Oon ostamassa ensimmäisiä perinteisiä suksiani (sitten ala-asteen) ja mietin että onko parempi olla mielummin vähän liian pitkät vai lyhyet sukset. Olen 168cm pitkä (53kg) ja haluamistani suksista on jäljellä enää 175 ja 197 senttisiä. Kun halvalla sais niin kummat otan? Vai otanko kumpiakaan?
muelummin liian pitkät vai lyhyet sukset?
10
4791
Vastaukset
- khfdd
Ei suksia valita pelkästään pituuden perusteella. Pitää myös löytää sopiva profiili ja jäykkyys. Ainoastaan ammattitaitoinen myyjä pystyy sanomaan mikä on sinulle sopivin vaihtoehto. Itse en kuitenkaan ostaisi suksia alennusmyynnistä, koska ne saattavat olla huonot kun eivät ole mennyt kaupaksi.
- Juha H
Näillä tiedoilla kannattaa kysyä vielä toisaalta. Tuo 175cm ehkä olisi luistelu sukseksi sopiva pituus tai sitten ei. Jäykkyys ratkaisee enemmän, siinä mukana potkun voima.
- kuntohiihtäjä
Kyllä tarjouksesta voi hyvinkin löytää hiihdettävät sukset.
Minulla on 2-pertsoina 50:llä eurolla siteineen Cittarista ostetut Salomonit. Hyvin toimivat, vaikka ovatkin aavistuksen verran löysät. Mutta toimivat vähintään yhtä hyvin kuin hiihtäjäkin. Minulle tulee talvessa kilometrejä 1000 paikkeilla, joten tiedän, mistä puhun.
Aloittajalle voin todeta, että noista suksista kumpikaan ei sovellu sinulle perinteiseen hiihtoon. Noilla suksilla saat innostuksesi loppumaan hyvin lyhyeen.- iiiiiiik!
Melkoista arpapeliä ostaa suksia Cittarista jos ei itse ole kovin perehtynyt miten suksia valkataan.
- ssooppii
197 cm
Jos ei pidä pakkasella, niin vedä paksumpi kerros pitoa pohjaan. Pyydä myyjää merkitsemään tussilla pitoalue. Jostain se on aloitettava. Ja jos kerran halvalla saa.- Juha H
Veikkaan noiden 197cm pitkien suksien jäykkyyden sopivan jonnekin 70..85kg painoiselle aloittelijalle. Siinä saa alle 60kg hiihtäjä potkaista _vahvasti_ & ajoitus kohdallaa, että pitoa löytyy. Mäet mennään lujaa vuorohiihdolla... tai tasatyönnöllä. Tarkoittaa hyvää hiihtotekniikkaa, jotta pääsee liikkeelle (vauhtina verenmaku suussa?).
Halvemmaksi tulee ostaa normaalihintaiset toimivat kuin komeroon jäävät halvat.
Pidemmän matkan pitovoitelu auttaa pitoon, mutta se ei tee suksen käytöksestä mukavempaa. Repun kanssa hiihtoa voisi harkita & sinne 20kg kuormaa...
- ap.
Karhun centra optigripit on kyseessä. Eli huonoudesta tai hyvyydestä voi varmaan olla montaa mieltä, kun on voitelemattomista suksista kyse. Mutta haluan _ehdottomasti_ semmoset mitä ei tarvii voidella ja näistä olen lukenut eniten positiivisia kokemuksia. Jos nyt huomioidaan vaan kohtuuhintaset. Molemmista pituuksista pitäis löytyä sopiva jäykkyys.
Alan kyllä kallistua sen puolelle etten osta kumpiakaan. Harmittaa hyllä kun just noita suksia oon miettiny. Eikä oikeen muita hyviä vaihtoehtoja tunnu olevan...- karhu optigrip
Karhun suositus on hiihtäjän pituus 15-20 cm.
- einari pitopohja
älä ota kumpiakaan vaan osta oikea pituiset ja jäykkyiset. vaikka käytettynä jos halvalla hyvät ja toimivat sukset haluat saada...
- EK:
Atomic Pro Classic 3000 suksi on ihan hyvä,pituuksia löytyy ja sopivia painoluokkia.
Emännälle hommasin tuollaiset taannoin,ei ole valitellut ja hyvin tuntuu luistavan,hintaa suksille 99e ilman siteitä Kesportista.
175cm on liian lyhyt koska vuorohiihdossa saattaa keula "haukata".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811