Olen ajatellut automerkin vaihtoa, koska ovet reistailevat niin maan perusteellisesti.
Onko golfin ovissa suunnitteluvirhe kun ne eivät toimi millään säällä?
Vaikuttaa siltä, että ovet olisivat huonosti istuvia tai sitten ne keräävät kosteutta eivätkä avaudu kun ovat jäässä.
Golfin ovet
13
795
Vastaukset
- hazra
Monen vw:n omistaneena, tuttuni otti ovista sisäverhoilun pois. Näin ei kosteus pääse kerääntymään ja lukot ei jäädy. Todella kätevää ja nykyaikaista autoilua...
- -perza-
Kätevää varmaan mutta siitähän tuli peltirumpu.Tietysti eihän se puolikuuroja pappoja enää haittaa kun ei kuule muutenkaan mitää..
- Golfari...
On sinulla ihmeellinen homma kun minun Golfin ovissa tai lukoissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Olen omistanut ainakin 20 VW:tä muiden autojen lisäksi.
Poikkeuksen tekee 70-80 luvun Golfit joihin joutui joskus lukkopesään laittamaan ohutta öljyä tai lukkosulaa.
Keskuslukituksella olleet lukot ovat toimineet 100%:sti.
Oman järjen käyttö on myös sallittua autoilussa.
Silikoonia tiivisteisiin niin ei ainakaan ovet jäädy kiinni,niin kuin väität.
Koriin jäätyneen oven irroitus käy muuten helposti kun painelee ovikehää koria vasten siitä kohtaa mistä olettaa sen olevan kiinni(jäässä).
On AASIn hommaa repiä kahvoja hampaat irvessä. - tottakingolfista
Kävin tällä viikolla ajaa uuden Golfin, kun edellinen kokemus autokouluajoilta. Mukavasti tuollainen 140 hp kulkee, normaalikäytössä ihan ok. Ohjaus tuntui nopealta ja ihan hiljainen sisältäkin, tässä oli kitkarenkaat (lienee hiljentävä vaikutus) , mutta tosi hyvin pitää tuollaiset uudet kitkat. Noista klonks, klonks vaihteista en tykännyt.
Tulin sitten liikkeen pihalle takaisin, ehkä n. 15min kuluttua. Sammutin moottorin ja otin avaimen virtalukosta. Naps naps.. oven lukituskahvaaa vedettäessä ei tapahtunut mitään. Luulin että olin laittanut ovet lukkoon. Ei, se oli JÄÄSSÄ. Kyllä tässä siis joku totuus on. Pakkasta oli -12.- Kierrän kaukaa
Ei kukaan ole väittänytkään ettei nuo ole totta. Volkkarissa tuhottomasti kaikenlaista vikaa.
- Golfari...(aito)
140 heppaa on aika lussua. Ei pääse traktoristakaan ohi. Golf Plus 1.6tdi TSG Amaryllinpunaisena kulkee oikeasti kovaa ja on PARAS. Eikä kuluta oikeastaan muuta kuin polttimoita.
- Volkkariin en sekoa hyih
Golfari...(aito) kirjoitti:
140 heppaa on aika lussua. Ei pääse traktoristakaan ohi. Golf Plus 1.6tdi TSG Amaryllinpunaisena kulkee oikeasti kovaa ja on PARAS. Eikä kuluta oikeastaan muuta kuin polttimoita.
Eikai sillä lussulla ole tarkoituskaan päästä traktorista ohi. Miksi pitäisi?
Eläkkeellä olevalla on kyllä aikaa jurnuttaa kolmeakymppiä.
Itse ajaisin kyllä paljon mieluummin traktorilla jos pitäisi valita - Rotuari...
Volkkariin en sekoa hyih kirjoitti:
Eikai sillä lussulla ole tarkoituskaan päästä traktorista ohi. Miksi pitäisi?
Eläkkeellä olevalla on kyllä aikaa jurnuttaa kolmeakymppiä.
Itse ajaisin kyllä paljon mieluummin traktorilla jos pitäisi valitaNiin mutta minäpä oon finninokka, lippispoju ja geelipää.
Minulla ei ole aikaa ajaa autolla kuin normaalit ihmiset.
Jos minä saan tuon Variantinrottelon käyntiin niin silloin näytän kaikille kuinka tiellä ajetaan.
Kyllä Variantti on Koreassa tehty huipputuote.Siinä Tojo-Terot on ihmeissään.
- Passatpappa
Välillä kuskin ovi ei aukea kuin sisäpuolen kahvasta, toisinaan pitää pitää ovesta kädellä kiinni koska lukko ei sitä pidä. Kaupungilla ei saa ovea lukituksi, parkkeeratessa pitää sitoa kuormaliinalla jotta ohiajavat autot eivät imaise ovea auki. Sellisia ne VW:konsernin lukot!
- muistanajan
Golf III ssa vielä takaovet maksoi erikseen. Takaovista piti maksaa 6000 mk lisähintaa, verrattuna 3 oviseen perusversioon. Mutta pitäähän autossa ovet olla. Toi -96 mallin Golf III oli minusta mukava peli. Oven lukot tosin jäätyi, mutta jos halusi ulos autosta, niin eikun ostoshelvetin lämmitettyyn parkkihalliin tunniksi sulattelemaan. Taas pelitti!
Lokarit siitä myös irtosi kiinnikkeistään, samoin etuvilkut putosi lokasuojista. Eli melko vähävikainen peli. 1.8 bensakikkara kuljetti riittävästi.
Vielä kun tekisivät tuollaisia autoja. Näiden nykypaska vikapommien asemesta. - paskathousussa
Ja joku pakotti ostamaan ? Voihan vee
- Kesäsulattaa
Onko ovet pysynyt sulana, myös etuoven alareuna?
- ei_ole_helppoa
Eikö mitä, tänä aamuna oli kuskin ovi jäässä etureunastaan, väkisin piti kääntää ja nyt on alanurkka vääntynyt nurin. Oven avausta hankaloitti myös jäätyneet lukot, vain takaluukun sain auki, josta piti sukeltaa kuskin paikalle ovea tönimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222