Dx koon laadukasta zoomia välille 100-200mm järkihintaan

D7000+35mm

Tarvisi hyvän hintalaatusuhteen omaavaa zoomia noin 100-200 millin välille. Nikkorin omat linssit ovat suhteellisen hyvin tiedossa ja mielessä olisikin 70-300mm 3.5-5.6 tai 18-200mm mutta muiden merkkien vastaavat tuotteet on vähän hakusessa.

Jos löytyy vinkkejä vaihtoehdoista ja kokemusta miten muut merkit vertautuu nikonin putkiin kuvanlaadussa niin olisin kiitollinen. Kuvanlaatu on tietenkin ykkönen mutta koko polttovälin täydellistä suorituskykyä en odota. Valovoimakin jää kakkoseksi tärkeydessä kun kuitenkin tulee käytettyä suurempia f arvoja. Ei ole tarkoitus saada aikaan vuoden luontokuvaa hämärässä metsässä vaan päivänvalossa onnistuneita kuvia.

3

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D7000:lla kuvaava

      NIKKOR AF-S DX 55-200/4-5.6G VR ED lienee paljonkin (näillä palstoilla hehkutettua) huonoa mainettaan parempi. Se lähtee 200 eurolla eikä Sigmalta sen enempää kuin Tamroniltakaan taida olla vastaavaa tarjolla läheskään siihen hintaan (ellei sitten käytettynä).

      En edes miettisi muita vaihtoehtoja.

      Itse katan tuon polttovälialueen 18–200-millisellä (DX, VR) Nikkorilla, jonka kyvyt ovat minulle toistaiseksi mukavasti piisanneet. Hintaa sillä on laajan polttovälialueen johdosta tuntuvasti enemmän, mutta halusin matkalasin, jota ei tarvitse kameran nokalla useinkaan vaihdella.

      Tämän palstan puristien mielestä tuollaiset ”pimeät suttuzoomit” pitäisi jättää hyllyyn. Mikäpäs siinä, 70–200-millinen Nikkor maksaa 2.8-valovoimaisena kaksi tonnia ja 4-valovoimaisena puolitoista. Minun kukkarollani SELLAISET jäävät hyllyyn – tämä on sentään vain harrastus eikä minulla ole rahaa leveilytarkoituksiin!

      Hämärimpiin hetkiin minulla on 35-millinen f/1.8 Nikkor.

      • D7000:lla kuvaava

        Jatkoa edelliseen:

        Ken Rockwellista ja hänen tyylistään voi olla mieltä jos toistakin, mutta ainakin hän on minua kokeneempi kuvaaja. Katsotaanpa, mitä mieltä hän on 55–200 mm:n VR-telezoomista.

        ”This $200 tele lens is magnificent. It is optically one of Nikon's best lenses, and handles and works great on every DX camera.”

        http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm

        Onhan se muovibajonetilla, mutta pakkokos kameraa on vasarana käyttää? Moni on saanut muovibajonetinkin kestämään. Lasipuoli lienee (hintaansa nähden) OK.


      • D7000+35mm
        D7000:lla kuvaava kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen:

        Ken Rockwellista ja hänen tyylistään voi olla mieltä jos toistakin, mutta ainakin hän on minua kokeneempi kuvaaja. Katsotaanpa, mitä mieltä hän on 55–200 mm:n VR-telezoomista.

        ”This $200 tele lens is magnificent. It is optically one of Nikon's best lenses, and handles and works great on every DX camera.”

        http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm

        Onhan se muovibajonetilla, mutta pakkokos kameraa on vasarana käyttää? Moni on saanut muovibajonetinkin kestämään. Lasipuoli lienee (hintaansa nähden) OK.

        Kiitos viesteistä! Tutkin asiaa tarkemmin ja varmaankin Nikkorin laseissa pysyn. Kiikarissa onkin eräs yksilö mutta eipä siitä sen enempää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe