Ixus 100 is:n tilalle Powershot 100s

Lakkapää

Mitäs olette asiantuntijat mieltä, onko mitään järkeä päivittää pokkarikameraa halutessaan parempia kuvia. Nykyisellä kameralla, Ixus 100is ei tahdo sisäkuvien ottamisesta tulla mitään eikä liikkuvaa kohdetta (lue koiraa) pysty kuvaamaan kun tilanne on ohi ennen kuin kuva räpsähtää. Sisällä otetuissa kuvissa ärsyttää kuvien rakeisuus ja salamavalolla otettujen kuvien kirkkaus. Välillä salamalla otettu kuva sisällä on väritykseltään ihmeen keltainen..

Tiedän kyllä että järkkärillä liikkuvan kohteen ja sisällä kuvaaminen onnistuu paremmin, varsinkin kun osaa ottaa kuvia. Olen sen verran laiska etten jaksaisi jokapaikkaan kameralaukkua kuskata ja raskasta järkkäriä kaulalla kantaa. Siksi pokkarikamera tuntuu käytännöllisemmälle. Onkohan 100s parempi kamera ixus 100 is verrattuna niin paljon että kolme ja puoilsataa kannattaa siihen sijoittaa

5

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N + C

Ostin oman S100:ni viime toukokuussa Rajalasta ja köyhdyin siitä silloin vain 299 € (lyhytkestoinen tarjous). Vastinetta sain mielestäni hyvinkin mukavasti, vähässäkin valossa otettujen kuvien laatu on ollut minulle iloinen yllätys ja zoomausvara (kinovastaavuus 24–120 mm) suhteessa valovoimaan on juuri minulle passeli! Sen pidempää zoomia en pokkariini kaipaa.

Muutama viikko sitten S100 näkyi maksavan Verkkokaupassa n. 300 €, mutta päivän hinta on taas 50 € korkeampi. Kummasti tuo hinta näkyy sahailevan!

Mielestäni järkkäri ja pokkari eivät mitenkään korvaa toisiaan, haluan ehdottomasti pitää molemmat! Koska APS-C-koko riittää minulle järkkäreissä, on merkkini siellä Nikon. Pokkaripuolella luotan Canoniin.

Pokkareiden heikkous merkistä riippumatta on hidas reagointi nopeasti vaihtuvien tilanteiden kuvauksessa.

• Lakkapää

Aivan.. Ehkäpä tuo sitten voisi olla hyvä sijoittaa S100 pokkariin ja "pitkässä juoksussa" ostaa sitten oikea järkkäri. Joskin vaikuttaa siltä, että tuota järkkärin hankkimista olen siirtänyt jo kymmenen vuotta ja tällä hankinnalla se siirtynee toiset kymmenen.

Joka tapauksessa Ixuksen sisäkuviin olen kyllästynyt joten jospa 100S toisi tähän parannusta. Kiitos kommentista!

• Ohan S100:ssa aukon parempi valovoima, isompi ja parempi kenno (CMOS) sekä uudempi prosessori. Eroa on ainakin kolmisen aukkoa tuohon Ixukseen verrattuna. Kun kuvaa koiria, kannattaa käyttää sitä koirienkuvausmoodia (kummassakin on se).

• Järkeä on

Kyllä pokkarikamera kannattaa vaihtaa parempaan. Ja kun vaihtaa niin kannattaa vaihtaa kerralla parhaaseen mitä kaupasta löytyy. Tällä hetkellä se Canonin valikoimasta näyttäisi olevan G15. Hinta on tosin (vielä) aika kova koska kamera on ollut myynnissä vasta pari kuukautta.

• Pienet paidantaskut

En epäile yhtään, etteikö G15 olisi mainio kamera ja jopa hintansa väärti. Kompaktikameraa en kuitenkaan kutsuisi pokkariksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1483
    2. 209
      1438
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      970
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      50
      737
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      725
    7. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      4
      673
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      53
      672
    9. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      40
      656
    10. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      34
      650
    Aihe