narsisti osaa olla hyvinkin miellyttävä ja mukamas lämminhenkinen, todellinen luonto paljastuu vasta kun asioi pidempään tämän ihmisen kanssa.

        On tämä lääketiedekin kehittynyt, kun diagnoosin toisesta ihmisestä pystyy tekemään "etälääkärinä" muutaman asiallisen kommentin perusteella. Sellaisen ihmisen on helppo haukkua toista ja hänen mielipiteitään, jolla ei ole itsellään mitään perusteltua sanottavaa.
        On aivan oikein, että näistä arjen epäkohdista keskustellaan ja tuodaan ne asiallisesti esille kuten ketjun aloittajakin on tehnyt. Minusta hänellä on ihan asiallisia ja järkeenkäypiä kannanottoja asiasta kuin asiasta.

        Mikäs, minun diagnoosini on tälläkertaa?


      • hölmö,,,
        ....;) kirjoitti:

        On tämä lääketiedekin kehittynyt, kun diagnoosin toisesta ihmisestä pystyy tekemään "etälääkärinä" muutaman asiallisen kommentin perusteella. Sellaisen ihmisen on helppo haukkua toista ja hänen mielipiteitään, jolla ei ole itsellään mitään perusteltua sanottavaa.
        On aivan oikein, että näistä arjen epäkohdista keskustellaan ja tuodaan ne asiallisesti esille kuten ketjun aloittajakin on tehnyt. Minusta hänellä on ihan asiallisia ja järkeenkäypiä kannanottoja asiasta kuin asiasta.

        Mikäs, minun diagnoosini on tälläkertaa?

        Ettö olet Lagerbom itse, eri nimimerkillä :D


      • von Lagerbom
        hölmö,,, kirjoitti:

        Ettö olet Lagerbom itse, eri nimimerkillä :D

        Ei ole. Mutta jos hän on se misu niin saisi mieluusti olla se minun kylkiluustani valmistettu ns. parempi puoliskoni..:-)


    • von Lagerbom

      Pyssykankaantie 8 Hormisto. Kummallista että kun noin hyvin olet asiani tietävinäsi niin et kuitenkaan tiedä osoitettani vaikka olen pian asunut täällä jo 7 vuotta

      • hölmö,,,,

        Poista ny hyvä mies osottees täältä.


    • von Lagerbom

      Miksi poistaisin? Itsehän osoitettani kysyit eikä minun tarvitse pelätä vääryyksiä, rehellisen ihmisen..

    • kenen lie

      Tuo ei ole oikea osoitteesi.

    • nälkävyö

      On se vähän outoa, miten meitä kansalaisia vedätetään tässäkin asiassa. Syksyllä eräässäkin sähköyhtiössä laskettiin sähkön kuluttajahintaa, mutta sähkön siirtohintaa nostettiin tuplaten.
      Omassakin sähkölaskussani sähkön kulutusmaksu on ihan siedettävä mutta kun se sähkön siirto on paljon kalliimpi kuin itse sähkönkulutushinta.

      Kyllä täällä varmaan meidät, köyhät eläkeläiset ja työttömät tapetaan nälkään kun jatkuvasti kiristetään pakollisia maksuja.

      • von Lagerbom

        No viimeinkin tulee asiaa, jonka vuoksi aloituskirjoitukseni teinkin. Merkillistä miten kannanotot sivuavat minun persoonaani aina kun kirjoittelen yhteiskunnallisista ongelmista, Ikäänkuin kirjoittelijat hyväksyisivät vallanpitäjien riiston kansaansa kohtaan.


      • von Lagrbom

        Muuten. Sähkön siirtohinta ei saa olla isompi kuin kulutuksen.


      • von Lagerbom

        Ote sähköarkkinalaista jossa tuodaan esiin että verkon haltijan on myytävä söhkön siirtopalveluita kohtuullisella korvauksella. Mihin tuo kohtuus on kadonnut..

        10 §

        Siirtovelvollisuus (21.12.2004/1172)

        Verkonhaltijan on kohtuullista korvausta vastaan myytävä sähkön siirtopalveluja niitä tarvitseville verkkonsa siirtokyvyn rajoissa (siirtovelvollisuus).

        Verkonhaltijan on järjestettävä toimitetun sähkön mittaus asianmukaisella tavalla siten kuin valtioneuvoston asetuksella tarkemmin säädetään. Asiakkaan tulee maksaa verkonhaltijalle aiheuttamansa kohtuulliset mittauskustannukset. (6.6.2003/444)


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ote sähköarkkinalaista jossa tuodaan esiin että verkon haltijan on myytävä söhkön siirtopalveluita kohtuullisella korvauksella. Mihin tuo kohtuus on kadonnut..

        10 §

        Siirtovelvollisuus (21.12.2004/1172)

        Verkonhaltijan on kohtuullista korvausta vastaan myytävä sähkön siirtopalveluja niitä tarvitseville verkkonsa siirtokyvyn rajoissa (siirtovelvollisuus).

        Verkonhaltijan on järjestettävä toimitetun sähkön mittaus asianmukaisella tavalla siten kuin valtioneuvoston asetuksella tarkemmin säädetään. Asiakkaan tulee maksaa verkonhaltijalle aiheuttamansa kohtuulliset mittauskustannukset. (6.6.2003/444)

        Mutta mikä niille on kohtuullunen korvaus?
        Miten sähkönsiirto määräytyy? Onko sähkönsiirto kalliimpaa niille jotka asuvat kauempana sähkontuottajasta...jne
        Kyllä siinä taas päänahkansa verille repii kun avaa seuraavan sähkölaskun tästä uudesta etäluettavasta mittarista. Me kuluttajathan senkin sähkölaskussa maksamme ja ne viimetalven myrskytuhot. Toisaalla Sähköyhtiöt jakavat pampuilleen suuria osinkoja tuotoistaan. Ja mitä he ovat senkin rahan eteen tehneet? Istuneet ja hymyilleet...Miksi näillä voitoilla ei voida kustantaa näitä linjojen korjauksia, maakaapelointeja ja mittarinvaihtoja?

        Minäkin olen huomannut, että jos täällä kirjoittaa näistä ongelmista ja mihin tämä yhteiskunta on menossa. Aina tulee henkilökohtaisia haukkuja ja...aika härskeilläkin nimityksillä. Aika paljon olen lueskellut kirjoituksiasi ja kommentoinutkin niitä, vaikkakin aina eri nimimerkillä.
        Kyllä, kun näitä palstoja lukee, niin kyllä täällä suurin osa pokkuroi ja hyväksyy näiden poliitikkojen riiston. Puollustaa kovasti EU:ta henkeen ja vereen. Mutta ei todellisuudessa huomaa miten paljon se on tavallisen kansalaisen arkea haitannut. Pääkaupunkiseudulla on eri asia, mutta Suomea on vielä kehä kolmosen ulkopuolellakin. No, en viitsi jankata EU:sta tulisi liian pitkä mielipide ja vielä väärällä palstalla, sähköstähän meidän on ollut puhe kirjoitella.

        En sitten tiedä, eivätkö he ole vielä huomanneet, että meitä talutetaan täällä kuin pässiä narussa muutaman poliitikon toimesta.


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Mutta mikä niille on kohtuullunen korvaus?
        Miten sähkönsiirto määräytyy? Onko sähkönsiirto kalliimpaa niille jotka asuvat kauempana sähkontuottajasta...jne
        Kyllä siinä taas päänahkansa verille repii kun avaa seuraavan sähkölaskun tästä uudesta etäluettavasta mittarista. Me kuluttajathan senkin sähkölaskussa maksamme ja ne viimetalven myrskytuhot. Toisaalla Sähköyhtiöt jakavat pampuilleen suuria osinkoja tuotoistaan. Ja mitä he ovat senkin rahan eteen tehneet? Istuneet ja hymyilleet...Miksi näillä voitoilla ei voida kustantaa näitä linjojen korjauksia, maakaapelointeja ja mittarinvaihtoja?

        Minäkin olen huomannut, että jos täällä kirjoittaa näistä ongelmista ja mihin tämä yhteiskunta on menossa. Aina tulee henkilökohtaisia haukkuja ja...aika härskeilläkin nimityksillä. Aika paljon olen lueskellut kirjoituksiasi ja kommentoinutkin niitä, vaikkakin aina eri nimimerkillä.
        Kyllä, kun näitä palstoja lukee, niin kyllä täällä suurin osa pokkuroi ja hyväksyy näiden poliitikkojen riiston. Puollustaa kovasti EU:ta henkeen ja vereen. Mutta ei todellisuudessa huomaa miten paljon se on tavallisen kansalaisen arkea haitannut. Pääkaupunkiseudulla on eri asia, mutta Suomea on vielä kehä kolmosen ulkopuolellakin. No, en viitsi jankata EU:sta tulisi liian pitkä mielipide ja vielä väärällä palstalla, sähköstähän meidän on ollut puhe kirjoitella.

        En sitten tiedä, eivätkö he ole vielä huomanneet, että meitä talutetaan täällä kuin pässiä narussa muutaman poliitikon toimesta.

        Normaalistihan yrittäjä kustantaa korjaukset ja inbestoinnit itse ja mahdollisesti lainarahan turvin mutta nykyisin näiden osakkeistamisten avulla tahkotaan rahaa kansan selkänahasta. Tähän ovat syyllisiä poliitikkomme jotka ovat täysin vastuuttomia. Mietippä miksi Kataisella on leveä hymy vaikka maan ja kansan asiat päin persettä..


      • psykoanalyytikko
        von Lagerbom kirjoitti:

        Normaalistihan yrittäjä kustantaa korjaukset ja inbestoinnit itse ja mahdollisesti lainarahan turvin mutta nykyisin näiden osakkeistamisten avulla tahkotaan rahaa kansan selkänahasta. Tähän ovat syyllisiä poliitikkomme jotka ovat täysin vastuuttomia. Mietippä miksi Kataisella on leveä hymy vaikka maan ja kansan asiat päin persettä..

        Von kaikkitietävä Lagerbom, miksi et hakeudu politiikkaan, siellä saat toteuttaa itseäsi, voit tehdä politiikkaa ilman korvausta esimerkkinä muille, sen sinun kroppasikin kestää, jaksavathan nakkilankin kunnallispoliitiikot tehdä työtään terveytensä uhallakin, vanhempia viedään ambulanssilla kesken istunnon pois. Älä kitise, vaan tee asioille jotain, noinpaljon kun sinullakin on hampaankolossa tätä yhteiskuntaa ja eri instansseja vastaan, ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon sinulla olisi sinne annettavaa ja mikäparasta saisit empaattisena ihmisenä tyydytystä, sekä mielekästä puuhaa.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Normaalistihan yrittäjä kustantaa korjaukset ja inbestoinnit itse ja mahdollisesti lainarahan turvin mutta nykyisin näiden osakkeistamisten avulla tahkotaan rahaa kansan selkänahasta. Tähän ovat syyllisiä poliitikkomme jotka ovat täysin vastuuttomia. Mietippä miksi Kataisella on leveä hymy vaikka maan ja kansan asiat päin persettä..

        Eikö se Juttakin niin sirkeästi räpsyttele niitä ripsienpidennyksiään viehkeä hymy kasvoillaan...


      • jasmin5
        psykoanalyytikko kirjoitti:

        Von kaikkitietävä Lagerbom, miksi et hakeudu politiikkaan, siellä saat toteuttaa itseäsi, voit tehdä politiikkaa ilman korvausta esimerkkinä muille, sen sinun kroppasikin kestää, jaksavathan nakkilankin kunnallispoliitiikot tehdä työtään terveytensä uhallakin, vanhempia viedään ambulanssilla kesken istunnon pois. Älä kitise, vaan tee asioille jotain, noinpaljon kun sinullakin on hampaankolossa tätä yhteiskuntaa ja eri instansseja vastaan, ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon sinulla olisi sinne annettavaa ja mikäparasta saisit empaattisena ihmisenä tyydytystä, sekä mielekästä puuhaa.

        Otetaan vain onnellisena kaikki vastaan mitä kansalle annetaan...niinkö?

        Mutta kun se herran pelko on tyhmyyden alku, sanoo vanhakansa.


      • von Lagerbom
        psykoanalyytikko kirjoitti:

        Von kaikkitietävä Lagerbom, miksi et hakeudu politiikkaan, siellä saat toteuttaa itseäsi, voit tehdä politiikkaa ilman korvausta esimerkkinä muille, sen sinun kroppasikin kestää, jaksavathan nakkilankin kunnallispoliitiikot tehdä työtään terveytensä uhallakin, vanhempia viedään ambulanssilla kesken istunnon pois. Älä kitise, vaan tee asioille jotain, noinpaljon kun sinullakin on hampaankolossa tätä yhteiskuntaa ja eri instansseja vastaan, ei voi kuin ihmetellä kuinka paljon sinulla olisi sinne annettavaa ja mikäparasta saisit empaattisena ihmisenä tyydytystä, sekä mielekästä puuhaa.

        Ei siellä yksi ihminen saa mitään aikaiseksi. Kantaisivat pois kuten Vennamonkin aikoinaan, heh..


    • Pärevalossa

      Sähköstä siis puhe. Kannattaisi kait sitten vilkaista kuinka paljon sähkö maksaa muualla maailmassa, noin niinkuin vertailun vuoksi. Saatatte yllättyä.

      • misu8

        Aina ei kannata verrata tätä Suomen maata muuhun maailmaan. Eli meidän pitää maksaa sähköstä saman kuin muutkin? No, onko näissä verrokkimaissa samanlainen ilmasto kuin meillä täällä pohjolassa? Ihan järkeen käypä asia on se, että talvella pakkaskausina sähköä kuluu eniten.
        Emme sinänsä ole purnanneet sähkön hinnasta vaan sähkön siirtomaksusta sehän sen meidän sähkölaskun pilviin nostaa. Onko näissä verrokkimaissa sähkönsiirtomaksua? Vai onko se tämän maan oma keksintö.

        Kukaan ei varmaan purnaisi mistään, jos tulot olisivat niin suuret, että jokaista euroa ei tarvitsisi venyttää.

        Kuulehan, von Lagerbom, koskahan ne keksii palauttaa 1800-1900 lukujen vaihteessa olleen piippuveron taloihin joissa käytetään puuta lämmitykseen ja saunassa?


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Aina ei kannata verrata tätä Suomen maata muuhun maailmaan. Eli meidän pitää maksaa sähköstä saman kuin muutkin? No, onko näissä verrokkimaissa samanlainen ilmasto kuin meillä täällä pohjolassa? Ihan järkeen käypä asia on se, että talvella pakkaskausina sähköä kuluu eniten.
        Emme sinänsä ole purnanneet sähkön hinnasta vaan sähkön siirtomaksusta sehän sen meidän sähkölaskun pilviin nostaa. Onko näissä verrokkimaissa sähkönsiirtomaksua? Vai onko se tämän maan oma keksintö.

        Kukaan ei varmaan purnaisi mistään, jos tulot olisivat niin suuret, että jokaista euroa ei tarvitsisi venyttää.

        Kuulehan, von Lagerbom, koskahan ne keksii palauttaa 1800-1900 lukujen vaihteessa olleen piippuveron taloihin joissa käytetään puuta lämmitykseen ja saunassa?

        Älä ole huolissasi, kyllä uusia verotuskeinoja keksitään kaiken aikaa.Auton käyttömaksunkin piti aikoinaan olla kertaluonteinen, -70 luvulla kun valtio tarvitsi rahaa mutta pysyväksi jäi. Ahneet valtaherramme kyllä keksivät lisää riistoveroja tai muita maksuja kunhan rauhassa odotellaan. Eräs luottamustehtävissä ollut henkilö otti joskus puheeksi kun oli ajankohtaista kuntaliitos Köyliön, Säkylän ja Euran kohdalla että Köyliön sosiaalijohtajallekin pitäisi löytää joku paikka. Vastasin heti että minulla olisi hänelle hyvä paikka, tiilimuurin edessä..


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Älä ole huolissasi, kyllä uusia verotuskeinoja keksitään kaiken aikaa.Auton käyttömaksunkin piti aikoinaan olla kertaluonteinen, -70 luvulla kun valtio tarvitsi rahaa mutta pysyväksi jäi. Ahneet valtaherramme kyllä keksivät lisää riistoveroja tai muita maksuja kunhan rauhassa odotellaan. Eräs luottamustehtävissä ollut henkilö otti joskus puheeksi kun oli ajankohtaista kuntaliitos Köyliön, Säkylän ja Euran kohdalla että Köyliön sosiaalijohtajallekin pitäisi löytää joku paikka. Vastasin heti että minulla olisi hänelle hyvä paikka, tiilimuurin edessä..

        Oletkohan koskaan huomannut pientä tekstiä vakuutusyhtiöiden laskelmissa..."maksuun sisältyy vakuutusmaksuveroa......", että siinäkin on sysätty kuluttajan kontolle lisää maksua.
        Onkohan enään mitään mistä ei veroteta?
        On arpajaisvero, huvivero, kiinteistövero, sähkönsiirtovero, dieselvero, tulovero, myyntivoittovero, arvonlisävero kunnallisvero, kirkkovero jne. Niistähän saisi hyvän räppikappaleen kun olisi sanoittajan taito...;))
        Näillä ne nyppivät meidät puhtaaksi, ihan niin ovelasti ettemme edes itse sitä huomaa.


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Oletkohan koskaan huomannut pientä tekstiä vakuutusyhtiöiden laskelmissa..."maksuun sisältyy vakuutusmaksuveroa......", että siinäkin on sysätty kuluttajan kontolle lisää maksua.
        Onkohan enään mitään mistä ei veroteta?
        On arpajaisvero, huvivero, kiinteistövero, sähkönsiirtovero, dieselvero, tulovero, myyntivoittovero, arvonlisävero kunnallisvero, kirkkovero jne. Niistähän saisi hyvän räppikappaleen kun olisi sanoittajan taito...;))
        Näillä ne nyppivät meidät puhtaaksi, ihan niin ovelasti ettemme edes itse sitä huomaa.

        Tämä on julkinen kosinta. Tuletko misu vaimokseni, silmänisku. Aletaan yhdessä miettimään mitä kirjoitellaan, otetaan yhdessä haukkumiset vastaan eli ollaan yhtä niin myötä kuin vastamäessäkin..


      • muahhhhaahhhhaa
        von Lagerbom kirjoitti:

        Tämä on julkinen kosinta. Tuletko misu vaimokseni, silmänisku. Aletaan yhdessä miettimään mitä kirjoitellaan, otetaan yhdessä haukkumiset vastaan eli ollaan yhtä niin myötä kuin vastamäessäkin..

        Mahtaako selkä kestää misun kanssa? Sähän oot niin kipiä, ettet juurikaan mihinkään pysty.


      • von Lagerbom
        muahhhhaahhhhaa kirjoitti:

        Mahtaako selkä kestää misun kanssa? Sähän oot niin kipiä, ettet juurikaan mihinkään pysty.

        No se jää nähtäväksi, kestääkö selkä, virn ja silmänisku..


      • von äänestäjä
        von Lagerbom kirjoitti:

        No se jää nähtäväksi, kestääkö selkä, virn ja silmänisku..

        Millai sun mielestä kuuluis noi verot kerätä, et saatais kaikenmaailman sairaseläkkeet sun muut tuet maksettua?


      • von Lagerbom
        von äänestäjä kirjoitti:

        Millai sun mielestä kuuluis noi verot kerätä, et saatais kaikenmaailman sairaseläkkeet sun muut tuet maksettua?

        Kyllä niiden keräämiseen on olleet olemassa ja häytössä jo pitkään. Nyt onkin kyse siitä mihin niitä rahoja käytetään, miten palkkiot ja palkat ovat kasvaneet valtakunnan päättäjillä. Ahneus on kasvanut, eu nielee suuren osan kansamme hyvöksi tarkoitetuista varoista. Et kai ole niin typerä että olet sitä mieltä että suomen, suomalaisten kuuluu tukea etelämaalaista kansaa esim. Eikö tueksi riitä että naisemme lomailevat ja lomailivat jo vuosikymmeniä siellä ja heittelivät alumuja rantaleijonille, eli siis syöttivät heitä, virn.. Jos suomessa nyt hankittaisiin vaikka takaisin kaikki ne valtionjohtoiset yritykset, lisättäisiin perustuslakiin takaisin se pykälä jossa velvoitettiin valtion työllistävän kansalaisensa yms niin kyllä se siitä. Ja ovet kiinni ulkomaalaistyövoimalta, koskee myös trittäjiä jotka vievät suomalaisyrittäjiltä työt. Ja hntoja laskemalla lisätään kulutustakin ja samalla yrittäjyyttä.


      • von Lagerbom
        von äänestäjä kirjoitti:

        Millai sun mielestä kuuluis noi verot kerätä, et saatais kaikenmaailman sairaseläkkeet sun muut tuet maksettua?

        Kyllä niiden keräämiseen on olleet olemassa ja häytössä jo pitkään. Nyt onkin kyse siitä mihin niitä rahoja käytetään, miten palkkiot ja palkat ovat kasvaneet valtakunnan päättäjillä. Ahneus on kasvanut, eu nielee suuren osan kansamme hyvöksi tarkoitetuista varoista. Et kai ole niin typerä että olet sitä mieltä että suomen, suomalaisten kuuluu tukea etelämaalaista kansaa esim. Eikö tueksi riitä että naisemme lomailevat ja lomailivat jo vuosikymmeniä siellä ja heittelivät alumuja rantaleijonille, eli siis syöttivät heitä, virn.. Jos suomessa nyt hankittaisiin vaikka takaisin kaikki ne valtionjohtoiset yritykset, lisättäisiin perustuslakiin takaisin se pykälä jossa velvoitettiin valtion työllistävän kansalaisensa yms niin kyllä se siitä. Ja ovet kiinni ulkomaalaistyövoimalta, koskee myös trittäjiä jotka vievät suomalaisyrittäjiltä työt. Ja hntoja laskemalla lisätään kulutustakin ja samalla yrittäjyyttä.


      • yrittäjä............
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kyllä niiden keräämiseen on olleet olemassa ja häytössä jo pitkään. Nyt onkin kyse siitä mihin niitä rahoja käytetään, miten palkkiot ja palkat ovat kasvaneet valtakunnan päättäjillä. Ahneus on kasvanut, eu nielee suuren osan kansamme hyvöksi tarkoitetuista varoista. Et kai ole niin typerä että olet sitä mieltä että suomen, suomalaisten kuuluu tukea etelämaalaista kansaa esim. Eikö tueksi riitä että naisemme lomailevat ja lomailivat jo vuosikymmeniä siellä ja heittelivät alumuja rantaleijonille, eli siis syöttivät heitä, virn.. Jos suomessa nyt hankittaisiin vaikka takaisin kaikki ne valtionjohtoiset yritykset, lisättäisiin perustuslakiin takaisin se pykälä jossa velvoitettiin valtion työllistävän kansalaisensa yms niin kyllä se siitä. Ja ovet kiinni ulkomaalaistyövoimalta, koskee myös trittäjiä jotka vievät suomalaisyrittäjiltä työt. Ja hntoja laskemalla lisätään kulutustakin ja samalla yrittäjyyttä.

        Niin, työkyvyttömien määrähän ei ole lisääntynyt, nuoret 20 vuotiaat ovat jo päästään eläkkeellä..... hmmm. Viime vuonna maksoin 36 000euroa veroja ja mitä sain? Kaksi kertaa yritin päästä terkkariin, en päässyt, kerran hammaslääkäriin, sain ajan puolen vuoden päähän, menin yksityiselle. Kiitos yhteiskunta!


      • von Lagerbom
        yrittäjä............ kirjoitti:

        Niin, työkyvyttömien määrähän ei ole lisääntynyt, nuoret 20 vuotiaat ovat jo päästään eläkkeellä..... hmmm. Viime vuonna maksoin 36 000euroa veroja ja mitä sain? Kaksi kertaa yritin päästä terkkariin, en päässyt, kerran hammaslääkäriin, sain ajan puolen vuoden päähän, menin yksityiselle. Kiitos yhteiskunta!

        Olet oikeassa. Mutta.. Työttömyys on huomattavasti lisääntynyt kyllä ja lääke tähän olisi kaikkinaisten yrittäjämaksujen pienentäminen, tehdä yrittäjyys ja työnteko kannattavaksi sen sijaan että maahamme saa tulla halpamaista sekä työntekijöitä että yrittäjiä viemään maastamme ne loputkin urakat halvemmilla tarjouksilla ja halvemmalla työvoimalla. Maamme olisi asetettava -60-70 luvun hintatasolle ja poistettava osakkeistamisilla keinottelu. Rehellistä työntekoa ja yrittäjyyttä olisi kunnioitettava valtiovallankin ja annettava siihen kansalaisillemme mahdollisuus.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Tämä on julkinen kosinta. Tuletko misu vaimokseni, silmänisku. Aletaan yhdessä miettimään mitä kirjoitellaan, otetaan yhdessä haukkumiset vastaan eli ollaan yhtä niin myötä kuin vastamäessäkin..

        ...ihanko polvistuit siellä ruusupuskasi kanssa...;)
        hmmm....tämä tuli niin yllättäen.....harkitaan....harkitaan....silmänisku sekä viettelevä hymy.


      • von Lagerbom
        von Lagerbom kirjoitti:

        Olet oikeassa. Mutta.. Työttömyys on huomattavasti lisääntynyt kyllä ja lääke tähän olisi kaikkinaisten yrittäjämaksujen pienentäminen, tehdä yrittäjyys ja työnteko kannattavaksi sen sijaan että maahamme saa tulla halpamaista sekä työntekijöitä että yrittäjiä viemään maastamme ne loputkin urakat halvemmilla tarjouksilla ja halvemmalla työvoimalla. Maamme olisi asetettava -60-70 luvun hintatasolle ja poistettava osakkeistamisilla keinottelu. Rehellistä työntekoa ja yrittäjyyttä olisi kunnioitettava valtiovallankin ja annettava siihen kansalaisillemme mahdollisuus.

        Tällaiset palkat pitäisi poistaa. Nokian- tai muidenkaan yhtiöiden johtajat eivät tee mitään niin erinomaista joka oikeuttaisi kohtuuttoman suuret palkat

        "Nokian hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa tienaa Nokian asioiden hoitamisesta 440 000 euroa vuodessa.

        Tämä on summa, jota yhtiön nimitysvaliokunta esittää hänen palkkiokseen toukokuusta 2013 toukokuuhun 2014."


        "


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        No se jää nähtäväksi, kestääkö selkä, virn ja silmänisku..

        Hyvää kuntoutustahan se selälle on...;) silmänisku hymyn kera


      • misu8
        yrittäjä............ kirjoitti:

        Niin, työkyvyttömien määrähän ei ole lisääntynyt, nuoret 20 vuotiaat ovat jo päästään eläkkeellä..... hmmm. Viime vuonna maksoin 36 000euroa veroja ja mitä sain? Kaksi kertaa yritin päästä terkkariin, en päässyt, kerran hammaslääkäriin, sain ajan puolen vuoden päähän, menin yksityiselle. Kiitos yhteiskunta!

        Outoa juuri tämä, että nuoret jäävät koulun penkiltä suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle ja että ne, jotka ovat lähellä eläkeikää ja joilla on kaikenlaisia kulumasairauksia ym. elimellisiä sairauksia eivät sitten pääsekään eläkkeelle vaan heitä pyöritetään kelan rattaissa kuin sementtiä myllyssä.
        Mikä tässä yhteiskunnassa sitten mättää, jos nuoret ovat niin masentuneita, etteivät pysty töihin? Ennen on aina sanottu, että työ ja käsillätekeminen on parasta terapiaa masennukseen, mutta nykyään laitetaan pilleripurkin kanssa kotiin makaamaan ja lamautetaan sängyn pohjalle.
        Juuri näin, se on joka paikassa sama, lääkäriin ja hammaslääkäriin ei pääse kuin yksityisen sektorin puolelta. Siellä homma pelaa kun on rahaa tai vakuutus millä maksaa, miksi se ei toimi samalla tavalla julkisella puolella.? Aivan surkeassa jamassa ovat ne jotka asuvat maaseudulla jossa ei ole vakituista lääkäriä ollenkaan, hammaslääkäristä puhumattakaan.

        Sähköasian vierestä taasen.


      • sorjonen vaan
        muahhhhaahhhhaa kirjoitti:

        Mahtaako selkä kestää misun kanssa? Sähän oot niin kipiä, ettet juurikaan mihinkään pysty.

        hahaaa...tulee laakeristakin vielä työkykyinen kun nuori notkea nainen p**** sen kuntoon....


    • von Lagerbom

      Ruusupuskat on valitettavasti pihamaalla talvihorroksessa. Onneksi minä en ole horroksessa sentään mutta polvistuakin voisin, virn.. Vai viettelevä hymy. No laitappa sähköpostia. [email protected]

    • hahaahaahaaa

      Katos äijää, nyt se pokaa täältä jo itelleen naisenkin.

      Meno täällä käy yhtä rajuksi kohta kuin BB:tä katselis.

      • von Lagerbom

        Misu on niin söpö nikki että tietysti pokaan, jos vaan on halukas tulemaan.


      • muaahhhhhaaa

        Jihuu, jippii, kohta me saadaan taas seurata kuika laakerin poika käy kohti uusia huoltajuuskiistoja ja kuinka misu on paksuna ennenkuin huomaakaan. hhhahhha


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Misu on niin söpö nikki että tietysti pokaan, jos vaan on halukas tulemaan.

        ...voi sinua, herra aatelinen....olet niin nopea käänteissäsi, ettei tahdo perässä pysyä. Otetaan nyt kuitenkin ihan rauhallisesti....


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        ...voi sinua, herra aatelinen....olet niin nopea käänteissäsi, ettei tahdo perässä pysyä. Otetaan nyt kuitenkin ihan rauhallisesti....

        Voi surkeus:-(


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Voi surkeus:-(

        Nyt suupielet ylöspäin,...kas näin..:)

        On se sähköpostisi täällä vihossani ylhäällä...


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Nyt suupielet ylöspäin,...kas näin..:)

        On se sähköpostisi täällä vihossani ylhäällä...

        No laita sitten postia tulemaan että päästään alkuun.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        No laita sitten postia tulemaan että päästään alkuun.

        Etkö muista sanontaa: "Ensin pitää päästä irti vanhasta, ennenkuin voi aloittaa mitään uutta".


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Etkö muista sanontaa: "Ensin pitää päästä irti vanhasta, ennenkuin voi aloittaa mitään uutta".

        Ai onko sinulla vielä toinen, nyyh. No kirjoittele sähköpostiini hiukan asioistasi kuitenkin.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ai onko sinulla vielä toinen, nyyh. No kirjoittele sähköpostiini hiukan asioistasi kuitenkin.

        Uskaltaako...;))
        ja silmänisku....


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Uskaltaako...;))
        ja silmänisku....

        Tietysti uskallat.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Tietysti uskallat.

        hmmm....kiehtova ajatus....


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        hmmm....kiehtova ajatus....

        Älä jätä ajatuksen asteelle. Toimi, jo tänään sinulle voi aueta taivasten valtakunta eli paratiisin ilot jo maanpäällä:-)


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        hmmm....kiehtova ajatus....

        Minkä ikäinen olet?


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Minkä ikäinen olet?

        Oon 65 vee, entä sä?


      • von Lagerbom
        misu8 kirjoitti:

        Oon 65 vee, entä sä?

        Heh, heh. En usko. Taidatkin olla vaan jotain 20v kun et uskaltanut sähköpostiakaan laittaa ja kun niin nuori olet. niin ei kannatakaan alkaa sähköpostailemaan,


      • aito misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Heh, heh. En usko. Taidatkin olla vaan jotain 20v kun et uskaltanut sähköpostiakaan laittaa ja kun niin nuori olet. niin ei kannatakaan alkaa sähköpostailemaan,

        Hei von Lagerbom.

        Täällä näyttää joku käyttävän mun nimimerkkiä. Aito misu8 ei ole vielä mummoikäinen ja voikin sulaa vielä suussa...;) keski-ikäinen paremminkin. Entä sinä herra aatelinen? En nyt vain ole ehtinyt olla täälla koneella kun on ollut niin paljon tekemistä.

        On aika ilkeää kirjoitella toisen nikillä.

        terveisin; aito misu8


      • von Lagerbom
        aito misu8 kirjoitti:

        Hei von Lagerbom.

        Täällä näyttää joku käyttävän mun nimimerkkiä. Aito misu8 ei ole vielä mummoikäinen ja voikin sulaa vielä suussa...;) keski-ikäinen paremminkin. Entä sinä herra aatelinen? En nyt vain ole ehtinyt olla täälla koneella kun on ollut niin paljon tekemistä.

        On aika ilkeää kirjoitella toisen nikillä.

        terveisin; aito misu8

        No kyllä minä sen arvasinkin että täällä piruillaan kanssani, heh, ja siksi pyysinkin lähettämään postia niin sen jälkeen pääsisi tarkistelemaan ettei keskustelemassa kanssani ole vaikka mies. Postia ei ole kuulunut, hmm..


      • aioa misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        No kyllä minä sen arvasinkin että täällä piruillaan kanssani, heh, ja siksi pyysinkin lähettämään postia niin sen jälkeen pääsisi tarkistelemaan ettei keskustelemassa kanssani ole vaikka mies. Postia ei ole kuulunut, hmm..

        Joo, paljonhan niitä on näillä palstoilla sellaisia jotka saa jotkut "kiksit" tuollaisestakin pilailuistaan....kait niitä vähän taitaa rieppoa tämä meidän jutustelu täällä. Aika jännää kun meidän mielipiteet ärsyttää tätä väkeä samalla tavalla kuin kepiillä sekaisi muurahaispesää,
        Älä pelkää, kyllä minä olen ihka aito nainen...ja ilman silikonejakin....;)
        En ole vielä laittanut postia, kun en viitsi kirjoitella sillä "virallisella" sähköpostillani enkä ole vielä ehtinyt keskittymään luomaan uutta....


      • von Lagerbom
        aioa misu8 kirjoitti:

        Joo, paljonhan niitä on näillä palstoilla sellaisia jotka saa jotkut "kiksit" tuollaisestakin pilailuistaan....kait niitä vähän taitaa rieppoa tämä meidän jutustelu täällä. Aika jännää kun meidän mielipiteet ärsyttää tätä väkeä samalla tavalla kuin kepiillä sekaisi muurahaispesää,
        Älä pelkää, kyllä minä olen ihka aito nainen...ja ilman silikonejakin....;)
        En ole vielä laittanut postia, kun en viitsi kirjoitella sillä "virallisella" sähköpostillani enkä ole vielä ehtinyt keskittymään luomaan uutta....

        Kyllä minulle uskaltaa kirjoittaa virallisellakin. Tykkään tuosta älykkyydestäsi ja huumorintajustasikin.


      • von Lagerbom
        aioa misu8 kirjoitti:

        Joo, paljonhan niitä on näillä palstoilla sellaisia jotka saa jotkut "kiksit" tuollaisestakin pilailuistaan....kait niitä vähän taitaa rieppoa tämä meidän jutustelu täällä. Aika jännää kun meidän mielipiteet ärsyttää tätä väkeä samalla tavalla kuin kepiillä sekaisi muurahaispesää,
        Älä pelkää, kyllä minä olen ihka aito nainen...ja ilman silikonejakin....;)
        En ole vielä laittanut postia, kun en viitsi kirjoitella sillä "virallisella" sähköpostillani enkä ole vielä ehtinyt keskittymään luomaan uutta....

        Ja kun alkaisi kai olemaan jo hiukan kiirekin jos kerran on jo vetoja lyöty kuinka nopeasti raskaana olet, vai millainen veto se nyt jollain olikaan ehdotuksena, virn ja silmänisku... Kai mekin siitä vedosta taloudellisesti hyotyisimme ainakin tekijänpalkkioina, heh.


      • aito misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Ja kun alkaisi kai olemaan jo hiukan kiirekin jos kerran on jo vetoja lyöty kuinka nopeasti raskaana olet, vai millainen veto se nyt jollain olikaan ehdotuksena, virn ja silmänisku... Kai mekin siitä vedosta taloudellisesti hyotyisimme ainakin tekijänpalkkioina, heh.

        Pitääköhän niille esittää oikein virallinen todistus raskaudesta?
        Kiire tässä tuleekin ..vähän yli kaksi viikkoa aikaa....Mitä jos ei ekalla kerralla tärppää? silmänisku ja naurua...


      • von Lagerbom
        aito misu8 kirjoitti:

        Pitääköhän niille esittää oikein virallinen todistus raskaudesta?
        Kiire tässä tuleekin ..vähän yli kaksi viikkoa aikaa....Mitä jos ei ekalla kerralla tärppää? silmänisku ja naurua...

        Kyllä yleensä tärppää ja uusintahan on joka tapauksessa ilimaanen, heh.. Takuutyä nääs..


      • von Lagerbom
        aito misu8 kirjoitti:

        Pitääköhän niille esittää oikein virallinen todistus raskaudesta?
        Kiire tässä tuleekin ..vähän yli kaksi viikkoa aikaa....Mitä jos ei ekalla kerralla tärppää? silmänisku ja naurua...

        Misua jo herra kovin kaippaa, vuoden päästä vaihdellaankin vaippaa. Tules pian jo kiiru on, kutsuupi sua Lagerbomin von, heh ja silmänisku. Pieni flirtti tekee terää, aattelee hän kaihoisasti misuneidon perää.. Muusaksein jos tulla voisit, uutta taidettakin varmaan loisit. Nyt jo kukkii runosuoni, hurraa, isänmaamme Suom, kyllä täällä kelpaa olla, Olkiluoto säteilee ja myöskin polla. Paas tullen jo..


      • voihan nenä
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kyllä yleensä tärppää ja uusintahan on joka tapauksessa ilimaanen, heh.. Takuutyä nääs..

        Ja mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää, niin huoltajuuskiistoja puidaan taas täällä netissä, ennenkuin taapero ehtii täyttää vuotta. Kaikki sossut haukutaan ja sos.johtajat kans ja sun muut instanssit.
        Saatat misu laulaa ihan pian sitä biisiä...kun me erottiin, sä laitoit minut nettiin ja koko maailma mua katselee...
        No asioitas, mutta usko pois kukaan ei ole sulle kateellinen...hhhhahhahahhahaha


      • von Lagerbom
        voihan nenä kirjoitti:

        Ja mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää, niin huoltajuuskiistoja puidaan taas täällä netissä, ennenkuin taapero ehtii täyttää vuotta. Kaikki sossut haukutaan ja sos.johtajat kans ja sun muut instanssit.
        Saatat misu laulaa ihan pian sitä biisiä...kun me erottiin, sä laitoit minut nettiin ja koko maailma mua katselee...
        No asioitas, mutta usko pois kukaan ei ole sulle kateellinen...hhhhahhahahhahaha

        Hihih, hahhaa. Arvaas mitä. Kun minä kirjoittelen sosiaaliviranomaisista, ovat he syyllistyneet virkarikoksiin joihin minulla on todisteet. Voitko ymmärtää sellaista asiaa että ellei todisteita olisi, joutuisin puheistani vastuuseen. Oletettavasti uginkin sossutäti joutui kanteluideni vuoksi menettämään paikkansa, varma en asiasta ole, mutta minulla on todisteita kymmenistä virkarikoksistaan. Satutko tietämään että ellei sossutäti esim anna vastausta lainkaan- tai ei säädetyssä ajassa, syyllistyy hän virkarikokseen eli virkavelvollisuuden laiminlyöntiin. Esimerkiksi lastensuojeluilmoitus pitää ottaa käsittelyyn seitsemän päivän sisällä, tutkia ja jos katsoo ilmoituksen aiheettomaksi niin asia on siinä mutta päätös siitäkin pitää tehdä. Jos on aiheellinen lastensuojeluilmoitus niin asia on käsiteltävä 3 kuukauden kuluessa. Tämä nimenomainen ugin sosiaalityöntekijä oli täysin omavaltainen, etten sanoisi hölmö joka aloitti ominpäin jopa olosuhdeselvityksen tekemisenkin vaikka lain mukaan sellaisen saa määrätä tehtäväksi ainoastaan käräjä, hovi- tai korkein oikeus eikä millään meinannut asiaa ymmärtää kun ilmoitin hänelle hänen ylittäneen valtuutensa. Tulen penkomaan kaikki hänen minuun kohdistuneet virkarikoksensa ja huolehdin siitä että hänet virkarikoksistaan myös rangaistaan. Kun lait ovat asetetut viranhaltijoillekin, on heidän niitä myös noudatettava.


      • ei,ei,ei....
        aito misu8 kirjoitti:

        Pitääköhän niille esittää oikein virallinen todistus raskaudesta?
        Kiire tässä tuleekin ..vähän yli kaksi viikkoa aikaa....Mitä jos ei ekalla kerralla tärppää? silmänisku ja naurua...

        Ole nyt misu varovainen !


      • von Lagerbom
        ei,ei,ei.... kirjoitti:

        Ole nyt misu varovainen !

        Ei tartte olla varovainen. Etkö ymmärtänyt että me halutaan se vauva, virn..


    • hohoohoooo

      Taitaa käydä jo aika sutina niitten kesken kun kumpaakaan ei näy. Laakerikin kuolaa, että tänne asti roiskuu.

    • hahaahaahaa

      Sitten meille täällä riemu ratkeaa jos von Laakeri panee paksuksi toisen muijan. Päästään aitiopaikalle seuraamaan kaikki perhekriisit. Mielenkiinnolla odotan.

      • pyäääähjäääääää

        Ei Kauniit ja rohkeat ole mitään Laakerin pojan seikkailuihin verrattuna ja hei mulla on sellanen kutina, että sillähän on jo useampia elätettäviä ympäri maakuntaa.
        Mutta asiaa, vedetääs vetoja (niin Laakerikin tekee :D ) koska on misu paksuna, mä veikkaan, että 3 viikkoo... panos on 20 e.


      • misu8
        pyäääähjäääääää kirjoitti:

        Ei Kauniit ja rohkeat ole mitään Laakerin pojan seikkailuihin verrattuna ja hei mulla on sellanen kutina, että sillähän on jo useampia elätettäviä ympäri maakuntaa.
        Mutta asiaa, vedetääs vetoja (niin Laakerikin tekee :D ) koska on misu paksuna, mä veikkaan, että 3 viikkoo... panos on 20 e.

        Päästäänkö me sitten osingoille, kun ollaan asianosaisia?

        Ottakaa nyt vähän riskiä ja laittakaa panosta suuremmaksi.


      • muahhhhahhhhha
        misu8 kirjoitti:

        Päästäänkö me sitten osingoille, kun ollaan asianosaisia?

        Ottakaa nyt vähän riskiä ja laittakaa panosta suuremmaksi.

        Unohda vedolyönti misukka ja muista e pillerit, eikä kumikaan pahitteeksi olis, on se sen verran moneen luukkuun kurkannu ;D


      • hahaahaaa
        muahhhhahhhhha kirjoitti:

        Unohda vedolyönti misukka ja muista e pillerit, eikä kumikaan pahitteeksi olis, on se sen verran moneen luukkuun kurkannu ;D

        Tämäpä käy jännäksi, oikein kolmio-draama. Ei päässyt von Laakeri heti harrastamaan vaakamamboa.
        Lyödäänkö vielä vetoa jostain ?


      • von Lagerbom

        Pieni huomioitava seikka, jos kirjaimellisesti, kieliopillisesti huomioi kannanottosi:

        "Sitten meille täällä riemu ratkeaa jos von Laakeri panee paksuksi toisen muijan."

        Selite:

        Saanen huomauttaa, että ei oliosi misun kohdalla kyse toisesta vaan olen saattanut siunattuun tilaan useampiakin muijia, virn ja silmänisku. Onneksi kaikki lapseni ovat alkuaan olleet kehityksestään edellä. Vasta jäätyään äitinsä huomaan, hmm, on seurauksena ollut ongelmia.. Vanhin poikani, johon ei yksikään eksä ole voinut kasvatuksellisesti vaikuttaa, koulutti itsensä insinööriksi.. On yleensäkin niin, kuten jo muussa kirjoituksessani toin esiin, ettei pitäisi puhua toisen käden tietoja, ainakaan totena. Kun on asioista todisteet, voi kirjoitella viranomaisistakin. Joskus takavuosina oikein toivoin että erään kunnan sosiaalitoimen viranhaltijat olisivat tehneet kirjoituksistani rikosilmoituksen, näinhän olisin sitten saanut esittää todisteeni virallisesti puolustuksekseni. Tunnettuahan kun on, ettei " korppi korpin silmää noki" Mutta en ole kyseisen kunnan viranhaltijoitakaan unohtanut, osa asioista, rikoksistaan on käsiteltävänä ja osa valmisteltavanani kantelu- taikka rikosasiana käsittelyyn.


      • Huva muija
        von Lagerbom kirjoitti:

        Pieni huomioitava seikka, jos kirjaimellisesti, kieliopillisesti huomioi kannanottosi:

        "Sitten meille täällä riemu ratkeaa jos von Laakeri panee paksuksi toisen muijan."

        Selite:

        Saanen huomauttaa, että ei oliosi misun kohdalla kyse toisesta vaan olen saattanut siunattuun tilaan useampiakin muijia, virn ja silmänisku. Onneksi kaikki lapseni ovat alkuaan olleet kehityksestään edellä. Vasta jäätyään äitinsä huomaan, hmm, on seurauksena ollut ongelmia.. Vanhin poikani, johon ei yksikään eksä ole voinut kasvatuksellisesti vaikuttaa, koulutti itsensä insinööriksi.. On yleensäkin niin, kuten jo muussa kirjoituksessani toin esiin, ettei pitäisi puhua toisen käden tietoja, ainakaan totena. Kun on asioista todisteet, voi kirjoitella viranomaisistakin. Joskus takavuosina oikein toivoin että erään kunnan sosiaalitoimen viranhaltijat olisivat tehneet kirjoituksistani rikosilmoituksen, näinhän olisin sitten saanut esittää todisteeni virallisesti puolustuksekseni. Tunnettuahan kun on, ettei " korppi korpin silmää noki" Mutta en ole kyseisen kunnan viranhaltijoitakaan unohtanut, osa asioista, rikoksistaan on käsiteltävänä ja osa valmisteltavanani kantelu- taikka rikosasiana käsittelyyn.

        Kyllä, olethan ne muijat vuosien mittaan kaikki täällä palstoilla haukkunut. Ja niitä on monta, joskus jopa useita saman vuoden sisällä.


      • von Lagerbom
        Huva muija kirjoitti:

        Kyllä, olethan ne muijat vuosien mittaan kaikki täällä palstoilla haukkunut. Ja niitä on monta, joskus jopa useita saman vuoden sisällä.

        Niin, olen hyvin tehokas, kuten huomaat mutta älä ole huolissasi, ei sillä misulla ole aikomustakaan lähetellä sähköposteja sen paremmin kuin tavatakaan, virn..


      • aito misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        Niin, olen hyvin tehokas, kuten huomaat mutta älä ole huolissasi, ei sillä misulla ole aikomustakaan lähetellä sähköposteja sen paremmin kuin tavatakaan, virn..

        Eihän sitä vielä tiedä mitä minä teen ja koska sitä sähköpostia tulee kun se kerran on talteen otettu. Olen vain luontojani hivenen harkitsevainen...enkä nyt juosten ole joka asiaan lähtemässä mukaan.
        En yhtään ole seuraillut näitä aiempia kirjoituksiasi ja nämä muiden kommentit vähäsen saavat hämilleen.


      • von Lagerbom
        aito misu8 kirjoitti:

        Eihän sitä vielä tiedä mitä minä teen ja koska sitä sähköpostia tulee kun se kerran on talteen otettu. Olen vain luontojani hivenen harkitsevainen...enkä nyt juosten ole joka asiaan lähtemässä mukaan.
        En yhtään ole seuraillut näitä aiempia kirjoituksiasi ja nämä muiden kommentit vähäsen saavat hämilleen.

        No sehän niiden kommenttien tarkoitus juuri onkin, heh.. Siksipä olisikin parempi keskustella asioista yksityisesti.. Joku meni jo jossakin , tässä keskusteluketjussa kai, hiljaiseksi kun annoin osoitteení. Tiesi ilmeisen hyvin, tai oikeammin oli tietävinään asiani mutta ei kuitenkaan edes tietänyt missä asun vaikka seitsemän vuotta tulee jo huhtikuussa täyteen kun olen täällä asunut.


      • höhhöh
        von Lagerbom kirjoitti:

        No sehän niiden kommenttien tarkoitus juuri onkin, heh.. Siksipä olisikin parempi keskustella asioista yksityisesti.. Joku meni jo jossakin , tässä keskusteluketjussa kai, hiljaiseksi kun annoin osoitteení. Tiesi ilmeisen hyvin, tai oikeammin oli tietävinään asiani mutta ei kuitenkaan edes tietänyt missä asun vaikka seitsemän vuotta tulee jo huhtikuussa täyteen kun olen täällä asunut.

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Minäkin olen saiteilla roikkunut vuosia ja asunut tässä osoitteessa 10 vuotta, mutta a) en puhu hemk.koht asioitani suoli 24:lla, b) en edes oleta, että minun osoitteeni tiedetään, vaikka c) olen paljon, siis todella paljon enemmän esillä julkisuudessa kuin sinä Laakeri.


      • Kaunista ja hyvää
        aito misu8 kirjoitti:

        Eihän sitä vielä tiedä mitä minä teen ja koska sitä sähköpostia tulee kun se kerran on talteen otettu. Olen vain luontojani hivenen harkitsevainen...enkä nyt juosten ole joka asiaan lähtemässä mukaan.
        En yhtään ole seuraillut näitä aiempia kirjoituksiasi ja nämä muiden kommentit vähäsen saavat hämilleen.

        Niinpä. Kyllä minäkin miettisin jos tietäisin jollakin olevan kahdeksan lasta muttei yhdenkään alaikäisen lähihuoltajuutta. Ainakin kaksi solmittua aviolittoa kaksituhattaluvulla, kumpikin päättynyt eroon, kihlauksia vielä lisäksi. Ja kaikki tämä ihan hänen itsensä nettiin laittamana.....


      • von Lagerbom
        höhhöh kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus. Minäkin olen saiteilla roikkunut vuosia ja asunut tässä osoitteessa 10 vuotta, mutta a) en puhu hemk.koht asioitani suoli 24:lla, b) en edes oleta, että minun osoitteeni tiedetään, vaikka c) olen paljon, siis todella paljon enemmän esillä julkisuudessa kuin sinä Laakeri.

        Ymmärryskykysi on heikohko, ilmeisesti. Tuo henkilö olikin tietävinään minun henkilökohtaiset asiani vaikka ei tosiasiassa tiedä mitään. Jopa selkävammani luokitteli muistaakseni työn vieroksumiseksi..


      • von Lagerbom
        Kaunista ja hyvää kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä minäkin miettisin jos tietäisin jollakin olevan kahdeksan lasta muttei yhdenkään alaikäisen lähihuoltajuutta. Ainakin kaksi solmittua aviolittoa kaksituhattaluvulla, kumpikin päättynyt eroon, kihlauksia vielä lisäksi. Ja kaikki tämä ihan hänen itsensä nettiin laittamana.....

        Nii, i. Sanoppa sitä. Harmi kyllä, olen törmäillyt psyykensairaisii naisiin. Eräs korkeasti arvostettu viranomainen sanoi kerran minulla olevan jonkinlainen magneetti joka vetää sellaisia naisia puoleeni. Kaikki psyykensairaudet eivät näy heti käyttäytymisessä. Jopa psyykensairauksiin erikoistuneet lääkärit erehtyvät toisinaan diagnostiikassaan. Mutta lapsista, ne ovat herran lahja, heh. Tosi on, oli Kansallis-Osakepankin mainos takavuosina, heh..


      • von Lagerbom
        Kaunista ja hyvää kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä minäkin miettisin jos tietäisin jollakin olevan kahdeksan lasta muttei yhdenkään alaikäisen lähihuoltajuutta. Ainakin kaksi solmittua aviolittoa kaksituhattaluvulla, kumpikin päättynyt eroon, kihlauksia vielä lisäksi. Ja kaikki tämä ihan hänen itsensä nettiin laittamana.....

        Hyvimpä olet sinäkin tietävinäsi asiani, kuin olisit tutumpikin. Et kuitenkaan tiennyt että olen toiminut yhteensä neljän lapseni yksinhuoltajanakin. Oletko muuten tietoinen että lapset lentävät joskus ns pesästä, heh, en minä ikuisesti voi lasteni yksinhuoltaja olla, heh. Juuri eilen täytti yksi lapsistani 18 vuotta. Lapsi, josta olen erityisen ylpeä, hyvin lahjakas poika. Paas tullen kuuntelemaan vaikka laulujaan.. Ja.. On muuten hyvin ahkerakin ja häntä kehuttiin lapsenakin jo kohteliaaksi, hyväkäytöksiseksi jolloin eräs asioista tietävä sanoikin että poika on minun kasvattamani. Niin että sellaista tietoa taas löytyi sinulta, eli perätöntä, jonka tarkoituksena on mustamaalaus.


      • misu8
        von Lagerbom kirjoitti:

        No sehän niiden kommenttien tarkoitus juuri onkin, heh.. Siksipä olisikin parempi keskustella asioista yksityisesti.. Joku meni jo jossakin , tässä keskusteluketjussa kai, hiljaiseksi kun annoin osoitteení. Tiesi ilmeisen hyvin, tai oikeammin oli tietävinään asiani mutta ei kuitenkaan edes tietänyt missä asun vaikka seitsemän vuotta tulee jo huhtikuussa täyteen kun olen täällä asunut.

        Tiedätkö, olen valtavasti nauttinut lukea niitä kirjoituksiasi täällä. Olen kyllä silloin tällöin lueskellut näitä mutta nyt vasta olen uskaltanut kommentoida kun huomasin, että joukossa on toinenkin joka ajattelee joistain asioista edes hitusen samoin kuin minä.
        Kyllä minäkin yllätyin, kun sähköpostiosoitteesi tuli niin nopeasti. Mutta ajattelin, että siinäpä rohkea mies.
        En minä tiedä onko siinä mitään pahaa, jos kertoo henkilökohtaisista vaikeista asioista, voihan niistä toiset saada jotain oppia miten asiat käytännössä menee. Jotenkin outoa kun täällä tyrmätään toisen eriävä mielipide heti jos se ei myötäile "nuoleskelijoiden" mielipidettä.
        Jotenkin on kummallista sekin, kun näillä palstoilla ei saa oikeaa asiallista keskustelua aikaiseksi vaan aina aletaan irvailemaan jostain. En tiedä pitääkö silloin kommentoida jos ei ole mitään asiaan liittyvää asiallista sanottavaa. Mutta toisaalta..onhan tämä pieni huumori ja flirtti mukavaa ja piristävää, eikös vain?
        Luin juuri tätä ketjua ja kyllä minä monta kertaa pyrskähdin nauramaan näille pienille heitoillemme.


      • von Lagerbom
        Kaunista ja hyvää kirjoitti:

        Niinpä. Kyllä minäkin miettisin jos tietäisin jollakin olevan kahdeksan lasta muttei yhdenkään alaikäisen lähihuoltajuutta. Ainakin kaksi solmittua aviolittoa kaksituhattaluvulla, kumpikin päättynyt eroon, kihlauksia vielä lisäksi. Ja kaikki tämä ihan hänen itsensä nettiin laittamana.....

        Sinulle vielä kysymys. Monellako tuttavamiehelläsi on lastensa lähihuoltajuus, heh. Huomaatko, yleensä minun kanssani jää sanailussa toiseksi. Johtunee varmaan älykkyydestä vai mitä.. Ja saattaa olla että vielä harvempi mies tuttavapiirissäsi on lastensa yksinhuoltaja..


    • von Lagerbom

      Vai on Pori Energia myymyt sähköä liian halvalla, heh. Tuo tietää nyt hyvän porilaiset sitä että sähkönne hinta nousee pian reilusti..

      Sähkön alhainen markkinahinta heikensi Pori Energian tulosta

      TALOUS 19.2. 15:12 0

      Pori Energia konserni tuotti viime vuonna voittoa 12,3 miljoonaa euroa. Liikevaihto oli 175,8 miljoonaa euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe