Finnsailor 38

Finnsailor38

Kyselisin moottoripursi Finnsailor 38n ominaisuuksista, jos jollakulla olisi tietoa? Käyttötarkoitus olisi "viimeinen purkkari ennen poismenoa". Siis ihan vakavissani.

67

3247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VihainenSetä

      Ja nyt LYS-pellet pysykää possa tästä justusta. Aloittajaa ei takuulla kiinnosta pätkääkään on joku First tai FinnFlyer nopeampi kun tuo Finnsailor.

    • Finnsailer vai ...

      Huoleton pursi kokoisekseen, tahtoo sanoa myös; hyvät moottoripursityyppiset tilat.
      Matalahko syväys ja suht. lyhyt masto ~ ei kryssipaatti. täysvastaisesta selvitään fossiilisella polttoaineella. Ei kovin ketterä satamassa, toisaalta pieni syväys sallii laiturin tyvet ja luonnonsatamat. Pohjakolistelukaan ei ole useasti remontin aihe.

    • ohjkjhgbnb

      Kevyillä tuulilla erittäin nopea,jää Firstit ja Finn Flyerit ku seisomaan.Vakaa menijä!LYS- aika hyvä!Vinssit kevyet mutta nopeat!Hyvä raceri!

    • olga-hilja

      http://syesteja.com/2011/03/29/esteja-finnsailer-38/
      http://www.sinanssi.fi/kotisivut/lola/liitteet/Siirtopurjehdus_Englannista_osa_1.pdf
      http://www.finnsailer.com/
      http://www.youtube.com/watch?v=4a0sBmNsGLs

      Tuossa joitakin finnsailer linkkejä (ei siis finnsailor). Itselläni on ollut viimeiset 10 vuotta finnsailer 38 ja voin vain sanoa että tyytyväisyys vain lisäntyy veneeseeni vuosi vuodelta - myynti aikeita minulla siis ei ole. reippailla tuulilla purjehtii hyvin mutta 10 tonnin painolla ei alle 5 m/s tuulilla tule juuri purjeita nostettua. sateella, helteellä ja tuulella kiintä katto ohjauspisteen päällä on ehdoton ja ihmettelen miksei nykyveneissä juuri näe samanlaisia ratkaisuja.

    • Avance 40

      Fiisailor on vahva ja vakaa moottorivene jossa masto, mastoon on hyvä kiinnittää tutka ja tv antenni, lallatin ja kenties oikein vhf antenni. Ketseissä mesaanimasto on mainio lipputanko kuten peppulin merivuokossa.

      Ei tee vastakäännöstä ja mouruaa aallokossa, siis purjehduksen voit unohtaa vinssit alamittaisia ja köysiratkaisut onnettomia, mutta ihan kiva moottorivene jos ei halua nauttia kesäsateesta, huonoon keliinhän meistä kukaan harvemmin lähtee huvikseen.

      • kateudesta mollaat?

        Olikohan tuo kateellisen puhetta? Jospa omalla Avancella ei ole pystynyt yhtä hienoihin purjehduksiin kuin vaikkapa edellisen viestin tanskalaisessa youtubevideossa näytettiin. Siksi varmaankin "Avance 40":ä pännii ja kompensaatioksi pitää jollain tavalla mollata sekä "fiisailoria" että ensimmäisenä suomalaisena Antarktikselle purjehtinutta Merivuokkoa. Arvasinko oikein?

        Arvaan myös, että yleensäkin eri veneisiin otetaan voimakas kanta pelkkien henkilökohtaisten mielikuvien perusteella eikä kokemuksen perusteella.


      • Avance 40
        kateudesta mollaat? kirjoitti:

        Olikohan tuo kateellisen puhetta? Jospa omalla Avancella ei ole pystynyt yhtä hienoihin purjehduksiin kuin vaikkapa edellisen viestin tanskalaisessa youtubevideossa näytettiin. Siksi varmaankin "Avance 40":ä pännii ja kompensaatioksi pitää jollain tavalla mollata sekä "fiisailoria" että ensimmäisenä suomalaisena Antarktikselle purjehtinutta Merivuokkoa. Arvasinko oikein?

        Arvaan myös, että yleensäkin eri veneisiin otetaan voimakas kanta pelkkien henkilökohtaisten mielikuvien perusteella eikä kokemuksen perusteella.

        fiisailerissa matala köli, ei kryssi ja noukkii joka aallon, avotila täyttyy ja perheenjäsenten henki vaarantuu, samaa sarjaa NC 33 kanssa, hyviä nakkikioskeja saaristoon.


      • 10+6
        Avance 40 kirjoitti:

        fiisailerissa matala köli, ei kryssi ja noukkii joka aallon, avotila täyttyy ja perheenjäsenten henki vaarantuu, samaa sarjaa NC 33 kanssa, hyviä nakkikioskeja saaristoon.

        Ihan kuin jodlari olisi vaihtanut nimimerkkiä eikä olisi pitänyt lupaustaan vaieta ikuisesti palstalla...


      • olga-hilja
        Avance 40 kirjoitti:

        fiisailerissa matala köli, ei kryssi ja noukkii joka aallon, avotila täyttyy ja perheenjäsenten henki vaarantuu, samaa sarjaa NC 33 kanssa, hyviä nakkikioskeja saaristoon.

        ei taida sulla olla sitä avance 40:stä? eikä muutakaan? joskus olet ehkä joskus jollain lammella soudellut. pistä faktaa esille, eli mihin perustat noi noukkii joka aallon ja avontilan täyttymiset jne. taitaa olla niin että avance 40 nimimerkillä ei ole kokemuksia finnsailer 38:sta vaan lähinnä harhaisia ja vääriä mielikuvia. keskustelun aloittaja kysyi onko jollain tietoa tästä vene tyypistä, minulla sitä on. avance 40 nimimerkki selvästi osllistuu väärälle palstalle. vai miten on tuleeko sieltä sitä faktaa? no ei tietenkään tule..


      • Unohtuiko lupaus?
        Avance 40 kirjoitti:

        fiisailerissa matala köli, ei kryssi ja noukkii joka aallon, avotila täyttyy ja perheenjäsenten henki vaarantuu, samaa sarjaa NC 33 kanssa, hyviä nakkikioskeja saaristoon.

        Etkö sinä juuri luvannut poistua palstalta?


    • olga-hilja

      avance 40:lle -missä ja kenen finnsailer 38:lla kävit toteamassa aallokssa mouruamisen (mitä sitten sillä tarkoitatkaan) entä vinssien heppoisuuden suhteessa rikiin? mihin köysiratkaisuhin viittat? olisi kiva kuulla kun itse en ole niitä ymmärtänyt lähteä parantelemaan kun mielestäni ovat hyvät. perustuvatko kokemuksesi ylipäätänsäkin vain päiväpurjehdukseen kun et ole joutunut tilanteeseen että keli on muuta kuin kesäsadetta..

      • Venevalintoja

        Isorikisellä 40-jalkaisella "perinteisellä" purjeveneellä matkaaminen reippaassa tuulessa pienellä miehistöllä voi olla hyvin haastavaa. Se voi olla jopa yllätys sellaisen veneen hankkineelle. Pidemmällä matkalla kaiken masilman lyssit ja plaanaukset ovat hyvin toissijaisia juttuja. Kilpapurjehdus on asia erikseen, mutta sepä vasta isolla veneellä haastavaa onkin.

        Finnsailer 38 on tastusti matkapurjevene parhaasta päästä silloin, kun pienellä miehistöllä mennään kauas tai ei muuten vain voida tai haluta olla koko ajan vaikeissa tilanteissa veneen turvallisen käsittelyn kanssa.

        Isolla purkkarillaan uhoavien kannattaa vaikka kerran kryssiä kunnon kelissä (yli 15 m/s keskituuli) Suomenlahden yli, ja kertoa sitten, mitä vaimo ja lapset olivat mieltä. :-)

        Kyllä, olen tehnyt ssn useita kertoja. 4--5 miehen porukalla yli 40-jalkaisella veneellä. Kivaa on ollut, mutta myös raskasta ja vaikeaakin. Ei missään tapauksessa perhemiehistölle/pariskunnalle huvia.


      • Venevalintoja
        Venevalintoja kirjoitti:

        Isorikisellä 40-jalkaisella "perinteisellä" purjeveneellä matkaaminen reippaassa tuulessa pienellä miehistöllä voi olla hyvin haastavaa. Se voi olla jopa yllätys sellaisen veneen hankkineelle. Pidemmällä matkalla kaiken masilman lyssit ja plaanaukset ovat hyvin toissijaisia juttuja. Kilpapurjehdus on asia erikseen, mutta sepä vasta isolla veneellä haastavaa onkin.

        Finnsailer 38 on tastusti matkapurjevene parhaasta päästä silloin, kun pienellä miehistöllä mennään kauas tai ei muuten vain voida tai haluta olla koko ajan vaikeissa tilanteissa veneen turvallisen käsittelyn kanssa.

        Isolla purkkarillaan uhoavien kannattaa vaikka kerran kryssiä kunnon kelissä (yli 15 m/s keskituuli) Suomenlahden yli, ja kertoa sitten, mitä vaimo ja lapset olivat mieltä. :-)

        Kyllä, olen tehnyt ssn useita kertoja. 4--5 miehen porukalla yli 40-jalkaisella veneellä. Kivaa on ollut, mutta myös raskasta ja vaikeaakin. Ei missään tapauksessa perhemiehistölle/pariskunnalle huvia.

        Tarkennetaan vähän tuota omaa uhoa ;-)


        Olen kerran kryssinyt Suomenlahden yli yli 15 m/s keskituulella.

        Muut kerrat kovemmassa kelissä ovat olleet alle tuon, ehkä 10--12 m/s.

        Sen kovempaan keliin avomerelle ei huvita tarkoituksella mennä.


    • Taitaa olla hyvä

      Tuommoisen näin viimeksi Gibraltarilla. Vanhempi brittipariskunta oli purjehtinut sillä maailman ympäri, ja matka vain jatkui. Olivat oikein tyytyväisen oloisia, ja vene oli suorastaan hieno! Pilothouse on ratkaisu, joka vain harvalla kelillä ei ole tarpeen. Suomessa se pidentää purjehduskautta vähintään kuukaudella. Kyllä tuo minulle kelpaisi.

    • Hieno paatti!

      Lisätietoa www.finnsailer.com

      38 on ihan he.....in hieno vene. Ihan vakavissani.

      Ei vain taida olla yhtään nyt myynnissä :-(

    • Englannissa yksi
    • Avance 36

      veneen valinta aina kompromissi, jos fiisailor ja Avance lähtee Suomenlinnasta Tallinnaan purjeilla ja fiisailor käyttää matkaan 10h, olen ollut perillä jo 4h.

      • Ja purjehtimisen

        syvin olemus on olla perillä mahdollisimman pian?


      • RIBillä pääsee

        Minä lähden samaan aikaan Suomenlinnasta RIB-veneelläni, ja kun Avance saapuu Tallinnaan, olen ollut perillä jo 5h.

        Ja tämä todistaa mitä?

        Tai sitten lähden Suomenlinnasta purjeilla, ja olen perillä 1h ennen Avance 36:ta.

        Ja se todistaa?


      • Kiirettä?

        Et sitten ole perillä veneessäsi. Joku muukin täällä kirjoitti kovan tuulen kryssistä. Alle 30 jalkaisella vanhalla pitkäkölillä 15 m /s kryssi yöllä Loviisasta suomenlahden yli oli ihan mukavaa pinnapilotin ohjatessa venettä. Päällä ilmatieteenlaitoksen varoitus veneilijöille suomellahdella. Ne vapaat pudotuksetkin rysähtää alas pehmeämmin.


      • Avance 33
        Kiirettä? kirjoitti:

        Et sitten ole perillä veneessäsi. Joku muukin täällä kirjoitti kovan tuulen kryssistä. Alle 30 jalkaisella vanhalla pitkäkölillä 15 m /s kryssi yöllä Loviisasta suomenlahden yli oli ihan mukavaa pinnapilotin ohjatessa venettä. Päällä ilmatieteenlaitoksen varoitus veneilijöille suomellahdella. Ne vapaat pudotuksetkin rysähtää alas pehmeämmin.

        valitettavasti fiisailorilla ei pääse nauttimaan purjehduksesta, siksi alusta kutsutaankin moottoripurreksi.

        Luulisi tämän olevan selvää koko seurakunnalle!

        Alus on käytännössä moottoripursi kun koneessa on enemmän heppoja, kuin isossa neliöitä!

        prutkun, prutkun


      • Epätietoinen seilori
        Avance 33 kirjoitti:

        valitettavasti fiisailorilla ei pääse nauttimaan purjehduksesta, siksi alusta kutsutaankin moottoripurreksi.

        Luulisi tämän olevan selvää koko seurakunnalle!

        Alus on käytännössä moottoripursi kun koneessa on enemmän heppoja, kuin isossa neliöitä!

        prutkun, prutkun

        Onko Sirena Pedrick 40 tai Swan 38 siis moottoripursi?


      • Eli jos
        Avance 33 kirjoitti:

        valitettavasti fiisailorilla ei pääse nauttimaan purjehduksesta, siksi alusta kutsutaankin moottoripurreksi.

        Luulisi tämän olevan selvää koko seurakunnalle!

        Alus on käytännössä moottoripursi kun koneessa on enemmän heppoja, kuin isossa neliöitä!

        prutkun, prutkun

        sinä et pysty siitä nauttimaan, eivät muutkaan saa?
        Tässä sinulle moottoripursi:
        http://www.nautorswan.com/en/swan-line/swan-66/


      • Voi sinua törppöä
        Avance 33 kirjoitti:

        valitettavasti fiisailorilla ei pääse nauttimaan purjehduksesta, siksi alusta kutsutaankin moottoripurreksi.

        Luulisi tämän olevan selvää koko seurakunnalle!

        Alus on käytännössä moottoripursi kun koneessa on enemmän heppoja, kuin isossa neliöitä!

        prutkun, prutkun

        Tee nyt he....in pelle se, mitä eilen lupasit, ja lopeta soopan kirjoittaminen tänne!

        Olisit yhden kerran elämässäsi mies. Olisko mitään?


      • jep jep
        Ja purjehtimisen kirjoitti:

        syvin olemus on olla perillä mahdollisimman pian?

        "syvin olemus on olla perillä mahdollisimman pian?"

        Tätä palstaa lukiessani olen tullut tuohon päätelmään, että näin ilmeisesti on. Veneen vauhti on se tärkein juttu. Mielenkiinnolla odotan ensi kesää ja saa seuraailla aktiivista purjehdusta meidän väylillä :)


      • Ei enää ikinä purje

        Sulla on moottoriveneiliän mieli, suosittelen sinulle vaihtamista 36 jalkaiseen moottoriveneeseen, on muuten paljon hauskempaa veneilyä muutenkin, kuin purjehtiminen. Kannataisi kokeilla...


    • gh34

      Onko FS38 Hans Groopin suunnittelema, kuten FS29, 30, 34? Sivuprofiili 38:n rungossa näyttää ainakin jokseenkin samalta kuin FS34:ssa.

      Finnsailer 34:lla osallistuttiin 1981 TWOSTAR transatlantic raceen, josta seuraava siteeraus "Kolmen vuorokauden ajan purjehdimme surffaten täysin purjen suuren 'sax-spinnun' kanssa niin, että loki osoitti kuin naulattuna 12 solmua. Paras vuorokausipurjehdus oli 176 mpk".

      • DelffiK

        Tää paatti ei jotenkin sytytä. Varmaan ihan ok, mutta pärjääkään tolla kovassa kelissä? Mulla ei ole tämän tyyppisistä paaleista mitään kokemusta.


      • Menikö lasku oikein?

        Kolmen vuorokauden ajan...

        12x24 = 268



        Olisiko tuossa joku lasku- tai tulkintavirhe?


      • Twlght

      • suurinpiirtein näin

        FS 29, 35/36 ja 38 on samaa sarjaa; 38 viimeiset 5 vuotta vähän uudempaa viimeistelyn ja ilmeen osalta.

        30 ja 34 on uudempaa H Groopin suunnittelua parilla eri sisustuksen layout-versiolla.


    • seppomartti

      176 mpk/vrk on oikein hyvä ja uskottavakin 38 jalkaiselle keskinopeudeksi. Jos 12s on mittairissa niin vrk-matka ei ole 24 kertainen.

      • Menikö lasku oikein?

        Juu, kyllä näin.

        Tuossa vain luki "kolmen vuorokauden ajan...loki osoitti kuin naulattuna 12 solmua"

        Ja se oli 34-jalkainen, ei 38.


      • seppomartti.
        Menikö lasku oikein? kirjoitti:

        Juu, kyllä näin.

        Tuossa vain luki "kolmen vuorokauden ajan...loki osoitti kuin naulattuna 12 solmua"

        Ja se oli 34-jalkainen, ei 38.

        Olipa 34 tai 38 ft. Tai vaikka auto: jos ajat 100km/h tasaisesti niin et ole 2400 km:n päässä 24 tunnin kuluttua


      • Matikka?
        seppomartti. kirjoitti:

        Olipa 34 tai 38 ft. Tai vaikka auto: jos ajat 100km/h tasaisesti niin et ole 2400 km:n päässä 24 tunnin kuluttua

        Häh?

        100 km/h tasaisesti 24 tuntia, niin kyllä tasan tarkkaan olet 2400 km päässä.

        Just ajoin viime viikolla autolla 120 km/h viisi tuntia, ja a vot, olin 600 km päässä. Hämmästyttävää :-)


      • gh34
        Matikka? kirjoitti:

        Häh?

        100 km/h tasaisesti 24 tuntia, niin kyllä tasan tarkkaan olet 2400 km päässä.

        Just ajoin viime viikolla autolla 120 km/h viisi tuntia, ja a vot, olin 600 km päässä. Hämmästyttävää :-)

        Siis TWOSTAR on kahden hengen miehistön kisa, pituus isoympyrällä 2800MPK. Vähän realismia ja purjehduskokemusta mukaan ja ymmärtää hyvin, että kun FS34:n kippari vuonna 1981 kirjoitti "kuin naulattuna", tarkoittaa se sitä että suuren osan päivästä pääsi tuollaista vauhtia.

        Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen: Kenen suunnittelema on Finnsailer 38? Hienon oloinen vene ja sopii varmasti kysyttyyn tarkoitukseen eli ns. pappapurjehdukseen, mutta uskon että paljon muuhunkin.


      • Vain suuri osa...
        gh34 kirjoitti:

        Siis TWOSTAR on kahden hengen miehistön kisa, pituus isoympyrällä 2800MPK. Vähän realismia ja purjehduskokemusta mukaan ja ymmärtää hyvin, että kun FS34:n kippari vuonna 1981 kirjoitti "kuin naulattuna", tarkoittaa se sitä että suuren osan päivästä pääsi tuollaista vauhtia.

        Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen: Kenen suunnittelema on Finnsailer 38? Hienon oloinen vene ja sopii varmasti kysyttyyn tarkoitukseen eli ns. pappapurjehdukseen, mutta uskon että paljon muuhunkin.

        Ok.

        Mennään vain puolet päivästä 12 solmua, ja toinen puoli 6. Tekee 9x24 = 216 mailia/vrk

        FS34:llä?

        No ei.

        Tarina voi silti olla hyvä, ja venekin on mitä mainioin.


    • Wasa 55

      ja gepsi näytti 6,7 knotsia

    • seppomartti

      Veneilyssä tai autoilussa tasaiseksi luultu kova nopeus ei vuorokausimatkoina ole kertolaskun tulos. Eli käytännön elämä on muuta kuin kertolaskun tulos kuten joku tosikko yllä luulee. Olen ajanut aika nopealla autolla putkeen Tukholma -La Rochelle neljä kertaa. Matka vastaa eo esimerkkiä ja melkein koko matka on moottoritietä ja yöllä hiljaista. Kun pitää mittarilukeman 150-200 välillä koko matkan niin ei onnistu 2400km/24 h.
      34ft veneellä ei onnistu 200 mailia/ vrk. Ehkä 38ft pasaatissa spinnulla juuri ja juuri- muttei moottoripurjehtijalla. Eikä vrk-matka riipu siitä onko mittarissa 10 vai 13 solmua surffissa.

      • Pysähdytäänkö?

        Autolla aina välillä pysähdytään, syystä jos toisesta.

        Mitenköhän veneellä Atlantilla kun mennään "täysin purjein kolmen vuorokauden ajan"?

        Varmasti voi loki hetkittäin näyttää 12 kn, se on totta.

        Tuossa kuitenkin sanottiin: "loki osoitti kuin naulattuna 12 solmua".


      • psykologista
        Pysähdytäänkö? kirjoitti:

        Autolla aina välillä pysähdytään, syystä jos toisesta.

        Mitenköhän veneellä Atlantilla kun mennään "täysin purjein kolmen vuorokauden ajan"?

        Varmasti voi loki hetkittäin näyttää 12 kn, se on totta.

        Tuossa kuitenkin sanottiin: "loki osoitti kuin naulattuna 12 solmua".

        Lokia katsotaan silloin, kun tuntuu, että nyt mennään. Siis aina kun lokiin katsoi, se näytti 12 kts. Sekin on jo tosi kova juttu FS34:n tapaiselle veneelle ja sellaisella purjehtimaan tottuneelle.


      • 100 nm/vrk on ok
        psykologista kirjoitti:

        Lokia katsotaan silloin, kun tuntuu, että nyt mennään. Siis aina kun lokiin katsoi, se näytti 12 kts. Sekin on jo tosi kova juttu FS34:n tapaiselle veneelle ja sellaisella purjehtimaan tottuneelle.

        Itse olen purjehtinut erilaisilla veneillä ja ylitellyt isoja meriä moneen kertaan. En enää juuri välitä siitä, mikä sattuu olemaan kovin hetkellinen tai muutaman tunnin aikainen huippuvauhti. Pitkänmatkan purjehduksissa sillä ei ole merkitystä. Tärkeämpi, että menee mukavasti, vaivattomasti ja turvallisesti - ja se riippuu kyllä veneen tyypistä.
        Pitkät retket kestävät kuitenkin saman ajan tekipä ne "loki naulattuna 12 solmuun" tai hitaammin tai vieläkin vauhdikkaammin. 100 nm/vrk on mukava matkavauhti merten ylityksissä ja toteutuu varsinkin pasaatireitillä aika helposti.

        Jos tekee Karibian reissun, se kestää vuoden sekä nopealla että hitaalla paatilla. Jos kierrät pallon, siihen menee kolme. Jos siirryt elämäntapapurjehtijaksi, reissusi kestää x vuotta - myöskään silloin ei ole merkitystä hetkellisillä huippuvauhdeilla.


    • olga-hilja
      • Avance 245

        tiesithän että mastot jää kannelle ja tunnoton hydrauliohjaus, koneena puimakoneesta marinoitu perkinssi. Mesaanipurje tappaa kryssikulman totaalisesti.

        Ei missään olosihteissa saa tuota proomua kulkemaan 100 mailia vrk.


      • muista lääkkeet
        Avance 245 kirjoitti:

        tiesithän että mastot jää kannelle ja tunnoton hydrauliohjaus, koneena puimakoneesta marinoitu perkinssi. Mesaanipurje tappaa kryssikulman totaalisesti.

        Ei missään olosihteissa saa tuota proomua kulkemaan 100 mailia vrk.

        avance 245 - lyödäänkö vuosipalkkasi verran vetoa tosta 100 mailia / vrk. sullahan ei sitä perhettä taida olla ja nakkikioskin tuttu lähinnä riidan haasto paikkana?
        taitaa vaan jäädä nollille tuon vedon arvo tolla panoksella?


      • gh34

        Oho, onpa komea vene tuo devalk.nl myyntilistalla ollut. Myyty jo, eikä ihme. Jos etsii sellaista mitä Finnsailer 38 voi tarjota, ei taida olla montaa vastaavaa mallia tarjolla? Jos menee perinteisemmän mallisiin suomessa tehtyihin moottoripurjehtijoihin, Nauticat 38, Seafinn 39 jne, on jo korotettu perä ja ohjaamohytti mutta Finnsailerissa on astetta purjehduksellisemmin sitlooda ja purjehdusta varten ruoriohjaus siis mesaanin edestä isolla ruorilla, vai näinkö oikein? Kahden maston takila on myös fiksu ratkaisu, josta vain ei monella suomessa ole minkäänlaista kokemusta - mutta meillä joilla on, tuntuu olevan luja usko ratkaisun käyttökelpoisuuteen.
        Onko perähytistä omaa luukkua ulos? Kulku perähytistä käytävää pitkin salonkiin on toki luksusta verrattuna pienempiin keskiohjaamoveneisiin joissa kulku on vain sitloodan kautta. Toisaalta, erillisyys on usein myös plussaa muttei esim. pienten lasten kanssa.
        Ison levanki on lyhyt, mutta ihan fiksussa paikassa. Hydrauliohjaus on oikein hyvä tuon kokoluokan veneessä.

        Luotettavan tuntuinen diileri muuten, asialliset tiedot ja ilmoitti jo valmiiksi webaston olevan rikki jne.


      • Avance 40
        muista lääkkeet kirjoitti:

        avance 245 - lyödäänkö vuosipalkkasi verran vetoa tosta 100 mailia / vrk. sullahan ei sitä perhettä taida olla ja nakkikioskin tuttu lähinnä riidan haasto paikkana?
        taitaa vaan jäädä nollille tuon vedon arvo tolla panoksella?

        lyödään vaan, omilla purjeilla ja moottorilla ajo kielletty.

        Lähtö Suomenlinna 30.4 klo 18.00 reitti naissaari myötäpäivään kiertäen - Pirita - Suomenlinnan vierassatama aikaa 24h.


      • muista lääkkeet
        Avance 40 kirjoitti:

        lyödään vaan, omilla purjeilla ja moottorilla ajo kielletty.

        Lähtö Suomenlinna 30.4 klo 18.00 reitti naissaari myötäpäivään kiertäen - Pirita - Suomenlinnan vierassatama aikaa 24h.

        ota jo ne lääkkeet. et muista että sanoit että proomu ei missään olosuhteissa tee sataa mailia vuorokaudessa. älä muuta sääntöjä. myönnä tappiosi ja haihdu.


    • olga-hilja
      • Joe 17

        Finnseil orin lys 1.01 sama kuin gyu 22, OHO


      • aina lys !!??
        Joe 17 kirjoitti:

        Finnseil orin lys 1.01 sama kuin gyu 22, OHO

        Senkö perusteella päättelet, että Gyu 22 sopii samaan käyttötarkoitukseen kuin Finnsailor? Vaikkapa Karibialle ja takaisin?


      • LYSSI 1,01
        aina lys !!?? kirjoitti:

        Senkö perusteella päättelet, että Gyu 22 sopii samaan käyttötarkoitukseen kuin Finnsailor? Vaikkapa Karibialle ja takaisin?

        LYS 1,01 HAHHHAAAAAHHHAAAA! OJENTAA PEILIN


      • _/)_
        Joe 17 kirjoitti:

        Finnseil orin lys 1.01 sama kuin gyu 22, OHO

        Hyvin luettu, lähdekin mikä lienee. Taulukoista löytyy Finnsailer 30:lle LYS-luku 1,03. Mitenkähän ovatkin onnistuneet tekemään 38:sta sitä hitaamman? Joe 17 voisi edes hiukan miettiä mitä kirjoittaa ennenkuin painaa "lähetä"-nappia.

        Eihän Finnsailer 38 mikään kilpavene ole, eikä kukaan sitä sellaisena osta. Mutta sen tyyppisestä tykkäävälle hyvä ja varma ratkaisu. Pilot housessa on ideaa, jos enemmän suojaa haluaa. Minä en halua, mutta se on minun henkilökohtainen ongelmani.


      • Najad 57
        _/)_ kirjoitti:

        Hyvin luettu, lähdekin mikä lienee. Taulukoista löytyy Finnsailer 30:lle LYS-luku 1,03. Mitenkähän ovatkin onnistuneet tekemään 38:sta sitä hitaamman? Joe 17 voisi edes hiukan miettiä mitä kirjoittaa ennenkuin painaa "lähetä"-nappia.

        Eihän Finnsailer 38 mikään kilpavene ole, eikä kukaan sitä sellaisena osta. Mutta sen tyyppisestä tykkäävälle hyvä ja varma ratkaisu. Pilot housessa on ideaa, jos enemmän suojaa haluaa. Minä en halua, mutta se on minun henkilökohtainen ongelmani.

        SE ON MOOTTORIVENE, KUTEN JO ALUSSA MAINITSIN.


      • _/)_
        Najad 57 kirjoitti:

        SE ON MOOTTORIVENE, KUTEN JO ALUSSA MAINITSIN.

        Se on sun henkilökohtainen ongelmasi. Tosin siitä tulee meidän kaikkien ongelma, kun et pysty pitämään lupaustasi olla kirjoittamatta tänne enää.


      • Avance 40.
        _/)_ kirjoitti:

        Se on sun henkilökohtainen ongelmasi. Tosin siitä tulee meidän kaikkien ongelma, kun et pysty pitämään lupaustasi olla kirjoittamatta tänne enää.

        PRUT PRUT. TÄÄ ON MUN OMA PALSTA.


      • älä mulle ala
        Avance 40. kirjoitti:

        PRUT PRUT. TÄÄ ON MUN OMA PALSTA.

        Itepähän lupasit pysyä poissa. Minkä mittainen mies olet?


      • Jodlari.
        älä mulle ala kirjoitti:

        Itepähän lupasit pysyä poissa. Minkä mittainen mies olet?

        163 cm ja 40 jalkaa


      • Miksi jäit tänne!
        LYSSI 1,01 kirjoitti:

        LYS 1,01 HAHHHAAAAAHHHAAAA! OJENTAA PEILIN

        Mikset sinä lähtenytkään pois täältä, vaikka lupasit?


      • lorenzo1
        Jodlari. kirjoitti:

        163 cm ja 40 jalkaa

        Olin tekemässä Finnsailereita Turussa ennen opiskeluaikaani. Yksi 38 on ollut kuivilla Gran Canarialla noin 10 vuotta ja olisi myynnissä. Voi olla melkoinen urakka korjattavaksi, mutta ei remontoijan tarvisi kärvistellä räntäsateessa.


      • kanarialla
        lorenzo1 kirjoitti:

        Olin tekemässä Finnsailereita Turussa ennen opiskeluaikaani. Yksi 38 on ollut kuivilla Gran Canarialla noin 10 vuotta ja olisi myynnissä. Voi olla melkoinen urakka korjattavaksi, mutta ei remontoijan tarvisi kärvistellä räntäsateessa.

        Puerto Moganissa?


    • lkjaleee

      Tietääkö tosiaan kukaan, kuka on suunnitellut Finnsailer 38-purkkarin?

    • tietojen_perusteella

      Tekeekö Finnsailer 38 vastakäännöksen, arvelisin että tekee ja on aito purjevene?

    • Nautiseiler

      Avaanpa tämän vanhan ketjun. Pitkän harkinnan jälkeen nyt on Finnsailer 38 hankinnassa. Botski tulee huviajeluun, kiireettömään veneilyyn ja osin kesäleluksi. Vauhti ei ole mikään juttu ja tässä ketjussahan nuo osaavat purjehtijat on sen jo todenneet riittämättömäksi.

      Luin tuossa Nauticatin historiaa ja tässä siitä pätkä:
      " For some time at the beginning of the 80´s the yard even produced ordinary sailboats, the Nauticat S-series, like the S-300, the S-320, S-340 and S-380. The S-300, 340 and 380 had earlier been called Finnsailer and they were renamed Nauticats when Nauticat Yachts bought the moulds and the rights for these fine yachts. "

      Käytetyn 80-lukuisen Nauticatin hinta on vähintään tupla verrattuna tähän Finnsaileriin. Siinä on mielestäni sijoitettu euro kihillaan.

    • PurjehtimaanTuomittu

      Saatan olla turha kommentoija, koska omaa kokemusta tästä veneestä ei lainkaan ole. Sikäli asia minuakin liippaa, että kävin jokin aika sitten läpi pitkän pohdinnan, hankkisinko minäkin moottoripurren jäähyväisveneeksi. Pojan kanssa kävin myös perusteellisia keskusteluja, ja paljolti niiden perusteella päädyin 'oikeaan' purjeveneeseen.

      Veneen vauhtia en sinänsä pidä lainkaan tärkeänä, mutta sen tulisi purjehtia hyvin ja kauniisti. Luovikyky korostuu, koska minulle luoviminen on purjehtiessa suurin nautinto.

      Asumisen mukavuus ja ainakin oletettu rauhallisuus olisi moottoripurressa parempi. Näin vanhana niitäkin arvostaa. Aiemminhan veneessä piti voida välillä nukkua vain siksi, että jaksoi taas purjehtia. Ihan mahdottomia en kyllä nykyäänkään vaadi. Kun kolotukset pahenevat, lyhennetään reissuja.

      Mutta tämän kaltaisten mietteiden perusteella päädyin nautittavaan purjehdukseen asumisen kustannuksella. Ymmärrän erinomaisen hyvin, että monet valitsevat toisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin lähellä

      Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

      Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

      Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

      Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

      Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

      ... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

      romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

      🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

      Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

      Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe