Losatrix

ver2

Onko kyseinen lääke aiheuttanut kellekään epämääräisiä oireita, pahaa oloa ja sydänoireita ym? Taidan oma-aloitteisesti lopettaa lääkkeen, koska oireet niin hirveitä.

69

33282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V. Paine

      Minä olen syönyt sitä viikon verran, eli ei kai ole vielä vaikuttanut.
      Suosittelen kummiskin soittamista terv.keskukseen, saat itsellesi sopivammat lääkkeet.
      Toisaalta korkea v.paine aiheuttaa myös kuvailemiasi oireita...

    • rouva 47

      Minä en muista, että losartaanin aloittamisesta olisi tullut mitään oireita. Olen syönyt sitä vähän yli 2 vuotta comp-muodossa, eli mukana on myös nesteenpoistolääke. Päinvastoin minulla losartaani oli se lääke, joka lopultakin sai helvetilliset verenpaineeni suht normaalitasolle, beetasalpaaja ja kalsiumsalpaaja eivät siihen riittäneet.

      Mutta mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle, joten kerro ihmeessä oireistasi lääkärille. Sopiva verenpainelääke ei kaikille löydy ensimmäisellä eikä toisellakaan yrityksellä. Sitkeyttä!

      • Anonyymi

        Olen syönyt sitä lääketta 15 vuotta eikä minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Tehonnut lääke kyllä on.


    • okei

      Olen syönyt nyt kaksi viikkoa, viikon jälkeen jo paineet erittäin hyvät. Ei sivuvaikutuksia, ehkä rauhallisempi olotila mikä ihan jees.

    • mummeli 2

      on ollut huimausta päänsärkyä vatsavaivoja yleistä huonoaoloa nyt lääkäri pani lääkeet tauolle.mummeli

    • Sopii hyvin

      Minulla Losartan /Losatrix (sama vaikuttava aine) käytössä, vaihtelee vähän apteekkien mukaan, kumpaa lääkettä saan ostettua.
      Molemmat sopivat oikein hyvin, ei mitään oireita, mutta aikanaan oli Cardace, ja siitä tuli hirveän hankala kuiva yskä.

    • 1+5

      Kaikki on aina mahdollista, mikään lääke ei 100% varmasti sovellu kaikille. Kuten tiedämme, aspiriinillekin jotkut ovat pahasti allergisia.

      Cozaar / Losartan / Losatrix (losartaani) on kuitenkin muiden samaan ryhmään (ATR-salpaajat) kuuluvien verenpainelääkkeiden kanssa paras vaihtoehto, jos tarkoitus on minimoida sivuvaikutukset. Lääketutkimuksissa tällä lääkeryhmällä sivuvaikutuksia ei ole juuri ollut lumelääkkeitä enempää.

      • voipihan se olla

        Voipi olla, mutta kyllä haittavaikutusten ja varoitusten listalla on pituutta.
        Tuo tri Tolonen jossain kirjoitti että losartiinin käyttäjillä on todettu sinkinpuutosta,.
        Varmaan löytyy sivuiltaan, minua tuo haimatulehdus ja aivohalvaus, ym.. hieman säikäyttii, varsinkin kun veljeni sellaisen sai, siis aivohalvauksen ja verenvuodon ja meni siinä samantien 12 tuntia eli. Lääkkeen nimeä en muista mitä hän käytti, mutta oli verenpainelääkkeet 3 sorttia.


      • 1+5
        voipihan se olla kirjoitti:

        Voipi olla, mutta kyllä haittavaikutusten ja varoitusten listalla on pituutta.
        Tuo tri Tolonen jossain kirjoitti että losartiinin käyttäjillä on todettu sinkinpuutosta,.
        Varmaan löytyy sivuiltaan, minua tuo haimatulehdus ja aivohalvaus, ym.. hieman säikäyttii, varsinkin kun veljeni sellaisen sai, siis aivohalvauksen ja verenvuodon ja meni siinä samantien 12 tuntia eli. Lääkkeen nimeä en muista mitä hän käytti, mutta oli verenpainelääkkeet 3 sorttia.

        Tarkoitukseni ei ollut ylistää ko. lääkettä, mutta tarkoitin, että siitä on ehdottomasti helpointa aloittaa sopivan lääkkeen etsiminen. Itse olen viimeisen 15 vuoden aikana käynyt kaikki mahdolliset verenpainelääkkeet läpi sopivia etsiessäni, ja väitän että jokaisella on omat haittansa. Uskon, että lääkärit noilla lääkkeillä aloittamalla säästävät sekä itseään että potilaitaan, useimmissa tapauksissa ei enää vaihtoa tarvita.

        ATR-salpaajista olen syönyt Cozaar/losartaania ja Atacand/kandesartaania, ja hyvällä menestyksellä. Kyseiset ATR-salpaajat ovat vasta 90-luvun puolivälistä eteenpäin tulleet markkinoille yksi kerrallaan (losartaani on vanhin); tutkimustietoa vielä aiheesta kerätään ja kaivataankin lisää. Tuon sinkinpuutoksen todennäköisyyden allekirjoitan, itsellenikin tuli valkoisia laikkuja kynsiin (lukemani mukaan tyypillinen oire). Diureetit ja beetasalpaajat ovat verenpainelääkkeistä vanhimpia, jos yleisimpiä verenpainelääkeryhmiä tarkastellaan. En silti kumpaakaan menisi erityisesti kehumaan, lisäävät kuitenkin mm. riskiä sairastua diabetekseen.

        Ja kyllä, joka lääkkeessä haittavaikutukset on lueteltu, eli mitä kenelläkin käyttäjällä on ilmennyt ko. lääkityksen aikana. Tietysti pitää muistaa, että esim. mainittu aivohalvaus tulee todennäköisimmin, kun voimakkaasti kohonnut verenpaine jätetään kokonaan hoitamatta. Luulen kyllä veljesi tapauksessakin vaikeasti hallittavalla verenpainetaudilla ollut suurempi osuus asiassa kuin itse lääkkeillä.

        Haimatulehdus on toki sen sortin sairaus, että jos haima on "herkkä", se ilmeisesti voi tulehtua aika monestakin kemikaalista, myös useimmista lääkkeistä. Joku erikoislääkäri kerran lehtijutussa mainitsi, ettei haimatulehdukseen tarvita edes alkoholistin juomatottumuksia, vaan herkillä ihmisillä hyvin ryypätty festivaaliviikonloppu riittää.


      • voipihan se olla
        1+5 kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut ylistää ko. lääkettä, mutta tarkoitin, että siitä on ehdottomasti helpointa aloittaa sopivan lääkkeen etsiminen. Itse olen viimeisen 15 vuoden aikana käynyt kaikki mahdolliset verenpainelääkkeet läpi sopivia etsiessäni, ja väitän että jokaisella on omat haittansa. Uskon, että lääkärit noilla lääkkeillä aloittamalla säästävät sekä itseään että potilaitaan, useimmissa tapauksissa ei enää vaihtoa tarvita.

        ATR-salpaajista olen syönyt Cozaar/losartaania ja Atacand/kandesartaania, ja hyvällä menestyksellä. Kyseiset ATR-salpaajat ovat vasta 90-luvun puolivälistä eteenpäin tulleet markkinoille yksi kerrallaan (losartaani on vanhin); tutkimustietoa vielä aiheesta kerätään ja kaivataankin lisää. Tuon sinkinpuutoksen todennäköisyyden allekirjoitan, itsellenikin tuli valkoisia laikkuja kynsiin (lukemani mukaan tyypillinen oire). Diureetit ja beetasalpaajat ovat verenpainelääkkeistä vanhimpia, jos yleisimpiä verenpainelääkeryhmiä tarkastellaan. En silti kumpaakaan menisi erityisesti kehumaan, lisäävät kuitenkin mm. riskiä sairastua diabetekseen.

        Ja kyllä, joka lääkkeessä haittavaikutukset on lueteltu, eli mitä kenelläkin käyttäjällä on ilmennyt ko. lääkityksen aikana. Tietysti pitää muistaa, että esim. mainittu aivohalvaus tulee todennäköisimmin, kun voimakkaasti kohonnut verenpaine jätetään kokonaan hoitamatta. Luulen kyllä veljesi tapauksessakin vaikeasti hallittavalla verenpainetaudilla ollut suurempi osuus asiassa kuin itse lääkkeillä.

        Haimatulehdus on toki sen sortin sairaus, että jos haima on "herkkä", se ilmeisesti voi tulehtua aika monestakin kemikaalista, myös useimmista lääkkeistä. Joku erikoislääkäri kerran lehtijutussa mainitsi, ettei haimatulehdukseen tarvita edes alkoholistin juomatottumuksia, vaan herkillä ihmisillä hyvin ryypätty festivaaliviikonloppu riittää.

        Onko Sinulla käytössä nuo molemmat yhtäaikaa? Siis Atacand ja Cozaar?
        Nimittäin mulla on toinen lääke beetasalpaa, tosin pieni annos, mutta sitähän ei suositella yli 65 v. pitäis siitä päästä eroon.
        Minulla on marraskuun lopulla lääkäri, jotenpa kysyn tätäkin.


      • 1+5
        voipihan se olla kirjoitti:

        Onko Sinulla käytössä nuo molemmat yhtäaikaa? Siis Atacand ja Cozaar?
        Nimittäin mulla on toinen lääke beetasalpaa, tosin pieni annos, mutta sitähän ei suositella yli 65 v. pitäis siitä päästä eroon.
        Minulla on marraskuun lopulla lääkäri, jotenpa kysyn tätäkin.

        Ei tietenkään kahta lääkettä samasta ryhmästä (tässä tapauksessa ATR-salpaajat) saa olla käytössä samaan aikaan. ATR-salpaajia ja ACE-estäjiä ei myöskään yleensä ole luvallista kombinoida keskenään kuin äärimmäisissä tapauksissa munuaishaittojen takia, muutoin verenpainelääkkeiden yhdistely eri ryhmien väliltä on varsin vapaata.

        Beetasalpaajissa ei ole oikeasti olemassa mitään yläikärajaa olemassa, milloin niitä ei voisi käyttää. Sen sijaan kuten aiemmin todettua, niitä ei suosita perusterveen ensisijaisena verenpainelääkkeinä missään ikäluokassa mm. mainitun diabetesriskin takia. Niitä käytetään verenpainelääkkeinä lähinnä erityistilanteissa, eli joko painetta ei saada hallintaan muilla lääkkeillä tai sitten mahdollisesti potilaalla on sepelvatimotauti, rytmihäiriöitä tai korkea lepopulssi.


      • voipihan se olla
        1+5 kirjoitti:

        Ei tietenkään kahta lääkettä samasta ryhmästä (tässä tapauksessa ATR-salpaajat) saa olla käytössä samaan aikaan. ATR-salpaajia ja ACE-estäjiä ei myöskään yleensä ole luvallista kombinoida keskenään kuin äärimmäisissä tapauksissa munuaishaittojen takia, muutoin verenpainelääkkeiden yhdistely eri ryhmien väliltä on varsin vapaata.

        Beetasalpaajissa ei ole oikeasti olemassa mitään yläikärajaa olemassa, milloin niitä ei voisi käyttää. Sen sijaan kuten aiemmin todettua, niitä ei suosita perusterveen ensisijaisena verenpainelääkkeinä missään ikäluokassa mm. mainitun diabetesriskin takia. Niitä käytetään verenpainelääkkeinä lähinnä erityistilanteissa, eli joko painetta ei saada hallintaan muilla lääkkeillä tai sitten mahdollisesti potilaalla on sepelvatimotauti, rytmihäiriöitä tai korkea lepopulssi.

        Ok, asia selvä, en ajatellut tuota niin tarkkaan, hmm... sori tyhmyyteni,
        Juuh... pitänee kysyä tuosta beetasalpaajasta kun menen tohtorille.
        Kiitos sinulle.


      • Anonyymi

        Miksi lääke ei voisi aiheuttaa haittavaikutuksia, vaikka se olisi yleisesti parhaiten kaikille soveltuva verenpainelääke? Itselläni tulee losartaanista huimausta ja huonoa oloa ja alapaine heittelee edelleen.
        Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia


      • Anonyymi
        voipihan se olla kirjoitti:

        Voipi olla, mutta kyllä haittavaikutusten ja varoitusten listalla on pituutta.
        Tuo tri Tolonen jossain kirjoitti että losartiinin käyttäjillä on todettu sinkinpuutosta,.
        Varmaan löytyy sivuiltaan, minua tuo haimatulehdus ja aivohalvaus, ym.. hieman säikäyttii, varsinkin kun veljeni sellaisen sai, siis aivohalvauksen ja verenvuodon ja meni siinä samantien 12 tuntia eli. Lääkkeen nimeä en muista mitä hän käytti, mutta oli verenpainelääkkeet 3 sorttia.

        oli kai verenpainetauti eikä sitä saa aina lääkkeillä kuriin. Myös elintavat vaikuttavat.


      • Anonyymi
        1+5 kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut ylistää ko. lääkettä, mutta tarkoitin, että siitä on ehdottomasti helpointa aloittaa sopivan lääkkeen etsiminen. Itse olen viimeisen 15 vuoden aikana käynyt kaikki mahdolliset verenpainelääkkeet läpi sopivia etsiessäni, ja väitän että jokaisella on omat haittansa. Uskon, että lääkärit noilla lääkkeillä aloittamalla säästävät sekä itseään että potilaitaan, useimmissa tapauksissa ei enää vaihtoa tarvita.

        ATR-salpaajista olen syönyt Cozaar/losartaania ja Atacand/kandesartaania, ja hyvällä menestyksellä. Kyseiset ATR-salpaajat ovat vasta 90-luvun puolivälistä eteenpäin tulleet markkinoille yksi kerrallaan (losartaani on vanhin); tutkimustietoa vielä aiheesta kerätään ja kaivataankin lisää. Tuon sinkinpuutoksen todennäköisyyden allekirjoitan, itsellenikin tuli valkoisia laikkuja kynsiin (lukemani mukaan tyypillinen oire). Diureetit ja beetasalpaajat ovat verenpainelääkkeistä vanhimpia, jos yleisimpiä verenpainelääkeryhmiä tarkastellaan. En silti kumpaakaan menisi erityisesti kehumaan, lisäävät kuitenkin mm. riskiä sairastua diabetekseen.

        Ja kyllä, joka lääkkeessä haittavaikutukset on lueteltu, eli mitä kenelläkin käyttäjällä on ilmennyt ko. lääkityksen aikana. Tietysti pitää muistaa, että esim. mainittu aivohalvaus tulee todennäköisimmin, kun voimakkaasti kohonnut verenpaine jätetään kokonaan hoitamatta. Luulen kyllä veljesi tapauksessakin vaikeasti hallittavalla verenpainetaudilla ollut suurempi osuus asiassa kuin itse lääkkeillä.

        Haimatulehdus on toki sen sortin sairaus, että jos haima on "herkkä", se ilmeisesti voi tulehtua aika monestakin kemikaalista, myös useimmista lääkkeistä. Joku erikoislääkäri kerran lehtijutussa mainitsi, ettei haimatulehdukseen tarvita edes alkoholistin juomatottumuksia, vaan herkillä ihmisillä hyvin ryypätty festivaaliviikonloppu riittää.

        Samaa mieltä kirjoittajan kanssa.


    • Losatrix

      Cotzaar ja losatrix 100 mg ovat sopineet minulle erittäin hyvin.Cotzaar oli tehokkaampi kuin Losatrix,valitettavasti huomattavasti kalliimpi vaikka patenttisuoja on jo rauennut.Päädyimme lääkärini kanssa losatrix 100 mg tabletteihin.Tehostettiin amoldipin 10 mg kalkkisalpaajalla.Oli pakko lopettaa salpaajan käyttö,oli niinpaljon haittavaikutuksia.Nilkat turposivat.Imestyi maksaläiskiä.Silmänpohjat kipeytyivät.Päänsärkyä.Väsymystä.Lihaskramppeja.Jalat kipeytyivät.Kun kyseinen salpaaja jäi pois,katosivat oireetkin.Tuli losatrix 50 mg jo aikaisemman Losatrix 100mg lisäksi ja hyvin on toiminut.Verenpaineeni ovat nyt erittäin hyvät,ilman mitään sivuvaikutuksia

      • Hhkro

        Kyseisestä lääkkeestä urticariaa ja voimakasta alaraaja turvotusta ja turvotuksen laajuudesta johtuvaa nilkkojen kipua.


    • hiyhjug
    • yhdeksän

      minulla losatrix 50mg iltaisin laitoin sen puoliksi ja otan aamuin illoin jolloin sivuvaikutus hävisi paine nousee aina yöllä vaikka illalla olisi ottanut kokonaisen 50mg nyt aamulla otettu puolikas tasaa tilanteen, alapaine pyrkii silti 100 onkohan annos kuitenkin liian pieni onko kellään kokemusta tällä annoksella

      • giza8076

        Käytän Losatrix 50mg 2.5 kuukkautta. Mulla on jo 3 viikkoa on korvien soiminen, suhina, humina koko aika.


      • Anonyymi

        Olen aloittanut 25 mg:llä, mutta alapaine senkun nousee liikaa joten aloin ottamaan juui 50 mg puoliksi aamuin ja illoin. Yläpaineet laskevat herkästi liikaa joten en uskaltanut lisätä aamuun. Paineet olleet paremmat, mutta tykytys ja huimaus vaivana, samoin huono olo ja paineen heittely lääkkeenoton jälkeen. Tila voi toki johtua sydänvaivoista ja kaikesta muustakin, kuten kilpirauhasesta, tutkimukseen pääsyä odotellaan.


      • Anonyymi

        Käytän toista vuotta Losatrix 50 mg:n puolikasta aamuin ja illoin. Losartania sama määrä aiheutti huimausta ja huononvointisuutta. Jäsenten puutumista kuitenkin aika ajoin pidemmän paikallaan olon jälkeen. Lienee 75v-pyykin jälkeistä vanhememista. Sen sijaan yhden nesteenpoisto-Hydrexin otto Losatrixin ohella aiheutti Kihdin, joka saatiin hallintaan nesteenpoistolääkkeen poisjättämisellä.


    • Vaarallista

      en koskann sitä "lääkettä" suuhuni pistäisi. Täyttä myrkkyä!

      • Täyttämyrkkyä

        Lääkkeet on yleisesti täyttä myrkkyä ja siksi niissä onkin annostusohjeet!


    • Turrukkaa

      Minä käytin cozaar/losartiinia niin kauan kun ensin mainittu tuli markkinoille viime kevääseen saakka. Ja vuosien varrella ihmettelin ja muut myös lääkäreitä myöten, että mitenkä se tukka lähtee, no viime keväänä käytiin miehen kanssa TK.ssa hänen asioilla, kysäisin vanhemmalta mieslääkäriltä tästä lääkkeestä, hän katsoi tukkani ja sanoi että moni on sanonut että Losartan-lääkeaine on tehnyt sen että ihmiset valittavat hiusten lähtöä. Siihen jäi tabletit, kävin oman lääkärin luona ja kyllä sain toiset lääkkeet. Sitäpaitsi juoksin kaikki mahdolliset paikat tukan vuoksi ja ostin vaikka mitä, ei auttanut. Mutta katsotaan nyt, kuulemma ainakin pari vuotta vie, yksi kohta on jo parantanut päälaelta, kun laitoin paplaria aiemmin siinä oli ihan tyhjä kohta, nyt on hiuksia, liekö kellään ollut samoin? Sitäpaitsi lääke ei pitänyt paineita aina alhaallakaan. Aattelin jos ei nyt asetu kevääseen mennessä, ostan peruukin, niin pahaksi pääsi tämä ralli. Sitäpaitsi se vei suolat aina alakanttiin, mulla ei koko aikana suola ollut kuin 136-137, ja senhän pitää olla ylempänä, eikä aina alarajassa.

      • Flimmerikkö

        Minulla kävi aivan samoin. Hiuksia lähteä koura kaupalla. Suihkussa käydessä lattiakaivon kansi peittyi hiuksiin. Kukaan ei ollut sama mieltän kanssani siitä, että se olisi Losatrix aiheuttama. Kun hiuksia oli jäljellä enään noin puolet, annos puolittiin alhaisten verenpainrvojen takia ja hiustenlähtö loppui. Hiustenlähtö mainitaan myös yhtenä sivuvaikutuksena tuoteselosteessa. Nyt uusien kasvu on jo alkanut, mutta uutena ongelmana on eteisvärinä, mitä olen epäillyt myös Losatrix aiheuttamaksi. Onko kenelläkään samoja kokemuksia/epäilyksiä?


    • Pekkaristupee

      Caruna luin näitä viestejä. Ei tää stressi vähenekään.

    • Giza7680

      Käytän Losatrix 2.5 2.5 kuukkautta. Mulla on 3 viikkoa on korvien soiminen, suhina, humina koko aika.

    • FD222

      Kokeilin ottaa puolikkaan 50mg Losatrix-napista eli 25mg. Kaamea ahdistus rinnassa ja pahoinvointi sekä huimaus. Ei tarvi ottaa enää ikinä.

    • Järkytys

      Tuo Losatrix - Losatrix Comp on aivan hirveä myrkky. Hirveitä tasapaino ja huimausoireita. Aivan kauheita. Pidin reilun 2 viikon tauon ja otin sitten harvennettuna 36 tunnin välein. Jo neljännellä kerralla putosin pois tästä maailmasta, huimaus ja pään sisällä pyöriminen oli jotain hirveää. Tämä myrkky on kuulema hyvä lääke verenpaineen alentamisessa, mutta sivuvaikutukset voivat olla järkyttäviä. Ei missään nimessä saisi olla myynnissä !!

      • Anonyymi

        Osa lääkkeistä ei sovi kaikille. On ilmeisesti vähiten sivuvaikutuksia aiheuttava lääke verenpainelääkkeistä, ei silti sovi minulle tai sinulle.

        Jos lääkkeet laitetaan sivuvaikutusten takia pois myynnistä niin ei niitä kuule paljon jää jäljelle:). Joku läppävika voi vaikuttaa siihen miten verenkierto reagoi lääkkeeseen tms.


      • Anonyymi

        Mietin tänään tuon lopettamista. Vaikka otan minimaalisen annoksen, on huono olo, päähän sattuu.
        Yritän muuta konstia.


    • Luulotautinenko

      Syötyäni vuoden losatrix verenpainelääkettä,sain jalkaterääni kauhean kihtikohtauksen.Vaikka en käytä alkoholia enkä muita paljon puriinia sisältäviä ruoka-aineita.Olen lukenut,että verenpainelääkkeet saattavat aiheuttaa kihtiä.Olen lopettanut losatrixin.Ei ole ollut edes oireita.Toinen oire oli paha nokkosihottuma.Syön terveellisesti ja liikun.Ja otan 1 tabletin 5 mg Amloratio nimistä lääkettä ja unikaan ei enää häiriydy.Oireet ovat tietenkin kaikilla erilaisia.En kyllä ikävöi kihtikohtausta.

    • Ensiviimekertalainen

      Olen ensikertalainen verenpainelääkkeen käyttäjä. Ehdin käyttää Losatrix 50 mg:aa 34 aamua. Hiustenlähtö, järkyttäväksi ja kiusallisen kutittavaksi kehittynyt nokkosihottuma, kasvojen kutina kauttaaltaan ja ihon hilseily etenkin nenänpielissä, silmäluomien turpoaminen ja luomien voimakas pudotus rypistymisen kera sekä psoriasiksen kaltainen ihon paksuuntuminen ja hilseily hiusrajassa yhdistettynä jatkuvaan väsymykseen tässä lyhyessä ajassa perusterveelle 46-vuotiaalle, normaaleita elintapoja noudattavalle naiselle. Vau, mikä vanhenemisen nopeus 1 kk aikana!

      • huomattuon

        Minulla on ollut nyt vuoden käytössä Losartan 50mg x1 vrk. Olen huomannut tuon saman todella nopean rupsahtamisen kasvoissani, tosin olen jo yli 50v, mutta mielestäni Losartan on vanhentanut kasvojani huomattavasti näinkin lyhyessä ajassa. Hiukset eivät sentään ole lähteneet vaan ovat yhtä tuuheat edelleen , mutta kasvojen iho on paksuuntunut ja ikäänkuin turvoksissa, samoin tuo yleinen rupsahtaminen on nopeutunut . Mielestäni en vaikuta enää juurikaan 70-vuotiasta nuoremmalta, vaikka tuohon on vielä n. 15 vuotta aikaa.

        Myös korvani soivat tuon lääkkeen myötä jatkuvasti.


        En voi kuitenkaan ko lääkettä lopettaa koska se tiettävästi hillitsee aoprtan laajentuman etenemistä, jota sairastan. Lääkkeen käytön aikana ei aortan laajntuma ole lainkaan edennyt.


    • 10riviera

      Hei!
      Olen myös pettynyt Losatrix-lääkkeeseen. Aiheutunut kuivaa yskää, hengästymistä ja voisin nukkua melkein milloin hyvänsä. Aikaisemmin ei ole ollut ko oireita.

      • Makke03

        Söin kyseistä lääkettä kaksi vuotta...aluksi toimi. Sitten alkoi yleispahoinvointi..oksetti(vaikken oksentanut), heikotus yms. Verenpaineet yllättäen aivan "katossa"!!! Se johti pariin sairaalareissuun ja ambulanssi paikalle!! Aina sanoivat että paniikkikohtaus. Ikinä ei ole semmoisia ollut! Myös jatkuvaa hengenahdistusta ja kuoleman pelkoa!! Nyt lääke vaihdettu ja kaikki oireet hävinnyt ja verenpaineet pysyvät ihan normipaineissa. Ikinä en enää losatrixia syö!!!


      • Petek
        Makke03 kirjoitti:

        Söin kyseistä lääkettä kaksi vuotta...aluksi toimi. Sitten alkoi yleispahoinvointi..oksetti(vaikken oksentanut), heikotus yms. Verenpaineet yllättäen aivan "katossa"!!! Se johti pariin sairaalareissuun ja ambulanssi paikalle!! Aina sanoivat että paniikkikohtaus. Ikinä ei ole semmoisia ollut! Myös jatkuvaa hengenahdistusta ja kuoleman pelkoa!! Nyt lääke vaihdettu ja kaikki oireet hävinnyt ja verenpaineet pysyvät ihan normipaineissa. Ikinä en enää losatrixia syö!!!

        Mihin lääke vaihdetttiin? Onko paineet edelleen pysyneet ok?


    • dfgh

      Älkää vaan kertoko mihin lääkkeeseen saitte sen vaihdettua?
      Itelläni on exforge - onko kokemuksia siitä minkälaisia teillä?

    • Anonyymi

      Moi,
      Onko kellään tullut kroonista yskää Losatrixin käytöstä? Iten oon käyttänyt laakettä nyt n. 4 vuotta ja viimeisen vuoden on ollut jatkuva yskä ja ärsytystä keuhkoissa

    • Anonyymi

      Voiko juoda pullon 15% viiniä kerralla (haluan kohtalaisen humalatilan) kun mulla on Losatrix 50mg ja Atorvastatin 10mg käytössä? Onko kokemuksia? Välillä haluaisin olla huppelissa kuten ennen mainitsemani lääkkeiden määräämistä mutta en tiedä sopiiko kombinaatio.

      • Anonyymi

        käyttänyt nyt verenpaineen hoitoon, Losartaniinia, on tää koko verenpaineen hoito, hakeminen sopiva annostus, sopiva lääke, ja hitonmoiset sivuoireet, lähes samanakaltaiset, kun ei käyttäis mitään lääkettä, voi paskat, - jaksa tässä kaikkia oireita edes luetella, huh, huh.


    • Anonyymi

      Losatrix 12,5 mg aloitettiin mulla kuukausi sitten, munuaiskerästulehdukseen. Saman tien veti mahan löysäksi. Ennen käynyt kakkoshädällä kerran kahdessa tai kolmessa päivässä, nyt Losatrixin aloituksen jälkeen kolmesta neljään kertaan päivässä ja ihan löysää on. Lääkärille sanoin tästä, ei kiinnostanut. Nosti annoksen kahteen päivässä eli aamulla menee yht. 25 mg ja vessassa juokseminen jatkuu.

      • Anonyymi

        Ai niin ja tämän lisäksi tullut jokapäiväinen vitutus/masennus, josta sanoin myös lääkärille, ei kiinnostanut sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja tämän lisäksi tullut jokapäiväinen vitutus/masennus, josta sanoin myös lääkärille, ei kiinnostanut sekään.

        mulla kan vaikuttaa mieleen, - ja ihan selkeästikin, ärtyneisyys, kiukku, tai masennus, itku, jne.
        huh, mikä lääke. Mieli/mieliala sentään on yksi tärkeimpiä asioita elämässä, en rupee lääkkeellä mielentilaani sössiin. Lopetus menossa, kattoo ny, pitäneekö kokeilla joku muu lääke kuitenkin.


      • Anonyymi

        Joopa.. Ylilääkäri oikein määrännyt minulle tämän lääkkeen ja nostanut annosta ja kertoi, että pitäisi syödä (aiemmin lopetin toisen lääkkeen haittavaikutusten takia) lääkettä että suojaa munuaisia ja pitää valkuaismäärän aisoissa/alhaalla. Ja paskan marjat, määrä on nyt sitten Losatrixin aloittamisen jälkeen noussut aivan liikaa. Varmaan yrittää tappaa minut lääkkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla kan vaikuttaa mieleen, - ja ihan selkeästikin, ärtyneisyys, kiukku, tai masennus, itku, jne.
        huh, mikä lääke. Mieli/mieliala sentään on yksi tärkeimpiä asioita elämässä, en rupee lääkkeellä mielentilaani sössiin. Lopetus menossa, kattoo ny, pitäneekö kokeilla joku muu lääke kuitenkin.

        sama juttu täällä, vaikuttaa mieleen, mielialaan, elikkä juuri tuo, ärtyneisyys, kiukku vi#utus, ym. Nyt lopettanut pari päivää sitten, mutta lääkkeethän poistuu hitaasti elimistöstä, eikä edes kerralla saa lopettaa, vaan vähitellen annosta pienentämällä, itse vähensin, - ensi 1/2 tabl. sitten 1/4 osa, ja sitten 1/4 osa joka toinen päivä, nyt "nollilla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja tämän lisäksi tullut jokapäiväinen vitutus/masennus, josta sanoin myös lääkärille, ei kiinnostanut sekään.

        ei niitä lääkäreitä lääkkeen haittavaikutukset juuri kiinnosta . . . bisneshän niillä lääketehtaiden kanssa, vaan joskus on pakko, ainakin tilapäisesti turvautua lääkkeisiin:(


    • Anonyymi

      sama juttu, -hirveä lääke !! Haittavaikutuksia sen verran, että sellainen "kymmenen" oiretta ei riitä !
      Hui hitto. nyt ollut 6 pv. kokonaan ilman lääkettä, ja vieläkin tuuppaa haittoja:(
      oli kyllä laitimmainen kerta, että niitä myrkkyjä kehooni aja.

    • Anonyymi

      Huulet turposi ja niistä tuli kovat. Palautin apteekkiin. Siitä oli maininta että suun alueelle voi tulla allergisia oireita.

    • Anonyymi

      Huulet turposi. Palautin apteekkiin.

    • Anonyymi

      Losatrix 50 mg lääkettä syönyt nyt tasan viikon. Paineet olleet aikaisemmin 140/90 jo yli 10 vuoden ajan.
      Lääkkeen otan aina aamulla herättyäni. Nyt paineet todella hyvät, 4pv keskiarvot olleet 122/78!

      Vielä ei ole mitään sivuoireita ollut, tosin viikko on vielä lyhyt aika, jää nähtäväksi millaisia oireita tulee vai tuleeko mitään.

      Laitteen tänne viikottain tietoa mahdollisista sivuoireita.

      • Anonyymi

        Niin siinä kävi että jouduin lopettamaan Losatrixin. Pudotin annostuksen puoleen mutta silti oli koko ajan kova väsymys ja päänsärky, vaikka olin pudottanut annoksen puoleen, eli 25 mg. Olisko sivuoireet poistuneet mahdollisesti muutaman viikon kuluessa?

        Nyt paineet noin 138/88 joita tarkkailen jatkuvasti. Ehkä kokeilen myöhemmin 25 mg annoksella. Alimmillaan paineet oli 92/60 50 mg annoksella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siinä kävi että jouduin lopettamaan Losatrixin. Pudotin annostuksen puoleen mutta silti oli koko ajan kova väsymys ja päänsärky, vaikka olin pudottanut annoksen puoleen, eli 25 mg. Olisko sivuoireet poistuneet mahdollisesti muutaman viikon kuluessa?

        Nyt paineet noin 138/88 joita tarkkailen jatkuvasti. Ehkä kokeilen myöhemmin 25 mg annoksella. Alimmillaan paineet oli 92/60 50 mg annoksella

        50 mg:lla laskivat paineet liian alas myös. Syön nyt 25 mg aamulla. Vaikutus ei ihan koko vuorokautta kestä, myöhään illalla tuppaa oleen yläpaine 145, tavoite alle 135.
        Kolmisen kuukautta meni ennenkuin elimistö tottui lääkkeeseen. Kärsivällisyyttä tarvitaan
        oikean lääkkeen ja annoksen haussa


    • Anonyymi

      Käytän Losatrix comp 50mg/12,5. Ongelma käytössä on se nykyisin, jos otan kokonaisen tabletin verenpaine laskee liian alas ja tulee pyörrytys, heikotus, palelu, huono olo. Jos jätän yhdenkin tabletin väliin alkaa nousta liian korkeaksi parissa päivässä. Olen puolittanut tabletin ja verenpaine ok, joskus hyvin vähän koholla, silloin päänsärkyä. Kysyisin onko turvallista syödä loppuikäni puolitettua tablettia ja eikö ole 25mg/7,5 vahvuudella maailmassa verenpainelääkettä.

    • Anonyymi

      Minä olen käyttänyt ei mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Hei, olen saanut Losatrix-lääkkeen vasta noin 3kk sitten kohonneeseen verenpaineeseeni. Alkuvuodesta sain myös kolestrolilääkkeen.( Atorvastatin ). Nämä ovat ensimmäiset ko. tautien lääkkeet, en ole aikaisemmin syönyt mitään lääkkeitä paria kuumejuttua lukuun ottamatta sekä giardiaa.
      Olen voinut lievän huonosti tai oloni ja erityisesti vatsa reagoi lääkkeisiin. Kolestrolilääkkeestä ei ole mitään erityisiä huomioita, mutta noin kuukautta myöhemmin aloitin verenpainelääkkeen, terveyskeskuslääkärin määräyksestä, ei edes tavannut minua, ja silloin outo olo alkoi tuntua.
      terveisin Marjut, Helsinki

    • Anonyymi

      Losatrix-lääkettä nyt vajaa kuukauden, ainahan noista lääkkeistä jotain vaikutusta on, mutta ei mitään sellaista oiretta ettei sen kanssa pärjäisi, kun kuitenkin paineet laskivat. Olen syönyt verenpainelääkkeitä 80-luvulta alkaen. Monenlaista lääkettä on ehtinyt olemaan, tuntuu, että elimistö tottuu lääkkeisiin ja paineet alkaa taas nousta. Kartiologini sanoi vain, että kova tauti vaatii kovat lääkkeet. Iso-isäni ja isäni kuolivat alle 60-vuotiaina sydänkohtaukseen, sen vuoksi minulle aloitettiin lääkitys ajoissa.

    • Anonyymi

      Olen syönyt Losatrixia jo 10v. Laskevat hyvin verenpainetta, nyt 130/70 eli normaaliksi. Ainut sivuvaikutus on ripuli, luulisin että lääke aiheuttaa tämän. Visiblinillä saan tasapainotettua vatsaa.

    • Anonyymi

      Aloitin Losatrix 50mg syömisen toukokuussa . Minulla ei ole koskaan aiemmin ollut verenpainelääkitystä, eikä mitään muita lääkkeitä nykyisin. Kesän aikana huomasin päivittäisen väsymyksen... mikään unimäärä ei riitä. Jos ei ole menoja, nukun usean tunnin päiväunet vaikka joka päivä. Samaten päässä välillä outo "sumuinen" epätodellinen fiilis. Monta viikkoa sitten puolitin omatoimisesti annoksen ja söin 25mg päiväannosta. Toiveena oli, että väsymys kaikkoaisi. Eipä auttanut. Väsyttää edelleen. Heti koiran kanssa tehdyn aamulenkin jälkeen haaveilen jo kävelyllä että pääsisin sohvalle loikoilemaan ja nuokkumaan/nukkumaan. Verenpaineen kyllä aleni heti aloituksen jälkeen, mutta mittaus eilen antoi lukemat 105/71 ja 111/74. Tänään mittasin 113/73 ... minusta paineet 62-vuotiaalle liian alhaalla. Terveyskeskuksesta ei saa aikaa lääkärille kontrollikäynnille, neuvovat viemään omat paineenmittaus-listat hoitajalle, joka "konsultoi" lääkäriä. Lisäksi lääkäri, joka reseptin kirjoitti, ei ole enää töissä... Huoh. Tänään päätin jättää lääkkeen pois. En jaksa tätä väsymystä, en saa aina edes alkeellisia askareitanikaan tehtyä, kun väsyttää. Toivon että väsymys hellittää ja mittailen verenpainettani, että nouseeko se liikaa... jos nousee niin pitää löytää joku hokkuspokkuskeino päästä terv.keskukseen lääkärin pakeille.

    • Anonyymi

      Jatkoa vielä: Onko teillä ollut väsymysoireita? Minulla se oli häiritsevin haitta (jos nyt johtui lääkkeestä). Nähtäväksi jää, auttoiko lääkkeen lopetus

      • Anonyymi

        Johtuukohan se väsymys Siitä että se verenpainelääke nostaa verensokeria. Onko testattu.


    • Anonyymi

      Hei,olen syönyt losatrix 50 mg,reilut 5 v.Puolitan tbl.päivittäin.Iltapäivisin minullakin voimakas väsymys välillä kaatuu päälle.Olen 68v.mies,kokonaisk.oli kevään mittauksessa 5,3 .Lääkäri ehdotti kolel.aloittamista astorvastatin 10 mg.En ole sitä aloittanut,vaan muuttanut osittain ruokavaliota.Verenpaine minulla lähellä ihanteellista 130/90.

      • Anonyymi

        Alapaineen pitäisi olla alle 85 verenpainetaudissa. Näin minulle on sanottu. Mutta eipä laske sen alle vaikka on losatrix comp 100 ja bisoprolol 2,5. Alussa laski, sitten palautui vanhalle tasolle, vaikka piti olla päinvastoin. Lääkkeet ei tepsi, kardiologille on aika. Huolestuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alapaineen pitäisi olla alle 85 verenpainetaudissa. Näin minulle on sanottu. Mutta eipä laske sen alle vaikka on losatrix comp 100 ja bisoprolol 2,5. Alussa laski, sitten palautui vanhalle tasolle, vaikka piti olla päinvastoin. Lääkkeet ei tepsi, kardiologille on aika. Huolestuttaa.

        Minulle lääkäri sanoi, että verenpainetaudissa alapaineen pitäisi olla 80 tai alle ja että yläpaineella ei juuri ole merkitystä.


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut losatrixistä ilmaisuutta? Mulla ollut lääke käytössä n. 8 vuotta ja viimeiset 3 vuotta ollut aamu ilmaisuutta aikalailla, lopetin lääkkeet kolme viikkoa sitten ja saa nyt nähdä vaikuttaako...

    • Anonyymi

      Siis limaisuutta

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt vuosia Losatrix Comp 100/12,5 mg. Gardiologi sanoi että on hyvä lääke, vaikka valitin hiustenlähtöä. Keväällä käytin ihan omalla luvalla sen sijasta pari kuukautta Amlodipinia, ja kas vuosia vaivannut LONKKAKIPUni parani. Lonkka on leikkattukin siis aivan turhaan! Ja kaikki sitä muka hoitaneet fysiatrit ja kirurgit ovat tienneet käyttämäni lääkkeet.
      Amlodipin taas aiheutti ihottavat fläsärit eli hikoilukohtaukset, joten jouduin taas palaamaan Losatrixiin. Silti nyt tiedän, mikä mun lonkkaa vaivaa. Lukeehan se haittavaikutuslistassa, mitä usea Lääkäri kieltää lukemasta, että saa sitten määrätä uutta lääkettä haittavaikutukseen.

    • Anonyymi

      Losatrix 50mg aiheutti valtavan pääkivun, jollaisia minulla ei koskaan ollut aiemmin. Lopetin käytön ja pääkipu katosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe