Kertooka tänä tai viime talvena Langkawilla kävijät paikan hintatasosta verratuna Thaimaa,pitäisi olla verovapaa saari näkyykö hinnoissa Langkawilla onko turisteja kuinka paljon nykyään rannoila.Minkälainen tuo kylä jossa esim Holiday villa on joka on esim AM valikoimassa ,onko sää kuinka sateinen nykyään tammikuussa.Langkawilta on käsittääkseni hyvät lentoyhteydet Kualalumpuriin,kysyin näitä juttuja sillä että on vierähtänyt aikaa 12 vuotta kun olen ollut viimeksi Malesiassa olin silloiin Penangissa ja Kualalumpurissa tuo penang on nähty mutta Kualalumpur kiinnostaa edelleen ajattelenkin että voisi olla 3-4vrk Kualalumpurissa,
Hintataso Langkawilla
4
745
Vastaukset
- palattu juuri
Olen juuri palannut Malesian matkalta, kävin myös Langkawissa. Tänä vuonna ainakin siellä oli tammikuussa koko ajan erittäin hyvät ilmat, kuumaa eikä yhtään sadetta, pilviäkin vain vähän ja harvoin. Sama penangissa, sinnehän pääsee hyvin Kuahista lautalla ja on vähän vaihtelua käydä Georgetownissa, yöpyäkin, kun rantaelämä rupeaa pitkästyttämään. Kuala Lumpurissa pilveili, kerran oli jopa rankkasade eli ilma oli selvästi erilainen. No viis siitä, hieno kaupunki se oli. Langkawin ja Kuala Lumpurin välillä on päivittäin useita lentoja.
Hintatasoa Thaimaahan en oikein osaa verrata, olen käynyt Keski- ja Pohjois-Thaimaassa pari kertaa muutama vuosi sitten, ne olivat edullisia. Langkawi on selvästi vain turisteille suunnattu paikka, joten siellä hinnat tuntuivat muuhun Malesiaan nähden kalliimmilta, lienee sama, jos vertaa sellaisiin thaimaan kohteisiin (Bangkok, Chiang Mai ym) joissa on muutakin kuin turieteja ja hintavaihtelua. Langkawilta tosin saa edullisesti verovapaita tuotteita. Kiitos asiallisessta vastauksesta
- Jungle Park
Oltiin juuri ennen joulua viikon verran Langkawilla ja useita kertoja Thaimaassa käyneenä esim. ruuan hinta on tuplaten verrattuna Thaimaahan. Sää oli todella aurinkoinen ja lämmin lukuunottamatta iltapäivän jokapäiväistä sadekuuroa, joka kesti noin 15 min. Ei haitannut ainakaan meitä kun oli noin lyhytkestoinen kuuro ja raikasti kummasti ilmaa.
Taksit on edullisia liikkua ja hinnat tuntuivat olevan kiinteitä, joten ei tarvinnut tinkiä.
Itse majoituimme hieman syrjemmällä Pantai Kok rannalla ja käytyämme Cenangin alueella oltiin hämmästyneitä siitä kuinka likaisen oloista Cenangilla oli. Siis en tarkoita rantaa vaan yleisesti katukuvaa. - amaran
Olut rantabaarissa 3-5 RM, tupakka-aski 4,7 RM kaupassa, 1l pullo Finlandia vodkaa 39 RM, valkoviini 5l pahvitonkassa alk. 39 RM, hyvälaatuinen punaviinipullo alk 27 RM, Jack Daniels ja Jameson viski n. 55 RM /litra (duty free kaupoissa joita on saarella useita) .
Turistiravintoloissa kalliimpi ruoka keskimäärin kuin Thaimaassa. Etsivä löytää Cenangin rannan tuntumasta useita paikkoja, joissa fried rice- / fried noodel- ateriat n. 4-7RM. Eli ei kallista. Jätti tiikerikatkarapuja ja hummeria saa ravintoloista n. 14-20 RM/ 100g.
1€ = n. 4RM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171090124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?123488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2392440Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja252318Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31660- 1941245
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491214- 721170
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591049Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77999