Omistan kaksi kissaa. Kaksi toisistaan täysin poikkeavaa kissaa. Toinen kissoista on kissa, joka rakastaa nukkumista, loikoilua ja silittelyä. Toinen kissa taas on tapaus, josta olen alkanut olemaan huolissani. Tämä kissa on parin vuoden ikäinen erittäin pienikokoiseksi jäänyt maatiaiskissa. Tämä kissa on aina ollut toista kissaa energisempi ja villimpi. Nyt olen kuitenkin alkanut miettimään, onko tämä "energisyys ja villeys" sittenkään normaalia. Kissa juoksee ympyrää ja huonetta edestakaisin, se vaanii ja jahtaaa kuviteltua saalista ja tuijottelee samaa kohtaa useita minuutteja lasittuneella hieman pelottavan näköisellä katseella ja toisinaan maukuu merkittävästi vaikkei kiima-aika olisikaan kyseessä. Olen aina vitsaillut tuttavilleni, että "kissani hyppii seinille" tai "kissani juoksee seinien läpi" Nyt kissani on kuitenkin alkanut oikeasti törmäilemään seiniä päin. Tänään huomasin netissä puhuttavan kissojen aivotoiminnan häiriöistä kuten epilepsiasta ja tottakai huoli nousi pintaan. Mistä tiedän mikä käyttäytyminen on vielä normaalia? Ja mistä tiedän milloin minun on aika huolestua? Jos joku osaa auttaa, olisin hyvin kiitollinen, kissani ovat minulle kaikki kaikessa!
kissan omituinen käytös
5
582
Vastaukset
- Samantha Jones
Suosittelisin, että käytät kissasi eläinlääkärin vastaanotolla. Jotkut kissat ovat pienikokoisia ja erittäin energisia vielä aikuisiässäkin.
- kivakiva4
Minä en näe tuossa mitään outoa. Kissa on villi/energinen. ei muuta. epilepsia jos olisi niin se olisi paljon selvempi tapaus (kouristelua, vaahtoa). Ehtisitkö leikittää kissaa kunnolla? mieluiten päivittäin tai jokin aktiivilelu, jolla kissa saisi purettua ylimääräistä energiaa. Katso aktivointi leluja esimerkiksi täältä --> http://www.mustijamirri.fi/tuotteet/kissat/kissan-lelut/aktivointi/255/?jsh_id=dc5d7710261193bd2896bb9afa5fec40
Kyllä ulkokissatkin vetää aika hurjaa kyytiä pihamaalla, mutta koska tilaa on enemmän ja pitoa saa maasta paremmin, ei synny näitä "seinään juoksuja. - menoa riittää
Meillä kissaa juoksee just tuohon tapaan villinä heti kun käy laatikolla tai kun käy ruokakupilla.
En tiedä mistä johtuu,että se saa villiintymään mutta vauhtia riittää vaikka ikää 10 vuotta. Usein vielä yöllä pahin ryminä aika :-)
On vain hyvä että kissalla on terveet vainuamis tavat,heidän pitää kai kuvitella koska eivät pääse toteuttamaan vaistojaan ulkona vapaasti. - mikk2
Mulla on kissa, joka nukkuu tv-tuolissa ihmeen oudosti.Mistä saan apua?
Kissalla voi olla tylsää. Se kaipaa leikkimistä johon voi purkaa energiansa. Kokeile vaikka kissojen "älypelejä", parisen kymppiä ne maksaa. Jos se kohdistaisi energiansa älypeliin, ei se jaksaisi enää juoksennella ympäriinsä. Onko kissa leikattu? jos ei, niin leikkauttamisen jälkeen kissan energia taso laskee ja se rauhoittuu jonkin verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279