Ostin vanhan öljypolttimen (Oilon junior lf1) tilalle uudemman polttimen (Oilon junior pro lj10). Yritin asentaa poltinta, mutta kattilan poltinluukun kiinnityssaranat ovatkin 4 cm pienemmät kuin uudessa polttimessa. Onko kellään tietoa mistä saisin uuden poltinlevyn kattilaan (Turun seutu)? Vai onko osa jota tarvitsen nimeltään poltinluukku tai poltinluukun sisäosan?
Öljypolttimen vaihtaminen
5
5956
Vastaukset
- Miksi vaihtaa
Lf1 pois jos se oli kunnossa. Junior Pro:ssa ei ole mielestäni mitään sellaista joka tekisi siitä paremman. Itse asiassa olen sitä mieltä että käytön ja huollon kannalta Lf1 oli parasta mitä Oilon on omakotitalon lämmittäjälle koskaan tuonut. Uudemmat ovat herkempiä häiriöille ja varsinkin uusin digitaalimalli tulee aiheuttamaan todennäköisesti vielä paljon harmeja tumpeloille lämmittäjille.
- Jämä.
Olen asentanut muutaman polttimen ja kaikissa on ollut mukana öljypolttimen kiinnityslaippa, myös nykyisessä käytettynä ostamassani Oilon junior pro lj10, oli ko laippa mukana
Kuvassa olevassa uudessa polttimessakin sellainen on
http://www.lvirossi.fi/tarjoukset.html
Oilon öljypolttimen asennus
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/suorakanava/tv.asp?id=336- Sanni79
Kiitos! Tuohan on juuri se puuttuva osa! Pitää etsiä sellainen käsiini jostain. Vanha lf1 kosahti ja en tajunnut, että tämä uusi poltin (käytetty sekin) ei sovi kattilaan.
- hyiminua
Sanni79 kirjoitti:
Kiitos! Tuohan on juuri se puuttuva osa! Pitää etsiä sellainen käsiini jostain. Vanha lf1 kosahti ja en tajunnut, että tämä uusi poltin (käytetty sekin) ei sovi kattilaan.
Oikeasti sen osan nimi on "palopää".
Onhan siinä tavallaan kiinnityslaippakin, mutta se on kiinteä osa palopäätä. Ja koko hökötys on sen verran mallikohtainen, että sen kuuluisi tulla polttimen mukana.
Annas kun arvaan.. Myyjä ei tainnut tietää öljypolttimista oikein mitään, ja asentajakin on vähän pihalla?
Kai tiedätte, että öljypolttimien asennukset ovat luvanvaraista puuhaa? No, eipä sillä, en minä ole oikea ihminen tuomitsemaan.. Eipä ole lupia itselläkään.
- Jämä.
Luulisin että paikallisen LVI liikke voisi öljypumpun kinnityslaipan järjestää, joko uuden tai vanhasta epäkurantista polttimesta irrottaen !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484