Uuden Avensis Wagonin ruostesuojaus?

Silbermies

Olen ajellut nyt viikon uudella Avensis Wagonilla. Edellisen autoni Mazda 6:n suojautin heti uutena. Auto oli myydessä täysin ruosteeton. Avensiksen ostovaiheessa kyselin useamman Toyota-liikkeen myyjältä mielipidettä auton ruostesuojauksesta. Myyjät kyseenalaistivat ruostesuojauksen. Kuulemma tukkii pohjassa olevia reikiä ja estää suojalevyjen ja auton pohjan välisen tuuletuksen. Tänään asennutin Avensikseen vetokoukun. Samalla kurkin auton alle. Olihan siellä suojalevyjä mutta myös puhdasta harmaata maalipintaa. Onko kukaan rohjennut suojauttaa Facelift Avensiksen? Miten Toyota-liikkeessä on sitten ruostesuojattuun autoon suhtauduttu?

36

3825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      -olen suojauttanut, tosin auto on sedan

      -suhtautuivat myönteisesti ruostesuojaukseen, kunhan tehdään ns. "uuden auton suojaus", jossa ei porata.

      Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan Avensiksen ruostesuojaus sai arvosanan 2 (paras 5) jonka mukaan auto tulisi suojata melko uutena

      • ---<>----<>----<>---

        Taisi Avensis muuten saada ainakin jossakin mallissa arvosanan 3?


    • Lupes

      Jos suojaus tehdään oikein ja huolella, ei luulis siihen on kenelläkään mitään negatiivista sanomista. Tai sitten Tojo miehet ei tykkää, kun autot kestää niin pitkään ja kukaan ei osta uusia autoja.

    • Potaatti2

      Omassa facelift Avessa Finikorin Tuplaturva suojaus, sisälokarit myös takana sekä stop sonic äänieristekäsittely.

      Käsittely tehtiin ennen auton luovutusta, eli itse ei tarvinnut viedä autoa suojaukseen vaan myyjä hoiti tuon. Suojauksen hinta oli myös leivottu auton hintaan sisän, eli käytännössä ostin suojauksen auton myyneeltä liikkeeltä. Näin siis Vantaan Airportissa, heillä ainakin ihan positiivinen ote tähän asiaan.

      Myös Tampereella Tammerautossa myyjä löi käteen ruosteenesto liikkeen mainoksen ja kehoitti miettimään kannattaisiko tehdä uudelle autolle.

      Paljon Avessa suojaamatonta pintaa, joten mielestäni suojaus kannattaa tehdä. Ja äänieristys suojauksen päälle taisi maksaa suunnilleen satasen verran, joten ei sekään ole hinnalla pilattu. En sitten tiedä kuinka paljon iloa tuosta äänieristyksestä on kun auto taitaa olla muutenkin aika hiljainen. Noh, ehkä tuosta jotain hyötyä on kun ei ainakaan nastojen ropinaa juuri autoon sisään kuule, melkein voisi luulla, että kitkoilla ajaa. Renkaina Hakkapeliitta 7.

    • 4+10

      hukkaan heitettyä rahaa...

      • Ikinä en ole

        mitään suojausta teettänyt eikä automyyjä ole milloinkaan autoa
        vaihdettaessa edes vaivautunut asiasta kysymään,joten sen
        vaikutusta vaihtoarvoon epäilen suuresti. Paljon on tietysti
        merkitystä asuinpaikalla. Jatkuva ajaminen runsaasti suolatuilla
        moottoriteillä altistaa alustan korroosiolle herkemmin.
        Viime vuonna uutena ostamaani Avensista en ole suojauttanut.
        Jos vaihtaa auton taas uuteen5-7 vuoden kuluttua niin minusta
        tuo mahdollinen korroosio-ongelma siirtyy seuraavan omistajan
        huoleksi niinkuin kaikki muutkin mahdolliset korjaukset joita
        sen ikäiseen jo saattaa tulla. Riippuu tietysti ajetuista kilometreistä.
        Jos tuota samaa pirssiä aikoisi pitää seuraavat 15 vuotta niin
        ehkä sitten kannattaisi panostaa. Kaikenlaiset autoon liittyvät
        toimempiteet ovat aivan sikahintaisia. Mitäköhän tuollainen
        suojaus nykyisin maksaa? Kohtuuhintaiset autohuollotkin ovat
        olleet historiaa jo aikoja sitten. Samoin vanhan vaihtoauton arvo
        vaikka olisi kuinka hyvin suojattu.


      • 14+3
        Ikinä en ole kirjoitti:

        mitään suojausta teettänyt eikä automyyjä ole milloinkaan autoa
        vaihdettaessa edes vaivautunut asiasta kysymään,joten sen
        vaikutusta vaihtoarvoon epäilen suuresti. Paljon on tietysti
        merkitystä asuinpaikalla. Jatkuva ajaminen runsaasti suolatuilla
        moottoriteillä altistaa alustan korroosiolle herkemmin.
        Viime vuonna uutena ostamaani Avensista en ole suojauttanut.
        Jos vaihtaa auton taas uuteen5-7 vuoden kuluttua niin minusta
        tuo mahdollinen korroosio-ongelma siirtyy seuraavan omistajan
        huoleksi niinkuin kaikki muutkin mahdolliset korjaukset joita
        sen ikäiseen jo saattaa tulla. Riippuu tietysti ajetuista kilometreistä.
        Jos tuota samaa pirssiä aikoisi pitää seuraavat 15 vuotta niin
        ehkä sitten kannattaisi panostaa. Kaikenlaiset autoon liittyvät
        toimempiteet ovat aivan sikahintaisia. Mitäköhän tuollainen
        suojaus nykyisin maksaa? Kohtuuhintaiset autohuollotkin ovat
        olleet historiaa jo aikoja sitten. Samoin vanhan vaihtoauton arvo
        vaikka olisi kuinka hyvin suojattu.

        jos ruostesuojauksen hinnan sijoittaa fiksusti niin 15 vuoden päästä sen arvo on kolmin-nelinkertainen.

        Ruostesuojatun auton arvo taas 15 vuoden päästä ei ole yhtään mitään.


      • Potaatti2
        Ikinä en ole kirjoitti:

        mitään suojausta teettänyt eikä automyyjä ole milloinkaan autoa
        vaihdettaessa edes vaivautunut asiasta kysymään,joten sen
        vaikutusta vaihtoarvoon epäilen suuresti. Paljon on tietysti
        merkitystä asuinpaikalla. Jatkuva ajaminen runsaasti suolatuilla
        moottoriteillä altistaa alustan korroosiolle herkemmin.
        Viime vuonna uutena ostamaani Avensista en ole suojauttanut.
        Jos vaihtaa auton taas uuteen5-7 vuoden kuluttua niin minusta
        tuo mahdollinen korroosio-ongelma siirtyy seuraavan omistajan
        huoleksi niinkuin kaikki muutkin mahdolliset korjaukset joita
        sen ikäiseen jo saattaa tulla. Riippuu tietysti ajetuista kilometreistä.
        Jos tuota samaa pirssiä aikoisi pitää seuraavat 15 vuotta niin
        ehkä sitten kannattaisi panostaa. Kaikenlaiset autoon liittyvät
        toimempiteet ovat aivan sikahintaisia. Mitäköhän tuollainen
        suojaus nykyisin maksaa? Kohtuuhintaiset autohuollotkin ovat
        olleet historiaa jo aikoja sitten. Samoin vanhan vaihtoauton arvo
        vaikka olisi kuinka hyvin suojattu.

        Naapuri Veholla myyjänä ja ainakin hän sanoi, että he hyvittävät ruostesuojatusta autosta enemmän, koska se on paljon helpompi myydä. Asiakkaille tätä ei kuitenkaan kuulemma ikinä tunnusteta.

        Mutta se on ihan totta, että ensimmäinen omistaja ei tuosta rahallisesti tule hyötymään. Itsellä suurin motiivi tuon teettämiseen on auton hiljaisemmaksi saaminen. Ei tuota ruoste ehdi kuitenkaan raiskaamaan kun sen vaihdan 2-3 vuoden ikäisenä.


      • ile D-4D
        14+3 kirjoitti:

        jos ruostesuojauksen hinnan sijoittaa fiksusti niin 15 vuoden päästä sen arvo on kolmin-nelinkertainen.

        Ruostesuojatun auton arvo taas 15 vuoden päästä ei ole yhtään mitään.

        Onkohan edes käytännössä mahdollinen tilanne, että autosta joutuu luopumaan ennenaikojaan ruosteen takia, vaikka tekniikka pelaisi? Esim. 80-luvun Camryn kohdalla.

        Ainoastaan tässä tapauksessa ruostesuojausinvestointi kannattaa.

        Mutta yhtälailla porukka on turhamaista ja vahaa ja pesee autojaan tai korjauttaa lommoja, vaikka ei ne mitään haittaa, jos sitä kannattavuusmielessä pelkästään ajattelee.


      • 2.0 D4D
        ile D-4D kirjoitti:

        Onkohan edes käytännössä mahdollinen tilanne, että autosta joutuu luopumaan ennenaikojaan ruosteen takia, vaikka tekniikka pelaisi? Esim. 80-luvun Camryn kohdalla.

        Ainoastaan tässä tapauksessa ruostesuojausinvestointi kannattaa.

        Mutta yhtälailla porukka on turhamaista ja vahaa ja pesee autojaan tai korjauttaa lommoja, vaikka ei ne mitään haittaa, jos sitä kannattavuusmielessä pelkästään ajattelee.

        Vähintään yhtä todennäköistä on että autosta joutuu luopumaan ennenaikojaan vaikka se olisi täysin ruostevapaa kun tekniikka ei pelaa, tulee kolari, auto palaa, auto vanhenee teknisesti, se varastetaan, käyttömaksut nousevat pilviin, auto ei vastaa enää tarvetta ym.

        En ole suojauttanut yhtään autoa, enkä taatusti tule sitä tekemään.


      • The Köle
        ile D-4D kirjoitti:

        Onkohan edes käytännössä mahdollinen tilanne, että autosta joutuu luopumaan ennenaikojaan ruosteen takia, vaikka tekniikka pelaisi? Esim. 80-luvun Camryn kohdalla.

        Ainoastaan tässä tapauksessa ruostesuojausinvestointi kannattaa.

        Mutta yhtälailla porukka on turhamaista ja vahaa ja pesee autojaan tai korjauttaa lommoja, vaikka ei ne mitään haittaa, jos sitä kannattavuusmielessä pelkästään ajattelee.

        -nämä täällä eivät katso omaa nenäänsä pitemmälle.....

        -jos lähdetään siitä, että lopetetaan uusien autojen suojaaminen ja autojen peseminen&vahaaminen kokonaan (vahemmista autoista puhumattakaan), kyllä se poijaat muutaman vuoden päästä näkyy jo siinä jo 3. vuotta vanhojen välirahoissa........uskokoot ken mitä haluaa........

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että itse massautin a) melun vähenemisen toivossa b) siltä varalta, että pidän autoa taas kauan.

        -minulle ei ole koskaan ollut itsetunto-ongemia ajaa Toyotalla, mutta sen verran on jotain ???? mikä sana tähän sitten kuuluisikin, että en halua ajaa autolla, joka näyttää tonnin raadolta..... vanha autoni kuten edellinenkin, aloitti päälle näkyvän ruostumisen noin kymmenvuotiaana, mutta tosiasiassa vahinko on tapahtunut jo aiemmin......


      • 2.0 D4D
        The Köle kirjoitti:

        -nämä täällä eivät katso omaa nenäänsä pitemmälle.....

        -jos lähdetään siitä, että lopetetaan uusien autojen suojaaminen ja autojen peseminen&vahaaminen kokonaan (vahemmista autoista puhumattakaan), kyllä se poijaat muutaman vuoden päästä näkyy jo siinä jo 3. vuotta vanhojen välirahoissa........uskokoot ken mitä haluaa........

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että itse massautin a) melun vähenemisen toivossa b) siltä varalta, että pidän autoa taas kauan.

        -minulle ei ole koskaan ollut itsetunto-ongemia ajaa Toyotalla, mutta sen verran on jotain ???? mikä sana tähän sitten kuuluisikin, että en halua ajaa autolla, joka näyttää tonnin raadolta..... vanha autoni kuten edellinenkin, aloitti päälle näkyvän ruostumisen noin kymmenvuotiaana, mutta tosiasiassa vahinko on tapahtunut jo aiemmin......

        Mitä sitten jos välirahat kasvaa? Saksasta ja Ruotsista saa autoja tuhansia euroja alle Suomen hintojen. Ei Toyota nyt niin ihmeellinen auto ole, että sitä pitäisi alkaa kymmenien prosenttien lisäinvestointien avulla tekohengittämään.


      • ile D-4D
        The Köle kirjoitti:

        -nämä täällä eivät katso omaa nenäänsä pitemmälle.....

        -jos lähdetään siitä, että lopetetaan uusien autojen suojaaminen ja autojen peseminen&vahaaminen kokonaan (vahemmista autoista puhumattakaan), kyllä se poijaat muutaman vuoden päästä näkyy jo siinä jo 3. vuotta vanhojen välirahoissa........uskokoot ken mitä haluaa........

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että itse massautin a) melun vähenemisen toivossa b) siltä varalta, että pidän autoa taas kauan.

        -minulle ei ole koskaan ollut itsetunto-ongemia ajaa Toyotalla, mutta sen verran on jotain ???? mikä sana tähän sitten kuuluisikin, että en halua ajaa autolla, joka näyttää tonnin raadolta..... vanha autoni kuten edellinenkin, aloitti päälle näkyvän ruostumisen noin kymmenvuotiaana, mutta tosiasiassa vahinko on tapahtunut jo aiemmin......

        Tässähän vaan rauhassa pohditaan ketään syyllistämättä....

        Oma kokemus on ruostuvasta 80-luvun autosta. Näkyvien ruosteiden piilossapitämiseen sai nähdä todella vaivaa. Tästä aiheutunut ****tus johti siihen, että tulin "uskoon" ja suojautin 2001 uuden Avensiksen maalipintoja myöten. Ja matkan varrella alusta on käsitelty pari kertaa.

        Jos uuden auton ostaisin, niin todennäköisesti tekisin samoin kuin Kölli, koska tehdassuojaus on todettu heikohkoksi. Vanhuksen kanssa jatkan omatoimilinjalla, vaikka sitten tervan ja pellavaöljyn avulla.

        Vielä linkki ruosteenestokäsittelyn puolesta:

        http://www.iltalehti.fi/autot/201301150154850_au.shtml


      • 11+11
        ile D-4D kirjoitti:

        Tässähän vaan rauhassa pohditaan ketään syyllistämättä....

        Oma kokemus on ruostuvasta 80-luvun autosta. Näkyvien ruosteiden piilossapitämiseen sai nähdä todella vaivaa. Tästä aiheutunut ****tus johti siihen, että tulin "uskoon" ja suojautin 2001 uuden Avensiksen maalipintoja myöten. Ja matkan varrella alusta on käsitelty pari kertaa.

        Jos uuden auton ostaisin, niin todennäköisesti tekisin samoin kuin Kölli, koska tehdassuojaus on todettu heikohkoksi. Vanhuksen kanssa jatkan omatoimilinjalla, vaikka sitten tervan ja pellavaöljyn avulla.

        Vielä linkki ruosteenestokäsittelyn puolesta:

        http://www.iltalehti.fi/autot/201301150154850_au.shtml

        paljonko tuon 01 mallisen ruostesuojauksiin on käytetty rahaa yhteensä?


      • The Köle
        2.0 D4D kirjoitti:

        Mitä sitten jos välirahat kasvaa? Saksasta ja Ruotsista saa autoja tuhansia euroja alle Suomen hintojen. Ei Toyota nyt niin ihmeellinen auto ole, että sitä pitäisi alkaa kymmenien prosenttien lisäinvestointien avulla tekohengittämään.

        -outo laskutapa sinulla......

        -autoni maksoi 37980:- netto

        -ruostesuojaus 470:- eli alle 2% hinnasta.....

        -saako tuolla edes aluvanteita? -ainakin mulla maksoi tonnin talvipyörät aluilla

        PS. ruostesuojaus ei ole pelkästään aikaan sidottava turhake, vaan kilometrit ratkaisee aika lailla. -jos auto on 10v. ja ajettu 150tkm niin kori varmaan on kestänyt 400tkm ajetun kori ei niin hyvin sitä kestä....

        "Mitä sitten, jos väliraha kasvaa" -luulisi merkkaavan muutaman tonnin välirahan kasvaminen, jos 500e suojaus on niin helvetin kallista.......


      • 11+14
        The Köle kirjoitti:

        -outo laskutapa sinulla......

        -autoni maksoi 37980:- netto

        -ruostesuojaus 470:- eli alle 2% hinnasta.....

        -saako tuolla edes aluvanteita? -ainakin mulla maksoi tonnin talvipyörät aluilla

        PS. ruostesuojaus ei ole pelkästään aikaan sidottava turhake, vaan kilometrit ratkaisee aika lailla. -jos auto on 10v. ja ajettu 150tkm niin kori varmaan on kestänyt 400tkm ajetun kori ei niin hyvin sitä kestä....

        "Mitä sitten, jos väliraha kasvaa" -luulisi merkkaavan muutaman tonnin välirahan kasvaminen, jos 500e suojaus on niin helvetin kallista.......

        38000€ Avensiksesta.....

        tonnin talvirenkaat....

        470€ turhasta ruostesuojauksesta....

        Tuollaisella rahankäytöllä ei kannata arvostella muiden laskutapoja


      • The Köle
        11+14 kirjoitti:

        38000€ Avensiksesta.....

        tonnin talvirenkaat....

        470€ turhasta ruostesuojauksesta....

        Tuollaisella rahankäytöllä ei kannata arvostella muiden laskutapoja

        -kun on millä mällätä :-)

        .......tässä tarkka selvitys holtittomasta rahankäytöstäni:

        -AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -tankki täyteen ensihuolto
        Netto 37980:- (pankkisiirron summa)

        JÄLKIAS. LISÄVARUSTUS
        -takapään ikkunoiden tummennus (280e)
        -ruostesuojaus (440e) (norm. 470, sain tutun kautta alennusta)
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi, sisätil.pistoke (664e)
        -maskisuoja (49e)
        sisätilanlämmitin Defa 700/1200W (29,90e)


      • ile D-4D
        The Köle kirjoitti:

        -kun on millä mällätä :-)

        .......tässä tarkka selvitys holtittomasta rahankäytöstäni:

        -AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -tankki täyteen ensihuolto
        Netto 37980:- (pankkisiirron summa)

        JÄLKIAS. LISÄVARUSTUS
        -takapään ikkunoiden tummennus (280e)
        -ruostesuojaus (440e) (norm. 470, sain tutun kautta alennusta)
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi, sisätil.pistoke (664e)
        -maskisuoja (49e)
        sisätilanlämmitin Defa 700/1200W (29,90e)

        Noita aluvanteita, tummennuksia ja vetokoukkua en ymmärrä, mutta muuten hyvä setti taas puolen miljoonan metsästykseen.


      • The Köle
        ile D-4D kirjoitti:

        Noita aluvanteita, tummennuksia ja vetokoukkua en ymmärrä, mutta muuten hyvä setti taas puolen miljoonan metsästykseen.

        Perustelut kohtiin, joita et ymmärrä:

        1. aluvanteet -> samat pultit käy kesä/talvirenkaisiin. 17" alut ovat siis varustetasossa vakiona.

        2. tummennukset on oikeasti hyvät a) pimeässä takana ajavan valot ei häiritse b) matalalla oleva aurinko ei häiritse c) tummassa autossa säästävät kesällä hintansa ilmastointilaitteen kautta.

        3. vetokoukku helpottaa peräkärryn vetämisessä.......


      • Verenpaine nousee
        The Köle kirjoitti:

        -kun on millä mällätä :-)

        .......tässä tarkka selvitys holtittomasta rahankäytöstäni:

        -AVENSIS SOL PLUS SEDAN 2.0 D4-D DPF
        -Protection Pack
        -Crome Pack
        -Galaxy Blue -erikoisväri
        -talvirenkaat aluvanteet 16"
        -roiskeläpät vetokoukku
        -kauko-ohjattu Webasto
        -tankki täyteen ensihuolto
        Netto 37980:- (pankkisiirron summa)

        JÄLKIAS. LISÄVARUSTUS
        -takapään ikkunoiden tummennus (280e)
        -ruostesuojaus (440e) (norm. 470, sain tutun kautta alennusta)
        -Defa säteilylämmitin, akkulaturi, sisätil.pistoke (664e)
        -maskisuoja (49e)
        sisätilanlämmitin Defa 700/1200W (29,90e)

        Höpö ruostesuojaus tuolla hintaa. Luultavasti spray purkista suhuutettu.
        Oikea suojaus on tonnin pintaan. Kaikkea sitä kuulee..


    • fan nova

      Eipä muuta hyötyä ole kuin tulee hiljaisemmaksi. Seuraavalle ommistajalle tai seuraavalle jotain ruosteettomuutta jonka maksat. 2-5v jos pitäää autoa niin ei kannata. Aikaisemmin kun käytin niin n800e maksoi. Aivan turhaan.

      Nyky Avella pystyy ajamaan jopa ilman kuulosuojaimia. Aiemmin mahdotonta.

    • joojuussst

      .Hetkonen...

      Ainakin ykköskopan Ave oli luokkansa hiljaisin mittaustenkin mukaan (TM).
      Samat tulokset kuin Volvo V70 ja Saab

    • näin tein

      Avensiksen alustan suojaus on kevyenlaista niinkuin suurimmassa osassa nykyisin. Jos autoa ei ole tarkoitus pitää 5 vuotta kauempaa niin hukkaan heitettyä rahaa suojaus on. Ei siitä mitään hyvitetä vaihdettaessa , myytäessä. Itse suojasin kevyesti alustan sprey pullo ruosteen estolla. Sen tarkistan joka kesä ja paikkaan jos aihetta on. Hintaa tälle tulee noin 50€, kun teetetty maksaa 500- 1000€

    • Lupes

      Kyllä ruostesuojaus kannattaa itselle ja toisille. Suojattu auto menee paremmin kaupaksi ja voihan sitä ajatella toisenkin parasta, eikä vain omaa etua, se on jopa Raamatullinen ajattelutapa.

      • 2.0 D4D

        Jokainen auto on tähän asti mennyt kaupaksi ilman ruostesuojaustakin. Rahalle saa paremman tuoton muualta kuin ruostesuojaajan pajalta.

        Raamatun ja uskonnon sotkeminen Toyotan omistamiseen on jotenkin sairas ajatusmalli. ...ja asian sivusta - kirkkoon kuuluminen se vasta kallista touhua onkin.


      • Kankkulan kaivo

        Ehkä menee paremmin tai ei, mutta lisää rahaa siitä ei saa, eli alle 10 v uudesta autonsa pitävä heittää rahansa kankkulan kaivoon ja jos vertaa suojauksen hintaa ja yli 10 v auton hintaa, niin onko silloin sijoitettu raha enää suhteessa järkevä siihen arvoon...


    • Lupes

      Tarkoitus ei ollut sotkea Toyotaa uskontoon, vaan kyse oli itsekkyysestä tai epäitsekyysestä. Itsekkyyttä voi sanoa synniksi, kun siinä ajatellaan vaan omaa etua. Ja toisaalta jos toista auttaa saa myös itse avun ja hyvän mielen. Siis myös ruostesuojaus asiassa, mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

      • 2.0 D4D

        Tarkoitatko että olen syntinen kun en ole ruostesuojauttanut Toyotaani?

        ps. en kuulu myöskään kirkkoon (säästö 900€/vuosi).


      • Lupes
        2.0 D4D kirjoitti:

        Tarkoitatko että olen syntinen kun en ole ruostesuojauttanut Toyotaani?

        ps. en kuulu myöskään kirkkoon (säästö 900€/vuosi).

        Et ole sen takia syntinen.

        Jokainen ihminen Aadamin ja Eevan lankeemuksen jälkeen on syntinen(elämä erossa Jumalasta, hänen tuntemisestaan ja tahdostaa), sen tähden Jumalan lähetti poikansa, että ihmiset uskoisivat Jeesukseen vapahtajanaan. Se on ainoa pelastus, ei kirkkoon kuuluminen, eikä lapsikaste, niin kuin jotkut opettaa.


    • Bmw 320 Da

      Itse en ole iknä suojannut ja pesen erittäin harvoin johtuen päivittäisestä moottoritieajosta. Jos talvella tiet suolattu kuten täällä tuppaa oleaan niin rahat menee hukkaan pesuissa. Nyt toukokuussa sain uuden auton alle ja se on nähnyt tähän mennessä kaksi pesua. Pidän aina kolme vuotta autoa ja vaihtoon.

      Eli jos pitää muutaman vuoden ei käytöllä mitään väliä jälleenmyyntiarvoon.

      • ad 023 Wmb

        mä kans käännän kalsarit joka toinen viikko toista päin ja näin säästän joka toisen pesun, olen laskenut että sillä tapaa säästää rutkasti rahaa. Vessapaperia en ole aikoihin ostanut-haen lehtilaatikosta vanhoja lehtiä ja pyyhin niihin. Vedän kotona vessan ainoastaan kerran viikonlopussa, käyn töissä tarpeillani.

        Kaiken tämän säästön teen ainoastaan että saan bemarin itselleni. En ymmärrä toyota miehiä...


      • otamme osaa
        ad 023 Wmb kirjoitti:

        mä kans käännän kalsarit joka toinen viikko toista päin ja näin säästän joka toisen pesun, olen laskenut että sillä tapaa säästää rutkasti rahaa. Vessapaperia en ole aikoihin ostanut-haen lehtilaatikosta vanhoja lehtiä ja pyyhin niihin. Vedän kotona vessan ainoastaan kerran viikonlopussa, käyn töissä tarpeillani.

        Kaiken tämän säästön teen ainoastaan että saan bemarin itselleni. En ymmärrä toyota miehiä...

        Sinulla on ymmärryksessä vikaa. Mitä sitten?


    • kysy liikkeestä

      Itse olen ajellut Yariksella vuodesta 2003 eikä ole ongelmaa ruosteen kanssa.
      Suojaamaton pohja on hyvässä kunnossa myös katsastusmiehen mielestä.
      Mutta jos aiot pitää loppuun saakka eli noin 20 vuotta, niin suojaa ihmeessä.
      Se vaimentaa kuulema vähän kivien ropinaa.

    • avet

      Kyseenalaistan ruostesuojauksen hyödyn Avensiksen kohdalla. Itselläni on T22 koppainen -98 ja T27 -09. Kumpaakaan ei ole suojattu, eikä ole ruostetta.

      • viksut pärjää aina

        Teidän juttuja kun seuraa niin ei muuta tule mieleen kuin että ei oikeastaan kannata syödä kun kohta kumminkin tulee taas nälkä. Ja tällä toiminnalla ei tule paskahätäkään.


      • Anonyymi

        Ainakin T27 malli ruostuu pohjasta jos sitä on ajettu suolatuilla teillä. Olen hylännyt monta vaihdokkia kun olen katsonut niitä myös alustan suunnasta. Taka-akselipalkki on kaikissa ollut pelottavassa kunnossa vaikka auton ikä vasta alle 10 vuotta. Tähän ketjuun on turha tulla kertomaan jotain 80- luvun Tojotien ruosteenkestosta, koska siihen aikaan vielä tehdaskin teki niihin jonkinlaisen suojauksen. Monikohan huuhtelee nykyään autonsa pohjan joka kerta kun ajaa suolatuilla teillä, niinkuin Toyotan T27 mallin omistajia ohjeistetaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe