Onko kellään muulla käynyt niin, että on saanut äänirautakokeesta (Rinnen testi) eri kerroilla täysin päinvastaiset tulokset?
Minulla siis todettiin työterveystarkastuksen yhteydessä alenema kuulossa (audiogrammi otetiin kahdesti), joten työterveyslääkäri teki minulle äänirautakokeet. Kuulin Rinnen testissä äänen huomattavasti paremmin luujohteisesti. Sain lähetteen sairaalaan, jonne pääsin parin kuukauden kuluttua.
Polikliniikalla erikoislääkäri teki minulle Rinnen testin uudelleen ja kuulin äänen normaalisti (ilmajohteisesti) paremmin. Hänen mukaansa välikorvassani ei ollut mitään vikaa ja kuuloni oli normaalin rajoissa. Hän ei osannut selittää, miksi olin aiemmin kuullut ääniraudan paremmin kalloa vasten.
Asia jäi häiritsemään minua, koska työterveyslääkärillä ero oli todella selvä. Voiko ääniraudalla olla vaikutusta? Minulla on mielikuva, että työterveyslääkärin äänirauta olisi ollut pienempi ja siinä olisi ollut korkeampi ääni. En kuitenkaan ole varma siitä. Olisi kiva kuulla, jos jollain muulla on ollut vastaavia kokemuksia ja varsinkin, jos ilmiöön on saanut jonkin selityksen.
Päinvastaiset tulokset Rinnen testissä
Äänirauta
1
865
Vastaukset
- Näin uskoisin
Kaksi mahdollista syytä. Välikorva saattaa olla tilapäisesti esim. nuhan tms. yhteydessä huonommin toimiva jolloinka kuulotutkimus antaa poikkeavan tuloksen ja Rinne juuri äsken mainitun tilanteen. Kun välikorvan toiminta palautuu Rinnekin muuttuu ennalleen.
Ääniraudat sitten taas on viritetty eri taajuuksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423