Kun paljon laadukkaampiakin automerkkejä on saatavissa. Renault on nimittäin ainainen autojen laatututkimusten peränpitäjä. Miksi valmistaja ei osaa/halua tehdä laadukkaampia autoja?
Jos haluaa välttämättä ostaa ranskalaisen auton niin eikö Citroen ja Peugeot ole parempi valinta?
Miksi joku haluaa ostaa Renaultin?
42
2665
Vastaukset
- että sopii miettiä..
Ostetaanhan tojotiakin, vaikka ovat autolehtien vertailuissa aina viimeisiä, surkeasti ruostesuojattuja, huonosti kolaritesteissä pärjääviä, vaarallisia vikoja viliseviä eikä viimeistelyssä saati ajettavuudessakaan ole kehumista. Ja miksi kyseinen valmistaja ei osaa/halua tehdä autojaan tehtaalla valmiiksi, vaan pitää viikottain kutsua autoja ruuvien kiristykseen. Minä ainakaan en halua roikottaa autoani joka viikko korjaamolla, vaikka se tässä tapauksessa ilmaista olisikin.
- Ei tule meille
Lisäksi Tojotassa on penkit ja ohjaamon ergonomia aivan kuralla.
- En halua vaarallisia
En halua ainakaan sellaisia japanilaisia sellaisia missä on hengenvaarallisia vikoja. Siksi Renault. Joku muukin kävisi mutta Renut on toiminut hyvin. Nyt on parikin pösöä ajossa.
- Täysiä romuja
Kolmella vain runsas 10v renaultilla ajettu nyt yli 200000km. Pari iskaria uusittu, yksi katti, kolme pakoputkea, yksi virta-avain, pari lukkojen pikkuosaa, yksi valorele.
Siis täysiä romuja. Parempia pitää saada. - totuus renusta
No renu on joko tyhmien (uusien ostajat) tai köyhien auto Suomessa. Surkea maahantuoja ja huolto-organisaatio. Autojen surkea laatu saksalaisiin ja varsinkin japanilaisiin ja korealaisiin merkkeihin verrattuna (lukuisat laatututkimukset sen todistaa). Eipä ole ihme miksi jälleenmyyntiarvo tippuu ja niitä saa käytettynä todella edullisesti.
Joten ostakaan vaan tyhmät ja köyhät niitä renun romujanne höystettynä loputtomilla tyyppivioilla joista ei huolehdi kukaan. Jokainen vähänkin autoalalla toimivat tietää renujen laaduttomuuden. Nämä renu amatöörien puolustelut lähinnä huvittaa :)- tero avautuu
Hah hah, sanonko mikä huvittaa? Sulla ei amispoju ole kommenttisi perusteella autoista vielä minkäänlaista kokemusta ja tulet tänne kommentoimaan ihan pokkana :) Mutta odotahan kun saat ajokortin ja ihan oman auton... Vai mikä auto sun mielestä sitten on se laadukas?
- totuus renusta
tero avautuu kirjoitti:
Hah hah, sanonko mikä huvittaa? Sulla ei amispoju ole kommenttisi perusteella autoista vielä minkäänlaista kokemusta ja tulet tänne kommentoimaan ihan pokkana :) Mutta odotahan kun saat ajokortin ja ihan oman auton... Vai mikä auto sun mielestä sitten on se laadukas?
Hahaa vain itsellesi. Petä vaan itseäsi ja kehu renuromuasi. Ajokortti on muuten ollut muuten jo yli 20 vuotta joten ei sulla ainakaan meedion lahjoja ole :)
Renu on pettänyt meillä perhepiirissä ja tuttavilla niin monesti että käytän aina tilaisuuden kertoa totuuden siitä ranskanromumerkistä myös muille autonostajille.
Jos osaat lukea niin autojen laatututkimuksia löytyy mm. Hesarista. Kaikki patonkiautot miehittää aina nämä loppusijoitukset ja varsinkin renu aina yleensä se vikaherkin automerkki.
- DGC
Yksi syy voisi olla se että niitä saa halvalla. Kuten keskustelussa mainitaankin, köyhän valinta. Mutta osoittautunut mainettaan paremmaksi. Kokemusta aiheesta on vähän yli 2 vuotta ja 55000km, yhteensä ajettu 213000. Jarruremontit eteen 175 ja taakse 200 kohdalla, katsastuksia ennen yksi raidetangon pää ja molemmat alapallot, muita vikoja ovat olleet puola, pyöränlaakeri, yksi ABS:n kehä ja ABS:n ohjausyksikkö (Bosch tietenkin...) sekä ärsyttävin ja tyyppivialliseksi tiedetty lämmityslaitten kenno. Yksinkertainen Clio ei ole tosin ihan niin hankala tapaus kuin varustellummat mallit moninaisine sähkölaitteineen.
Ja ihmettelijälle vastaan kahdella kysymyksellä:
Mikä auto minun olisi pitänyt ostaa 2900 €:lla että olisin täysin varmasti välttynyt näiltä vioilta? Olisiko siihen saanut tuohon rahaan ilmastointilaitteen?
Tai, jos olisin ostanut auton jolla olisin täysin varmasti välttynyt näiltä vioilta, mitä se olisi maksanut? Ja mitä vuosimallia se olisi ollut?
Toyotan hinnalla saa kaksi Rellua. Ei se voi olla tuplaten parempi. En ole ostanut Rellua siksi että se olisi hyvä vaan siksi että se on halpa. Itse korjaaminen on kuitenkin melko halpaa hupia verrattuna laatuautojen osteluun. Opeleita oli tätä ennen. Ei mikään huippulaatuinen sekään. Selkeä päivitys siihen on ruosteettomuus. Lisäksi pidän MAPiin perustuvasta moottorinohjauksesta ja etuakselin suunnittelusta. Asioita joiden toivoisin olevan toisenlaisia ovat esim. takanavan ja jarrurummun integraatio ja hydraulisen venttilikoneiston puute.
Voisihan näitä lisääkin ostella. Huono maine pitää ainakin hinnan alhaisena. Vai pitäisikö siirtyä peräti Fiatiin?- nippon denso
Kyllä yks Toyota on parenmpi valinta kuin kaks renuu se on vissii homma!Mutta urpot ostaa renutin kun halvalla saa minkäs sille voi!
- dci+edc
nippon denso kirjoitti:
Kyllä yks Toyota on parenmpi valinta kuin kaks renuu se on vissii homma!Mutta urpot ostaa renutin kun halvalla saa minkäs sille voi!
Miksi Toyota on mielestäsi hyvä valinta? Onko siinä hyvät turbokoneet?
- nippon denso
dci+edc kirjoitti:
Miksi Toyota on mielestäsi hyvä valinta? Onko siinä hyvät turbokoneet?
En ole turboa tai nelivetoa eläessäni mihinkään tarvinnut! Ja sitäpaitsi ei ne turbo koneet ole sitä eco mainetta lunastanut mitä niilltä odotettiin , paperilla näyttää hyvältä muttä käytäntö on jotain ihan muuta!!!! Ja sitten niiden kestävyys pitkälläaikavälillä siitä ei ole käytännön kokemusta kellään! Joten ollaan ja odotetaan, itse veikkaan että toi foordin räpellys ei kauaa nipussa pysy!!!
http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaan kovin ihmeellinen/a2135703
- TRAFIG
Renaultiin ( Trafic ) en sekaannu enää koskaa. Paskempaa kohtelua ei saa merkkiliikkeestä/maahantuojalta. Autosta hajosi robottivaihteista 136tkm kohdalla. Auto tuolloin 3,5 vuotta vanha. Maksoin korjauksesta 3600€. Nyt robotti hajosi uudestaan korjausarvio alennuksineen 3500€,. Väittävät, että laatikko rikkoo robotin.
En voi käsittää, että vaihteensiirtäjä voisi työntää hydrauliyksikön mäntää niin kovalla voimalla. Robotin mäntä tuli ulos katsomaan omistajaa. Ensinmäisessä vaihdetussa robotissa oli vain sähkövika.
Älkää kukaan ostako kyseistä härpäkettä. Paska mikä paska. - tkkl.
miksi kukaan ostaan auton jossa ei ole toyotan merkkiä
- Anonyymi
Moni ostaa tyhmyyttään muun merkkisen, vaikka olisi tarjolla täysin virheetön Toyota. Ostaapa jotkut pakettiautoksi pösön, vaikka vain hieman lisää laittamalla saisi Toyota Proacen.
- patongin purija
Laatumielikuva on vanhentunut ja ken uusimpia tutkimuksia katsoo, huomaa että tilastotkin ovat muuttuneet alle 5 v. autoissa. Minulla oli 4 v Renault Laguna (uusin versio) ja normihuoltojen lisäksi ei käynyt pajalla kertaakaan.
- amundssen
mulla on uusi Renault juuri hankittu. Megane Sporttourer isommalla Bensaturbolla japarhaalla dynamic varustus muutamilla lisäpaketeilla. 4 VUODEN takuu ja loistava bensaturbo kone joka voitti mielestäni Octavian 1.2 tsi koeajosss. Megane on myös tosi hiljainen ajettaessa. ei kuulu sitä rasittavaa renkaiden huminaa. Integroitu Carminat näyttö mms funktioilla on mukava lisävaruste. ja mikä parasta auto makso vährmmän kuin Ocu vaikka tarjoaa tuplazti pidemmän takuun, paremman varustelun ja tehokkaamman koneen samoilla kulutusluvuilla. Nyt sjsnut 11.000 km ja auto on todi mukava. Edelliset sutoni on ollut 5 kpl erilaisia 300 & 500 sarjan Bemuja, 2 golf varianttia yksi Audi A4 ja yksi captiva citymaasturi. Kaikki on uusis ollut pari oli työsuhde autoja loput maksettu omista. Katsotaan nyt tämä Red-Bull- renault vaihteeksi.
- relluontosihyvä
Mulla 2 vuotta vanha Megsu farkku 1.4TCe-koneella. Ei minkäänlaista vikaa. Mittarissa 26 tkm. Kone on paras millä olen koskaan ajanut. Pienen janoisuuden siedän, kun se on kertakaikkisen hyvä ja vääntävä kone. Muutenkin ajo-ominaisuudet ja tilat aivan ensiluokkaiset.
- Anonyymi
Noinkin ovat itseään pettäneet jotkut eräät renunostajat, sanotaan sitä "Megsuksi". Mielleyhtymä Mersuun ;) , aika veitikoita!
- Töihin ja mökille
Onko olemassa sellaista automerkkiä, jossa ei joskus olisi vikaa? Ajelen nykyisin jo kolmannella Renulla, enkä voi valittaa. Välillä on ollut saksalaisia laatuautojakin, mutta enpä ole sen kummempaa eroa huomannut, kuin tuo arvostuksen puute. Se näkyy hinnassa ja ei minua haittaa, koska saan 150t ajetun Lagunan 4 kertaa halvemmalla, kuin vastaavan saksalaisen. Miulle kelpaa kyllä.
- Anonyymi
Paljonko maksaa neljä kertaa halvempi Laguna jos joku kunnon auto maksaa esimerkiksi vaikkapa 10 000? Siis tuo matematiikka kiinnostaa tässä? EI ole vahvuuteni, kertokaa siitä jotakin ymmärtävät.
Mikähän oli mielestään Lagunaa vastaava saksalainen? Miu oli niin tohkeissaan vuonna 2013. Millähän nyt ajelee, hybridilläkö, kun oli niin hintatietoinen ;)? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko maksaa neljä kertaa halvempi Laguna jos joku kunnon auto maksaa esimerkiksi vaikkapa 10 000? Siis tuo matematiikka kiinnostaa tässä? EI ole vahvuuteni, kertokaa siitä jotakin ymmärtävät.
Mikähän oli mielestään Lagunaa vastaava saksalainen? Miu oli niin tohkeissaan vuonna 2013. Millähän nyt ajelee, hybridilläkö, kun oli niin hintatietoinen ;)?Voikohan se tarkoittaa 2500 mk? Kun 4x2500 mk on 10 000 km.
Tuon tosin voi selvemmin (niin. että tyhmäkin, siis minä, ymmärtää) ilmaista sanomalla neljäsosalla saksalaisen auton hinnasta, jos tuota tarkoittaa. En tiedä mitä neljä kertaa halvempi tarkoittaa, nuokuin koulussa laskentotunnilla.
- AMG2
Auto on 5 metriä pitkä ja siinä on tähti keulalla muut on kulkuneuvoja.
- DGC
Mutta tiesitkö että siinä tähdessä pitää olla viisi sarakaraa?
- Anonyymi
itsellä on toinen renuttaja, ei ole ollut muutakun sähkövikoja. kolmatta tuskin ostan, koska sähköautoa en heiltä halua.
renuilla tullut ajettua kilsat 280-450t
ja toiseen 155-330t autoon- Anonyymi
Niin se menee, elämä on valintoja ja sitten loput tuurissakin.
Ranskiksista ehkä heikoin, mutta moni siihenkin on ollut erittäin tyytyväinen.
Muusta kun ei tiedä. Toyotalla tai muilla laatuautoilla kun ei ole sattunut kokeilemaan? No tavallaan vitsi, mutta totta toinen puoli?
- Anonyymi
Renaulttia vain lasiin, makaroonia vain lautaselle ja ranskikset grilliltä. Tv. Toyota ukko
- Anonyymi
Vuosia on kulunut viestistäsi, mutta mikään ei ole muuttunut.
Edelleenkin ranskalaiset autot ovat huonoin valinta, minkä voi tehdä, jos on ostamassa autoa.
Laatu on mitä on, siis heikkoa ja autot ovat susirumia. Lisäksi kun niiden hinta on samalla tasolla kunnon autojen kanssa, niin miksi ostaa ranskalainen?
Asia olisi toinen, jos Renaultin ja Peugeotin hinta olisi selvästi muita alempi. Sama koskee myös Opelia, joka onkin nykyään joku Peugeot Opelin vaatteissa.
Käytettyä ranskalaista ei kyllä pidä ostaa, ellei sitten kaipaa murheita. - Anonyymi
Kyllä siinä joku mielenhäiriö vakavimmasta päästä on kyseessä. Suosittelen hakeutumaan niuvaan hoitoon siinä vaiheessa kun oireet ovat tulleet siihen pisteeseen että harkitsee rellua.
- Anonyymi
Heti kun kerrotte minulle mistä saa 2010 150tkm ajetun auton 2000 eurolla, muun kuin rellun siis. Fiatteja en huoli.
- Anonyymi
Saa halvalla vähän ajettuja taloudellisia ja kestäviä dieseleitä.
- Anonyymi
Jätä tuo kestäviä pois tuosta lauseesta niin olemme likempänä totuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätä tuo kestäviä pois tuosta lauseesta niin olemme likempänä totuutta.
Renaultin 1.5 ja 1.9 dci koneet ja niiden vaihteistot ovat varsin kestäviä. Jopa renaultin sairasta 30tkm huoltoväliä noudattamalla ajellaan puolimiljoonaa. Pikkuvikoja toki saattaa olla enemmän kuin japsissa.
- Anonyymi
Rellu on nykyään hyvin kestävä ja luotettava ja mikä parasta, ei ruostu.
- Anonyymi
Ainut ongelma näissä on huollon vastainen suunnittelu. Öljyproppu on muovin takana piilossa ja sille ei ole tehty reikää, muovisuoja pitää poistaa. Öljynsuodatin on konehuoneen uumenissa vesiletkujen alla piilossa. Polttimoiden vaihtoon ei ole jätetty yhtään tilaa, kieltäytyvät esimerkiksi motomaatissa vaihtamasta työn vaikeuden takia. Polttoaineensuodatin on lokarin takana piilossa. Ja muutenkaan konehuoneessa ei ole senttiäkään työskentelytilaa, joten moniurahihnan ja jakohihan vaihtotyöt saa jättää merkkiliikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut ongelma näissä on huollon vastainen suunnittelu. Öljyproppu on muovin takana piilossa ja sille ei ole tehty reikää, muovisuoja pitää poistaa. Öljynsuodatin on konehuoneen uumenissa vesiletkujen alla piilossa. Polttimoiden vaihtoon ei ole jätetty yhtään tilaa, kieltäytyvät esimerkiksi motomaatissa vaihtamasta työn vaikeuden takia. Polttoaineensuodatin on lokarin takana piilossa. Ja muutenkaan konehuoneessa ei ole senttiäkään työskentelytilaa, joten moniurahihnan ja jakohihan vaihtotyöt saa jättää merkkiliikkeelle.
Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.
Suomen autokannan keskimääräinen ikä on 13 vuotta. Vaihdoin hiljattain 18 vuotta vanhasta toyotasta 12 vuotta vanhaan renaulttiin. Tässä maassa ei suinkaan kaikki tienaa hyvin, palkat on alkaen 8,5€ tunti. Anyway toyota oli todella helppo huoltaa ja korjata, rellun kanssa saa kiroilla taas niinkuin sai toyotaa edeltäneenkin kanssa, oli 1997 megane aikanaan, nyt 2010 clio. Rellut tuntuu kestävän samaan tapaan kuin toitsutkin mutta tuo huoltojen ja korjauksien vaikeus vituttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.
Niin joo ja en tietenkään käytä autoa huollossa, ei semmoiseen tällä palkalla ole varaa. Vaihdan öljyt omassa parkkiruudussa.
- Anonyymi
Eipä ole moittimista ollut, puolitoistavuotta vanha Captur e-tech plug-in hybrid. Ajan 80% kaupungissa tai lähiympärisössä. Akku riittää noin 50km ajoon. Mitään vikaa ei ole vielä ilmennyt, eikä ne viat haittaa kun on täystakuu 4v. Varustelu on riittävä, mitään puuttuvaa en ole huomannut. 100km ajo omalla sähköllä maksaa alle 2€.
Seuraava auto on täyssähköllä, merkistä ei vielä tiedä. Mesrsut ja Renut on monin osin samoilla osilla, voit ostaa Mazdan, Suzukin ta Toyotan ja saat saman auton, jne. - Anonyymi
SEuraava autoni on sähkoMegane. Nykyinen on saksalainen, oikeastaan baijerilainen.
- Anonyymi
Vi Bilägaren ruosteraportteihin kannattaa tutustua. Renault on tällä hetkellä parasta A-ryhmää ruosteeneston osalta. Ranskikset ei muutenkaan ole enää kymmeniin vuosiin ole olleet ruosterherkkiä.
- Anonyymi
Trollitehtaan avaus ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki narsisti trollia ! !
- Anonyymi
Onko trollitehdas jo 10-vuotta vanha?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097