Olen alkanut miettimään kuinka paljon me ihmset oikein kulutamme turhaan esim. sähköä, vettä ja rahaa ylipäänsä. Silmäni sai avartumaan eräs luennon pitäjä, joka oli käynyt Afrikan köyhissä olosuhteissa. Hän kertoi kertomuksia vierailustaan ja näytti videoita/kuvia kyseisitä paikoista. Jokaisen kannattaa välillä jos mahdollista niin käydä kuuntelemassa tämänlaisia luentoja, aukaisee kyllä silmät.
Kulutammeko teidän mielestä liian paljon turhaan sähköä, valutammeko liian innokkaasti vesihanasta vettä turhaan? Ostammeko vaatteita turhan takia niin usein?
Mitä jos meillä olisi käytössämme rajattomasti rahaa käytössämme, luulenpa että emme osaisi vetää rajaa mihinkään.
En väitä ettenkö itse olisi tuhlaavainen ihminen, pidän itsekkin ostella uusia vaatteita usein ja ehken liiankin usein.. Onko teillä ihmiset kokemuksia tuhaamisesta tai vastaavasta?
Kuluttaminen
ano2
1
133
Vastaukset
- 15+4
Miten ihmeessä nämä höpinät liittyvät yhteiskuntatieteelliseen tiedekuntaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142126
- 1221809
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391140Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987