Golfin ovet

volkkari on pepusta

Olen ajatellut automerkin vaihtoa, koska ovet reistailevat niin maan perusteellisesti.

Onko golfin ovissa suunnitteluvirhe kun ne eivät toimi millään säällä?

Vaikuttaa siltä, että ovet olisivat huonosti istuvia tai sitten ne keräävät kosteutta eivätkä avaudu kun ovat jäässä.

13

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hazra

      Monen vw:n omistaneena, tuttuni otti ovista sisäverhoilun pois. Näin ei kosteus pääse kerääntymään ja lukot ei jäädy. Todella kätevää ja nykyaikaista autoilua...

      • -perza-

        Kätevää varmaan mutta siitähän tuli peltirumpu.Tietysti eihän se puolikuuroja pappoja enää haittaa kun ei kuule muutenkaan mitää..


    • Golfari...

      On sinulla ihmeellinen homma kun minun Golfin ovissa tai lukoissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
      Olen omistanut ainakin 20 VW:tä muiden autojen lisäksi.
      Poikkeuksen tekee 70-80 luvun Golfit joihin joutui joskus lukkopesään laittamaan ohutta öljyä tai lukkosulaa.
      Keskuslukituksella olleet lukot ovat toimineet 100%:sti.
      Oman järjen käyttö on myös sallittua autoilussa.
      Silikoonia tiivisteisiin niin ei ainakaan ovet jäädy kiinni,niin kuin väität.

      Koriin jäätyneen oven irroitus käy muuten helposti kun painelee ovikehää koria vasten siitä kohtaa mistä olettaa sen olevan kiinni(jäässä).
      On AASIn hommaa repiä kahvoja hampaat irvessä.

    • tottakingolfista

      Kävin tällä viikolla ajaa uuden Golfin, kun edellinen kokemus autokouluajoilta. Mukavasti tuollainen 140 hp kulkee, normaalikäytössä ihan ok. Ohjaus tuntui nopealta ja ihan hiljainen sisältäkin, tässä oli kitkarenkaat (lienee hiljentävä vaikutus) , mutta tosi hyvin pitää tuollaiset uudet kitkat. Noista klonks, klonks vaihteista en tykännyt.

      Tulin sitten liikkeen pihalle takaisin, ehkä n. 15min kuluttua. Sammutin moottorin ja otin avaimen virtalukosta. Naps naps.. oven lukituskahvaaa vedettäessä ei tapahtunut mitään. Luulin että olin laittanut ovet lukkoon. Ei, se oli JÄÄSSÄ. Kyllä tässä siis joku totuus on. Pakkasta oli -12.

      • Kierrän kaukaa

        Ei kukaan ole väittänytkään ettei nuo ole totta. Volkkarissa tuhottomasti kaikenlaista vikaa.


      • Golfari...(aito)

        140 heppaa on aika lussua. Ei pääse traktoristakaan ohi. Golf Plus 1.6tdi TSG Amaryllinpunaisena kulkee oikeasti kovaa ja on PARAS. Eikä kuluta oikeastaan muuta kuin polttimoita.


      • Volkkariin en sekoa hyih
        Golfari...(aito) kirjoitti:

        140 heppaa on aika lussua. Ei pääse traktoristakaan ohi. Golf Plus 1.6tdi TSG Amaryllinpunaisena kulkee oikeasti kovaa ja on PARAS. Eikä kuluta oikeastaan muuta kuin polttimoita.

        Eikai sillä lussulla ole tarkoituskaan päästä traktorista ohi. Miksi pitäisi?
        Eläkkeellä olevalla on kyllä aikaa jurnuttaa kolmeakymppiä.
        Itse ajaisin kyllä paljon mieluummin traktorilla jos pitäisi valita


      • Rotuari...
        Volkkariin en sekoa hyih kirjoitti:

        Eikai sillä lussulla ole tarkoituskaan päästä traktorista ohi. Miksi pitäisi?
        Eläkkeellä olevalla on kyllä aikaa jurnuttaa kolmeakymppiä.
        Itse ajaisin kyllä paljon mieluummin traktorilla jos pitäisi valita

        Niin mutta minäpä oon finninokka, lippispoju ja geelipää.
        Minulla ei ole aikaa ajaa autolla kuin normaalit ihmiset.
        Jos minä saan tuon Variantinrottelon käyntiin niin silloin näytän kaikille kuinka tiellä ajetaan.
        Kyllä Variantti on Koreassa tehty huipputuote.Siinä Tojo-Terot on ihmeissään.


    • Passatpappa

      Välillä kuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolen kahvasta, toisinaan pitää pitää ovesta kädellä kiinni koska lukko ei sitä pidä. Kaupungilla ei saa ovea lukituksi, parkkeeratessa pitää sitoa kuormaliinalla jotta ohiajavat autot eivät imaise ovea auki. Sellisia ne VW:konsernin lukot!

    • muistanajan

      Golf III ssa vielä takaovet maksoi erikseen. Takaovista piti maksaa 6000 mk lisähintaa, verrattuna 3 oviseen perusversioon. Mutta pitäähän autossa ovet olla. Toi -96 mallin Golf III oli minusta mukava peli. Oven lukot tosin jäätyi, mutta jos halusi ulos autosta, niin eikun ostoshelvetin lämmitettyyn parkkihalliin tunniksi sulattelemaan. Taas pelitti!
      Lokarit siitä myös irtosi kiinnikkeistään, samoin etuvilkut putosi lokasuojista. Eli melko vähävikainen peli. 1.8 bensakikkara kuljetti riittävästi.
      Vielä kun tekisivät tuollaisia autoja. Näiden nykypaska vikapommien asemesta.

    • paskathousussa

      Ja joku pakotti ostamaan ? Voihan vee

      • Kesäsulattaa

        Onko ovet pysynyt sulana, myös etuoven alareuna?


      • ei_ole_helppoa

        Eikö mitä, tänä aamuna oli kuskin ovi jäässä etureunastaan, väkisin piti kääntää ja nyt on alanurkka vääntynyt nurin. Oven avausta hankaloitti myös jäätyneet lukot, vain takaluukun sain auki, josta piti sukeltaa kuskin paikalle ovea tönimään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe