4-vuotias ei tykkää isästään

mammuli80

Meillä on kohta 4-vuotias tyttö ja 1,5-vuotias poika. Tyttö on alkanut sanomaan, ettei tykkää isistä. Ensin en kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, mutta noin viikko sitten sanoi lauseen, joka särähti korvaani. Se meni näin: Minä toivoisin, että isi syntyisi johonkin muuhun perheeseen. Ja tänään sanoi, että isi on paha ja haluaisi ettei isiä ois. Sen sijaan sanoo, että tykkää äitistä ja veljestään ja useita kertoja päivässä kertoo minulle, kuinka äitistä tykkää. Minulla ja tietysti myös miehelläni on paha mieli ja ollaan mietitty mistä voisi johtua. Voiko tämä olla normaalia, joku vaihe vain? Mitä tässä pitäisi tehdä?

7

1903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------

      Tyttö on neljävuotias. Mitä jos ihan vain kysyisit häneltä, että miksi hän sanoo noin. Ehkä hän voi itse selittää asian. Ota myös huomioon se mahdollisuus, että miehesi tekee lapselle jotain sellaista, mitä sinä et tiedä etkä usko hänestä. Jos pedofiilit ja lapsiaan pahoinpitelevät olisivat sellaisia, joista sen jo päälle näkee, niin eihän noita asioita koskaan tapahtuisi, koska muut ihmiset puuttuisivat siihen jo ajoissa. Älä sinä vain jätä lastasi pulaan. Itse olen elänyt erittäin väkivaltaisen isän kanssa samassa taloudessa ja kukaan ei uskonut sitä, koska isänihän oli kaikkien mielestä niin ihana. Edes äitini ei uskonut silloin, nyt jälkeenpäin on sen kyllä tajunnut.

      Kuuntele lasta ja usko häntä, jos hän kertoo jotain. Toimi sen mukaisesti.

    • äiti x 7

      Kyllä lapsi sinulle jotain viestittää. Kysy, keskustele. Tee lapsen olo turvalliseksi. Onko isä teillä se joka komentaa, pitää kuria? Sekin voi olla syy. Mutta ota syy selville! Ei ole mikään vaihe, syy on olemassa!

    • kysy lapselta

      Vaikea tosiaan ihan tuon perusteella sanoa.. Voi olla vaan se, että isä pitää kuris ja kieltää asioita jne.. Tai sitten jotain vakavampaa.. Meillä on nyt 2,5v kanssa sellanen vaihe, että vaan isi on kiva ja kelpaa. Äiti ei. Mä vaan komennan nukkumaan enkä anna joka päivä hgerkkuja :D

      • mammuli80

        Juteltu on paljon tytön kanssa aiheesta. Meillä isi paljon töissä. Tyttö näkee häntä ma-to vain tunnin verran iltaisin. Pe-su on sitten vapaalla. Tyttö sanoo myös, että tykkää isistä kun se on kotona, ei tykkää kun se on töissä. On sanonut että se on hänen vikansa kun isi joutuu olla töissä... luulen että se liittyy jotenkin tähän, ettei heillä on niin vähän yhteistä aikaa.


      • no ompas outoa..
        mammuli80 kirjoitti:

        Juteltu on paljon tytön kanssa aiheesta. Meillä isi paljon töissä. Tyttö näkee häntä ma-to vain tunnin verran iltaisin. Pe-su on sitten vapaalla. Tyttö sanoo myös, että tykkää isistä kun se on kotona, ei tykkää kun se on töissä. On sanonut että se on hänen vikansa kun isi joutuu olla töissä... luulen että se liittyy jotenkin tähän, ettei heillä on niin vähän yhteistä aikaa.

        Voisko tuon tulkita niin yksinkertaisesti, että tyttö toivoo, että isä olisi enemmän kotona perheensä kanssa?


    • bfghy

      "isi on paha ja haluaisi ettei isiä ois"

      Ei kyllä kerro siitä että olisi kyse pelkästään isän töissä olemisesta. Vaan paljon enemmästä

      Tuskin vielä 4-vuotias ymmärtää työn ja poissaolon merkityksen

    • hmm..

      Kyllä isä on huikeen täkeä 4v tytölle Vaikka siis äiti hoitais asianmukaisesti tytön hyvin ja kotihoidossa. Se isän hoito/ huolenpito ja huomio (ilman seksuaalista tarkoitusperää) on tytölle äärettömän tärkeää. Mites isukin ja äidin välit? Kunnossa? Toivoisko äiti, et isukkki ois enemmän kotona? Vanhemmat; keskustelkaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe