Selailin kaverilistaani ja sinne oli ilmestynyt kaksi täysin tuntematonta nimeä, joista en ole koskaan kuullutkaan. Jotain ulkomaalaisia. En ole siis koskaan hyväksynyt heitä kaverikseni. Niissä ei ollut kuvia, ja kun klikkasin nimeä niin FB ilmoitti että profiili on poistunut käytöstä. Tämän jälkeen poistin nämä kaksi "kaveria" listalta. Mitäs tämä sitten oikein on?
FB:n kaverilistalle ilmestynyt tuntemattomia
18
3992
Vastaukset
- markus-kk
vaihda kiiruusti tilisi salasana, ja kirjaudu ulos kaikista sijainneista. myös varmista että sähköpostisi salasana millä kirjaudut sähköpostiin on eri kuin facebookin, (sekin on suositeltavaa vaihtaa), mikäli vähänkään epäilet että joku olisi voinut päästä tunnuksellesi.
- Piestynä Kryptassa
Miksi klikkasit nimiä? Jos niitä ei oltais ollut poistettu, mitä tahansa olis voinut tapahtua. Karmeinta tietysti olis ollut jos ne ulkomaalaiset olis tullut suomeen sun koneen kautta, hui karmia.
- 12+4
Eiköhän siinä ole käynyt niin tavallinen homma että pari kaveriasi on halunnut lopettaa facen käytön ja ennen tilin kiinni laittavista vaihtoivat tilalle jotkut Istvan Pölösni -nimet, etteivät ne jää sinne enemmälti kummittelemaan.
Facen profiilin kun poistat, se ei katoa kokonaan mutta tuo nimen vaihtaminen on käyttökelpoinen keino siinä tilanteessa. - hmm.
Joku on päässyt facebook profiiliisi käsiksi? Oletko käyttänyt julkisessa paikassa konetta poistamatta historiatietoja? Tietääkö joku kaveri salasanasi? Tai tuntematon. Vaihda välillä salasanaa ja pidä se monimutkaisena, piilossa. Tai sitten ne kaverit ovat olleet muita henkilöitä, kuin tuttuja. Tai sitten poistuneet facebookista.
- pirkka88....
Mutta jos joku olis paassy kasiksi tililleni ni luulis et sil oltas tehty jotain muutaki kuin vaan lisatty pari randomia tyyppiä,jos kerta haluavat tehda kiusaa? Toiseksi,eihan julkisissa koneissa salasana jaa nakyviin joten miksi poistaa historiatietoja? Ja jos kaveri oli vaihtanut nimekseen islam abdah niin miksei vaan esim laittanut jotain peruspisteita tms.kun eihan tossa oikein ole pointtia . Ja sitten btw,tarvitsenko puhelimeen jonkunlaisen suojan kun käytän sitä ulkona ja kirjaudun fb:hen..?.
- nakki1
facebook on vakoiluohjelma.
Enjoy- salakavala..
Kyttäysohjelma.
- feissa
Pari kertaa itsellekkin käynyt noin.
Nimittäin täysin tuntematon on hyväksynyt pyynnön. Olen sitten vain todennut tapahtuman ja jättänyt ne kaveriksi tai mennyt suoraa ja poistanut ne kavereista.
Varmaa ihan mielenkiintoa vain mutta tiedän ketä minulla on kavereina ja mistä he ovat. - Jendkana
Itelläni käyny samalla tavalla. Kaverini on tietokone nero hoka sai selville että koleme ulkomaalaista miestä on päässyt koneelleni erään ohjelman avulla. Latasin "kondoomi"(en tiedä mistä nimi tulee... Se on outo) nimisen ohjelman (etsin monta tuntia) ja kun sen latasin iso kasa tiedostoja katosi, ja "kondoomi" ilmoitti niiden olevan virus/hakkerointi ohjelmia. Laitoin yksi kerrallaan ohjelmien ja tiedostojen nimet youtubeen ja sain selville että ne todella tuottaa viruksia.
- 10+8
sen siitä saa, kun hyväksyy kaikki kaveripyynnöt. monilla ihan ihmelukuja esim.500kaveria? jos yhden tapais päivässä menis yli vuosi nähdä kaikki fb-kaverit..
Ite hyväksyn vaan oikeat kaverit, ja kaverilukuni onkin vain 2-numeroinen. - kummallista :O
Piti oikein mennä tarkistamaan omat kaverit...ja kas hassua, siellä oli ainakin 5 sellasta tyyppiä mun kavereihin ilmestyny ketä en ole koskaan hyväksynyt eikä ne ole edes mulle tuttuja...
Mitä ihmettä??? - --------------
Siis oikeasti tuo on ihan normaalia ja siinä on käynyt juurikin niin kuin joku täällä jo kertoikin. Joku kaveri on päättänyt poistua Facesta ja hän vaihtaa ennen poistumistaan nimensä siellä toiseksi. Näin minullekin on käynyt ja koska kaverilukuni on hallittua ja siellä on vain oikeita kavereita, tiedän aika nopeasti kuka sieltä on poistunut ja olen heidän kanssaan asiasta keskustelleet ja he ovat kertoneet juurikin vaihtaneensa nimensä, ettei se oikea nimi jää sinne muistuttelemaan omasta Facebook-historiastaan.
Ai, miksi eivät laittaneet vain jotain pisteitä? Jaa-a. Asioita kun voi tehdä niin monella tavalla. Miksi ne pisteet olisivat olleet parempia kuin se Islam Abdah? Miksi niissä olisi ollut enemmän pointtia? Jos on kaksi yhtä helppoa ja toimivaa vaihtoehtoa, niin niistä pitää ehkä vain arpoa toinen tai ottaa käyttöön se, mikä tulee sillä hetkellä mieleen. Itse en ole nähnyt kenelläkään mitään pisteitä, mutta noita nimenvaihtoja kyllä useammankin kerran.- Niksitär
Jos lopetan FB:n, vaihtaisin nimeksi vaikka Puppu tai Poistunut kaveri enkä laittaisi mitään ihmisen nimeä enkä pisteitäkään.
- valeprofiilit
Miks ihmiset on niin välinpitämättömiä näihin FAKE-profiileihin Facebookissa? Tänään oli juuri lehdessä että Roskapostittajat vaihtoivat Facebookiin !!! Eli se roska liikkuu juuri näiden valeprofiilien kautta !! lisäksi ne varastavat salasanoja,käyttäjätietoja jne. moni ei ole tätä ajatellut. Yleensä nämä valeprofiilit tuntuvat olevan vielä linkittyneet toisiinsa niin että niistä muodostuu iso ver...kosto. Esimerkiksi blondi nimeltä e.l.e.n.a h.a.a.v.i.s.t.o jolla
on täällä yli 1100-ystävää ja ei tasan varmasti ole aito,sen voi jokainen todeta googlen kuvahaulla,kun sitten rupeaa katsomaan kyseisen henkilön ystäviä niin huomaa että siellä myös suuri osa ei aitoja jne... ELI POISTAKAA NÄMÄ VALEPROFIILIT JA ILMIANTAKAA YLLÄPIDOLLE IHAN OMANKIN TIETOTURVALLISUUDEN VUOKSI. - 90808080890
No voi voi..onpa hirveää.
Yksi kysymys -----> Pitääkö sinne FB:n yleensäkään kenenkään mennä ja varsinkin kun tietää heidän käytännöt ja tavat.
Sitä saa mitä tilaa. - sama ongelma täällä
Ei ainakaan mun kohdalla ole kyse kavereista, jotka olisivat vaihtaneet profiilinimen, koska joka kerta kun sinne on joku uusi ei-hyväksymäni ilmaantunut niin kaveriluku on myös noussut...eli sama käynyt täälläkin jo useampaan kertaan eikä salasanan vaihto auttanut mitään
- sama ongelma täällä
Ja nuo ovat olleet ihan olemassa olevia profiileja, kaksi sellaista, jotka olisin sattanut tuntea ja kaksi ulkomaalaista täysin mulle tuntematonta...
- tres passé...
FaceBook on roskaa, ja sitä paitsi niin passé...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667