Mitä hedelmiä ja vihanneksia saa antaa/ei saa antaa gerbiilille?

Gerbuhullu

Eli huomaatte jo otsikosta mistä on kyse. Mutta olen miettinyt että mikä vihannes/hedelmä olisi eniten vaarallista? Itselläni on 2gerbua 2naarasta ne on nyt 3-4kk ikäsiä. Ja kyllä mä nyt nää perus vihannekset tiiän esim. kurkku,porkkana,salaatti yms. Ja oon huomannut että ainakin noi 2 ei tykkää paljookaan kurkusta vaan salaatista. Sitä ne tykkää syödä(: Mutta mikä olis semmonen mitä ei sais antaa? Esim. Saako paprikaa antaa vai onko se liikaa polttelevaa/kirpeetä? Ja myös hedelmissä sama juttu en oo vaan antanu mitään hedelmiä vielä? Ottaisin vastauksia innolla vastaan! ((:

7

4276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuuuuu

      Eksoottisia hedelmiä, eikä sitrus hedelmiä (appelsiini, mandariini yms) ei saa antaa gerbiileille.

      • Hups...

        Apua! Mä oon antanu appelsiinii!!!! :(


      • Sedä
        Hups... kirjoitti:

        Apua! Mä oon antanu appelsiinii!!!! :(

        Mä tutkin itse asiaa vähän aikaa sitten (tosin rottien kohdalta), enkä löytäny mitään erityisen hyvää selitystä miksei esim. appelsiinia saisi antaa. Ei se ainakaan myrkyllistä oo, päättelin et kai lähinnä liian vahvan makuista.


    • Sedä

      Älä anna sitrushedelmiä, avokadoa, kaaleja, puna-apilaa, ulkomaisten hedelmien kuoria, hedelmien siemeniä, ja kasvikset mieluusti keittämättöminä että vitamiinit on tallessa :)

      Hyviä on esim just paprika (ei siemeniä), erilaiset salaatit, erilaiset yrtit (basilika, persilja jne.), erilaiset juurekset (porkkana, lanttu, nauris retiisi, punajuuri jne), marjat ja omena ja päärynä :) Mut jos tulee mieleen joku erikoisempi ruoka-aine, niin kannattaa kokeilla kirjottaa googleen se ja gerbiili, ja jos sillä ei löydy niin vaikka hamsterilla on ihan samat perussäännöt eli silläkin kannattaa kokeilla hakea.

    • gerpiili :)

      uu gerpiilit on söpöjä itellä oli kaks toinen kuoli ja toisen annan pois :( minun kaverille minun gepiilit oli mustia ja vikkeliä ne oivat hyvän kunntoisia :) kuoletta gerpiiliä minulla on kova ikävä mutta toista ei ku se on viellä meillä :( :) löysin tämän sivun kaks viikkoa sitten ja löysin tämänkin sivun :)

    • jokujjdj

      älä anna mitään kaaleja tai herneitä eikä eksoottista niinkuin onkin jo mainittu, meidän pepe tykkää ainakin kovasti perunamuussista ja perunasta ja marjoista

    • GerbiileihinIhastuin

      Kiitoa näistä ohjeista ne tulevat tarpeen. Minulla on gerbiili kaverillani ja se on ahmatti:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe