12v. tyttäreni sanoi lähtevänsä kaupungille ostamaan uudet farkut. Hän tuli vasta aamulla kotiin kavereidensa (11v. ja 13v.) isän kyydillä ja tyttö oli humalassa! Onko jollekkin vanhemmalle sattunut sama asia? Olin kauhuissani hänen tulonsa jälkeen...
Enkä saa häntä uskomaan, että hän on vielä liian nuori tuollaiseen ryyppäämiseen...=(
Kauhuissaan!
5
2037
Vastaukset
- jussi-isä
ainoastaan sen takia että sinusta näytti niin.
Luultavasti likka näytteli enempi kännistä kuin mitä oli se takia ,että ei tarvitsisi vastata sinun kysymyksiin.
Sitäpaitsi niin mikä on parempi paikka vetää ensikänni kuin kavereitten luona.Kavereitten joidenka vanhemmat eivät pidä alkoholia maailman uusimpana tai pahimpana huumeena.- kirppu
Kyllä 12 v on liian nuori noihin kokeiluihin. Omani lähenee ko. ikää ja olen hiukan huolissani, mutta yritän uskoa että puhumalla selviämme. Omillani on se "etu" että isänsä (X-mieheni) on alkoholisti ja lapset ovat nähneet viinankäytön lieveilmiöt. Olen myös puhunut asiasta muutenkin paljon koska olen itse alkoholistin lapsi. Tunnetko tyttäresi ystäviä ja heidän perheitään? Minä ainakin juttelisin myös niiden perheiden kanssa. Jos kävisi ilmi, että niissä ei suhtauduta vakavasti ko. ongelmaan kieltäisin lastani kulkemasta näiden "ystävien" kanssa ja valvoisin myös asiaa jotta lapsi huomaa minun olevan tosissani. Itse koen, että lopullinen vastuu on minulla. Ystävät vievät helposti mukanaan, mutta vanhemmat voivat antaa rajat. Lapsen kasvatus on kuin hevosen kesytystä; löysää ja kiristä sopivassa suhteessa ja anna paljon rakkautta joka päivä niin villihevosestakin tulee ystäväsi. Parasta yrittää tehdä asialle jotain nyt kun siihen vielä on mahdollisuus vaikuttaa. Muutaman vuoden kuluttua se saattaa olla vaikeampaa.
- äippä
tyttäresi kanssa..
aivan liian nuori.. eikä ymmärrä vielä alkoholin vaikutuksia..
Temppiä sulle :) - taustaa
Kannattaisi soittaa sen kaverin isälle ja ottaa selville mistä lapset on löytyneet.Oliko muut lapset juovuksissa.
Tuon ikänen tulee nopeasti känniin.Onkohan joku yllyttänyt häntä?Paha myös että vain menee mitään sanomatta.
Eli ota selville miten ne kaverit oli mukana ja mitä porukkaa siinä pyörii.Keneltä lapset ovat saaneet alkoholia.
Kauhistelu lapselle ei kannata.Koita kysyä varovasti asiasta.Samoin kertoa tollaseen liityvistä vaaroista.- olololllo
provo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa992683Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631575Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005