Eli millaisilla arvosanoilla olette päässeet konetekniikkaa opiskelemaan? Varsinkin Aaltoon pääsijöiden YO-arvosanat kiinnostaa. Pohdin, että uskallanko laittaa 3 pistettä Aaltoon vai laitanko varman päälle jonkun muun yliopiston ensimmäiseksi hakutoiveeksi. Edellisen vuoden pisterajoja vaikea verrata enää, koska lähtöpisteiden laskujärjestelmähän muuttui syksyllä. Eli siis millä arvosanoilla pääsitte Aaltoon, TTY, LUT...?
Konetekniikalle hakeneet!
7
844
Vastaukset
- tehoteekkari
Kirjotin CCMM (MA,FY,Äi,ENA) sitten laitoin TTY:n ykköseksi ja pääsin sisään. Nyt toista vuotta lukemassa tuotantotaloutta. Konetekniikkaa on helpompi päästä lukemaan, joten uskoisin että C:n papereilla pääset vielä helposti ainakin Tampereelle.
Pääsykokeet on sen verran helpot, että kun lukee kirjat kerran kursiivisesti läpi niin pääsee jo sisälle. Ei kannata alkaa kaikkea ulkoa pänttäämään, menee vaan elämän parasta aikaa hukkaan, ainut tavoitehan on vain päästä sisään.
Ja jos kirjotit/kirjotat samat kuin mä, niin pääset varmasti Aaltoon sisään lukemaan konetekniikkaa, jos se on niin tärkeää päästä Otaniemeen. Itse suosittelen ajattelemaan omaa mielenterveyttä, kun valitsee opiskelupaikkaa. Otaniemessä on Aalto, 10km päässä keskusta ja HIV, Tampereella on yliopiston nurkilla muutama AMK, josta löytää usein naispuolista seuraa.
Tsemppiä hakemiseen!Eikös tutalle ole yleensä hirmuisesti hakijoita? Kävitkö kumminkin pääsykokeissa vai pääsitkö pelkillä papereilla sisään?
- eieieieiee
Sama ongelma mulla mut pyrin itte tuotantotalouteen! Pitäiskö ottaa riski ja heittää ne kolmepistettä aaltoon vai pyrkiä helpompaan yliopistoon? Ainoo huonona puolena on vaa et joutuisin muuttamaan. Oon ajatellu myös pyrkimistä konetekniikkaan tai tietoteknikkaan koska ne on vähän hyödyllisemmiltä kuullostavimmalta. Toisaalta ei taas kiinnostais opiskella niitä...
Sori muuten kun pommitan tähän ketjuun omii ongelmii. - octopossu
Muutto raikastaa! Paljon mukavampi/jännempi asua yksin toisella paikkakunnalla, kun porukat. (otaksun, että asut vielä kotona) Aallossa on toki ok tasoinen tietotekniikka, mutta vähintään yhtä hyvä on myös Tampereella. Tampereella pidetään paljon enemmän LAN-party tapahtumia tietoteekkarien kesken, jos niistä tykkää ja porukka on rennompaa (uskaltaa ottaa keskellä viikkoa ja pelata juomapeliä), kun taas Aallossa kiltatapahtumat on aika laimeita (puheiden perusteella), joissa hengaillaan ja lauletaan teekkarilauluja.
Aallossa tietty tietotekniikan kurssitarjonta laajempi, on mediatekniikkaa ja laskennallista tietotekniikkaa... - Surullinenteekkari
Skynet nousee ja koneita ei enää käytetä kohta.. kuolevaa alaa luette.
- viinaajokailta
EMCCB (MAb,Re,Äi,ENA,RU) ja lukion päättötodistuksen keskiarvot (joskaan niillä ei ole mitään väliä) luokkaa (7,6,6,6,5)
- mikä se on
Re?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019