Nyt olis Volvosta ensimmäinen pyöränlaakeri vaihdettu tai itseasiassa pyörännapa. Hintaa tuli töineen 377 euroa (ei merkkiliikkeessä). Saa nähdä, milloin menee toinen puoli... Kilometrejä autossa 129 tkm. Onko muilla ollut vastaavia murheita?
Pyöränlaakeri V50
50
11375
Vastaukset
- ramppi revittelijä?
ei laakerit ole ikuisia, paljon riippu ajotyylistäkin kesto.
- voka elvo
" Onko muilla ollut vastaavia murheita"...sama toisinto monella palstalla...että joku jaksaa, pienet tuntuu olevan elämän puitteet
- eikestälaakerit
Ilmeisesti kyseessa oli etupyörän laakeri. Omasta S40 Volvosta meni oikean etupyörän laakeri 83 tkm kohdalla. Vasemman etupyörän laakeri meni 110 tkm kohdalla. Itse sain hieman halvemmalla nuo huollot, eli hieman alle 300 euron. Vastaavia murheita on aika monella nykyautojen kanssa, ei pelkästään Volvojen.
- Eka Volvo
Joo, kyseessä oli oikean etupyöränlaakeri. Nyt on vähän mukavampi ajella, kun tuo melu vaimeni aikas paljon laakerin vaihdon jälkeen. Siksi kyselin, kun olen useammalla autolla ajanut yli 200 tkm, eikä koskaan ole tarvinnut pyöränlaakereita vaihdella. Ajattelin vaan, että onko tämä Volvoille kuinka yleistä.
- taavi taavetti
Eka Volvo kirjoitti:
Joo, kyseessä oli oikean etupyöränlaakeri. Nyt on vähän mukavampi ajella, kun tuo melu vaimeni aikas paljon laakerin vaihdon jälkeen. Siksi kyselin, kun olen useammalla autolla ajanut yli 200 tkm, eikä koskaan ole tarvinnut pyöränlaakereita vaihdella. Ajattelin vaan, että onko tämä Volvoille kuinka yleistä.
Mulla oli Saab 9-3 (2009) ja siinä pyöränlaakerit meni vaihtokuntoon 150tkm:ssä. Joissain merkeissä nuo ovat kuluvia osia.
- a.o. salo
s40 -06 116tkm oli mittaris ku molemmat etulaakerit vaihdettiin samalla kertaa, laakerit ja vaihto yhteensä 400 e
- Kepestologi
V50:stä mennyt vasemman puolen etulaakeri 3 krt 1,5v sisään eli aina kun mahdollista laakeripesä tulee tutkia onko ok samoin jarrulevy. Muuten rikkoo jo vaihdetun laakerin uudelleen. Ja ketuttaahan se!
- asx1
Itellä oli v50 vuosina 2005 - 2009. Etupyöristä meni laakeri alle 60 tkm ja menivät osittain takuuseen, koska olivat ilmevisesti ap. Viallisia, vaikka takuuaika oli jo ohi.
- Heikkoa tekoa
Omaan S40 Volvoon vaihdettiin oikean etupyörän laakeri 82tkm kohdalla. Tuo laakeri kesti 30tkm. Onneksi sain menemään takuuseen, vaikka varaosalle myönnetty 2v takuu oli juuri mennyt umpeen. Pyöränlaakereissa on maanantaikappaleita yllättävän paljon. Kyllähän nykyautoissakin pitäisi pyöränlaakerit kestää edes 100tkm.
- Ääntä edestä
Miten ongelma tuli esille tai miten sen huomasit?
- Pyörä
Mulla vaihdettiin 90 tkm:n kohdalla oikean etufillarin laakeri. Alko kuuluu metakkaa yli 60 km/h ajettaessa. Pitäis vissiin huomata ohjauksessakin, itse en huomannut.
- fillari-
Pyörä kirjoitti:
Mulla vaihdettiin 90 tkm:n kohdalla oikean etufillarin laakeri. Alko kuuluu metakkaa yli 60 km/h ajettaessa. Pitäis vissiin huomata ohjauksessakin, itse en huomannut.
Usein metakka kuuluu alhaisemmissakin nopeuksissa. Kun laakeri on aivan finaalissa, niin alkaa täristämään. Samalla vanne kuumenee huomattavasti.
- eka ja vika volvo
Ai muillakin Volvo-kuskeilla samaa ongelmaa. Itellä vaihdettu V50:een eteen pyörännavat alle 70tkm ajolla.
Ei taida nämä uudet Volvot olla enää merkkinsä maineen veroisia. Mistään takuusta ei ollut puhettakaan merkkikorjaamossa, on ilmeisesti ihan tavallista että hajoavat näin aikaisessa vaiheessa. - kommenttaattori
Tyyppivika. Normaali autoissa laakerit kestää helposti auton eliniän.
- laakeritrasituksella
Nykyautot eivät ilmeisesti sitten ole normaaleja. Pyöränlaakereita paukkuu monessa muussakin merkissä todella pienillä kilometreillä.
- Kalluvaan
Jos jollain olis tietoo kuinka se vaihdetaan? ja mikä pitää kii kun olen irroittanut ihan kaikki paitsi ABS .ää?
- Kalöluvaan
Niin Volvo v40 t 1998 etupyörään
- teeseitsemies
Ei se oo millään kiinni,ei kun rässillä painaa vanha pois ja uusi tilalle,voihan siihen lämpöä antaa jos lähtee apsin anturi irti.
- teeseitsemies
teeseitsemies kirjoitti:
Ei se oo millään kiinni,ei kun rässillä painaa vanha pois ja uusi tilalle,voihan siihen lämpöä antaa jos lähtee apsin anturi irti.
S40 2004 oli tuo äskönen
- takuu ei lopu seinää
Onko Volvo laakerivalmistaja? Laakerit ovat kulutusosia ja joskus ne paukkuvat nopeammin ja joskus kestää pitkään. Mulla ei ole Volvossa eikä muissakaan merkeissä hajonnut laakereita alle 120tkm, en tosin ole pidempän autoja pitänytkään.
Laakerien kestävyys on myös kuskista kiinni etuvetoautoissa. - Volvotar
Volvo V50 oikean etupyörän laakerit tulivat tiensä päähän ja vaihdettu nyt sykysyllä . Autolla ajettu tuollaiset 157 tkm. Kuluvia osia ovat, jotenka ei sen kummempaa.
- toyotasta Volvoonko
Aika jännä että joissakin autoissa noita "kuluvia osia" on muita enemmän. Edellisessä autossani Mb E200cdi:ssä meni 175-255tkm välillä etupään osia koko ajan. Kun kaikki oli kertaalleen vaihdettu, alkoi kierros jo uudestaan mikä on kallista paljon ajavalle.
onkohan V50 noita etupään kuluvia osia paljon? Nykyiseen avensikseen ei ole tarvinnut tuennan osia vaihtaa muuta sisustan narinat ja rengasmelu haittaa niin että menee vaihtion - valintojen maailma
toyotasta Volvoonko kirjoitti:
Aika jännä että joissakin autoissa noita "kuluvia osia" on muita enemmän. Edellisessä autossani Mb E200cdi:ssä meni 175-255tkm välillä etupään osia koko ajan. Kun kaikki oli kertaalleen vaihdettu, alkoi kierros jo uudestaan mikä on kallista paljon ajavalle.
onkohan V50 noita etupään kuluvia osia paljon? Nykyiseen avensikseen ei ole tarvinnut tuennan osia vaihtaa muuta sisustan narinat ja rengasmelu haittaa niin että menee vaihtionV50/S40 Volvoissa ongelmana on lähinnä nuo pyörienlaakerit. Isommissa Volvoissa alustan osia saa vaihtaa tiuhempaan tahtiin. Avensiksesta haluat varmaan vaihtaa isoon Volvoon, eli palikkaa saat vaihdella tiuhempaan tahtiin Volvossa.
- seur. auto ei volvo
valintojen maailma kirjoitti:
V50/S40 Volvoissa ongelmana on lähinnä nuo pyörienlaakerit. Isommissa Volvoissa alustan osia saa vaihtaa tiuhempaan tahtiin. Avensiksesta haluat varmaan vaihtaa isoon Volvoon, eli palikkaa saat vaihdella tiuhempaan tahtiin Volvossa.
volvo s40 ajettu 350000km 7 kertaa laakeri vaihdettu
- SKF?
Toledolla 7v / 220tkm, korin alle ei tarvinut vaihtaa kuin renkaat ja jarrupalat. Nyt s40 90tkm ja laakerilta kuulostaa.
- Mikä ET
Minkälaisia vanteita käytät autossasi? Lähinnä tuo vanteiden ET kiinnostaa.
- laita uutta alle
ja jarrulevyjä ei vaihdeta eihän.
Volvo ei valmista laakereita ja ne ovat kulutustavaraa.
- anneS40
tänään vaihdatutin molemmat etupyörän laakerit s-40:seen
Huomasin keväämmällä,että ikäänkuin ratin takaa kuuluu suhisevaa ääntä ja kaarteisiin ajettaessa melu oli huomattava.
Kilometrejä 2007 mallissa 134tkm.
Hintaa rempalle tuli "vaivaiset" 485e.- FAG.
Aika halvalla selvisit, jos molempien etupyörien laakerit vaihdettiin. Suhina ei yleensä ole laakerivian tyypillinen ääni. Vinkuna ja jurnuttuva ääni taas on.
- Anonyymi
Onko Volvon laatu niin surkea!
- filento
paljon etunavan pultin kiristysmomentti C30 2007
- Anonyymi
Paljon.
- ostaisompi
vanha viestiketju, mutta pojallani oli s80 ja ajettu 460tkm, ei ole tarvinnut laakereita vaihtaa.
Miksi ostelette niitä "mopoja". - surkea.viritys
Olen luullut Volvoa laatuautoksi mutta sehän onkin vikakokoelma.
- GS450h_rules
Minulla ainoa ongelma käytettynä ostamani Lexuksen kanssa on ollut juuri pyöränlaakeri. Piti vähän ääntä jo ostaessa kun autolla kaartoi joten vika ei tullut yllätyksenä. Katselin Ebaystä hintoja ja tilasin Puolasta (!) koko etunavan jonka sitten asensin itse. Aikaa meni reilu tunti kun piti tehdä ulosvetäjä jossa monen kilon puntti koko navan uloslyöntiä varten. Lexuksen pyöränripustus on osaksi alumiinia joten napa oli hapettunut aika tiukkaan kiinni pesäänsä. Vaihto sinänsä oli helppo homma ja kerron etunavan hinnan vaikka tuskin kaikki sitä edes uskotte. Rahteineen reilu 80€. Osa on ollut paikallaan jo monta vuotta ja toimii hyvin.
- hghghfghgfh
Tuo homma hoituu osaavalle isossa ruuvipenkissä vanhoilla kehillä ulostyöntäjänä.
- Paskanmöivät
V alitan O stostanne L ähetämme V ara Osat
- Appear
Itselläni on volvo c30 ja yhden ainon etu oikean laakeri piti vaihtaa 220tkm kohdalla. Maksanut joensuussa Browman groupilla 200 euroa töineen 2 vuoden takuu.Muuten koskaan mitään ongelmaa!
- Naiskuski
Minulla Skoda Fabiassa Fag vaihtolaakeri oikealla edessä ajettu 12400 km ja on 1v 11 kk vanha. Nyt pitää vaihtaa kun tosi huonossa kunnossa. Kuinka takuut ja tuotevastuu? Yksin jättivät selvittämään, Kuitti on työstä ja huollosta yht. nuo 242,85 e.
- Anonyymi
aika hyvin kestänyt itsellä kesti 3 laakeria ajaa vain 6000km vuoden sisällä 4 kertaa vaihdettu joista 3 kertaa takuisiin. ehkä tullut rikottua jo asennettaessa laakerit. nyt 4 nellä kerralla 2 v takuu saa nähdä kauan kestää nyt 6000km kestänyt vielä ei ujella . huippulaatua autot nykyään ja kyllä myös toyota kyseessä nimittäin toyota prius jossa laakerit heikot edessä ja heikommat mitä uudempi malli. itselle tulee olemaan viimeinen toyota tämä auto.
- Anonyymi
6000km laakereita ei ole olemassakaan...mikä laakerityyppi? koko napa pulteilla kiinni vaiko puristussovitus? Normi pulttikiinnitteinen napa kestää taka-akselilla pidempään kuin auton peltikoppa, 500 000km ja yli ja edessä puolet tästä suunnileen. Paras oma ritsa kesti 650 000km alkuperäisillä taka
laakereilla ja sitten auto paaliin, kun katsastusinssi hakkasi pohjan reikiä täyteen. Etupään laakerit meni vaihtoon kerran. Siis tässä pulttikiinnitteinen napa etu& taka. Nyt V70 bw 2.4d kuskin puoleinen etulaakeri pientä rutinaa n. 290 000km mittarissa, Uudet FAGn laakerit alle Motonetistä 240eur. Itse ja oikein vaihdettu puristussovitelaakeri molemmille puolille. Nyt 30 000 ajettu, ja kestää seuraavat 200 .....300 kkm mennentullen, jollei joka helvetin vallesmanninkiharan ja tienpitäjän montun yli ajele. 6000 ....100 000 laakerit on asentaja rikkonut jo pajalla. Laakerit tehdään hyvin ja laatua valvotaan, Kiinassakin!
Asennustyön laatua ei valvo kukaan muu kuin maksaja, jos siitä jotain ymmärtää.
- Anonyymi
Ihmeellisiä vikakokoelmia, en olisi uskonut että Volvokin on niitä vehkeitä. Minulla on 2000 mallin Corolla, ajettu pitkälti yli 200 000 km. Laakerien vaihdosta en ole nähnyt edes unta. Laatua löytyy.
- Anonyymi
Ei se mistään laadusta kerro, korkeintaa kuskin ajotyylistä. Itellä näitä ollu bmw, opel, ford, nissan & nyt volvo. Viimeset 20v ajanut 50...60 000km vuodessa pelkkää pendelöintiä pk -provinssi, kaikilla menny samoila laakereilla 200...300 000km. Pellit ruostuu puhki ennen laakereita. Väitän, edelleen, että diy- specialistit ja jotkut nyrkkipajat (bilia, veho.…?) vaihtaa laakereita, VÄÄRIN ja alkuperäiset tehdaslaakerit lippalakkihemmot rikkoo ajamalla.
U-tubesssa on näitä "opetusvideoita" laakerirempoista. Päällimäisenä mieleen tulee jonkun pohjois-engl.pajan remonttipätkä, mIssä hyvä laatulaakeri vaihdettiin aivan päin v...a S60? volovoon, siinä 6000km mallilaakeriasennus, ei 60 000, eikä 600 000. No mitä hyvää? Ainakin nopeasti paikalleen runtattu hydr.prässilllä ja asiakkaalle alle parissa tunnissa. - Anonyymi
Itsellä oli 2004 Corolla ja molemmat etulaakerit vaihtoon,.
Sitten alkoikin jarruongelmat.
Että joka merkissä kai löytyy näitä maanantai yksilöitä.
- Anonyymi
Puristussovitteinen laakeri esim. etu V70 mk3,
vaihtolaakeri sippaa ale 300kkm -> väärin vaihdettu, laakeri rikottu jo vaihdossa. Tehty jonkun u-tube videon perusteella päin p...tä
tehdaslaakeri alle 300kkm, auto kun auto-> ratin ja penkin välistä; ei o tarkotus, että joka monttu ajetaan läpitte. kokeiltu on, rengas puhki ja laakerijurinat sitten perään. Siistillä ajolla kestää. Volvo on painava puntti alustan osille , perhe- eikä mikään ralliauto, so. "Volvo on traktori" - Anonyymi
noissa uusiss laakereissa ei ole laakerirasvaa kuin haju. meillä omiin autoihin on omalla korjaamolla vaihdettu laakerin niin et uusista laakereista poistetaan se haju ja laitetaan kunnon rasvat sitten ennen asennusta. On kestäneet sen jälkeen laakerit hyvin. Samoin omaan autoon vaihdoin etupyörän laakerit molemmille puolille kerralla ja laitoin kunnon rasvat. Yli 200000 ajettu eikä ole kuulunut jurinoita,
Helppo homma vaihtaa kunnon rasvat. Tiivisterengas vaan pois ja sit se tehdasmönjä pois ja kunnon rasva tilalle ja tiivisterengas paikoilleen. Ja toimii - Anonyymi
Huomasitko itse vian vai huomattiinko se korjaamolla?
- Anonyymi
Kiinan ihmeen laatu on tullut esille, täyttä paskaa.
- Anonyymi
Ajoin V 40 yli 300 000 km, eikä yhtään laakeria vaihdettu.
- Anonyymi
Nimark myy edullisesti uusi ja kestäviä pyörän laakereita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812