Tarvisi hyvän hintalaatusuhteen omaavaa zoomia noin 100-200 millin välille. Nikkorin omat linssit ovat suhteellisen hyvin tiedossa ja mielessä olisikin 70-300mm 3.5-5.6 tai 18-200mm mutta muiden merkkien vastaavat tuotteet on vähän hakusessa.
Jos löytyy vinkkejä vaihtoehdoista ja kokemusta miten muut merkit vertautuu nikonin putkiin kuvanlaadussa niin olisin kiitollinen. Kuvanlaatu on tietenkin ykkönen mutta koko polttovälin täydellistä suorituskykyä en odota. Valovoimakin jää kakkoseksi tärkeydessä kun kuitenkin tulee käytettyä suurempia f arvoja. Ei ole tarkoitus saada aikaan vuoden luontokuvaa hämärässä metsässä vaan päivänvalossa onnistuneita kuvia.
Dx koon laadukasta zoomia välille 100-200mm järkihintaan
3
130
Vastaukset
- D7000:lla kuvaava
NIKKOR AF-S DX 55-200/4-5.6G VR ED lienee paljonkin (näillä palstoilla hehkutettua) huonoa mainettaan parempi. Se lähtee 200 eurolla eikä Sigmalta sen enempää kuin Tamroniltakaan taida olla vastaavaa tarjolla läheskään siihen hintaan (ellei sitten käytettynä).
En edes miettisi muita vaihtoehtoja.
Itse katan tuon polttovälialueen 18–200-millisellä (DX, VR) Nikkorilla, jonka kyvyt ovat minulle toistaiseksi mukavasti piisanneet. Hintaa sillä on laajan polttovälialueen johdosta tuntuvasti enemmän, mutta halusin matkalasin, jota ei tarvitse kameran nokalla useinkaan vaihdella.
Tämän palstan puristien mielestä tuollaiset ”pimeät suttuzoomit” pitäisi jättää hyllyyn. Mikäpäs siinä, 70–200-millinen Nikkor maksaa 2.8-valovoimaisena kaksi tonnia ja 4-valovoimaisena puolitoista. Minun kukkarollani SELLAISET jäävät hyllyyn – tämä on sentään vain harrastus eikä minulla ole rahaa leveilytarkoituksiin!
Hämärimpiin hetkiin minulla on 35-millinen f/1.8 Nikkor.- D7000:lla kuvaava
Jatkoa edelliseen:
Ken Rockwellista ja hänen tyylistään voi olla mieltä jos toistakin, mutta ainakin hän on minua kokeneempi kuvaaja. Katsotaanpa, mitä mieltä hän on 55–200 mm:n VR-telezoomista.
”This $200 tele lens is magnificent. It is optically one of Nikon's best lenses, and handles and works great on every DX camera.”
http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm
Onhan se muovibajonetilla, mutta pakkokos kameraa on vasarana käyttää? Moni on saanut muovibajonetinkin kestämään. Lasipuoli lienee (hintaansa nähden) OK. - D7000+35mm
D7000:lla kuvaava kirjoitti:
Jatkoa edelliseen:
Ken Rockwellista ja hänen tyylistään voi olla mieltä jos toistakin, mutta ainakin hän on minua kokeneempi kuvaaja. Katsotaanpa, mitä mieltä hän on 55–200 mm:n VR-telezoomista.
”This $200 tele lens is magnificent. It is optically one of Nikon's best lenses, and handles and works great on every DX camera.”
http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm
Onhan se muovibajonetilla, mutta pakkokos kameraa on vasarana käyttää? Moni on saanut muovibajonetinkin kestämään. Lasipuoli lienee (hintaansa nähden) OK.Kiitos viesteistä! Tutkin asiaa tarkemmin ja varmaankin Nikkorin laseissa pysyn. Kiikarissa onkin eräs yksilö mutta eipä siitä sen enempää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065