Asioin viimme viikolla eräässä kokkolalaisessa ravintolassa ja näin kuinka siististi pukeutunut romani mies käännytettiin ovelta pois. Mielestäni tämä oli törkeää käytöstä portsrilta. Aionkin tehdä valituksen hänen esimiehelleen tästä lainvastaisesta teosta. Ei uskoisi suomessa tapahtuvan kaksituhattaluvulla vielä näin räikeitä ihmisoikeus loukkauksia!
Romani käännytettiin ovelta pois.
152
7813
Vastaukset
- näin on
itse olen nähnyt kuinka kokonainen Romani seurue käännytettiin ovelta. Minusta se oli silkkaa rasismia siltä kuulapää pokelta.
- Leihvvi
Ammattitaitoinen portsari ollut ovella kun käännytti häriköt.
- Anonyymi
Itse olen nähnyt, kun romaani porukka tuli ravintolaan. Lähes kaikki asiakkaat lähtivät naapuriravintolaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen nähnyt, kun romaani porukka tuli ravintolaan. Lähes kaikki asiakkaat lähtivät naapuriravintolaan.
Pahinta on että erään Kalliossa toimivan karaokebaarin ovella on lauantaisin mustalainen. Ei ihme että siellä sattuu ja tapahtuu kaikenkaista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahinta on että erään Kalliossa toimivan karaokebaarin ovella on lauantaisin mustalainen. Ei ihme että siellä sattuu ja tapahtuu kaikenkaista!
Siis Helsingin Kalliossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Helsingin Kalliossa
Jotain tarttis asialle tehdä!
- oidojdlz
Oliskohan ollut mahdollisesti porttikielto aiemman käytöksen takia kyseiseen ravintolaan?? Niitähän on muillakin kuin romaneilla.
- eurokas man
Portsarin ripeän toiminnan vuoksi moni valtaväestöön kuuluva pelastui,heidän omaisuuteensa kiinnostuneen henkilön käännyttämisestä jo ulko-ovelta.Nostan hattua tälle tarkkaavaiselle "pokelle".
- Henry & seppo
olen itsekkin aina ihmetellyt miksi romanit otetaan heti silmä tikuksi jos heidän käytös on hieman eläväisempää valtaväestöön nähden!
- rakli
Mielesstäni näitä veijareita ei pitäisi laskea sisätiloihin milloinkaan ilman käsirautoja!
- luottamus2
Luin tänään lehdestä 2miestä ja 2 naista oli "asioinut" liikkeessä .Naisten isojen hameiden alle oli "tarttunut" tavaraa 400 Euron arvosta Ihmettele sitä
- Tuttu sakki...
luottamus2 kirjoitti:
Luin tänään lehdestä 2miestä ja 2 naista oli "asioinut" liikkeessä .Naisten isojen hameiden alle oli "tarttunut" tavaraa 400 Euron arvosta Ihmettele sitä
Näkyi ja kuului ,oli hurjaa asiointia ja tutun kuuluisuuden näköinen kovasti.
- kaalo58
rakli kirjoitti:
Mielesstäni näitä veijareita ei pitäisi laskea sisätiloihin milloinkaan ilman käsirautoja!
Kuule rakli ole hiljaa ja kun et tunne ja ei kaikki ole saman laisia jos on joku huono kokemus jostakin romanista niin ei se tarkoita et kaikki on saman kaltaisia.
ajatele kun valtaväestö raiskaa lapsija ja tappaa siinä teille.pohtimista,
ja ne silti ne on terve tulleita joka paikaan nytkin tapettiin 8 vuotias hienoo VALTAVÄESTÖ SIINÄ TEILLE - SavonSeppot
kaalo58 kirjoitti:
Kuule rakli ole hiljaa ja kun et tunne ja ei kaikki ole saman laisia jos on joku huono kokemus jostakin romanista niin ei se tarkoita et kaikki on saman kaltaisia.
ja ne silti ne on terve tulleita joka paikaan nytkin tapettiin 8 vuotias hienoo VALTAVÄESTÖ SIINÄ TEILLEHyvin näkee kaalon kirjoituksesta että veijareitten rodun edustajahan sieltä löytyy. Hymyn toit huulille, kiitos :)
- Anonyymi
SavonSeppot kirjoitti:
Hyvin näkee kaalon kirjoituksesta että veijareitten rodun edustajahan sieltä löytyy. Hymyn toit huulille, kiitos :)
Juu,olis kannattanu käydä koulua niin osaisi kirjoittaa,pelkkä puhuminen ja valehteleminen kun ei aina riitä.
- Anonyymi
kaalo58 kirjoitti:
ja ne silti ne on terve tulleita joka paikaan nytkin tapettiin 8 vuotias hienoo VALTAVÄESTÖ SIINÄ TEILLENo kyllä ne vaan ON..
- Anonyymi
Kun olin aikanaan ravintolassa hki keskustassa niin aina kun romaneja niin ongelmat alkoivat, kyseessä etninen ruoka-ravintola. Se porukka jotenkin aina saa kähinän aikaan , ymmärrän hyvin että poke sanoo että sorry ei käy .
- Anonyymi
Romanit ovat kuin ylileveä kuljetus. Liikkuminen rajoittuu ja ko porukka on yritettävä kiertää, mutta usein ravintolat ovat jo muutenkin ahtaita. Ravintoloissa on usein äänentoistolaitteet rakennettu normaali ihmisille. Romanien huuto ja kailotus muistuttaa mamuja, jolloin kannattaa jättää suosiolla ravintola näille alakulttuureille.
- Anonyymi
rakli kirjoitti:
Hyvin sanottu!
- oejlzkh
Vuosikausia ravintola-alalla työskennelleenä voi kertoa teille hyvät "syrjintää" heti ajattelevat, että TOSI monella ihmisellä on häiriökäyttäytymisen vuoksi PORTTIKIELTO ravintolaan. Siinä sitten miettivät, että kannattikohan riehua ja rähistä edellisellä kerralla kun ei enää mihinkään Kokkolaan ravintolaan pääse sisälle!!!
- Syrjintää
sinä vuosikausia ravintola alalla työskennellyt sitten varmaan myös tiedän että Suomen laissa lukee että "portti kieltoa" ei voi antaa ja jos henkilö on käyttäytynyt esim. humalassa akressiivisesti niin se ei ole peruste olla päästämättä häntä seuraavalla kerralla selvin päin ravintolaan. (laki järjestyksen valvonnasta) koska silloin rajoitat henkilön liikkumis vapautta.Niin kuin tässä tapauksessa ilmeisesti kävi ainakin minusta näytti ettei Romani mies vielä ollut humalassa!!
- rahaa on
Paljon sisä siittoista porukkaa paareissa ja niiden pitäjissä.Jos "frendi"vaikka paskoo housuihin ja sekoilee niin ei tule porttikieltoa ,vaan tullappa takametsien mies niin jo on tiukka malli kontroolissa varsinkin jos vaikka hiukan on erimieltä sen kalustoon kuuluvan juopon kanssa joka päivät päästään istuu tuopilla "frendin". Puhumattakaan kontroolin tiukentumisesta jos tulee erin värinen kuin valta väki.Näissäkin asioissa ravintola/paari kohtaisia eroja.
Ei epäoikeudenmukaisuus näissäkään hommissa lopu koskaan,se vain kuuluu elämään ja varsinkin tietynlaiseen paari kulttuuriin.. - vai laki?
Syrjintää kirjoitti:
sinä vuosikausia ravintola alalla työskennellyt sitten varmaan myös tiedän että Suomen laissa lukee että "portti kieltoa" ei voi antaa ja jos henkilö on käyttäytynyt esim. humalassa akressiivisesti niin se ei ole peruste olla päästämättä häntä seuraavalla kerralla selvin päin ravintolaan. (laki järjestyksen valvonnasta) koska silloin rajoitat henkilön liikkumis vapautta.Niin kuin tässä tapauksessa ilmeisesti kävi ainakin minusta näytti ettei Romani mies vielä ollut humalassa!!
Älä valte höpötä.
- Mistä asti katoit..
Syrjintää kirjoitti:
No sehän olisikin ollut jo aika virhe, jos olisi humalaisen päästänyt ravintolaan. Siinähän olis ravintolanpitäjältä lähtenyt anniskeluoikeudetkin. Ja jospa kaverista tiedettiin että tulee akres...eiku agressiivikseksi muutaman tuopin jälkeen, niin miksi ottaa riskiä!
- a sian tunti ja
Syrjintää kirjoitti:
Hei
Kyllä minä sen ymmärrän että jollekulle annetaan kielto. Sitä minä en ymmärrä että annetaan portti? Puinen vai teräksinen? - Anonyymi
vai laki? kirjoitti:
Älä valte höpötä.
No eihän siinä mitään onhan jammut aina
Oikeassa nämä jammulaiset on etu päässä kaikki samanlaisia että ne kehtaa suomen vankilat täynnä lasten a mummojen raikureita ja ne ovat niinkuin portot kun ne pyhkii sunsa ni ne ei ootehnyt mitään
- tetris666
Porttikieltoa ei ole olemassa enää.Jos syyksi sanot porttikieltoa niin saat pian jäädä lomalle kun anniskeluoikeudet otetaan sulta pois. Saat myydä limsaa ja jatkaa jakaa niitä porttikieltoja..
- tankkis
Juu mut onneks vielä on laki jossa sanotaan että ravintola saa valita asiakkaansa ja sillä voi eliminoida aikaisemmin häiriöitä tuottaneet henkilöt joita luultavasti kyseisissä seurueissa on ollut, sama laki koskee myös valtaväestöä.
- shoppailija 50e
Itse ostin romani mieheltä tosi halpoja savukkeita ravintolassa ne on kai jotain tuonti tavaraa kun niitä pitää odottaa. Maksoin jo kuitenkin etumaksun 50 euroa ja loput vasta sitten kun saan tupakat reilu kauppa vai mitä?
- Sini silmä
Joo itse tein kans samanlaiset kaupat pari vuotta sitten enkä ole vieläkään saanut niitä tupakoita. Niillä on varmaan niin paljon asiakkaita että lokistikka tökkii kun on niin mahottoman pitkät toimitusajat. Viimmeks kun näin Sepon niin se lupas panna toimitukseen vauhtia ja se lainas samalla multa sen loppu summan että kun ne tupakit sitten viimmein tulee ne on mulle käytännössä ilmasia.
- huuhaatako
Kun se tulee seuraavan kerran selvin päin ovelle vie sinä "syrjintää" se kotiisi juhlimaan. Juota kunnolla niin ei ole enää selvin päin. Juhlikaa siellä sitten ja rähiskää yhdessä!!!
- Kutsu kahville seura
Tarjoa lohtukahvit jos tapaat viellä"väärinkohdeltuja" käännytettyjä. Lapsenmielistä kritisoida ko. ovimiestä ,et tunne tapausta,luota ammattitaitoon ja anna arvoa julkisrauhalle.
- Aukean aavan sinikuu
-"Ootteko nähneet romani-lutkaa? "
Eihän mitään muutakaan syrjintää, esim. kehitysvammaisiin kohdistuvaa saa harjoittaa. Rasismi on erityisesti vielä kielletympää, ja voisi mun puolesta koko mustalaiset vs. romanit touhun, heti lopettaa. En ole koskaan nähnyt mitään puutteellisempaa esim. florismin osin, ja vielä yhteiskunnan tukemana ylläpidettynä, tai puuttellisempaa feminismiä mm. yleis-siivstyksen osilta. Onko tämä nyt edes laillista, kun voi kuolemakin kohdata aivojen seisahtumisen ja sydänpysähdyksen osilta?
- "T' uuksää sivuun...?"
Boddhistisen väestönsuojelu-ohjelman sivutuote, jota tehtäisiin siis vaatteita esitellen. Klamydiakin jo laulaa päähän lottoomisesta... "kun mä päähäni lottosin, niin ...." Niillä sellaisen ajattelulaatikoston saa aikaiseksi, joka sitten johtaa aikanaan avioliittoon, huom. yhteen, ja ympäristön hyvinvoinnista on huoelehdittava. Yleiskäsitteenä juuri ajattelulaatikosto opastaa ympäristön hyvinvoinnista huolehtimisen pariin. Idän prinsessa... Hän taas viittaa länsimaisempaa kulttuurijuuriin ja niihin sisältyviin pidättäytyvyyteen ja tuntemuksiin, ja näin muodostuu tunne-laatikosto, juuri omaa yksityis-elämää varten oleva yksityisyys, nk. tunne-aukosto.
- Ketään ei saa tappaa. Sellainen on mun vakaumus-, ja feminismi sekä tasapainoisuus. On hirvittävän tärkeetä, että jätät muille ihmisille tilaa huolehtia sekä itsestään, että muista ihmisistä, ympäristöstä. Ihmistä ei saa julkisesti loukata tai esittää hänen omilla tunteillaan. Pinnallisuus on sairaus, josta ei voi tehdä sillä tavalla julkeasti osoittaen, jotakin oikean tai väärän erottamista. Näitä on muodostunut ehkä aivan avaruudentajuttomiin kriisi- ja hätätiltanteisiin, ihan outoina ja siten epäkelpoisina, ja ihmiskunnalle, tai kansakunnalle siten hyvin vahingollisina ratkaisuina. - TAVATKO MUUTTUNEET??
Oon asunnu samassa talossa mustalaisten kans,oli kauhia kokemus,välillä sai tappotuomion ja muutenki tekivät elämän helevetiks,olivat siististi pukeutuneita mutta ei tavoiltaan,yhteinen vessa ja jälki oli sen näköinen kun pönttö olis pommitettu minä yksin siivosin,,,,,,,,oli kaupungin vuokratalo.Että se siittä!
- Anonyymi
No kyllä ovat joskus ja useimmiten paljon siistimpiä kuin valtaväestö. Niin minäkin naapurissa ja olipa asiallisia ja, enpä ikinä kuullut huonoo puhuttavan.
- kjjdkjdkjk
Niinpä niin, parempi olisi pitäytyä arvosteluista avaaja jos ei tunne asioiden taustoja.
Olisitko kirjoittanut tänne jos käännytetty siististi pukeutunut henkilö olisi ollut EI-mustalainen, kantaväestön edustaja? Tuskinpa, olisit varmaankin ajatellut että kyseessä on tunnettu "hankala" asiakas ja näin tuleekin toimia.
Edustamasi ajattelumalli on kuules rasismia, kantaväestöä sortavaa ja syrjivää... - Auran valojen varjot
Ei ole rasismia, tähän on yhteinen yleis-sivistys ja älyllisyys, jopa yksityis-elämällä.
Mitä varten käännytät ihmisestä eri-arvoisuuttta esiintuoden ja ihmisen eri-arvoisuudesta mielikuvaa luoden?!
- "Oonko mä tässä vähän liikaa, tässä pihalla? Olenko mä aivan pahalla, pilalla ja pahasti pihalla pilaa ja piinaa, ja pahasti pihalla liikaa?"
Ei tämä toistaa vain tätä samaa, ja jo ihan tuttua kaavaa, johon on kaikki ehkä tainnut jo tässä kaupungissa, jo tottuakin. Tämä on tuttu mulle jo sisimmällisesti, tämä on tuttu mulle jo sisäisesti ja henkilökohtaisesti, yksityis-elämänäkin.
Miten tämä on sallittua?
Miten tämä on laillista?
Miten niin tämä tässä on laillista harhaisuutta?
- Kyllä sullakin on joku vastuu osallistua tähän.
Kiiltokuvan mallitytön kaltaisesti muuttaminen ja siten lutkana osallistuminen yhteiskunta-toimintaan ei ollut kovinkaan mukavaa, kun sitä kuvasi vain halvennettu sana: lutka. Se kertoi karusti järkyttävää tarinaa maskuliinisuudesta ja siitä pahonvoimisesta, vain oman itsen ja ulkonäön tuottamisen täydellisyyden tuottamasta turhuudesta, ja kivusta.
Se oli vain totta sitenkin, ja se oli järkyttävintä, mitä ihmisen mieli saattoi toiselle, ottajalleenkin, siis edustaa. Taivaalta tippui tähtiä, mä ottaisin vain sen minkä tarvitsisinkin. Se oli jotenkin niin kolkkoa, aivan kuin palelevat jalkaterät, yksin jossakin,ja vain istuen oman itsensä ja ulkonäkönsä valloittamassa seurassaan. Kertoen vain tulevaisuutta ja turvallisuutta, huutaen hulluna apua, ja pyytäen vain jo itseäänkin lopettamaan, sen kuinka kukaan voisi katsella sillä tavalla peilistä itseään, ja omaa ulkoista kauneuttaan, vain pilaten samalla omaa tulevaisuuttaan.
Kolkko tunnelma ei edes kertonut sivustakatsojalle, uteliaalle seuraajalle, ja sosiaaliselle seuralle, todellisuutta ihmisen mielestä, tai oikeasta ihmisestä, sisimmästä. Ei se ollut aitoa tai oikeutta, ei se ollut muuta, kuin mielen läsnäolo, tai vain parin kellon viisarin veikkaus. Harmaa päivä ja sen sateinen kylmyys veivät ajantajun, eikä kukaan voinut kutsua tai häiritä, ne olivat niin merkillisiä ja siinä säntillisesti spagetti-olkaintopin, kutsumassa, ja ne olivat glitterit. Lapsellisuuttansa... - Tosi nolot-ryhmä
Ei tämä voi mitenkään todellisuutta ollakaan ollenkaan, että he olisivat ihan jotain vaarallisia, tai heti tekisivät jotakin vahingoittamista väkivallalla.
Sehän on ihan kaksi toisistaan poikkeavaa eri asiaa.
- Ei ole kuule ollenkaan.
Sehän on ihan poikkeavasti eri asioita toinen toisistaan.
- Ei ole kuule sellaisesta kuultukaan.- maanpakolainen
Lähes poikkeuksetta, missä nykyisin puukko heiluu tai pyssyllä ammuskellaan, on suorittajina joku normaalisuomalaista värikkäämpi ihmisryhmä, joka on erityislaeilla suojettu tekemään pahojaan. Tämä on sitä vasemmistovihreätä kukkahattujen rasismia. Suomalaiset kärsikööt monikulttuurin "väitetyt" kirot.
Kyllä nämä kirot ovat täyttä totta.
Tunnen ulkomailla lähes 300 entistä suomalaisyrittäjää, jotka ovat lopettaneet yrityksensä Suomessa ja muuttaneet ulkomaille, missä päättäjillä on vielä järki tallella .
- nais ope
Kaupassakin vartijat aina seuraa romaneja aivan kuin he olisivat suuriakin pahantekiöitä. Miettikääpä itse miltä tuntuisi mennä kauppaan kun sais heti vartijan peräänsä kyttäämäään. Minä ainakin sanoisin suorat sanat. Mutta romanit ovatkin senverran sivistyneempiä euroopalaisia että he ottavat asian tyynesti. Ajatelkaa!
- Teitäisit jos alalla
Ihan syystä seuraavat hillitsee näpistyksiä edes vähän . ♀ puoliset tuppaavat aina perinnemekkoihin jotain sujauttavan!
- NAURATTAA!!!
nais ope,HAHAA NAURATTAA!PAKKO OTTAA KUN VARASTAVAT KAIKKI MITKÄ HAMEESEEN MAHTUU!
- doo doo
noo, oisko niin että siinä tilanteessa jo on itselläki oletettavasti tieto että ansaittua kaikki tyynni...
- Anonyymi
Hae nyt hoitoa!Oliskohan siihen joku SYY,miksi vartijat näin tekevät?
Olen 55v kaupoissa käynyt eikä minua ole seurattu ainakaan kertaakaan.
Olisko syynä se,etten varasta? - Anonyymi
Vartijat seuraavat manneja ystävällisyyttään. Kysymys on palvelusta. Vartijat ovat heti valmiina auttamaan luku- ja kirjoitustaidottomia tuotteiden valinnassa ja tarvittaessa ohjaamaan ulos, esim tulipalon sattuessa. Kaiken voi kääntää rassismiksi kun maailmankuva on rajoittunut.
- Anonyymi
Vartijat marketeissa eivät huvikseen ketään seuraa. Mutta on niinsanottu riskiryhmä joka toimintaa seurataan muita tarkemmin,aikaisempien kokemusten pohjalta. Jokainen maksamatta jätetty tuote tulee rehellisten asiakkaitten maksettavaksi. 40v palvelualalla olleena tunnen nämä siipelijät. Eikä mitään hyvää sanottavaa valitettavasti heistä ole.
- david t
Ehkä jokaisen tuhannen romanin joukossa on yksi varvas. Mutta ei tarkoota että kaikkia on varkaita.
- ssasas
Kauppiaat varmaan tahtoisi kommentoida tuota mutta kun eivät oikein tohdi. Joku syy heillä kuitekin on tarkkailla mustalaisia tiukemmin kuin muita, minkähän takia?
Kyse ei takuulla ole ihonväristä - Kaalonpojan malliin
Tarkootit varmaan notta n.99% mustalaasista pilaa koko porukan maineen.
- Rehti Reiska
Totuushan on että niistä99% pilaa sen 1% maineen.
- Anonyymi
Kaalonpojan malliin kirjoitti:
Tarkootit varmaan notta n.99% mustalaasista pilaa koko porukan maineen.
Päivän paras :))))
- Anonyymi
No kyllä ne vaan ON.
- rehellinen romani
Olin kerran kaupassa kun pieni romani lapsi oli äitinsä sylissä ja näpräsi kassalla karkkeja yrittäen tunkea niitä taskuihinsa. Kun kauppias huomasi tämän äiti otti lapselta karkit pois ja huusi isoon ääneen "mahoton penikka"! Siihen lapsen isä tokaisi että."Anna nyt että käsi tottuu"!
- härmääässs
Tositapaus etelä-pohjanmaalta eräästä raflasta, sisään pyrki romani jonon ohi, portsari pysäytti ja sano että meillä täällä härmässä menee ensin sisään leidit ja gentlemannit ja sitten vasta lindemannit.
- bkoplobko
Juttu on tosiaankin tapahtunut, mutta nivalassa ja se oli Pasi Nielikäinen joka tuon sanoi.
- 121fghju
bkoplobko kirjoitti:
Juttu on tosiaankin tapahtunut, mutta nivalassa ja se oli Pasi Nielikäinen joka tuon sanoi.
No kommentti tuli sitten sen sortin mieheltä että Lindeman meni varmaankin hissukseen jonon päähän:)
- qqqqzzz
121fghju kirjoitti:
No kommentti tuli sitten sen sortin mieheltä että Lindeman meni varmaankin hissukseen jonon päähän:)
No sinnehän ne Lindemannit kuuluu.
- rakentajaAnssi
Ravintolassa ajan raiskaaminen on syntiä.
- Abloy
Miksi ovi ei aukee meillä! Jaa-ahh...
- Nuorisokriminaali
Mustalaaset on rikastuttavaa porukkaa, kun niiltä oppii aina uusia kikkoja varastamisen jalossa taidossa, jos silimä pysyy menossa mukana.
- sivusta seuraaja
eiköhän tehä nyt niin että kaikki romanit,homot ja muut ulkomaalaiset sijoitettas vaikka ahvenanmaalle ja annettas olla siellä keskenään!!! sitte kuskataan isolla laivalla clerasilia sinne koska se estää mustapäiden syntymistä! :) Thx!
- Tenho ynm.
En tiedä mutta veikon pojat on pahimpia apinoita. Ois saanu Veikota vieä vehkeet valtiolle jo nuorena ois monelta murheelta ja verorahojen tuhlaukselta säästytty!!!!!
- Valte ja pojat
Raineri ja Seppo on kans täysiä kusipäitä.
- maanpakolainen
Tuttavallani oli ravintola, jota terrorisoi naapurissa asunut romani. Kun koko ravintolatoimi oli vaarassa vain tämän yhden henkilön takia, antoivat ns porttikiellon kyseiselle väkivaltaiselle häirikölle.
Tuloksena oli, että vasemmistofeministiset sosiaaliviranomaiset haastoivat kyseisen ravintolan oikeuteen ja ravintola hävisi kaikissa oikeusasteissa.
Seraavaksi kyseinen häirikköromani tuli uhoten ravintolaan ja hänet oli pakko päästää sisää, mutta hänen anniskeluaan rajoitettiin anniskelulain mukaisesti, koska oli todettu rähinöinnin alkavan tietyn humala-asteen jälkeen.
Seurauksena oli, että samat kukkahattutädit nostivat jälleen kanteen ravintolaa vastaa ja ravintola hävisi kaikissa oikeusasteissa.
Siitä jälleen seurasi, että kysesen ravintolan omistajasuvut irtisanoivat henkilökuntansa jokaisessa liikelaitoksessaan ja lopettivat kaiken yritystoiminnan Suomessa.
He asuvat nyt ulkomailla yrityksineen ja työllistävät sellaisissa maissa, missä viranhaltijoilla, oikeuslaitoksaella ja lainsäätäjillä on vielä järki päässä! - ööpkjij
Tätähän se on, valitettavasti.
Ja mitä viranomaiset ja oikeusoppineet oppivat tästä? Luultavasti ei yhtikäs mitään.
Kovaa hintaa maksoi yhteiskunta ja työtätekevät kansalaiset tästäkin prosessista kaikkineen. - ..........
Harmi juttu, jos oli kyse rasismista. Mutta tapausta tuntematta on mahdoton sanoa tähän mitään. Oliko mies kenties alaikäinen? Tai liian humalassa? Rähinöinyt ulkopuolella? Että ennen kuin teet valitusta, niin kannattaa miettiä, näitkö oikeasti aivan koko tilanteen.
Mutta syrjinnän tuomitsen ehdottomasti, jos sellaisesta oli kyse.- yx valkolainen
Aikas harvassa taitaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta olla ko vähemmistön
työssä käyvät edustajat.Pari kappaletta tiedän koko Suomessa(en kylläkään tunne
kaikkia) Paikallisen marketin lauantain kassajonossa pari nuorehkoa miestä etuili
tupakkaa ostamaan,kertoivat suureen ääneen olevansa kiireisiä.Jonosta huudettiin
että kiire töihin vai??Olihan murhaava ilme tummilla kun noin loukkaavasti heitä
epäiltiin ja vielä ääneen.
- älykkö 3
Henry tekee suurimman osan kokkolan romanien häiriköinneistä. Aikuinen mies ja tyhmä kuin saapas ampui muumuassa itseään suutuspäissään jalkaan. Ei ole todellakaan mikään penaalin terävin kynä.
- ggtyykkk
No ei Kokkolan muutkaan romanit osaa käyttäytyä.
- ....???
Jos on taustalla aikaisempaa häiriökäyttäytymistä/porttikielto,niin silloin pysytään ulkopuolella,oli manne tai genlemanni.
- Anterooooo
Lopettakaa jo tuo romanien arvostelu.Yhtä lämmintä paskaa ne paskantaa kun me muutkin !
- sjkdjsn
Sehän loppuu kun he vaan alkavat elämään samoilla säännöillä kuin valtaväestö
- varma asiakas
Suomessa voi kuka tahansa perustaa liikeyrityksen kaupan, ravintolan , taxin, tai rueta töihin vartiaksi, tai muille aloille, muutamia ehdotuksia vain tässä, niin miksi romanit eivät voisi avata omaa ravintolaa, kauppaa ym. , tai alkaa vartioiksi ym. saisivat tehdä niin kuin haluaisivat.
- varma asiakas
Nimimerkki Syrjintää onneksi laki antaa viel mahdollisuuden valita asiakkaansa, ei toki syrjintää , vaan asiakkaan häiriökäyttäytymisen vuoksi, jos asiakas uhkailee henkilökuntaa ja muita asiakkaita, niin pitääkö se toivottaa tervetulleeksi takaisin punasen maton kera, täällä on ravintoloita lopettanut, niin nimin syrjintää voi laittaa oman ravintolan ja ottaa kaikki väärin kohdellut asiakkaat sinne♥
- Ojan se varma
Voi,Voi. Huomaa että et ole ollut kyseisen väestön kans missään tekemisissä.Aiheuttavat AINA häiriöitä.
- Motoristi
Korosta sanaa VIELÄ.
- Syrjintää
Olet aivan väärässä. Minä olen perehtynyt romani kulttuuriin jo opiskelu aikana olen esim. tehnyt opiskelu aikana tutkielman romaani musiikista Euroopassa ja lisäksi olen lukenut useita artikkeleita romaani kulttuurin historiasta. Joten väittäisin että minulla on aikatavalla kosketuspintaa romani kulttuuriin.
- Ei syrjintää
Niin olet lukenut heistä mutta tuskin olet ollut tekemisessä romanien kanssa kun noin niitä puolustelet.
- CAPS LOK FAIL
Jos minä VALKOLAInen TEEN SAMOIN KUIN ROMAANI--KUMPI VIEDÄÄN PUTKAAN?
veIKKAAN ETTÄ MANNE SAa JÄÄDÄ MAASTOON. - 56mk490
onko aloittaja varma, että poiskäännyttämisen syy oli juuri romanitausta? Todennäköisesti siihen on ollut syy ja henkilö vain sattui olemaan romani. Törkeää arvostella kun ei tiedä portsarin syytä.
- ARG!!
Kyse ei välttämättä ole rasismista, mutta Kokkolassakin kaikki romanit kuuluu samaan porukkaan niin eiköhän he oli oman maineensa painaneet kaikkien kauppojen vartioihin yms. Ja naapurissa asuu romaniperhe ja he vain eivät sopudu sääntöihin vaan rikkovat niin huoletta minkä kerkeävät, vaikka isännöitsijä on asiasta heille huomauttanut. Voisinpä vaikka lyödä vetoa, että jos kyseessä olisi täysin suomalainen perus Janne niin häätö olisi tullut jo vuosia sitten! Liikennesäännötkin tuntuvat olevan heille kohtuuttoman vaikeita ja myös parkkipaikka on aivan vieras käsite. Enkä ole rasisti vaan erittäin väsynyt näihin todella vaarallisiin autoilijoihin!!
- syrjintää
huomaan asenteestasi että olet ottanut Romaani naapurisi silmätikuksi ja mielestäsi "kaikki kuuluu samaan porukkaan" . Tuollainen asenteellinen rasismi on kyllä aika törkeää. Kaikki tuntemani Romaanit ovat hyvä käytöksisiä ja kohteliaita. En ymmärrä mistä oikein ammennat nuo ahdasmieliset asenteesi. Sinullakin olisi ehkä aika tutustua oikeaan Romaani kulttuuriin. Aloita tutustuminen vaikka Romaani kulttuuria käsittelevistä teoksista niitä löytyy esim. kirjastosta sen jälkeen voit käydä vaikka Romaani musikki konsertissa ehkä se avaa silmäsi ja korvasi todellisuuteen.
- Valitettavasti näin
syrjintää kirjoitti:
huomaan asenteestasi että olet ottanut Romaani naapurisi silmätikuksi ja mielestäsi "kaikki kuuluu samaan porukkaan" . Tuollainen asenteellinen rasismi on kyllä aika törkeää. Kaikki tuntemani Romaanit ovat hyvä käytöksisiä ja kohteliaita. En ymmärrä mistä oikein ammennat nuo ahdasmieliset asenteesi. Sinullakin olisi ehkä aika tutustua oikeaan Romaani kulttuuriin. Aloita tutustuminen vaikka Romaani kulttuuria käsittelevistä teoksista niitä löytyy esim. kirjastosta sen jälkeen voit käydä vaikka Romaani musikki konsertissa ehkä se avaa silmäsi ja korvasi todellisuuteen.
Kuule,kun sattuu olemaan jonkinasteinen sukulaisuus suhde. Ja on pakko sanoa,että en haluaisi ylpeillä sillä asialla!
- Kaikkea sitä
syrjintää kirjoitti:
Heh heh, vai kaikki tunemasi romanit hyäkäytöksisiä ja kohteliaita, tuo lause paljastaa että et ole ollut tekemisissä ko. heimon kanssa.
On aivan eri asia lukea joku satukirja romaneista ja olla tekemisissä heidän kanssa. - Lukutoukka?
syrjintää kirjoitti:
Kuuluuko tuntemiisi "romaaneihin" Kalle Päätalon Iijoki-sarja?
- täyttä asiaa!!!!!
Tosiasiaa ei vain voi muuttaa!!!! ARG on hyvin oikeassa,kunnioitan realismia,kiihkoilu eri juttu. AAsilla ajo olisi eräille parempi ja muille turvallisempi juttu.Eräillä vaan lahjat ei riitä älylliseen liikennöintiin.
- Gammanstail
Hei! sinä SYRJINTÄÄ. Et kyllä taida tietää mitään mustalaisista taidat olla niitä Neristanin hienopieruja!! Helan koorr rappare,rappare, rallalei!
- Kokemuksesta
Tietääkseni ravintolaan ei tarvitse ottaa henkilöä jolla ei ole näyttää papereita, ja kokemuksesta tiedän, että romaneilla ei ole ikinä näyttää papereita. Lisäksi sotkevat vessat,räkivät lattioille, tuovat omia juomia... siinä on jo tarpeeksi syitä, ja ei tarvi olla rasisti. Kuka tahansa joka käyttäytyy kyseisellä tavalla, on varmasti ansainnut sen ettei häntä oteta ravintolaan, ja vaikka mahdollisuuksia annettu niin joka kerta sama homma.
- Kokemusta on
Mitä sä oikeesti tiedät tilanteesta ? Vaikka yleensä romaanit on pukeutunut hyvin ,ei niitten käytös ole todellakaan samaa.! Arvelen että ko romaani oli jo saanut porttikiellon ravintolaan ja ei päässyt sisään sen takia.
- Law and order
Olen nähnyt kun romanit käännytti kerralla useamman kinkun ruokakaupassa. Eikö sekin ole rotusyrjintää?
Minusta syrjintää on se, että eräs kansalaisryhmä saa ajaa miten haluaa, missä haluaa ja saa huutaa ja möykätä ja aiheuttaa pahennusta ilman että siitä heille huomautettaisiin. Jos valtaväki toimisi näin niin johan olisi kortit kuivumassa ja lakia luettaisiin harva se päivä.
Täytyykö tässä ryhtyä venäjän tyyliin videoimaan ja julkaisemaan videot juutuubissa?- Valtaväestöä
Law and order. Puhut asiaa. Meitä valakolaasia syrjitään. Romaanit tekee mitä ne haluaa. En oo ikinä nähnyt työtä tekevää,tai rehellistä romaania. Enkä taida nähdäkään. Mutta jos joku on nähnyt oot luultavasti nähäny harhaa.
- pietu3
Romaani kulttuuri on helppo oppia. Tekee kaiken,jopa pienimmät asiat vastoin lakia.
- löytyy videoa joo..
Kuvat ja videopätkät on aivan hyvä asia, kuitenkin kaikkiin autohäiriköihin tasapuolisesti kohdennettuna. Valitettavaa kyllä on, että yksi ryhmä loistaa yli muiden, ajavat kuin pullopersesiat, ilmeistä on että siirtymä hevosista on ollut turhan joutuisa. Kuka ruskeakieli ahterinlipoja väittää toisin ajo/käyttäytymistavoista ei ole mitään oikeudentajua tai toimii kahvipalkalla paskansuoltajana. terv. rakettimies ja hevosmieshattu ajokouluun...HETI..
- Syrjintää
Taitaa olla niin että jos yksi romani tekee jotain tyhmää niin kaikkia syytetään koska he poikkeavat pukeutumiseltaan ja ulkonäöltään valtaväestöstä.
Tämä on juuri sitä vuosisatoja jatkunutta syrjintää jonka vanhemmat opettavat lapsilleen.- lalaokmu
Toivoisin joltain kauppiaalta vastausta tuohon. Sellaista olen kuullut että kaikkia syytetään koska on vaikea löytää edes se yksi romani joka EI tee "tyhmää" kuten mainitsit.
Pukeutuminen ja ulkonäkö ovat tässä täysin merkityksettömiä asioita. - Valakolaanen
Vastaus syrjintää nimimerkille. Olen oppinut edesmenneeltä sotaveteraani isältäni paljon hyviä asioita. Yksi niistä on karttaa tätä ryhmää. Rosvoja ja varkaita Kaikki.
- Kauppa palvelee
Luulisi että kauppiaat tykkäävät Romaneista koska heille tarjotaan aina apua hintojen ja etikettien luvussa. Nuori mies seuraa heitä aina ja lukee tarvittaessa etikettejä jos Romani rouvalla on itsellään jäänyt koulu aikoinaan vähän vähemmälle eikä ole tullut hankittua tuota lukutaitoa.
- KYLL SE SYRJINTÄÄ ON
Mä olin menossa parin kaverin kanssa ravintolaan kun portsari sano että teillä ei oo tänne mitään asiaa.. noo mä sit kysyin et no miks että tää on meijän ensimmäinen kerta kun me täällä käydään ja oltiin vielä kaikki selvinpäinki.. Portsari sano vaa iha tyynen rauhallesti et ``etteköhä te oo tottunu ettei teitä kauhee mielellään lasketa mihinkää`` tai jotain tonne päi t:mä vaaaaa
- Valakolaanen
Ammattitaitoinen Portsari!
- Telinesaara
Aika mielenkiintoinen kapistus se mustalaisnaisen hameteline. Teräsputkesta tehty ja sisäpuolella koukkuja tavaroiden siirtämiseen. On tämä nyt kauheaa syrjimistä!
- haju3
veikko veli eli linna haisee
- gy7bhnh
se nuori romaniporukka varastelee kokkolassa chydeniassa, huoltoasemilla ym.
- poispois
Itse en syrji romaaneja, mutta syrjin niitä IHMISIÄ, joiden tiedän olevan huonokäytöksisiä ja varkaita. Kaupassa olen ollut 3 vuotta töissä, aina oli sama tyttöjengi näitä romaaneja ja aina jotain lähti mukaan. Joskus jäivät kiinni, aina eivät. Isolla lössillä tultiin sisälle, huudettiin ja mekastettiin, jolloin kaikkia ei ehtinyt vahtia. Sitten nopeasti pois ja seuraavaan paikkaan. Joskus katsoivat jopa SILMIIN ja laittoivat sukat hameen alle, vartia ei saanut edes kiinni ja videovalvontaa ei silloin ollut.
Sitten huorittelivat ja haukkuivat jokaisen myyjän vain, koska jäivät joskus kiinni rikoksistaan. Meillä kävivät jo kahteen naiseen käsiksikin ja oikeuteen joutuivat. Kyse siis saman porukan 3-6 nuoresta, joista ainakin 4 on 14-25 vuotiaita tyttöjä. Pari vanhempaa naista/poikaa joskus mukana ja joka ikinen kerta sama juttu. Eli ei tämä kyllä mistään rasismista ja mielikuvituksesta johdu :)))) - Sade15
Ei pidä yleistää,ei kaikki ole varkaita, on hyvin käyttäytyviä ja koulutettuja ,insinöörejä, hoitajia,olette tavannut vain näitä varkaita, joita kyllä löytyy valkolaisistakin,olen käynyt romani kodissa ,joka oli todella puhdas ja tyylikäs,sanoinkin että teistä tulisi hyvä asunto suunnittelia,olen asioinut vain rehellisten romanien kanssa,
- Ok mutta
mitäs tehdään niiden 95% kanssa jotka ovat törkeitä sikoja ja varkaita kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Rehellinen romani - tuntematon käsite tavallisille ihmisille.
- Ihan sama
Ok mutta kirjoitti:
mitäs tehdään niiden 95% kanssa jotka ovat törkeitä sikoja ja varkaita kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Rehellinen romani - tuntematon käsite tavallisille ihmisille.
Ihan sama jos kauppiaalta varastavat eipä ole mun ongelma vaan vartijoiden jotka saa palkkaa.
- S- kauppa
Helvetti tämähän on vanha pieru
- VAI NIIN ON KÄYNNYT?
Aloittajalle!HA HA HA HA HAAH,varmaan fiksuja IHMISIÄ HA,ja paskat!
- pettynyt7
Älkää tehkö autokauppaa Kokkolassa liikkeessä nimeltä: Auto-...... myyjä pettää katteettomilla lupauksilla. Romaniksi sitä sanovat mutta romani ei autokaupoissa petä niin kuin tämä herra L.
Älkää haukkuko romaneja rosvoiksi jos vaikka onkin valtaväestöläinen sutki. - E-I-K-Ä
Ehkäpä kysymys ei ollu siitä että ovat romaaneja vaan jospa ravintolan pitäjä on antanut heille väliaikaisesti porttikiellon aikaisemman käytöksen takia. Eikö se ole ni että jos ravintola pitäjä ei puutu häiriökäytökseen ni voi menettää anniskelu oikeuden? Eikö niitä tapauksia joskus ole ollut?
- transgenderthesatanist
En ole kyllä koskaan kuullut, että kirja olisi saanut porttikiellon yhtään minnekään. Itse tosin sain kesällä 14€ sakot, kun unohdin lainakirjat palauttaa kirjastoon.
- voivoivoija
transgenderthesatanist kirjoitti:
En ole kyllä koskaan kuullut, että kirja olisi saanut porttikiellon yhtään minnekään. Itse tosin sain kesällä 14€ sakot, kun unohdin lainakirjat palauttaa kirjastoon.
Tyhjäpäät takertuvat epäolennaiseen eli ovat pilkunnussijoita, kun eivät löydä vastinetta kommenttiin, romaani.
- transgenderthesatanist
Ravintola saa valita asiakkaansa. Ei se hieno puku tee ihmisestä sen parempaa, kuin roskasäkkiin pukeutuminen.
- KAUSTARMAN
PARAS MUSTALAINEN ON KUOLLUT MUSTALAINEN
- Anonyymi
Ameriikassa joulupukki tulee savupiipusta ja saksassa nämä lähti savupiipusta.
- Anonyymi
Juu,jäi aatulta hyvät hommat kesken tätä keissiä koskien!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,jäi aatulta hyvät hommat kesken tätä keissiä koskien!!!
Romanin nimi on jokin seuraavista. Vertaa puolisosi nimeen ja tee tarvittavat johtopäätökset.
Allu, Alvar, Allan, Anja, Anselika, Asseri, Carmen, Daniel, Desiree, Diana, Dimitri, Elna, Elviira, Erno, Esmeralda, Friman, Gunnar, Hagert, Henry, Hilda, Hulda, Iita, Itikka, Jasmi, Jeeno, Jesuska, Juha, Juho, Karhu, Kasimir, Kyösti, Leif, Lenita, Leo, Lepa, Lörssi, Merzi, Manne, Manolito, Mikael, Miranda, Mirikli, Miritsa, Mirja, Miska, Monica, Muska, Nadja, Nanto, Nepa, Nestor, Nestori, Onni, Orvo, Pricilla, Rainer, Raineri, Ramona, Rebekka, Regina, Richard, Rinaldo, Robin, Roger, Roi, Roni, Rosita, Sabina, Sarita, Selma, Säde, Taisto, Tamara, Tenho, Tenkka, Terno, Timi, Tino, Toto, Valde, Valdemar, Valto, Veija, Veijo, Viljo, Vinski, Voitto, Volvo tai Väinö
Mikäli kohtaat muunnimisiä romaneja, heidän nimensä on väärennetty, he eivät ole romaneja, heidän vanhempansa eivät kunnioittaneet romanien perinteitä tai he valehtelevat.
Kiertolaisluonteensa takia romaneilla on uskomaton kävely- ja juoksukestävyys, mutta he salaavat (senkin) taidokkaasti muilta uskottelemalla, että jo tavallinen kävely on heiltä ja saappailta liikaa vaadittu. Tästä syystä ovista ja ahtaista paikoista kulkeminen on hankalaa leveälle heiluvien jalkojen takia. Heidän suuntavaistonsa on yli-inhimillinen, ja romanit saattavat ilmestyä ja häipyä paikalta aivan varoittamatta. Romanin livistettyä hänet tosin saattaa löytää lähimmästä Hevosurheilu-lehden myyntipisteestä vaihtamassa lompakkoasi kestotilaukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romanin nimi on jokin seuraavista. Vertaa puolisosi nimeen ja tee tarvittavat johtopäätökset.
Allu, Alvar, Allan, Anja, Anselika, Asseri, Carmen, Daniel, Desiree, Diana, Dimitri, Elna, Elviira, Erno, Esmeralda, Friman, Gunnar, Hagert, Henry, Hilda, Hulda, Iita, Itikka, Jasmi, Jeeno, Jesuska, Juha, Juho, Karhu, Kasimir, Kyösti, Leif, Lenita, Leo, Lepa, Lörssi, Merzi, Manne, Manolito, Mikael, Miranda, Mirikli, Miritsa, Mirja, Miska, Monica, Muska, Nadja, Nanto, Nepa, Nestor, Nestori, Onni, Orvo, Pricilla, Rainer, Raineri, Ramona, Rebekka, Regina, Richard, Rinaldo, Robin, Roger, Roi, Roni, Rosita, Sabina, Sarita, Selma, Säde, Taisto, Tamara, Tenho, Tenkka, Terno, Timi, Tino, Toto, Valde, Valdemar, Valto, Veija, Veijo, Viljo, Vinski, Voitto, Volvo tai Väinö
Mikäli kohtaat muunnimisiä romaneja, heidän nimensä on väärennetty, he eivät ole romaneja, heidän vanhempansa eivät kunnioittaneet romanien perinteitä tai he valehtelevat.
Kiertolaisluonteensa takia romaneilla on uskomaton kävely- ja juoksukestävyys, mutta he salaavat (senkin) taidokkaasti muilta uskottelemalla, että jo tavallinen kävely on heiltä ja saappailta liikaa vaadittu. Tästä syystä ovista ja ahtaista paikoista kulkeminen on hankalaa leveälle heiluvien jalkojen takia. Heidän suuntavaistonsa on yli-inhimillinen, ja romanit saattavat ilmestyä ja häipyä paikalta aivan varoittamatta. Romanin livistettyä hänet tosin saattaa löytää lähimmästä Hevosurheilu-lehden myyntipisteestä vaihtamassa lompakkoasi kestotilaukseen.Mikäli viehätyit yllä kuvatusta vapaasta irtolaiselämästä vailla muun maailman kunnioituksen häivää, voit ryhtyä romaniksi täyttämällä seuraavat vaatimukset. Muista kuitenkin, että romanielämä on muutakin kuin tamburiinin hakkaamista leirinuotion ääressä. Vaikka se pääasiassa on tuota, vaaditaan sinulta muutakin:
Omista tekoraaja – lasisilmä tai puujalka ovat tavallisimmat
Liiku äänettömästi, kuin ninja
Kiillota kengät
Hanki romaninimi – katso ylempää
Opettele havaitsemaan valvontakamerat ja kertomaan niistä seuralaisillesi osoittelematta niitä
Hanki vähintään kaksi sukulaista, joiden vanhemmat kuolivat natsien käsissä toisessa maailmansodassa
Opettele ulkoa seitsemän romanikirousta
Omista vähintää yksi mora
Mikäli haluat rahallista hyötyä romaniudesta, kokeile myös:
Kustomoi kansallispukuusi vähintään kaksi salataskua
Opettele varastamaan tusina tavaroita silmänräpäyksessä.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiertolaisluonteensa takia romaneilla on uskomaton kävely- ja juoksukestävyys, mutta he salaavat (senkin) taidokkaasti muilta uskottelemalla, että jo tavallinen kävely on heiltä ja saappailta liikaa vaadittu. Tästä syystä ovista ja ahtaista paikoista kulkeminen on hankalaa leveälle heiluvien jalkojen takia. Heidän suuntavaistonsa on yli-inhimillinen, ja romanit saattavat ilmestyä ja häipyä paikalta aivan varoittamatta. Romanin livistettyä hänet tosin saattaa löytää lähimmästä Hevosurheilu-lehden myyntipisteestä vaihtamassa lompakkoasi kestotilaukseen.Nyt turrvat kiinni ja heti. Tämä aihe on käsitelty loppuun jo ajat sitten, ja sitä paitsi valtaosa kommenteista on rasismia. Joten on merkillistä, että ylläpito sallii tällaista passkaa. Eli nyt ylläpito. Tämä aihe on siirrettävä välittömästi "arkistoon - mappi ööhön". Onko selvä. Onhan, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt turrvat kiinni ja heti. Tämä aihe on käsitelty loppuun jo ajat sitten, ja sitä paitsi valtaosa kommenteista on rasismia. Joten on merkillistä, että ylläpito sallii tällaista passkaa. Eli nyt ylläpito. Tämä aihe on siirrettävä välittömästi "arkistoon - mappi ööhön". Onko selvä. Onhan, hah hah haaa!!!...
Sinut on siirrettävä välittömästi suljetulle osastolle.
- Anonyymi
Minutkin on monta kertaa käännytetty ovelta, en ole romani enkä kuulu mihinkään vähemmistöön...
Sellaista elämä vain on... - Anonyymi
reijo realisti käännytettiin vesi veijarin ovelta usein porttikiellolla
- Anonyymi
Mutta Leiffi hyvä kun se on mun pubi, minä päätän ketkä mun kämppään saa tulla, onko selevä?
- Anonyymi
Enymmärä. L.
- Anonyymi
Korkeakangkaan Harri uhkasi pieksää kaikki Kokkolan Manneautokauppiaat, luotto on pikkumiehellä kova itseensä
- Anonyymi
Romanit vois perustaa oman ravintolan.
- Anonyymi
Jatko-romaani käännytettiin Jehovan todistajaksi ,törkkeen hyvää !
- Anonyymi
Eikös ne oo näitä helluntainalaisia. Siinä ei aluhousut näy jos hurmiossa kaatuu pitkässä hameessa.
- Anonyymi
Himangalla huoltoasemalla oli ovessa kyltti " vain yksi mustalainen sisälle kerralla". Tuon pitäisi olla kaikkien kauppojen ja ravintoloiden ovessa, hah hah haaa!!!...
- Anonyymi
YLEENSÄ ROMAANEITA EI PIDÄ LASKE RAVINTOLAAN,VAIKKA ONKIN SIISTISTI PUKEUTUNUT, PUUKKO ON VERESSÄ.
MUUT ASIAKKAA LÄHTEVÄ POIS.
RAVINTOLALLA ON OIKEUS VALITA ASAKKAANSA.
YLEENSÄ IHMISET PELKÄÄVÄT JA KIERTÄVÄT KAUKAA.
OLISI PAREMPI PÄÄSTÄ NIISTÄ EROON, ELLEI HALUA JOUTUA NIIDEN KANSSA VAIKEUKSIIN.
NE OVAT SUOMALAISILLE MUUTENKIN SUURI HENKINEN RASITUS JA AHDISTUS. - Anonyymi
Kaupan henkilökunta ja vartijat vain haluavat palvella ja auttaa lukutaidottomia. Sen takia ovat kannoilla valmiina kertomaan, mitä missäkin paketissa on sisällä. Kaikki muu huhupuhe on pötyä. Parhaita asiakkaita ovat ostamaan nämä lukutaidottomat. Eikö se jo ulkomuodosta näy, että ovat varakkaista taloista. On ollut varaa syödä niin, että siksi voi olla käytävillä ahdasta. Oikein toivottuja asiakkaita ovat ja kauppias on varannut heille parhaan parkkipaikankin ihan kaupan oven edestä, johon voi auton pysäköidä. Tällöin runsaat ostokset on hyvä autoon lähellä asetella.
- Anonyymi
Mistä lähtien kauppias ei saa itse valita asiakkaitaan?
Mikä ongelma? - Anonyymi
Asia meni niin, että poke porukalle vakuutti, ettei tähän räkälään kannata noin tyylikkään reurueen tulla, menkää tuonne naapurin ravintolaan, siellä on parempi herrasväen iltaa viettää. Kuulin kaiken koska olin narikassa tum*uttamassa. Terveisin Halkoperän varisten herra
- Anonyymi
Ihmetyttää mksi Romani pyrkii päästä ravintolaan siellä missä valkolainen"pitää pileitään, mielestäni Romani on väärässä.Heille on varmasti valaistu että äläkää tunkeku sinne missä valkolainen pitää juhliaan ja pitäkää puukkonne tupessa!
- Anonyymi
Sinä oppimaton ryökäle,siellä missä valkolainen juhliin sinne ei päästetä kusumtatomia vieraita!hengessä mukana so long
- Anonyymi
Varkaisiin ne !oli tulossa Varkaisiin
- Anonyymi
He ovat pilanneet erään baarin kokkolassa
- Anonyymi
Näistä pitäisi maksaa pyyntirahaa kuten Unkarissa tehdään kyllä ne siitä töihin oppisi tai ainakin pysyisivät pois yleisiltä paikoilta.
- Anonyymi
Hyvä Ressu taas oikea kommentti.
- Anonyymi
kuka tämi ressu oo ja misi asu meneme käymälään
- Anonyymi
Ressukalla on vain puucee pihan perällä, ei sinne kannata mennä peräpään asioitaan hoitamaan. ABCllä on siistit vessat ja sumppi keskiverto kotimaista huttua.
- Anonyymi
Voihan sinne mennä vain päiväkahveille ja yrittää pidättää käymälätarvetta sen aikaa kun Repsukka keittelee Juhlamokat ja tarjoilee HalpaHallin viimeisen päivän -70% nisuleetaa. Olen kuullut huhun, että tarjolla voisi olla myös Banaalista menoa.
- Anonyymi
Parempi on ettei näitä päästä sisälle .
- Anonyymi
Nämä sais käännyttää Suomen rajalta ulos!!!
- Anonyymi
Eräs baari on heidän ansiostaan menettänyt asiakaskuntaa joka ennen kävi.
- Anonyymi
Oli siis ammattitaitoinen poke ovella. Hyvä -)
- Anonyymi
Onhan se surkeaa kun 99% mustalaisista pilaa sen hyvin käyttäytyvän 1% maineen.
- Anonyymi
LAKISÄÄTEISET OHJEISTUKSET,
KOSKEE ERIKOISSTI VIHEITÄ MYÖS.
TOTTAKAI, MUSTALAISET, PITÄÄ KÄÄNNYTTÄÄ OVILTA POIS. JA SISÄLLE JOS EHTIVÄT, MENNÄ SANOMAAN............ VOISITTEKO POISTUA.
KAUPASSA ............... OSTA OSTOKSESI JA HÄIVY...... HÄIYKÄÄ TÄÄLTÄ.
-
SAMA KOSKEE PAKOLAISIA.
-
SUOMESSA TÄYTYY OLLA SELKEÄT OHJEET.- Anonyymi
Ettei syntyisi mitään erimielisyyttä, asiat tässä riitelevät.
Kokonaisvaltaisesti.
- Anonyymi
Himangalla huoltoasemalla ovessa kyltti "vain yksi mustalainen kerralla sisälle" tuo jos mikä on oikea asenne.
- Anonyymi
Loistava ravintola,!!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1406139Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5765915Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313436- 4122335
- 521486
Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut421474Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1811360- 791344
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N131074Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731061