Pienoisimallit.net

haisee

Eihän siellä voi esittää edes asiallista kun joku virkaintoinen tulee huutamaan, että käytä hakua.

Onko olemassa asiallisia kotimaisia pienoismalliforumeita?

15

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totutellen taitavaks

      Viidakossa selviytyy piiloutumalla aluksi lehvistön suojiin ja etenemällä varovasti, pitäen silmänsä ja korvansa auki.

    • harrastava H

      Olet oikeassa. Muutama omasta mielestään kaikkitietävä yksilö terrorisoi koko forumia. Kysyjiä mollataan ja kaikkien palstalle kirjoittavien pitäisi näiden kaikkitietävien mielestä omata juuri heidäntasoisensa tietous alasta. Ei huonompaa eikä missään nimessä parempaa.

      No valitettavasti samankaltaisia palstanhaltijoita on jokaisella erikoisalan forumilla. Pyöräily- ja autoaiheiden forumit oikein tulvivat näitä tyyppejä.

      Yksikin mätä muna pilaa koko korin.

    • MarttiMallariTTt

      Ja hakua et voi käyttää syystä että?

      • idiootit1

        Joka palstalla on näitä idiootteja, jotka luulevat tietävänsä kaikki maailman asiat. Jos kysytään jotain asiaa, eikö voi vastata kysymykseen, eikä vaan sanoa, että käytä hakua. Taitavat itse olla tyhmiä, kun eivät voi vastata kysymyksiin, vaan viittaavat aina Katsomaan muualta.


      • MarttiMallariTTt
        idiootit1 kirjoitti:

        Joka palstalla on näitä idiootteja, jotka luulevat tietävänsä kaikki maailman asiat. Jos kysytään jotain asiaa, eikö voi vastata kysymykseen, eikä vaan sanoa, että käytä hakua. Taitavat itse olla tyhmiä, kun eivät voi vastata kysymyksiin, vaan viittaavat aina Katsomaan muualta.

        Edelleenkään ei tullut vastausta siihen, että miksei sitä hakua voi käyttää.

        Taitaa olla vaan näin itsekeskeisinä aikoina tärkeää että MINÄ saan vastauksen MINUN aloittamaan viestiketjuun jossa juuri MINUN ongelmia ratkotaan, ihan sama vaikka aiheesta x olisi keskusteltu aiemminkin. Saa toki korjata kun vastaus löytyy tuohon ensin esittämääni kysymykseen.


      • harrastava H
        MarttiMallariTTt kirjoitti:

        Edelleenkään ei tullut vastausta siihen, että miksei sitä hakua voi käyttää.

        Taitaa olla vaan näin itsekeskeisinä aikoina tärkeää että MINÄ saan vastauksen MINUN aloittamaan viestiketjuun jossa juuri MINUN ongelmia ratkotaan, ihan sama vaikka aiheesta x olisi keskusteltu aiemminkin. Saa toki korjata kun vastaus löytyy tuohon ensin esittämääni kysymykseen.

        Suurin osa kyselijöistä hyvin todennäköisesti käyttääkin hakua ennen kirjoittamista. Hakua käyttämällä löytyy moneen asiaan oikeaa tietoa, mutta usein hakulöydökset ovat vanhoja. Kysymällä voi saada ajantasaista tietoa sillä vanhan hakulöydöksen päiväyksen jälkeen on markkinoille tullut uusia liikkeitä, uusia tuotteita ja uusia tietäjiä ja harrastajia.

        Martti taitaa itse lukeutua siihen itsekeskeisten joukkoon jäädessään toistamaan itselleen tärkeätä hakuasiaa.

        Eipä tässäkään ole keneltäkään löytynyt asiallista vastausta alkuperäiseen kysymykseen. Täytyy kai käyttää hakua... ;-)


      • gtx 560ti
        harrastava H kirjoitti:

        Suurin osa kyselijöistä hyvin todennäköisesti käyttääkin hakua ennen kirjoittamista. Hakua käyttämällä löytyy moneen asiaan oikeaa tietoa, mutta usein hakulöydökset ovat vanhoja. Kysymällä voi saada ajantasaista tietoa sillä vanhan hakulöydöksen päiväyksen jälkeen on markkinoille tullut uusia liikkeitä, uusia tuotteita ja uusia tietäjiä ja harrastajia.

        Martti taitaa itse lukeutua siihen itsekeskeisten joukkoon jäädessään toistamaan itselleen tärkeätä hakuasiaa.

        Eipä tässäkään ole keneltäkään löytynyt asiallista vastausta alkuperäiseen kysymykseen. Täytyy kai käyttää hakua... ;-)

        Totta tuo, että kyllä hakua käytetään ja luetaankin, mutta jossain viestiketjussa olen törmännyt esim gurujen jutusteluun edellispäivän vapunvietosta, joka ei nyt välttämättä liity mallailluun kovinkaan tiiviisti ja haun tuloksiahan voi tulla satoja, hankalaa on lähteä siitä viidakosta etsimään sitä tiettyä asiaa joka sillä hetkellä aloittelijaa askarruttaa....
        Eli olisiko jokin erillinen osio aloittelijoille jossa he voivat kysyä ja jos joku viisaampi sitten vaivautuisi vastaamaan, niin ei häiritsisi näitä ammattilaisia??
        Vai mitä esim: MarttiMallariTTt olisi asiasta mieltä.
        Hyvä saitti kaikenpuolin, en lähde sitä kiistämään.....


    • 1784

      No vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen on, että ainakaan minä en ole törmännyt muihin pienoismalliaiheisiin foorumeihin, jotka olisivat niin kattavia ja asiallisia, kuin pienoismallit.net. Ei varmaan Suomessa ja meidän marginaalisella kielellämme enempää kaivatakkaan. Tuohon vanhoihin hakulöydöksiin lisäisin, että niihinhän voi aina lisätä sen oman "uuden" kysymyksensä ja näin saa nostettua keskustelun taas pintaan saaden sitä päivitettyä tietoa.

    • oy77

      Niin...mikä on ongelma ettet voi käyttää hakua.

    • kirjoittamisen into

      Olisikohan ratkaisu jonkinlainen harjoittelupalsta? Sellainen jossa voi harjoitella kirjoittamista.

      • MarttiMallariTTt

        Täällähän sitä jo ollaan. Harjoittelupalstalla siis. 5v harjoittelua täällä, sit voi anoa nyyppätunnuksia PM.nettiin. Nyyppätunnuksilla voi kuvia katsella ja viestejä lukea, muttei vielä itse kirjoittaa. 2v nyyppäkarenssin jälkeen käyttäjä saa kirjoitusoikeudet. Hakukoneen käyttöoikeus 6v PM.net uran jälkeen teoriakokeena täytyy rakentaa viikonlopussa vähintään 4tähteä keskiarvona saava Tameon 1:43 F1-malli tai Trumpeterin 1:32 F-14 Tomcat


      • latenssiaika kuriin
        MarttiMallariTTt kirjoitti:

        Täällähän sitä jo ollaan. Harjoittelupalstalla siis. 5v harjoittelua täällä, sit voi anoa nyyppätunnuksia PM.nettiin. Nyyppätunnuksilla voi kuvia katsella ja viestejä lukea, muttei vielä itse kirjoittaa. 2v nyyppäkarenssin jälkeen käyttäjä saa kirjoitusoikeudet. Hakukoneen käyttöoikeus 6v PM.net uran jälkeen teoriakokeena täytyy rakentaa viikonlopussa vähintään 4tähteä keskiarvona saava Tameon 1:43 F1-malli tai Trumpeterin 1:32 F-14 Tomcat

        Jos tekee hätärinä munkki- ja raittiuslupaukset niin prosessi saattaisi nopeutua?


    • antakaaapuanuijat

      "Edelleenkään ei tullut vastausta siihen, että miksei sitä hakua voi käyttää."

      Niin, jos kaikki käyttäisivät hakua, ei näitä apua ja neuvoja antavia forumeita sitten tarvittaisi ollenkaan.

      Kyllä tänne nettiin kysymyksiä mahtuu, mitä haittaa siitä on vaikka samaa asiaa kysyttäisiinkin kuukaudeen välein, ja samaan kysymykseen voi olla eri vastauksiakin, ja siltikin oikeita.

      Kyselkää vaan.

    • gtx560ti

      Martti mallarihan taitaa viimesen päälle guru olla, ei jumalauta mikä einari, onnee!!

      • MarttiMallariTTt

        Jätkähän ragee intternetissä, :D :D :D . Mut jos vähennät vähän sitä ES:n juomista. Näyttäis pärisevän sen verran pahasti.

        Mut jos palataan normaaliin. Tollasia sankareita EI tarvita PM.nettiin. Sellainen mystinen sana kuin netiketti ensin haltuun, sit isojen poikien forumeille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe