Miksi joku haluaa ostaa Renaultin?

-ihmettelijä-

Kun paljon laadukkaampiakin automerkkejä on saatavissa. Renault on nimittäin ainainen autojen laatututkimusten peränpitäjä. Miksi valmistaja ei osaa/halua tehdä laadukkaampia autoja?

Jos haluaa välttämättä ostaa ranskalaisen auton niin eikö Citroen ja Peugeot ole parempi valinta?

42

2665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sopii miettiä..

      Ostetaanhan tojotiakin, vaikka ovat autolehtien vertailuissa aina viimeisiä, surkeasti ruostesuojattuja, huonosti kolaritesteissä pärjääviä, vaarallisia vikoja viliseviä eikä viimeistelyssä saati ajettavuudessakaan ole kehumista. Ja miksi kyseinen valmistaja ei osaa/halua tehdä autojaan tehtaalla valmiiksi, vaan pitää viikottain kutsua autoja ruuvien kiristykseen. Minä ainakaan en halua roikottaa autoani joka viikko korjaamolla, vaikka se tässä tapauksessa ilmaista olisikin.

      • Ei tule meille

        Lisäksi Tojotassa on penkit ja ohjaamon ergonomia aivan kuralla.


    • En halua vaarallisia

      En halua ainakaan sellaisia japanilaisia sellaisia missä on hengenvaarallisia vikoja. Siksi Renault. Joku muukin kävisi mutta Renut on toiminut hyvin. Nyt on parikin pösöä ajossa.

    • Täysiä romuja

      Kolmella vain runsas 10v renaultilla ajettu nyt yli 200000km. Pari iskaria uusittu, yksi katti, kolme pakoputkea, yksi virta-avain, pari lukkojen pikkuosaa, yksi valorele.

      Siis täysiä romuja. Parempia pitää saada.

    • totuus renusta

      No renu on joko tyhmien (uusien ostajat) tai köyhien auto Suomessa. Surkea maahantuoja ja huolto-organisaatio. Autojen surkea laatu saksalaisiin ja varsinkin japanilaisiin ja korealaisiin merkkeihin verrattuna (lukuisat laatututkimukset sen todistaa). Eipä ole ihme miksi jälleenmyyntiarvo tippuu ja niitä saa käytettynä todella edullisesti.

      Joten ostakaan vaan tyhmät ja köyhät niitä renun romujanne höystettynä loputtomilla tyyppivioilla joista ei huolehdi kukaan. Jokainen vähänkin autoalalla toimivat tietää renujen laaduttomuuden. Nämä renu amatöörien puolustelut lähinnä huvittaa :)

      • tero avautuu

        Hah hah, sanonko mikä huvittaa? Sulla ei amispoju ole kommenttisi perusteella autoista vielä minkäänlaista kokemusta ja tulet tänne kommentoimaan ihan pokkana :) Mutta odotahan kun saat ajokortin ja ihan oman auton... Vai mikä auto sun mielestä sitten on se laadukas?


      • totuus renusta
        tero avautuu kirjoitti:

        Hah hah, sanonko mikä huvittaa? Sulla ei amispoju ole kommenttisi perusteella autoista vielä minkäänlaista kokemusta ja tulet tänne kommentoimaan ihan pokkana :) Mutta odotahan kun saat ajokortin ja ihan oman auton... Vai mikä auto sun mielestä sitten on se laadukas?

        Hahaa vain itsellesi. Petä vaan itseäsi ja kehu renuromuasi. Ajokortti on muuten ollut muuten jo yli 20 vuotta joten ei sulla ainakaan meedion lahjoja ole :)

        Renu on pettänyt meillä perhepiirissä ja tuttavilla niin monesti että käytän aina tilaisuuden kertoa totuuden siitä ranskanromumerkistä myös muille autonostajille.

        Jos osaat lukea niin autojen laatututkimuksia löytyy mm. Hesarista. Kaikki patonkiautot miehittää aina nämä loppusijoitukset ja varsinkin renu aina yleensä se vikaherkin automerkki.


    • DGC

      Yksi syy voisi olla se että niitä saa halvalla. Kuten keskustelussa mainitaankin, köyhän valinta. Mutta osoittautunut mainettaan paremmaksi. Kokemusta aiheesta on vähän yli 2 vuotta ja 55000km, yhteensä ajettu 213000. Jarruremontit eteen 175 ja taakse 200 kohdalla, katsastuksia ennen yksi raidetangon pää ja molemmat alapallot, muita vikoja ovat olleet puola, pyöränlaakeri, yksi ABS:n kehä ja ABS:n ohjausyksikkö (Bosch tietenkin...) sekä ärsyttävin ja tyyppivialliseksi tiedetty lämmityslaitten kenno. Yksinkertainen Clio ei ole tosin ihan niin hankala tapaus kuin varustellummat mallit moninaisine sähkölaitteineen.

      Ja ihmettelijälle vastaan kahdella kysymyksellä:

      Mikä auto minun olisi pitänyt ostaa 2900 €:lla että olisin täysin varmasti välttynyt näiltä vioilta? Olisiko siihen saanut tuohon rahaan ilmastointilaitteen?

      Tai, jos olisin ostanut auton jolla olisin täysin varmasti välttynyt näiltä vioilta, mitä se olisi maksanut? Ja mitä vuosimallia se olisi ollut?

      Toyotan hinnalla saa kaksi Rellua. Ei se voi olla tuplaten parempi. En ole ostanut Rellua siksi että se olisi hyvä vaan siksi että se on halpa. Itse korjaaminen on kuitenkin melko halpaa hupia verrattuna laatuautojen osteluun. Opeleita oli tätä ennen. Ei mikään huippulaatuinen sekään. Selkeä päivitys siihen on ruosteettomuus. Lisäksi pidän MAPiin perustuvasta moottorinohjauksesta ja etuakselin suunnittelusta. Asioita joiden toivoisin olevan toisenlaisia ovat esim. takanavan ja jarrurummun integraatio ja hydraulisen venttilikoneiston puute.

      Voisihan näitä lisääkin ostella. Huono maine pitää ainakin hinnan alhaisena. Vai pitäisikö siirtyä peräti Fiatiin?

      • nippon denso

        Kyllä yks Toyota on parenmpi valinta kuin kaks renuu se on vissii homma!Mutta urpot ostaa renutin kun halvalla saa minkäs sille voi!


      • dci+edc
        nippon denso kirjoitti:

        Kyllä yks Toyota on parenmpi valinta kuin kaks renuu se on vissii homma!Mutta urpot ostaa renutin kun halvalla saa minkäs sille voi!

        Miksi Toyota on mielestäsi hyvä valinta? Onko siinä hyvät turbokoneet?


      • nippon denso
        dci+edc kirjoitti:

        Miksi Toyota on mielestäsi hyvä valinta? Onko siinä hyvät turbokoneet?

        En ole turboa tai nelivetoa eläessäni mihinkään tarvinnut! Ja sitäpaitsi ei ne turbo koneet ole sitä eco mainetta lunastanut mitä niilltä odotettiin , paperilla näyttää hyvältä muttä käytäntö on jotain ihan muuta!!!! Ja sitten niiden kestävyys pitkälläaikavälillä siitä ei ole käytännön kokemusta kellään! Joten ollaan ja odotetaan, itse veikkaan että toi foordin räpellys ei kauaa nipussa pysy!!!

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaan kovin ihmeellinen/a2135703


    • TRAFIG

      Renaultiin ( Trafic ) en sekaannu enää koskaa. Paskempaa kohtelua ei saa merkkiliikkeestä/maahantuojalta. Autosta hajosi robottivaihteista 136tkm kohdalla. Auto tuolloin 3,5 vuotta vanha. Maksoin korjauksesta 3600€. Nyt robotti hajosi uudestaan korjausarvio alennuksineen 3500€,. Väittävät, että laatikko rikkoo robotin.
      En voi käsittää, että vaihteensiirtäjä voisi työntää hydrauliyksikön mäntää niin kovalla voimalla. Robotin mäntä tuli ulos katsomaan omistajaa. Ensinmäisessä vaihdetussa robotissa oli vain sähkövika.
      Älkää kukaan ostako kyseistä härpäkettä. Paska mikä paska.

    • tkkl.

      miksi kukaan ostaan auton jossa ei ole toyotan merkkiä

      • Anonyymi

        Moni ostaa tyhmyyttään muun merkkisen, vaikka olisi tarjolla täysin virheetön Toyota. Ostaapa jotkut pakettiautoksi pösön, vaikka vain hieman lisää laittamalla saisi Toyota Proacen.


    • patongin purija

      Laatumielikuva on vanhentunut ja ken uusimpia tutkimuksia katsoo, huomaa että tilastotkin ovat muuttuneet alle 5 v. autoissa. Minulla oli 4 v Renault Laguna (uusin versio) ja normihuoltojen lisäksi ei käynyt pajalla kertaakaan.

    • amundssen

      mulla on uusi Renault juuri hankittu. Megane Sporttourer isommalla Bensaturbolla japarhaalla dynamic varustus muutamilla lisäpaketeilla. 4 VUODEN takuu ja loistava bensaturbo kone joka voitti mielestäni Octavian 1.2 tsi koeajosss. Megane on myös tosi hiljainen ajettaessa. ei kuulu sitä rasittavaa renkaiden huminaa. Integroitu Carminat näyttö mms funktioilla on mukava lisävaruste. ja mikä parasta auto makso vährmmän kuin Ocu vaikka tarjoaa tuplazti pidemmän takuun, paremman varustelun ja tehokkaamman koneen samoilla kulutusluvuilla. Nyt sjsnut 11.000 km ja auto on todi mukava. Edelliset sutoni on ollut 5 kpl erilaisia 300 & 500 sarjan Bemuja, 2 golf varianttia yksi Audi A4 ja yksi captiva citymaasturi. Kaikki on uusis ollut pari oli työsuhde autoja loput maksettu omista. Katsotaan nyt tämä Red-Bull- renault vaihteeksi.

    • relluontosihyvä

      Mulla 2 vuotta vanha Megsu farkku 1.4TCe-koneella. Ei minkäänlaista vikaa. Mittarissa 26 tkm. Kone on paras millä olen koskaan ajanut. Pienen janoisuuden siedän, kun se on kertakaikkisen hyvä ja vääntävä kone. Muutenkin ajo-ominaisuudet ja tilat aivan ensiluokkaiset.

      • Anonyymi

        Noinkin ovat itseään pettäneet jotkut eräät renunostajat, sanotaan sitä "Megsuksi". Mielleyhtymä Mersuun ;) , aika veitikoita!


    • Töihin ja mökille

      Onko olemassa sellaista automerkkiä, jossa ei joskus olisi vikaa? Ajelen nykyisin jo kolmannella Renulla, enkä voi valittaa. Välillä on ollut saksalaisia laatuautojakin, mutta enpä ole sen kummempaa eroa huomannut, kuin tuo arvostuksen puute. Se näkyy hinnassa ja ei minua haittaa, koska saan 150t ajetun Lagunan 4 kertaa halvemmalla, kuin vastaavan saksalaisen. Miulle kelpaa kyllä.

      • Anonyymi

        Paljonko maksaa neljä kertaa halvempi Laguna jos joku kunnon auto maksaa esimerkiksi vaikkapa 10 000? Siis tuo matematiikka kiinnostaa tässä? EI ole vahvuuteni, kertokaa siitä jotakin ymmärtävät.

        Mikähän oli mielestään Lagunaa vastaava saksalainen? Miu oli niin tohkeissaan vuonna 2013. Millähän nyt ajelee, hybridilläkö, kun oli niin hintatietoinen ;)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko maksaa neljä kertaa halvempi Laguna jos joku kunnon auto maksaa esimerkiksi vaikkapa 10 000? Siis tuo matematiikka kiinnostaa tässä? EI ole vahvuuteni, kertokaa siitä jotakin ymmärtävät.

        Mikähän oli mielestään Lagunaa vastaava saksalainen? Miu oli niin tohkeissaan vuonna 2013. Millähän nyt ajelee, hybridilläkö, kun oli niin hintatietoinen ;)?

        Voikohan se tarkoittaa 2500 mk? Kun 4x2500 mk on 10 000 km.
        Tuon tosin voi selvemmin (niin. että tyhmäkin, siis minä, ymmärtää) ilmaista sanomalla neljäsosalla saksalaisen auton hinnasta, jos tuota tarkoittaa. En tiedä mitä neljä kertaa halvempi tarkoittaa, nuokuin koulussa laskentotunnilla.


    • AMG2

      Auto on 5 metriä pitkä ja siinä on tähti keulalla muut on kulkuneuvoja.

      • DGC

        Mutta tiesitkö että siinä tähdessä pitää olla viisi sarakaraa?


    • Anonyymi

      itsellä on toinen renuttaja, ei ole ollut muutakun sähkövikoja. kolmatta tuskin ostan, koska sähköautoa en heiltä halua.
      renuilla tullut ajettua kilsat 280-450t
      ja toiseen 155-330t autoon

      • Anonyymi

        Niin se menee, elämä on valintoja ja sitten loput tuurissakin.

        Ranskiksista ehkä heikoin, mutta moni siihenkin on ollut erittäin tyytyväinen.

        Muusta kun ei tiedä. Toyotalla tai muilla laatuautoilla kun ei ole sattunut kokeilemaan? No tavallaan vitsi, mutta totta toinen puoli?


    • Anonyymi

      Renaulttia vain lasiin, makaroonia vain lautaselle ja ranskikset grilliltä. Tv. Toyota ukko

    • Anonyymi

      Vuosia on kulunut viestistäsi, mutta mikään ei ole muuttunut.
      Edelleenkin ranskalaiset autot ovat huonoin valinta, minkä voi tehdä, jos on ostamassa autoa.
      Laatu on mitä on, siis heikkoa ja autot ovat susirumia. Lisäksi kun niiden hinta on samalla tasolla kunnon autojen kanssa, niin miksi ostaa ranskalainen?
      Asia olisi toinen, jos Renaultin ja Peugeotin hinta olisi selvästi muita alempi. Sama koskee myös Opelia, joka onkin nykyään joku Peugeot Opelin vaatteissa.
      Käytettyä ranskalaista ei kyllä pidä ostaa, ellei sitten kaipaa murheita.

    • Anonyymi

      Kyllä siinä joku mielenhäiriö vakavimmasta päästä on kyseessä. Suosittelen hakeutumaan niuvaan hoitoon siinä vaiheessa kun oireet ovat tulleet siihen pisteeseen että harkitsee rellua.

    • Anonyymi

      Heti kun kerrotte minulle mistä saa 2010 150tkm ajetun auton 2000 eurolla, muun kuin rellun siis. Fiatteja en huoli.

    • Anonyymi

      Saa halvalla vähän ajettuja taloudellisia ja kestäviä dieseleitä.

      • Anonyymi

        Jätä tuo kestäviä pois tuosta lauseesta niin olemme likempänä totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä tuo kestäviä pois tuosta lauseesta niin olemme likempänä totuutta.

        Renaultin 1.5 ja 1.9 dci koneet ja niiden vaihteistot ovat varsin kestäviä. Jopa renaultin sairasta 30tkm huoltoväliä noudattamalla ajellaan puolimiljoonaa. Pikkuvikoja toki saattaa olla enemmän kuin japsissa.


    • Anonyymi

      Rellu on nykyään hyvin kestävä ja luotettava ja mikä parasta, ei ruostu.

      • Anonyymi

        Ainut ongelma näissä on huollon vastainen suunnittelu. Öljyproppu on muovin takana piilossa ja sille ei ole tehty reikää, muovisuoja pitää poistaa. Öljynsuodatin on konehuoneen uumenissa vesiletkujen alla piilossa. Polttimoiden vaihtoon ei ole jätetty yhtään tilaa, kieltäytyvät esimerkiksi motomaatissa vaihtamasta työn vaikeuden takia. Polttoaineensuodatin on lokarin takana piilossa. Ja muutenkaan konehuoneessa ei ole senttiäkään työskentelytilaa, joten moniurahihnan ja jakohihan vaihtotyöt saa jättää merkkiliikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainut ongelma näissä on huollon vastainen suunnittelu. Öljyproppu on muovin takana piilossa ja sille ei ole tehty reikää, muovisuoja pitää poistaa. Öljynsuodatin on konehuoneen uumenissa vesiletkujen alla piilossa. Polttimoiden vaihtoon ei ole jätetty yhtään tilaa, kieltäytyvät esimerkiksi motomaatissa vaihtamasta työn vaikeuden takia. Polttoaineensuodatin on lokarin takana piilossa. Ja muutenkaan konehuoneessa ei ole senttiäkään työskentelytilaa, joten moniurahihnan ja jakohihan vaihtotyöt saa jättää merkkiliikkeelle.

        Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.

        Suomen autokannan keskimääräinen ikä on 13 vuotta. Vaihdoin hiljattain 18 vuotta vanhasta toyotasta 12 vuotta vanhaan renaulttiin. Tässä maassa ei suinkaan kaikki tienaa hyvin, palkat on alkaen 8,5€ tunti. Anyway toyota oli todella helppo huoltaa ja korjata, rellun kanssa saa kiroilla taas niinkuin sai toyotaa edeltäneenkin kanssa, oli 1997 megane aikanaan, nyt 2010 clio. Rellut tuntuu kestävän samaan tapaan kuin toitsutkin mutta tuo huoltojen ja korjauksien vaikeus vituttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla kovin vanha Rellu? Noita samoja"ongelmia" on monessa muussakin merkissä, mutta nykyään on ledit, eikä niitä juurikaan tarvitse vaihdella ja ei se pohjamuovin irrottaminen huollolle ole mikään ongelma.

        Niin joo ja en tietenkään käytä autoa huollossa, ei semmoiseen tällä palkalla ole varaa. Vaihdan öljyt omassa parkkiruudussa.


    • Anonyymi

      Eipä ole moittimista ollut, puolitoistavuotta vanha Captur e-tech plug-in hybrid. Ajan 80% kaupungissa tai lähiympärisössä. Akku riittää noin 50km ajoon. Mitään vikaa ei ole vielä ilmennyt, eikä ne viat haittaa kun on täystakuu 4v. Varustelu on riittävä, mitään puuttuvaa en ole huomannut. 100km ajo omalla sähköllä maksaa alle 2€.
      Seuraava auto on täyssähköllä, merkistä ei vielä tiedä. Mesrsut ja Renut on monin osin samoilla osilla, voit ostaa Mazdan, Suzukin ta Toyotan ja saat saman auton, jne.

    • Anonyymi

      SEuraava autoni on sähkoMegane. Nykyinen on saksalainen, oikeastaan baijerilainen.

    • Anonyymi

      Vi Bilägaren ruosteraportteihin kannattaa tutustua. Renault on tällä hetkellä parasta A-ryhmää ruosteeneston osalta. Ranskikset ei muutenkaan ole enää kymmeniin vuosiin ole olleet ruosterherkkiä.

    • Anonyymi

      Trollitehtaan avaus ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki narsisti trollia ! !

      • Anonyymi

        Onko trollitehdas jo 10-vuotta vanha?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe