4-vuotias ei tykkää isästään

mammuli80

Meillä on kohta 4-vuotias tyttö ja 1,5-vuotias poika. Tyttö on alkanut sanomaan, ettei tykkää isistä. Ensin en kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, mutta noin viikko sitten sanoi lauseen, joka särähti korvaani. Se meni näin: Minä toivoisin, että isi syntyisi johonkin muuhun perheeseen. Ja tänään sanoi, että isi on paha ja haluaisi ettei isiä ois. Sen sijaan sanoo, että tykkää äitistä ja veljestään ja useita kertoja päivässä kertoo minulle, kuinka äitistä tykkää. Minulla ja tietysti myös miehelläni on paha mieli ja ollaan mietitty mistä voisi johtua. Voiko tämä olla normaalia, joku vaihe vain? Mitä tässä pitäisi tehdä?

7

1981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------

Tyttö on neljävuotias. Mitä jos ihan vain kysyisit häneltä, että miksi hän sanoo noin. Ehkä hän voi itse selittää asian. Ota myös huomioon se mahdollisuus, että miehesi tekee lapselle jotain sellaista, mitä sinä et tiedä etkä usko hänestä. Jos pedofiilit ja lapsiaan pahoinpitelevät olisivat sellaisia, joista sen jo päälle näkee, niin eihän noita asioita koskaan tapahtuisi, koska muut ihmiset puuttuisivat siihen jo ajoissa. Älä sinä vain jätä lastasi pulaan. Itse olen elänyt erittäin väkivaltaisen isän kanssa samassa taloudessa ja kukaan ei uskonut sitä, koska isänihän oli kaikkien mielestä niin ihana. Edes äitini ei uskonut silloin, nyt jälkeenpäin on sen kyllä tajunnut.

Kuuntele lasta ja usko häntä, jos hän kertoo jotain. Toimi sen mukaisesti.

• äiti x 7

Kyllä lapsi sinulle jotain viestittää. Kysy, keskustele. Tee lapsen olo turvalliseksi. Onko isä teillä se joka komentaa, pitää kuria? Sekin voi olla syy. Mutta ota syy selville! Ei ole mikään vaihe, syy on olemassa!

• kysy lapselta

Vaikea tosiaan ihan tuon perusteella sanoa.. Voi olla vaan se, että isä pitää kuris ja kieltää asioita jne.. Tai sitten jotain vakavampaa.. Meillä on nyt 2,5v kanssa sellanen vaihe, että vaan isi on kiva ja kelpaa. Äiti ei. Mä vaan komennan nukkumaan enkä anna joka päivä hgerkkuja :D

• mammuli80

Juteltu on paljon tytön kanssa aiheesta. Meillä isi paljon töissä. Tyttö näkee häntä ma-to vain tunnin verran iltaisin. Pe-su on sitten vapaalla. Tyttö sanoo myös, että tykkää isistä kun se on kotona, ei tykkää kun se on töissä. On sanonut että se on hänen vikansa kun isi joutuu olla töissä... luulen että se liittyy jotenkin tähän, ettei heillä on niin vähän yhteistä aikaa.

• no ompas outoa..
        mammuli80 kirjoitti:

Juteltu on paljon tytön kanssa aiheesta. Meillä isi paljon töissä. Tyttö näkee häntä ma-to vain tunnin verran iltaisin. Pe-su on sitten vapaalla. Tyttö sanoo myös, että tykkää isistä kun se on kotona, ei tykkää kun se on töissä. On sanonut että se on hänen vikansa kun isi joutuu olla töissä... luulen että se liittyy jotenkin tähän, ettei heillä on niin vähän yhteistä aikaa.

Voisko tuon tulkita niin yksinkertaisesti, että tyttö toivoo, että isä olisi enemmän kotona perheensä kanssa?

• bfghy

"isi on paha ja haluaisi ettei isiä ois"

Ei kyllä kerro siitä että olisi kyse pelkästään isän töissä olemisesta. Vaan paljon enemmästä

Tuskin vielä 4-vuotias ymmärtää työn ja poissaolon merkityksen

• hmm..

Kyllä isä on huikeen täkeä 4v tytölle Vaikka siis äiti hoitais asianmukaisesti tytön hyvin ja kotihoidossa. Se isän hoito/ huolenpito ja huomio (ilman seksuaalista tarkoitusperää) on tytölle äärettömän tärkeää. Mites isukin ja äidin välit? Kunnossa? Toivoisko äiti, et isukkki ois enemmän kotona? Vanhemmat; keskustelkaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9817
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3199
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      45
      2965
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      62
      2718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2115
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1943
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      60
      1526
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe