Oman pitkäkarvaisen kissani turkki on takkuuntunut todella pahasti. Näin käy joka kerta tähän vuodenaikaan, kun alla oleva "villa" kastuu ja menee takkuun.
Olen aikaisemmin saanut leikattua sen pikkuhiljaa pois, mutta nytten tilanne on niin paha ettei kissa anna oikein koskea edes siihen. Turkin takkuuntuneisuus alkaa vaikuttaa jo selkeästi kissani liikkumiskykyihin, sekä luulen että iho takkujen alla on todella arkaa/tulehtunut, kun ei anna edes rapsuttaa sieltä. Hänellä on kyljet ja selkä aivan melkein yhtenäistä takkumattoa.
Voiko kissalle antaa kotioloissa jotain rauhottavaa esim.(diatsepaami(Diapam),tematsepaami(Tenox). Ja millaisilla annostuksilla tulisi edetä? Montako mg uskaltaa kissalle antaa, vai uskaltaako ollenkaan?
KISSAN TURKINTAKUT. Rauhoittavia kissalle?
5
1034
Vastaukset
- 2 perskin omistaja
Ihmisten lääkkeitä ei pidä mennä antamaan kissoille,voivat kuolla niihin.
Pitkäkarvaisia kissoja tulee harjata säännöllisesti,ettei takkuja pääse tulemaan.
Itselläni on 2 persialaista kissaa,eikä meillä takkuongelmaa ole ollut kun harjaan heitä päivittäin.
Jos tilanne on mennyt teillä noin pahaksi,eläin kärsii. Ainoa konsti on nyt viedä kissa kiireesti eläinlääkäriin,missä rauhoittavat kissan ja ajelevat takut pois.
Jatkossa muista harjausta...harjausta..harjausta :)- kilpparin omistaja
Hei. Minulla on kans perski ja tuon turkin takkuntumisen estämisessä olen kyllä välillä epätoivoinen. Joka päivä harjaan turkin läpi ja pesen säännöllisesti ettei pääse likaantumaan mutta silti teityistä paikoista joihin helpoimmin syntyy takkuja, niitä vain pääsee syntymään. Millainen harja/kampa sinulla on? Kasvattajasta ei ole juuri minulle ollut apua vaikka olen kysynyt.
- 2 perskin omistaja
kilpparin omistaja kirjoitti:
Hei. Minulla on kans perski ja tuon turkin takkuntumisen estämisessä olen kyllä välillä epätoivoinen. Joka päivä harjaan turkin läpi ja pesen säännöllisesti ettei pääse likaantumaan mutta silti teityistä paikoista joihin helpoimmin syntyy takkuja, niitä vain pääsee syntymään. Millainen harja/kampa sinulla on? Kasvattajasta ei ole juuri minulle ollut apua vaikka olen kysynyt.
Hei! Minulla on käytössä metallikampa,missä on sekä lyhyet että pitkät piikit.
Myös karstaa käytän jonkin verran.
Olisi kiva vaihtaa ajatuksia näin perskien omistajina.....jos nappaa niin kirjoittele [email protected]
- Karvat pois
Meillä on kanssa pieni pitkäkarvainen kissanpentu jolla oli takkuongelmia, varsinkin kainaloissa.
Pieni kun on vähän erilainen ja rakastaa suihkuja, varsinkin suihkun lattialla istumista sekä vedellä lääräämistä aina kun mahdollista. Olisiko tuo ollut osana takkujen ilmentymiseen vai mikä, mutta harjaamisesta huolimatta niitä pirun takkuja sitten syntyi uudestaan ja uudestaan ennenkuin edellisiäkään kerkesi harjaamaan läpi. Joten päätimme sitten käyttää tuttavien trimmauskonetta ja ajaa mahasta ja kainaloista.
Trimmaus onnistui helposti lattialämmitteisessä kylppärissä, eikä Pentu vällittänyt yhtään mitään tapahtumasta, kehräsi tyytyväisenä.
Tiedän, että jos olisin ollut ahkerampi harjaamisen kanssa, ei olisi tarvinnut leikata karvoja. Mutta pentu on paljon tyytyväisempi kun ei tarvitse rauhoittua pitkiin harjaushetkiin joka päivä. Ja onhan se paljon mukavampi kun ei tule niin kuuma kesällä.
Kuulostaahan tämä oudolta, mutta trimmauksella on ollut vain positiivisia vaikutuksia. :D - siperialainen :)
Mulla siperian kissa ja pitkä paksu turkki hänellä. harjaamme päivittäin metallisella harjalla,kissa pitää siitä todella paljon ja kehrää koko ajan. ei ole takkuja tullut isommin ja jos jotain ilmenee lähtevät harjauksessa pois.
Ollut sisäkissana 3 vuotta,nyt opettelua mökin pihalla olekeluun ja saattaa olla että ttakkuja ilmaantuu helpommin kun kuljeskelee ulkosalla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855