Työmarkkinatuen oikea määrä??

sain vain 517 euroa

Laitoin juuri työmarkkinatukihakemuksen netissä. Jossakinhan oli sanottu, että vielä verottajan vietyä viidenneksen, käteen pitäisi jäädä jotain 550 euroa. minulla se vain 517 euroa. Kaksi päivää on vielä entisellä taksalla, joka oli euron vähemmän per päivä (nythän se on 32,46 /pv), mutta silti ei se summa olisi noussut 550 euroon. Missä nyt vika?

Ja muuten, jos haluatte tulostaa hakemuksenne, tulostakaa siinä vaiheessa, kun näkyy, paljonko on maksettu kunakin päivänä. Jos erehdytte painamaan Kelan 'tulosta' -nappia, saatte sivun, jossa on vain loppusumma, eikä takaisin edelliselle sivulle pääse. Tuleehan se tietysti sitten kirjeenä eriteltynä, jollei ole laittanut rastia ruutuun, että tekee sen kaiken netissä.

20

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dflksjdgödfghdfgh

Ai, olikohan se 550 e käteen jäävä sitten yksineläjä, vai perheellinen, jolla on jotain korotuksia.

Osannet itse laskea mitä tekee 32,46 x 20 ja tämän summa kerrotaan sitten 0,8 (eli siis mikä on 80 % tuosta ekasta tulosta). Mun laskujen mukaan siitä tulee 519 euroa ja jotain senttejä päälle.

• kkkkkkjkkj

tulostaa hakemuksenne, tulostakaa siinä vaiheessa, kun näkyy, paljonko on maksettu kunakin päivänä. Jos erehdytte painamaan Kelan 'tulosta' -nappia, saatte sivun, jossa on vain lo

• ggdfgdfgdfg

Onko sulla laskutaidoissa noin yleensä vikaa? Kun jos ajattelee, että eihän tuo korotus ollut kuin euron luokkaa. Niin jos tätä korotusta ennen on yksinäinen saanut euron pari päälle 500, niin miten nyt sitten noin pienellä korotuksella sitten yhtäkkiä tulisi lisää liki 50?

• ap.

Olin kuullut, että käteen tulisi jäämään 550 euroa; euron korotuksista en ollut kuullut mitään. Kiitos mielenkiinnostasi matemaattisia taitojani kohtaan.

• 17+19
        ap. kirjoitti:

Olin kuullut, että käteen tulisi jäämään 550 euroa; euron korotuksista en ollut kuullut mitään. Kiitos mielenkiinnostasi matemaattisia taitojani kohtaan.

4 viikon (20 päivän) työmarkkinatuki/peruspäiväraha nousi 1,10 päivässä eli ihan näin päässä laskettuna noin hankala yhteenlasku tekee 5,50 viikossa ja siitä vähennät verot. Ei siitä 50 euroa saa mitenkään päin.

• ap.
        17+19 kirjoitti:

4 viikon (20 päivän) työmarkkinatuki/peruspäiväraha nousi 1,10 päivässä eli ihan näin päässä laskettuna noin hankala yhteenlasku tekee 5,50 viikossa ja siitä vähennät verot. Ei siitä 50 euroa saa mitenkään päin.

Väännänkö rautalangasta? NYT osaan laskea tuon, kun vastaajat ovat kertoneet, että nousu oli euron ja sama näkyi Kelan sivulta. Kysymykseni johtui siitä, että aikaisemmin oli näillä palstoilla puhetta, että tänä vuonna käteen jäisi se 550 euroa. Siis ihmettelin nyt, että oliko Kela tehnyt virheen nyt vai aikaisemmin asiasta etukäteen informoidessaan. Ilmeisesti infossa oli vikaa. Ymmärrätkö? Voithan selittää vielä kerran, jos et ymmärrä.

• tyhmiä...
        ap. kirjoitti:

Mitäs uskot mitä kuulet milloin miltäkin Suomi24:n palstalta. Ja kun kerran itse olet työmarkkintuen saaja, niin joo, luulisi Kelan sivujen tietojen kiinnostavan enemmän kuin jotkut Suomi24:n tiedot. Ja juu, kyllä sulla on laskutaidoissa vikaa....
        Vai että ihan 550....
        Näkeehän sen siitä sinun Kelalta saamassasi työmarkkintuen maksulapusta mikä se korotus on per päivä, kun kerran sulla on lapussa sekä entistä tukea että korotettua tukea, etkö osaa vähennyslaskua.

ja työmarkkinatuki maksetaan tasaisessa tilanteessa 20 päivältä aina, että sillai.

Tosiaan, sulla on vikaa! Oletkohan sinä koulua käynyt lainkaan.

• 12+4=124?

Ne, jotka väittävät että työmarkkinatuki on nettona 550 euroa kuukaudessa laskevat sen niin että kuukaudessa on 21,5 päivää ja 32,46x21,5=697,89, vero 20% tuosta on 139,57, eli 697,89-139,57=558,32. Jotkut pyöristävät tuon vielä 560 eruroon ja saavat näin asian näyttämään enenmmän mieleiseltään. Käytännössä työmarkkinatuki on nettona 519,36 euroa 4 viikon välein.

"Tuleehan se tietysti sitten kirjeenä eriteltynä, jollei ole laittanut rastia ruutuun, että tekee sen kaiken netissä. "
      Laitoin rastin ruutuun. Työmarkkinatukilaskelma tuli silti ihan normaalisti postissa, mutta paperihakemus ja palautuskuori puuttui. Kyllähän siitäkin melkoinen säästö syntyy kun ei tarvitse sitä paperihakemusta lähettää. En kyllä sitä paperista laskelmaakaan tarvitse mihinkään, sossullekin riittää se että työmarkkinatuki näkyy panona tiliotteessa.

• 13per12

Pitäähän se laskea sen mukaan mitä se oikeasti on. 13 maksuerää vuodessa; pitää jakaa 12:lla niin saadaan oikea kuukausitulo.

PS. Työttömien verokurmotuksen pitää loppua! Valittakaa kaikki työttömät verotuksestanne, koska se on selvästi korkeampi kuin saman tulotason eläkeläisillä. Lopuksi asia Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, jos ei muutosta muutoin tule. Ei ole mitään juridisesti hyväksyttävää syytä näin räikeän eriarvoiseen kansalaisten kohteluun, rangaistaan vain sillä perusteella, että kansalainen on työtön.

• Keinottelua...

Peruspäivärahan nosto oli aivan täyttä fuulaa, kuten arvata saattoi.
      Sama summa vähennetään sitten asumistuesta, eli yhtään mikään tuki ei noussut senttiäkään.

• Höpö höpö

Summaa EI vähennetä asumistuesta, koska asumistuessa tehtiin myös vastaava korotus juuri päivärahan/työmarkkinatuen korotuksen takia. Kannattaisi lukea niitä Kelan uutisia. Seuraavassa asumistuen tarkastuksessa tuo huomioidaan.

Yleistä asumistukea korotetaan vuoden 2013 alussa vuokrien nousua vastaavasti. Samalla tuensaajien tulorajoja korotetaan vastaamaan työttömän perusturvan nousua.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/191212104858ML?OpenDocument

• asumistuen KOROTUS?
        Höpö höpö kirjoitti:

Summaa EI vähennetä asumistuesta, koska asumistuessa tehtiin myös vastaava korotus juuri päivärahan/työmarkkinatuen korotuksen takia. Kannattaisi lukea niitä Kelan uutisia. Seuraavassa asumistuen tarkastuksessa tuo huomioidaan.

Yleistä asumistukea korotetaan vuoden 2013 alussa vuokrien nousua vastaavasti. Samalla tuensaajien tulorajoja korotetaan vastaamaan työttömän perusturvan nousua.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/191212104858ML?OpenDocument

Asumistuki vähennettiin itselläni 220 eurosta 100 euroon kuussa peruspäivärahan korotuksen jälkeen. Ei ole ollut tarvetta lukea mitään vitun kelan uutisia, kun olen saanut ihan itse kokea asian.

• 7+18
        asumistuen KOROTUS? kirjoitti:

Asumistuki vähennettiin itselläni 220 eurosta 100 euroon kuussa peruspäivärahan korotuksen jälkeen. Ei ole ollut tarvetta lukea mitään vitun kelan uutisia, kun olen saanut ihan itse kokea asian.

Älä nyt naurata että parin kympin korotus laski asumistukeasi 120 euroa. Taustalla on nyt muutakin jota et kerro. Jos tuloina ainoastaan työmarkkinatuki ei voi pitää paikkansa. Jotain muita tuloja sinulla on viimesen vuoden aikana jotka siihen vaikuttaneet.

• ymmärrys ohoi
        asumistuen KOROTUS? kirjoitti:

oletkohan ymmärtänyt jotain väärin? korotukset nostaa asumistuen tulorajaa vastaavan summan eli jos vaikka työmarkkinatuki nousee 200 euroa se asumistuen tuloraja myös nousee 200 euroa. jos ei tulorajaa nostettaisi vastaavaa summaa, asumistuki tippuisi kun tulot nousevat. kyllä sinulle on pitänyt jäädä käteen tuo päivärahan korotuksen mukainen summa eli tänä vuonna parisen kymppiä extraa joka ei vaikuta asumistukeen vähentävästi eli saman summan vähintään saat kun aikaisemminkin. korotus ei näy automaattisesti vaan se lasketaan seuraavan vuositarkastuksen tai mahdollisen välitarkastuksen yhteydessä.

• fffdd

sitä luokaa se työmarkkinatuki on riippuu sun vero %. joillakin menee vähemmän kun tuo 20% veroa jos kysäsee verotoimistosta uutta verokorttia kelan etuutta varten.

• 123123

Ei kyl näin oo.. Työmarkkinatuen veroprosenttii ei voi muuttaa.. Lukee viel kelan sivuillakii jos jaksaa vähä selailla.

• 321321
        123123 kirjoitti:

Ei kyl näin oo.. Työmarkkinatuen veroprosenttii ei voi muuttaa.. Lukee viel kelan sivuillakii jos jaksaa vähä selailla.

Kyllä vaan muuten on näin!! Työmarkkituen veroprosenttia voi muuttaa! Sori mutta lueppa kelan sivut uudestaan.

• laitonta touhua?
        321321 kirjoitti:

Kyllä vaan muuten on näin!! Työmarkkituen veroprosenttia voi muuttaa! Sori mutta lueppa kelan sivut uudestaan.

Voi muuttaa mutta miksipä Kela ei sitä aina hyväksy. Pari kertaa vienyt sosiaalietuutta varten lasketun muutosverokortin ja sanoivat ettei näin pientä pidätystä voi tehdä,se on 20%. Tosin tulee sitten palautustakin joka joulu yli 300 euroa joten ykslysti

• laitonta touhua?
        123123 kirjoitti:

Näinpä..sosiaalietuutta varten voit toimittaa erillisen verokortin mutta ennakonpidätys on aina vähintään 20%.

• fdfj

Kyllä se työt.korv.nousee 550 e:n.

Itellä tuli muutama päivä tammikuusta ja osa joulukuusta ja sain jo tuon 519 e. Eli jos kerta koko seuraava kk. on nyt sillä uudella 32 e:lla niin kyllä se tuohon nousee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe