Kokemuksia luontaistuotteista vaivoihin?

Helena

Hei minkälaisia kokemuksia teillä on luontaistuotteista vaihdevuosivaivoihin? Olen itse joskus kokeillut Vogelin tippoja ja jotakin soijavalmisteita (nimi on unohtunut). Miten ja mitkä tuotteet ovat oloa helpottaneet? Voisiko melko vahvan hormonikorvaushoidon korvata jollain tehokkaalla luontaistuotteella? Olen astmaatikko ja heinäallergikko, joten erilaiset siitepölytuotteet eivät minulle sovi. Kivaa olisi kuulla kokemuksia, sillä kuulemma estrogeeni aiheuttaa sydänvaivoja ja tykytyksiä ja kärsin niistä todella paljon.

11

7575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tantta 55

      luontaistuotteista, mutta kerro lisää sydänvaivoistasi. Kärsin nimittäin itse niistä.
      Olen käynnyt kardiologilla, mutta ovat kuulemma hyvänlaatiusia lisälyönteja. Minulla myös tykyttelyä.
      Söin neljä vuotta erilaisia estrogeenivalmisteitä, mutta sydänvaivat eivät hävinneet, päinvastoin lisääntyivät.
      Kyllästyn kuukausi sitten niitä popsimaan, ja minusta sydänvaivat pikkuisen parani, mutta kokonaan eivät hävinneet.
      Nyt herään tunnin välein yöllä, siihen että tule kuuma olo(en kauehasti hikoile)ja sydän tykyttelee. Olisi kiva tietää, että olenko ainoa jolla tällaisia vaivoja?

      • Helena

        Minun sydänvaivat on sellasia, että kun menen sänkyyn ja yritän käydä nukkumaan alkavat tykytykset. En löydä hyvää nukkumisasentoa vaan heti kun käännän kylkeä tykyttää. Olin selällään tai mahallaan sydän tykyttää. Uni ei tule, on otettava nukahtamislääkettä tai jotain rentouttavaa luontaishoitoa olen myös miettinyt. Yöllä herään ja sitten taas tykyttää. Pulssi on ollut hieman koholla ja astmalääkitystäni rukattiin. Nyt luin jostain, että aspartaami reilummin käytettynä voisi olla tykytyksen syynä. Käytän keinotekoista makeutusainetta teessä ja kahvissa sekä leivonnossa reippaanlaisesti. Nyt lopetin ne tänä aamuna, joten kohta tiedä onko aspartaami syyllinen tykytyksiin. Vaihdevuosioireisiin kyllä tykyttely kuuluu???? En ole käynyt kuin yleislääkärin vastaanotolla ja hänen mukaansa sydän jumputtaa normaalisti. Minulta otettiin myös kilpirauhaskoe, mutta sekin oli täysin normaali.


      • tantta 55
        Helena kirjoitti:

        Minun sydänvaivat on sellasia, että kun menen sänkyyn ja yritän käydä nukkumaan alkavat tykytykset. En löydä hyvää nukkumisasentoa vaan heti kun käännän kylkeä tykyttää. Olin selällään tai mahallaan sydän tykyttää. Uni ei tule, on otettava nukahtamislääkettä tai jotain rentouttavaa luontaishoitoa olen myös miettinyt. Yöllä herään ja sitten taas tykyttää. Pulssi on ollut hieman koholla ja astmalääkitystäni rukattiin. Nyt luin jostain, että aspartaami reilummin käytettynä voisi olla tykytyksen syynä. Käytän keinotekoista makeutusainetta teessä ja kahvissa sekä leivonnossa reippaanlaisesti. Nyt lopetin ne tänä aamuna, joten kohta tiedä onko aspartaami syyllinen tykytyksiin. Vaihdevuosioireisiin kyllä tykyttely kuuluu???? En ole käynyt kuin yleislääkärin vastaanotolla ja hänen mukaansa sydän jumputtaa normaalisti. Minulta otettiin myös kilpirauhaskoe, mutta sekin oli täysin normaali.

        Jo, kyllä minun mielestäni nämä tykyttelyt alkioivat 49 vuotiaana ja ajattelin että on vaihdevuosista johtuvia. Häiretsevät paljon yöunta, koska minäkin käännän puolta, ja tuntuvat vaikka olisi selällään. Tyttäreni luki kätilöksi ja "lunttasin" hänen papereita. Niissä luki kyllä paljon rytmihäiriöistä ja tykyttelyistä vaihdevuosissa,Silti gynekologit eivät tiedä niistä mitään. Olen myös käyttänyt nukahtamislääkkeitä silloin tällöin, mutta auttavat vaan muutaman tunnin. sit herää taas.
        Olen käynnyt kardiologilla ei pitäisi olla sydänvika,syön kyllä betasalpaaja, mutta silti tykyttelyt tuntuvat. Ei voi johtua asparamista, koska en syö makeutumisaineita.
        Luontaistuotteisiin olen vähän skeptinen. En oikein jaksa uskoa niihin. Mielummin yritän syöda terveellisesti ja ulkoilla.
        Gynekologini myös sanoi että luontaistuotteet ovat niin vähän tutkittuja.
        Minulla on ystävätär joka popsii kaikennäköistä luontaistuotetta ja silti hänellä on aina jotakin vikaa.


      • railiisa
        Helena kirjoitti:

        Minun sydänvaivat on sellasia, että kun menen sänkyyn ja yritän käydä nukkumaan alkavat tykytykset. En löydä hyvää nukkumisasentoa vaan heti kun käännän kylkeä tykyttää. Olin selällään tai mahallaan sydän tykyttää. Uni ei tule, on otettava nukahtamislääkettä tai jotain rentouttavaa luontaishoitoa olen myös miettinyt. Yöllä herään ja sitten taas tykyttää. Pulssi on ollut hieman koholla ja astmalääkitystäni rukattiin. Nyt luin jostain, että aspartaami reilummin käytettynä voisi olla tykytyksen syynä. Käytän keinotekoista makeutusainetta teessä ja kahvissa sekä leivonnossa reippaanlaisesti. Nyt lopetin ne tänä aamuna, joten kohta tiedä onko aspartaami syyllinen tykytyksiin. Vaihdevuosioireisiin kyllä tykyttely kuuluu???? En ole käynyt kuin yleislääkärin vastaanotolla ja hänen mukaansa sydän jumputtaa normaalisti. Minulta otettiin myös kilpirauhaskoe, mutta sekin oli täysin normaali.

        Vaihdoin lennossa Estrofem-tabletit Biovitan Bio Carnosin Soyaan kolme kuukautta sitten. Oloni on kohentunut huomattavasti, jatkuva vatsan turvottelu on jäänyt pois. Housujen koko on vaihtunut L-koosta M-kokoon. Sydämen pieniä muljahteluja on edelleen, mutta ei hikoiluja ja naaman punaiseksi karahteluja. Ja jopa seksihalut ovat lisääntyneet....


      • tantta 55
        tantta 55 kirjoitti:

        Jo, kyllä minun mielestäni nämä tykyttelyt alkioivat 49 vuotiaana ja ajattelin että on vaihdevuosista johtuvia. Häiretsevät paljon yöunta, koska minäkin käännän puolta, ja tuntuvat vaikka olisi selällään. Tyttäreni luki kätilöksi ja "lunttasin" hänen papereita. Niissä luki kyllä paljon rytmihäiriöistä ja tykyttelyistä vaihdevuosissa,Silti gynekologit eivät tiedä niistä mitään. Olen myös käyttänyt nukahtamislääkkeitä silloin tällöin, mutta auttavat vaan muutaman tunnin. sit herää taas.
        Olen käynnyt kardiologilla ei pitäisi olla sydänvika,syön kyllä betasalpaaja, mutta silti tykyttelyt tuntuvat. Ei voi johtua asparamista, koska en syö makeutumisaineita.
        Luontaistuotteisiin olen vähän skeptinen. En oikein jaksa uskoa niihin. Mielummin yritän syöda terveellisesti ja ulkoilla.
        Gynekologini myös sanoi että luontaistuotteet ovat niin vähän tutkittuja.
        Minulla on ystävätär joka popsii kaikennäköistä luontaistuotetta ja silti hänellä on aina jotakin vikaa.

        Ihmettelen vielä yhtä asiaa, nimittäin jos tykyttelyt johtuvat estrogeenipuutteesta, niin miksiköhän estrogeeni ei auta, päinvastoin lisää muljahtelua ja tykyttelyä. Minun mielestä sydänvaivat kuitenkin johtuvat vaihdevuosista.
        Yöllä kun herää tykyttelyyn, niin samalla tulee sellainen kuuma olo ja hiki nousee välillä, ainakin rintojen väliin. Estrogeeniä syödessä kuumat aallot loppuvat mutta tykyttelyt eivät...siinä tänka på....


      • utelias
        railiisa kirjoitti:

        Vaihdoin lennossa Estrofem-tabletit Biovitan Bio Carnosin Soyaan kolme kuukautta sitten. Oloni on kohentunut huomattavasti, jatkuva vatsan turvottelu on jäänyt pois. Housujen koko on vaihtunut L-koosta M-kokoon. Sydämen pieniä muljahteluja on edelleen, mutta ei hikoiluja ja naaman punaiseksi karahteluja. Ja jopa seksihalut ovat lisääntyneet....

        Paljonko tuo Bio Carson Soya maksaa ja missä sitä myydään? Voiko sitä käyttää masislääkkeiden kanssa?
        Kertoisitko Railiisa lisää kokemuksistasi tästä tuotteesta, miten hikoilu, kuumat aallot yms.


    • Helena

      Hei olen kyllä käyttänyt useaan otteeseen tota karnosiinia, mutta en sitä uutta BioKarnosin Soyaa. Siis sinä vaihdoit hormonikorvaushoidon tosta vaan ilman mitään oireita? Minä yritän hitaammin en lennossa, sillä oireeni ovat tosi hankalat. Miten mielialalääkkeet auttavat vaihdevuosioireisiin, joku sanoin, että niistä voi olla apua ja luontaistuotteet lisänä sitten ohessa.

      • toinen Helena

        Minulle määrättiin kahta mielialalääkettä vaihdevuosioireisiin rintasyöpäleikkauksen jälkeen, kun hormoni´korvaushoito tietenkin kiellettiin. Toinen on Citalopram ja toinen Efeksor. Eri lääkäreiden määräämiä. Vaihdevuosioireet ovat aivan kamalat. Hikoilut ja unettomuus.
        Kuulema auttavat oireisiin monelle, mutta en ole vain vielä hakenut. Jotenkin tuntuu, ettei niitä uskalla alkaa syömään, ettei tuu riippuvuutta.
        Mutta ei niistä lääkärin mukaan riippuvuutta pitäis tulla. En oikein tiedä, mitä tekis.


      • railiisa
        toinen Helena kirjoitti:

        Minulle määrättiin kahta mielialalääkettä vaihdevuosioireisiin rintasyöpäleikkauksen jälkeen, kun hormoni´korvaushoito tietenkin kiellettiin. Toinen on Citalopram ja toinen Efeksor. Eri lääkäreiden määräämiä. Vaihdevuosioireet ovat aivan kamalat. Hikoilut ja unettomuus.
        Kuulema auttavat oireisiin monelle, mutta en ole vain vielä hakenut. Jotenkin tuntuu, ettei niitä uskalla alkaa syömään, ettei tuu riippuvuutta.
        Mutta ei niistä lääkärin mukaan riippuvuutta pitäis tulla. En oikein tiedä, mitä tekis.

        Itse olen syönyt Citalopramia keväästä lähtien, sitä ennen Cipraleksia.En ole syönyt niitä vaihdevuosivaivoihin vaan paniikkihäiriöön. Mutta ehkä senkin takia oloni on parempi, kun ei koko ajan "ahista". Lisäksi syön yhden kapselin E-Epaa ja 2,5 mg Emconcornia (lievään verenpaineeseen). Suosittelen nimenomaan tuota Bio-Carnosin Soyaa. Se on vaihdevuosi-ikäisille naisille parempi kuin pelkkä Karnosiini.


    • 15+5
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe