Eläinlääkärin päivystys

konttorihiiru

Kissani (sisäkissa) oli tänään töistä tullessa tuskainen. En tiedä, onko reväyttänyt jonkin paikan tai murtanut kotona leikkiessään jalkansa tai varpaansa, lonkkansa tai selkänsä, mutta mouruaa vähän väliä kamalasti ja menee eteenpäin ikäänkuin ryömimällä. Hiekkalaatikolleen vaivoin meni ja sielläkin pyöri kuin väkkyrä, kannoin kisun itse sänkyyn. Pikaisella silmäyksellä näyttäisi siltä, että vasen jalka on ongelma, mutta varma ei voi olla. Mouruaa jos yritän koskea mihin tahansa vyötäröstä alaspäin.

Eläinlääkärit kun tässä keskikokoisessa kaupungissa ovat jo kiinni kun tulen töistä, niin kaupungin päivystykseen tietenkin yritän heti soittaa, että saisi röntgeniin tai edes kipulääkityksen. Netistä sain numeron, yli euron minuutti ja siellä ei vastannut eläinlääkäri, vaan vastaaja, joka kertoi toisen numeron. Soitin siihen toiseen numeroon ja siellä annettiin sama numero, mihin ensin soitin.

Eli kissan pitää kitua tässä aamuyhdeksään asti. Soitin jo pomolleni, että pidän huomisen vapaata eläimen takia. Onko tämmöinen toiminta edes laillista? Kissaparka joutuu kärsimään ylettömän kauan. Tietäisipä edes, että mitä särkylääkettä voi kisulle antaa. Pelkään pahoin, että aiheuttaisin itselääkinnällä vielä jonkin vatsalaukun repeämän kissalle. Vaikea tietää, mikä 80-kiloisen ihmisen särkylääke ja millä annoksella sopii 5-kiloiselle kissalle.

Kummallista on tuokin, että eläinlääkärit eivät anna pankkisiirtoja, ehdoton ei näemmä. Onneksi itsellä on rahaa tilillä. Mitähän ihminen, jolla on vaikkapa parin päivän päästä tilipäivä ja rahat loppu, voi tehdä kärsivälle eläimelle? Kutsua poliisin lopettamaan sen hoidettavissa olevan vamman vuoksi pistoolilla? Vai vääntää itse niskat nurin vaikkapa 90-kiloiselta bullmastiffilta? Minä kirjoitan meillä töissä asiakkaalle laskun mukaan vaikka 2 euron summasta, ilman laskutuslisää, mukisematta. Hymyn ja kiitoksen kera. Luulisi onnistuvan klinikallakin, mitä ne sihteerit siellä tekevät työkseen, lakkaavat kynsiä? Puhelimeen vastaamisen ainakin hoitaa nähtävästi vastaaja hyvin taitavasti.

8

774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vie hoitoon

Vie kissa päivystävälle eläinlääkärille, jos on kovin kipeä ja huonona.Huomenna voi olla myöhäistä.

• konttorihiiru

Sinnehän minä olisin mennyt jo tuhatta ja sataa, mutta kuten mainitsin, sinne ei pääse. Edes puhelimella, pelkkä vastaaja vain ohjailee vääriin numeroihin. Sitähän minä tässä kirosin.

Jos olisi päivystävä eläinlääkäri, johon viedä, niin sittenhän mitään ongelmaa ei olisi.

• Kissoja5

Valita kuntaan, jos kuntasi eläinlääkäripäivystys ei toimi

Myös Aviin kannattaa valittaa.

Kerropa mikä kisulilla oli, nythän olet ehtinyt käyttää sen omalla eläinlääkärilläsi.

• ksjfdsie9uf

Kiinnostaa täälläkin!

Ja eläinlääkäreistä vielä sen verran, että jos ei saa yhteyttä oman kunnan päivystävään eläinlääkäriin, voi soittaa naapurikuntaan tai vaikkapa maan toiselle puolelle! Kyllä sitä puhelimitsekin neuvoja annetaan ellei puhelimeen vastannut eläinlääkäri ole täysi idiootti.

• konttorihiiru

Tekisi kyllä mieleni valittaa, mutta luulen ettei se auta mitään. Saisivat maksaa kipukorvausta kissan kärsimyksistä.

Kisulilla oli lihasrevähdys takajalassa. Sai kipulääkityksen viikoksi eteenpäin, annan joka aamu satsin ja nyt kävelee jo kunnolla. Nukkuu tosin paljon, johtuu varmaan lääkityksestä.

Eläinlääkärin laskutus on mielenkiintoinen. Lääke oli pari euroa kalliimpi kuin sama apteekissa. Lisäksi minulta perittiin 27e "Käyntimaksu" ja vajaan 14 euron "Vastaanottomaksu". Minusta nuo tarkoittavat samaa asiaa. Tai loogisesti ajatellen tuo "Käyntimaksu" tulee siitä, että astuin heidän kiinteistönsä tiloihin ja toin lunta kengissäni sisälle. Tuollainen maksu pitäisi saada meillekin töihin, 27 euroa aina kun joku saapuu sisälle, vaikka olisi tullut vahingossa väärään osoitteeseen (tapahtuu usein). Ja kun neuvon oikean osoitteen, niin senhän voisi hyvällä omallatunnolla pyöristää kolmeenkymppiin.

• sosiaalitoimenasiaka

Munkin mielestä eläimen sairastaessa pitää antaa elänsuojelulain mukaisesti sairaslomaa työntekijälle. Ei työnanataja voi alkaa vaatia sukulaisiin yhteydenottoa
      tai naapurin pappaa viemään eläintä päivystykseen tai lääkäriin. saati sitten lopettamaan eläintä kuten olen kuullut sosiaalitoimen vaativan. Maksavatkohan edes eutanasia piikkiä kun kerran vaativat köyhältä lemmkin loppettamista, milläköhän rahalla sosiaalitoimen TÄTI ajatelee kissan lopetettavan. Ihan sama kuin lasten kanssa, sairaslomaa omistajalle ..... kelaankin voisin ilmoittaa, mutta taitaa olla laitonta hakea itselle sairaslomaa kissan sairatessa vaikka stressi koskee varmasti enemmän minua kuin kissaa. Eihän sitä silloin kun on töissä tiedä että 3 vuoden päästä on työtön.

• jussin mamma

päivystävän eläinlääkärin saa tietoonsa helpoimmin soittamalla 118,ja kysymällä sieltä. Numeron voi pyytää tektiviestinä. Toimi, on kokeiltu

• Sannnnnnni

En mitenkään väitä että alkuperäinen postaaja toimi yhtään väärin; ei olisi voinut odottaa tuollaista. Mutta vinkkinä (olen maailman vainoharhaisin omistaja) kannattaa katsoa etukäteen päivystävien sairaaloiden numerot ja osoitteet, ja tarkistaa aina välillä että esim. heinäkuussa ne tosiaan ovat paikalla ja elleivät, kuka sitten on. Sitä on kivempi tarkistella näitä rauhassa lounastunnilla eikä sitten kun kissa kirkuu ja on oikea hätä.
      Omissa töissäni ainakin tunnetaan termi "arvaamaton katastrofitilanne"; olen ollut sillä pois esim kun pesukoneen liitos hajosi arkiaamuna ja oli pakko odottaa putkimiestä tai muuten olisi tullut vesivahinko; lemmikin äkillinen sairastuminen luullakseni myös menee sellaisena poissaolona.
      Sossu on kyllä käsittämätön; olen myöskin kuullut kauhujuttuja miten ne käskevät lopettamaan jos rahaa on vähemmän; miten ne luulevat että se rahatta tehdään? Kivellä päähän? Ja sitten sekin että jos varsinkin lapsiperheessä on muutenkin ahdistus ja hätä niin parasta on tappaa Tessu ja Misse myös; siitähän ei lapselle mitään henkistä vauriota suinkaan aiheudu... Ihme idiootteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe